Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotain naista ei ahdistella?

Vierailija
17.04.2026 |

Aikuinen tyttäreni sanoo, että häntä ei ole koskaan ahdisteltu. Ei netissä, ei livenä.

Itse naisena ja monia naisia tuntevana tietojeni mukaan lähes kaikkia naisia ahdistellaan. Vaikka olisi kuinka ruma, vihainen ja liikkeellä vain päiväaikaan ja  töissä, niin silti saa epämiellyttäviä kommentteja.

Jos sinua (naista) ei koskaan ole ahdistelu. Mikä on mielestäsi syynä?

Kommentit (384)

Vierailija
241/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus auttaa.

No ei auta. Ahdistelu on vihaa ja alentamista. Tuollaiset ahdistelijamiehet vihaavat ylipainoisia naisia. He eivät ehkä tule ehdottelemaan seksiä, vaan ahdistelevat yleisemmällä tavalla, huudellen, haukkuen jne..

Haukkuminen on haukkumista, ei ahdistelua. Termistö kuntoon!

Vierailija
242/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisesta ahdistelusta me nyt puhutaan? Että baarissa tai vaikka kadulla tulee joku juttelee? En ole kokenut sellaista ahdisteluna.

Miksi sulle tule ahdistelusta mieleen jutteleminen?

Moni ketjussa ahdisteluksi itsensä kokenut nainen on maininnut yhdeksi ahdistelun muodoksi juttelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos käy normaaleissa paikoissa, esim luontopoluilla, kaupungeilla, ostoskeskuksessa ei kai siellä nyt mitään huuteluja tapahdu? ja katsoo vähän millaisten ihmisten seurassa liikkuu. 

Voi pölhö.

No ei mua ainakaan tuollaisilla paikoilla ahdistella. no miksi sitten jotkut naiset ei koe ahdistelua, oli ap_n kysymys? En kyllä tiedä ja ei voisi vähempää kiinnostaa? 

Mua on ahdisteltu luontopolulla, kadulla sekä bussissa. Kaikki keskellä päivää. Kyllä sitä voi tapahtua ihan missä vain. 

Sen olen huomannut, että ikä suojelee ahdistelulta. 15-25-vuotiaana ahdistelua tapahtui jatkuvasti, mutta 25:stä eteenpäin vain satunnaisesti. Teinitytöt ja nuoret naiset ovat helppoja uhreja, koska he ovat vielä hyvin epävarmoja itsestään. 

Totta. Lisäksi näitä ahdistelijoita ei ole oikeasti suurta määrää. Eivät he ehdi kaikkia ahdistella.

Vierailija
244/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos käy normaaleissa paikoissa, esim luontopoluilla, kaupungeilla, ostoskeskuksessa ei kai siellä nyt mitään huuteluja tapahdu? ja katsoo vähän millaisten ihmisten seurassa liikkuu. 

Voi pölhö.

No ei mua ainakaan tuollaisilla paikoilla ahdistella. no miksi sitten jotkut naiset ei koe ahdistelua, oli ap_n kysymys? En kyllä tiedä ja ei voisi vähempää kiinnostaa? 

Mua on ahdisteltu julkisissa kulkuvälineissä, kun olin teini/parikymppinen. Jos olisit lukenut uutisia, tietäisit että tuollaista tapahtuu nykyäänkin. Ja ompa ostarillakin vanhemmat miehet yrittäneet ostaa, eli pitivät huo*ana, siis nuorempana.

Eivät koittaisi ostaa jos se ei olisi joskus onnistunut.

Vierailija
245/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollainen. Täysin näkymätön miehille. Ollut aina, niin nuorena ja laihana kuin nyt vanhana ja ylipainoisena. Olen vain ruma.

Mulla sama. Tämä kuullostaa varmasti kamalalta, mutta joskus olen toivonut tulevani ahdistelluksi tai no, tiedätte kyllä... että edes sen verran joku huomaisi.

