Petteri Orpo VALEHTELI eilen kun puhuttiin suojaosasta. Hän väitti että työttömän on mahdollista työskennellä niin ettei tuet vähene.
Onko niin ettei Petteri edes ymmärrä mitä on itse ollut päättämässä?
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa Areenasta Itse Valtiaat jakso 141. Star Trip. Samanlaisena se vaan toistuu vuodesta toiseen.
Niin kuivat läpät et hajoaa kosteusmittari.
Kuvaa hyvin eduskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa Areenasta Itse Valtiaat jakso 141. Star Trip. Samanlaisena se vaan toistuu vuodesta toiseen.
Olispa kiva nähdä vastaavaa nykyisen hallituksen hahmoilla.
Ja koko eduskunnan. Sofia Virta on koomisin hahmo.
Rakkaudesta se hevonen potkii. :)
Oliko se nyt eläkkeiden kohdalla, kun Orpo alkoi puhua kuinka kansantaloutta auttaa, jos ihmisillä on enemmän rahaa kulutukseen.
Työttömien kohdalla tämä ei hänen mielestään ilmeisesti päde. Onhan se nyt selvää, että kaikki nämä hallituksen leikkaamat eurot olis menneet juurikin sinne kotimaiseen kulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei valehdellut vaan oli pikemminkin täysin pihalla, mitä suojaosa tarkoittaa.
Sitten ei ole pätevä työhönsä muuta kuin EK.n nukkena ja mikäs siinä jos se äänestäjille riittää.
Petteri tietenkin tarkoitti kokkareena, että kun tekee pimeitä töitä, niin tuet ei vähene.
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin se oli selvää, että Petteri oli täysin pihalla tuosta asiasta niin kuin muutenkin työttömien ja vähävaraisten elämästä ja asioista. Hänen kosketuspintansa näihin on pyöreä nolla.
Niin tällä palstalla on moni muukin! 🙄
Kyllä näin on, koska Urpo on tiskirättiPurran karsismaatitonlapanen.
Ap ei ymmärrä mistään mitään. Selvästi jäänyt lapsen tasolle aivotoiminta. Minkä sille voi kun on noin typerä kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Petteri muotoili sanomansa väärällä tavalla.
Ja aikuisten oikeasti: jos ihminen on työtön, niin pitääkö häntä ihan oikeasti joka kuukausi palkita 300 eurolla vain siksi, että hän tekee muutaman tunnin töitä. Tuossahan tuntipalkka (tuki+palkka) alkaa olla sellainen, että siitä rikkaat joutuvat maksamaan veroja 40%, tukiasiakas maksaa todennäköisesti 0 %.
Et nyt taida ymmärtää mikä se suojaosa on. Se 300e ei ole mitään tukea, vaan PALKKAA. Eli työtön saa käydä töissä ja saada PALKKAA 300e ilman, että vaikuttaa tukiin. Sinä tunnit kuvittelevan, että silloin saisi jotain tukia vielä 300e siihen päälle.
Ja tiedoksi, työttömyyskorvauksista lähtee veroa 25%, Kelan kautta 20%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa kiva nähdä vastaavaa nykyisen hallituksen hahmoilla.
Ja koko eduskunnan. Sofia Virta on koomisin hahmo.
Rakkaudesta se hevonen potkii. :)
Joo mä rakastan kuinka paljon Sofislle saa nauraa mut en mä sitä meidän yhteisistä asioista päättämään halua :)
Sitä olen ihmetellyt, kun aamuisin menen ns. työllistävään koulutukseen ja samalla bussilla kulkee töihin ja opintoihin turvallisista maista maista tulleita henkilöitä. Tyyliin keski-aasia, kauko-itä. Niin miten he ovat Suomessa? Varmasti tekijöitä riittäisi. Ja joo, haen töitä, olenkin osa-aikaisena vaikka ei siitä jää käteen kuin matkat huomioiden kuin ehkäpä 3€ tunti. Saako tänne muuttaa kuka tahansa? Ja mikä on työn laatu tai turvallisuus, jos ei ole edes mitään yhteistä kieltä?
Vierailija kirjoitti:
Petteri muotoili sanomansa väärällä tavalla.
Ja aikuisten oikeasti: jos ihminen on työtön, niin pitääkö häntä ihan oikeasti joka kuukausi palkita 300 eurolla vain siksi, että hän tekee muutaman tunnin töitä. Tuossahan tuntipalkka (tuki+palkka) alkaa olla sellainen, että siitä rikkaat joutuvat maksamaan veroja 40%, tukiasiakas maksaa todennäköisesti 0 %.
300 euroa 15 euron tuntipalkalla on 20 tuntia. Ei muutama tunti. 1 100 euroa tukia + 300 euroa palkkaa on 1 400 euroa kuussa, mistä ei todellakaan mene 40 prosenttia veroa. Kysyit pitääkö työn tekemisestä palkita ja vastaus on pitää. Muuten se ei ole työtä vaan ihan jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen ihmetellyt, kun aamuisin menen ns. työllistävään koulutukseen ja samalla bussilla kulkee töihin ja opintoihin turvallisista maista maista tulleita henkilöitä. Tyyliin keski-aasia, kauko-itä. Niin miten he ovat Suomessa? Varmasti tekijöitä riittäisi. Ja joo, haen töitä, olenkin osa-aikaisena vaikka ei siitä jää käteen kuin matkat huomioiden kuin ehkäpä 3€ tunti. Saako tänne muuttaa kuka tahansa? Ja mikä on työn laatu tai turvallisuus, jos ei ole edes mitään yhteistä kieltä?
Paljonko kuvittelet sinulle jäävän käteen enemmän, jos tänne ei "saa muuttaa kuka tahansa"? Kysyn ihan vain sairaasta uteliaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä monikultturisessa paikassa. Se laatu ja turvallisuus on vitsi. On toki turvallisuuspalavereita ym. , osa vain ei ymmärrä tai välitä. Kaikki mokat menevät sormien läpi. Perehdytys tosi hidasta. Tätä on haluttu. Itse en käytä mitään palvelua, missä ei osata suomea. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla olisi tarjolla noin 100000 opiskelijaa tai työtöntä tarjoilijoiksi. Hyvällä suomen ja englannin kielellä palvelevaa, jopa ruotsin. Silti töissä on joku tiskin takana piiloitteleva kielitaidoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kuvittelet sinulle jäävän käteen enemmän, jos tänne ei "saa muuttaa kuka tahansa"? Kysyn ihan vain sairaasta uteliaisuudesta.
No kokoaikatöissä 10-20€. Miinus se kolme.
Petteri se vain tarkoitti, että tehkää pimeitä töitä, silloin ei lähde työttömyysturvasta. Eiköhän hänellä ole kotona orja, jolle maksaa pimeästi siivoamisesta tms.
Petterin olis kannattanut lähettää joku sijaistamaan, kaikki olisi ymmärtäneet.
Vierailija kirjoitti:
vi ttu mikä puupää
Sinä siis
Juujuu. Leffoja sulla onkin vain tarjota.