Tiedän. Eikö ole kiva lukea, että nämä ahdistelluksi tulleet naiset pitää sinua ja minua sekä muita kaltaisiamme ilolintuina?

Vierailija
246/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusilmeeni on matkalla murhaamaan perheettään -mallia, joten ei mua lähesty missään kukaan. Ei edes nämä feissarit tai muutkaan sähkösopparihuijarit ja miltei aina jopa ruuhkabussissa on mun vieressä tyhjä paikka.

Tämä kuulostaa vähän meidän esikoiselta. ;

Toisaalta tunsin nuorena naisen, joka oli aina supervihaisen näköinen (ja oikeastikin vihainen ja paha suustaan), mutta silti häntä ahdisteltiin töissä kaupassa.

Ap

Työpaikka kaupassa on eri asia kuin kadulla. Sä olet siellä päivittäin, sä olet siellä näkyvä ja sun "pitää" olla siellä, et voi vaan lähteä kotiin karkuun saamatta potkuja, eli helppo uhri. Etenkin ennen kun naisten piti vain sietää tuollaista käytöstä.

Vierailija
247/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa monia suojaa tehokkaasti ulkonäkö, tuhti ylipaino ja vihaisuus. Mutta saman asian kääntöpuolena on sitten olemattoman pieneksi mennyt syntyvyys. Ei oikein ole enää suomalaisnaisia vaan jotain ihme naisen ja miehen groteskeja välimuotoja.

Ei suojaa. Moni mies nimenomaan ottaa kontaktia keroakseen, että olen lihava ja minun pitäisi syödä vähemmä ja olla ystävällisempi. Todetaan myös,  että voisivat antaa mu**aa, jotta en olisi niin vihainen.

Mitä pahaa tuossa on? Jos nainen sanoisi minulle että voisi antaa pillua jos en olisi niin vihaisen näköinen niin ilmeni muuttuisi heti hymyileväksi🙂

Tässä potentiaalinen ahdistelija joka ei osaa asettua uhrin asemaan.

Vierailija
248/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pölhö.

Mua on ahdisteltu julkisissa kulkuvälineissä, kun olin teini/parikymppinen. Jos olisit lukenut uutisia, tietäisit että tuollaista tapahtuu nykyäänkin. Ja ompa ostarillakin vanhemmat miehet yrittäneet ostaa, eli pitivät huo*ana, siis nuorempana.

Mitä pahaa tuossa edes olis koska palstalla tieto ettei yli 30 v papoilla edes seiso niin eivät olisi voineet mitään tehdä. Eli tytöille rahaa tekemättä mitään 

Vierailija
249/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani maskuliiniset lesbot sanoo ettei heitä ahdistella, feminiinisempiä lesboja kyllä.

Ei kai tuo ketään yllätä. Miestä larppaavat naiset ovat niin kuvottavan näköisiä. Rumat miehetkin jäävät kakkoseksi.

Onko jokin saavutus että ahdistellaan? Eikö jokaisen pitäisi saada kulkea ahdistelematta? Ihme vääntöä taas!

Jos ei saa koskaan huomiota, voi kuvitella että se negatiivinenkin huomio on hyvä juttu. Oikeasti se ei tietenkään ole.

Vierailija
250/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa monia suojaa tehokkaasti ulkonäkö, tuhti ylipaino ja vihaisuus. Mutta saman asian kääntöpuolena on sitten olemattoman pieneksi mennyt syntyvyys. Ei oikein ole enää suomalaisnaisia vaan jotain ihme naisen ja miehen groteskeja välimuotoja.

Ei suojaa. Moni mies nimenomaan ottaa kontaktia keroakseen, että olen lihava ja minun pitäisi syödä vähemmä ja olla ystävällisempi. Todetaan myös,  että voisivat antaa mu**aa, jotta en olisi niin vihainen.

Mitä pahaa tuossa on? Jos nainen sanoisi minulle että voisi antaa pillua jos en olisi niin vihaisen näköinen niin ilmeni muuttuisi heti hymyileväksi🙂

Tässä potentiaalinen ahdistelija joka ei osaa asettua uhrin asemaan.

Miksi vähättelet asemaani uhrina?

Vierailija
251/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus auttaa.

No ei auta. Ahdistelu on vihaa ja alentamista. Tuollaiset ahdistelijamiehet vihaavat ylipainoisia naisia. He eivät ehkä tule ehdottelemaan seksiä, vaan ahdistelevat yleisemmällä tavalla, huudellen, haukkuen jne..

Missä tätä tapahtuu? Nuorena liikuin paljon (liikaakin) yöelämässä enkä todistanut tuollaista koskaan. Muutaman kerran kyllä esim sellaista että jotain naista h*oritelllaan ja sen päälle lentää juoma jne mutta nämäkin mekastajat oli toisia naisia, ei miehiä.

Nykyisin en yöelämässä liiku, mutta paljon kyllä muuten "ihmisten ilmoilla" enkä vielä ole kertaakaan kuullut yhdenkään miehen huutavan kenellekään naiselle, että nainen on läski tai muitakaan solvauksia. Enkä edes liiku luurit korvillani eli varmasti kuulisin jos tuollaista tapahtuisi.

Vierailija
252/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakaan ei ahdisteltu edes nuorena, vaikka olin kyllä hyvin kaunis teininä ja nuorena aikuisena. Olen myös luonteeltani pidättyväinen, pohtiva ja introvertti. Itse olen huomannut, että sellaiset eloisammat, nauravaiset ja helpommin lähestyttävät naiset altistuvat tälle ilmiölle useammin.

Eihän se noin mene. Eloistat nauravaiset naiset voivat saada positiivista lähestymistä enemmän. Mutta ahdistelu on vallankäyttöä ja sen kohteeksi valikoituu herkemmän ja heikomman oloiset ja siksi yleensä nuoret. Ahdistelija uskaltaa häiritä heitä, kosta uskoo pääsevänsä kuin koira veräjästä, seuraamuksitta.

Vierailija
253/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ja kolmea kaunista aikuista tytärtäni ei ole koskaan ahdisteltu.

Tai no 1979 esimies Yliopiston hallinnossa yritti mutta se jäi ainoaksi kerraksi minua kohtaan, olin 19v, pieni, siro ja sieväkin.

Johtuuko se siitä ettemme pyöri oudoissa porukoissa? Vai siitä ettemme altistu humalapäissämme tilanteisiin? Vai siitä ettemme pukeudu tyrkysti? 

Ehkä kuitenkin siitä että kohtaamme miehet tasavertaisina, ryhdikkäinä ja ylpeinä itsestämme, katsomme silmiin ja hymyilemme. Jos joku yrittää käyttäytyä asiattomasti se torpataan jo pelkällä katseella, tuollaiset ahdistelevat miehet pelkäävät älykkäitä vahvoja naisia

Servaat itsesi. "Jos joku YRITTÄÄ käyttäytyä ASIATTOMASTI" eli teitä kohtaan ON käyttäydytty asiattomasti. 

Muutenkaan et vaikuta erityisen älykkäältä, koska laitat syyn naisen ahdistelusta naisen itsensä syyksi. 

Miten luulet sen nuoren naisen provosoineen Jyväskylässä lenkkipolulla sitä miestä joka rais*kasi lenkkeilijätytön ja lähes tap'poi? Tarkoitus olikin tap*paa , mutta kun rais*kaaja kuristaessaan mutisi, että kuole, kuole, niin tyttö ymmärsi näytellä kuollutta ja jäi henkiin, vaikka saikin pahat vammat. 

Siinä ei kuule pitkät katseet ole auttaneet, tai ryhdikkyys tai miehen pitäminen "tasavaertaisena".

Olet takuulla mies joka trollaa tässä ketjussa. 

Mä lisäisin, että mummojakin on raiskattu pesutuvassa ja sairaalassa tajuttomia potilaita. Oliko nääkin heidän syytään? 

Vierailija
254/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonko ruman faktan? Sanon. Ei lihavia ja rumia oikeasti seksuaalisesti ahdistella. Heille kyllä vittuillaan, ilkutaan, heitä väheksytään, tytötellään ja sanotaan että pyöri lihapulla kotias täältä haisemasta. He eivät saa romanttista huomiota miehiltä. Sitten he katkeroituvat ja alkavat vuodattamaan tarinoita ahdistelusta. Tarinoissa tuikitavallinen vittuilu bussissa muuttuukin kähmimiseksi, tai siis ainakin sen yritykseksi. Ja näin, vaikka mies olisi sanonut, että vittuko oot niin ruma….. ja yhtäkkiä se kääntyy niin, että mies olisi halunnut panna ja alkoi ahdistelemaan.

Anteeksi jos totuus pilaa taas hyvän tarinan. 

Vierailija
255/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonaan en ketjua ole lukenut, mutta ilmeisesti moni kokee typerät iskävitsailut ja muut nolot puujalat ahdisteluksi vaikka ne ei olisi edes navanalusjuttuja eli kömpelö smalltalk kuuluu kiellettyihin asioihin. Osa myös kokee ahdistelijoiksi kaikki samoissa kauppakeskuksissa ja luontopoluilla liikkuvat miehet vaikka ne ei edes ottaisi kontaktia tai jos ne hymyilee esim taukopaikalla muille siellä oleville tai vilkaisee kohti polulla vastaantulevaa. Sitäkin jo valitellaan ketjussa kuinka näitä siellä liikkuvia miehiä ei voi vältellä vaikka haluaisi.

Onneksi en ole mies. Tämä ketju oli myös siinä mielessä silmiä avaava, etten enää ihmettele yhtään ettei yksikään mies tule juttelemaan oma-aloitteisesti.

Olen mies ja pelko leimautua ahdistelijaksi on minulla. Harrastan paljon liikuntaa ja lähes päivittäin teen saman kävelylenkin kaupungin puistossa. Jos joku nainen sattuu kävelemään edelläni niin melko piaan risteyksessä vaihdan rutiinireittiäni ettei nainen luule minua ahdistelijaksi joka seuraa perässä ja katsoo persettä! Kuinka pitkän matkan mies voi kävellä naisen perässä samaan suuntaan?

M39 

Vierailija
256/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani maskuliiniset lesbot sanoo ettei heitä ahdistella, feminiinisempiä lesboja kyllä.

Ei kai tuo ketään yllätä. Miestä larppaavat naiset ovat niin kuvottavan näköisiä. Rumat miehetkin jäävät kakkoseksi.

Onko jokin saavutus että ahdistellaan? Eikö jokaisen pitäisi saada kulkea ahdistelematta? Ihme vääntöä taas!

Jos ei saa koskaan huomiota, voi kuvitella että se negatiivinenkin huomio on hyvä juttu. Oikeasti se ei tietenkään ole.

Koko juju onkin siinä minkä kokee negatiiviseksi ja ahdisteluksi. Naisille lähes kaikki on epätoivottua. Minä sitä vastoin vain tykkäsin jos joku nainen hyppäisi baarin sohvalle eteeni ja hieroisi farkkupersettään naamaani ja vielä parempi mitä ohuempi asu olisi.

Vierailija
257/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin naisia tuijotetaan mutta ei niinkään lähestytä, ainakaan selvinpäin.

Vierailija
258/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitettä "Naisia ahdistellaan jatkuvasti" väärintulkitaan. En tiedä, onko se vain väärin ymmärtämistä vai tahallaan asian vääristelyä.

Jotkut  siis tulkitsevat tämän tarkoittava, että jotakuta/jokaista naista ahdistellaan joka päivä. Tämä on väärin. Väite tarkoittaa sitä, että joka päivä ahdistellaan jotakuta naista/joitakin naisia.

Vierailija
259/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ja kolmea kaunista aikuista tytärtäni ei ole koskaan ahdisteltu.

Tai no 1979 esimies Yliopiston hallinnossa yritti mutta se jäi ainoaksi kerraksi minua kohtaan, olin 19v, pieni, siro ja sieväkin.

Johtuuko se siitä ettemme pyöri oudoissa porukoissa? Vai siitä ettemme altistu humalapäissämme tilanteisiin? Vai siitä ettemme pukeudu tyrkysti? 

Ehkä kuitenkin siitä että kohtaamme miehet tasavertaisina, ryhdikkäinä ja ylpeinä itsestämme, katsomme silmiin ja hymyilemme. Jos joku yrittää käyttäytyä asiattomasti se torpataan jo pelkällä katseella, tuollaiset ahdistelevat miehet pelkäävät älykkäitä vahvoja naisia

Servaat itsesi. "Jos joku YRITTÄÄ käyttäytyä ASIATTOMASTI" eli teitä kohtaan ON käyttäydytty asiattomasti. 

Muutenkaan et vaikuta erityisen älykkäältä, koska laitat syyn naisen ahdistelusta naisen itsensä syyksi. 

Miten luulet sen nuoren naisen provosoineen Jyväskylässä lenkkipolulla sitä miestä joka rais*kasi lenkkeilijätytön ja lähes tap'poi? Tarkoitus olikin tap*paa , mutta kun rais*kaaja kuristaessaan mutisi, että kuole, kuole, niin tyttö ymmärsi näytellä kuollutta ja jäi henkiin, vaikka saikin pahat vammat. 

Siinä ei kuule pitkät katseet ole auttaneet, tai ryhdikkyys tai miehen pitäminen "tasavaertaisena".

Olet takuulla mies joka trollaa tässä ketjussa. 

Mä lisäisin, että mummojakin on raiskattu pesutuvassa ja sairaalassa tajuttomia potilaita. Oliko nääkin heidän syytään? 

Mielisairaiden teot tuskin kuuluu tähän keskusteluun. 

Vierailija
260/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjät ahdistelee, muuten ei kyllä. Työpaikka on fiksu eikä siellä uida kenenkään liiveihin. Kaupungilla joku joskus yrittää, mutta pidän luurit korvilla ja laput silmillä. Teflonia vaan pintaan.

Eikö kuitenkin ole niin, että niidenkin, jotka ei kulje luurit korvilla ja laput silmillä pitää saada olla rauhassa?

Voin vaan kuvitella mitä meteli nousisi, jos naiset  kourisi miehiä munista ihan missä vaan, tai kopeloisi persettä. 

Heittelisi härskejä ja limaisia juttuja miehen ulkonäöstä jne. 

Toki miesten tarvitsee oikeasti harvoin petätä, että nainen ryhtyy sanoista tekoihin, mutta kyllä sen luulisi miehiäkin haittaavan, jos joku vieras nainen tulee puristelemaan munista kesken arkisten ruokaostosten.  Eikä puristeli välttämättä  olisi ollenkaan kaunis nuori nainen vaan lihava ja hampaaton muori. 

"Voin vaan kuvitella mitä meteli nousisi, jos naiset  kourisi miehiä munista ihan missä vaan, tai kopeloisi persettä. 

Heittelisi härskejä ja limaisia juttuja miehen ulkonäöstä jne."

Tuo olisi upeaa! Alkaa tehdä sitä, lähes kaikki miehet tykkäisi. Minua on pari kertaa kouraistu ja pidin kovasti. Pillu kuvatkin otetaan innolla ja kiitollisuudella vastaan.

M32

Niinkö? Vaikka kourija olisi sinua 100kg painvampi, 30 vuotta vanhempi ja peseytynyt viimeksi helmikuussA?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä