Parisuhde ja erilaiset elämäntavat, erityisesti liikunnallisuus
Olen jonkin aikaa tapaillut miestä joka on monella tavalla oikeasti tosi ihana. Luotettava, arvostava, rehellinen, huomaavainen, ystävällinen, rakastava. Listaa voisi vaan jatkaa. Yhdessäolo on helppoa ja muutenkin tuntuu, että luonteen puolesta samanlaista miestä ei välttämättä heti tule uudestaan vastaan.
Isoin ongelma tällä hetkellä itselleni on omat ja miehen elintavat, erityisesti liikunnallisuus ja omasta terveydestä huolehtiminen. Olen itse liikunnallinen ja treenaan useamman kerran viikossa. Mies on ollut aiemmin reilusti ylipainoinen, mutta sittemmin laihduttanut huomattavasti. Ylipainoa on kuitenkin edelleen reippaasti ja kaikki yhteinen tekeminen johon liittyy liikunta, vaikka ihan pelkkä kävely, pitää suorittaa miehen jaksamisen mukaan. Vapaa-ajallaan mies ei harrasta liikuntaa. Kuulemma kiinnostusta on ja haluaa kanssani liikkua, mutta toistaiseksi en ole nähnyt käytännössä juurikaan edistystä tai tekoja asian hyväksi.
Haluaisin kuulla rehellisiä kokemuksia teiltä joilla on tämän tyyppinen parisuhde ja miten teillä on mennyt. Pelkään että tämä on loppujen lopuksi itselle ratkaiseva tekijä, mutta yritän kovasti keskittyä kaikkeen hyvään mitä meillä on. Mietityttää vaan, että riittääkö se. En ole ottanut aihetta puheeksi miehen kanssa, mutta aion sen ennen pitkää tehdä ja keskustella asiasta.
Kommentit (326)
Useilla ihmisillä, joilla on paljon ylipainoa on tällaisia psykologisia selviytymisselityksiä, kuten "minulla on kyllä kiinnostusta liikkumiseen", "pidän liikkumisesta", "olen aina halunnut olla liikunnallinen". Käytännössä nämä eivät sitten toteudu ja ihminen on runsaasti ylipainoinen ja syö koko ajan liikaa. Näitä ovat myös nämä "suurin pudottaja"- kandidaatit televisiossa. Ylipainoisen psyyke on siis vähän sellainen hämärän peitossa oleva juttu. Myös ne, jotka tarivtsevat esim lihavuusleikkauksen (eli ulkopuolisen kontrollin omalle syömiselle) ovat tätä samaa katekoriaa. Tuo miehesi siis haluaa uskoa, että hänestä joku päivä tulee liikunnallinen, mutta vielä ei sitä ole. Tokkopa koskaan tulekaan, jos ei vielä tähän päivään mennessä ole tullut. Paino voi myös tulla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsisikohan Ap treenikaverin miehen sijaan? tiedän monta pitkää parisuhdetta (omani mukaan lukien) jossa pariskunnan liikuntatottumukset, painoindeksi ja harrastukset ovat hyvin erilaisia.. eikä tämä ole estänyt onnellista yhdessäeloa.
Niin meinaat ettei aplle ole ennen tätä suhdetta tullut mieleenkään, että treenikaveri olisi ratkaisu? Eiköhän tässä ole kyse parin arvomaailmasta, onko se sovitettavissa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te itse mieti yhtään yhteensopivuuksia jo ennen kuin alatte tapailla? Minulla on ollut deitti-ilmoitus fb-datingissä, ja vaikka profiilissani ei ole mitään viittauksia liikunallisuuteen, saan koko ajan tykkäyksiä miehiltä, jotka etsivät liikunnallista naista. Samoin vaikka asun Helsingissä, tuli juuri hiljattain tykkäys mieheltä, joka etsii maaseudulla asuvaa naista. Itse swaippaan oikealle vain sellaisia ihmisiä, joiden kanssa minulla on riittävän paljon yhteistä, ja joka jakaa ne kiinnostuksenkohteet, jotka ovat minulle erityisen tärkeitä ja joissa haluan meidän olevan samalla aaltopituudella.
Eivät miehet lue näitä. Vaikka naisella lukisi ettei halua uusperhettä ja haluaa monogamisen miehen niin jo lisääntyneet ukot kyllä tunkevat ovista ja ikkunoista pippeli tanassa kun näkevät jotakin, mitä itse haluavat.
Ei. Vaan johtuisikohan se juurikin siitä että sitä mainintaa ei ole. Miksi jostain syystä naisille on niin vaikeaa kirjoittaa sinne profiiliin selkeästi teksti josta selviää asioita. Miehet tykkäävät siksi että haluavat ottaa selvää onko se nainen liikunnallinen vai ei kun ei se muuten selviä.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te itse mieti yhtään yhteensopivuuksia jo ennen kuin alatte tapailla? Minulla on ollut deitti-ilmoitus fb-datingissä, ja vaikka profiilissani ei ole mitään viittauksia liikunallisuuteen, saan koko ajan tykkäyksiä miehiltä, jotka etsivät liikunnallista naista. Samoin vaikka asun Helsingissä, tuli juuri hiljattain tykkäys mieheltä, joka etsii maaseudulla asuvaa naista. Itse swaippaan oikealle vain sellaisia ihmisiä, joiden kanssa minulla on riittävän paljon yhteistä, ja joka jakaa ne kiinnostuksenkohteet, jotka ovat minulle erityisen tärkeitä ja joissa haluan meidän olevan samalla aaltopituudella.
Mitäpä jos kirjoittaisit siihen profiiliisi ettet ole liikunnallinen. Onko se niin vaikeaa? Ei tarvitsis miesten tykätä ottaakseen selvää.
Jos sinänsä terve mies on päästänyt itsensä siihen kuntoon, ettei oikein kävelläkään jaksa, tulevaisuudessa on edessä mittavia terveysongelmia. Ensimmäisenä sillä lakkaa seisomasta, tietenkin.
Tuosta suosta ei ihan helpolla nousta, joten suosittelisin etsimään uuden miehen. Ei tämä ole ihana. Ihanat ihmiset ovat ihania itselleenkin, eivätkä päästä itseään tuollaiseen jamaan.
Muutenkin parisuhde on kuin uusi vaate: jos se on ihan kiva, mutta.... se on jonkun ajan päästä pelkkä iso mutta. If it is not HELL YES, it is HELL NO, kolmannella kotimaisella sanottuna.
Kaikkein ihaninkin ihminen alkaa vuosien saatossa ärsyttää, joten ei kannata ottaa ketään jossa näkee jonkun isomman vian heti kättelyssä.
Niin, ja jos aikuinen mies tahtoisi harrastaa liikuntaa, se harrastaisi sitä. Talk is cheap. Katso mitä ihmiset tekee, älä kuuntele mitä ne sanoo. Ajankäyttö kertoo arvot ynnä kaikki muut sopivat kliseet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos toivot kumppania nimenomaan kaveriksi liikuntaharrastuksiin ja että hän olisi kiinnostunut myös terveistä elämäntavoista, tämä mies todennäköisemmin on väärä kumppani sinulle. Jos sinulle näillä asioilla ei ole väliä, siis rehellisesti, niin hän saattaa silti olla loistava kumppani sinulle.
Itselle liikunta mm vaellusten muodossa on niin isossa roolissa elämässäni, että en voi kuvitellakaan kumppania, joka ei edes joskus osallistuisi mun kanssa. Tokikaan ei kaikkien harrastusten olla samoja, mutta tämä on ehdoton.
Onko se ehdoton myös silloin jos pitkäaikainen puoliso on loukkaantunut vaelluksella niin että hänellä ei jalat enää toimi? Entä jos itsellesi käy näin?
Tässä nyt puhutaan deittailusta ja millä eväillä siihen ylipäätään lähdetään.
Toisekseen ihmiset eroaa kuka mistäkin syystä, kun kokee, ettei enää halua olla tämän kumppanin kanssa. Kuka miettii suhteeseen lähtiessään, että entäs jos kumppanista tuleekin vökivaltainen tai kumppani kuolee? Kukaan meistä ei tiedä, mitä parisuhteessa tulee tapahtumaan tulevaisuudessa. Päätökset tehdään sen hetken tiedon ja oletusten mukaan. Tuollainen jossittelu on loputon suo, silloin on parempi pysyä yksinään.
Sinä kirjoitit että
että en voi kuvitellakaan kumppania, joka ei edes joskus osallistuisi mun kanssa.Tokikaan ei kaikkien harrastusten olla samoja, mutta tämä on ehdoton.
Puhuit itse kumppanista, etkä deittailusta niin älä viitsi. Sanoit vieläpä että tämä on ehdoton.
Kuka miettii suhteeseen lähtiessään että johonkin osallistuminen on ehdotonta? Jännä ettei voi kuvitellakaan ettei kumppani osallistuisi, mutta ei pysty kuvittelemaan että se puoliso ei välttämättä pysty osallistua. Kummasti vain toinen on mielestäsi loputonta jossittelua 😉Liian vaikea ymmärtää, että jos etsii, siis deittailee, liikunnallista kumppania, niin tapailee vain sellaisia? Ehdoton=ei tapaile ei-liikunnallisia deittejä. Haluatko saivarrella lisää?
Deittailee, tapailee, kysyin mitä sitten kun KUMPPANI ei enää pystykään olemaan yhtä liikunnallinen kuin aiemmin? Jos tämä liikkuminen on kerran ehdoton asia. Ei tullut vastausta.
Eroan.
Ehkä eroan.
En eroa.
Kumppani eroaa musta.
Kumppani ehkä eroaa musta.
Kumppani ei eroa musta.
Siinä sulle vastaus. Oliko muuta vai joko ymmärsit?
Monia asioista on aloitettu, lopetettu - erikseen ja yhdessä yli 20 yhteisen vuoden aikana myös liikuntaan liittyen. Kaikenlaista kremppaa, taukoa, raskauksia & sairastelua. Nyt ihan viimeisin villitys on yhteinen kuntosali, jota kumpikaan ei olisi koskaan uskonut.
Sanoisin, että keskustele asiasta miehen kanssa. Kerro että toivot yhteisen elämän jatkuva pitkään ja terveenä, ja että sinulla on haaveita vaikka matkustelusta tai vaeltamisesta ja olisi mukava jakaa niitä kokemuksia miehen kanssa.
Kokeilkaa eri lajeja, ehkä mieluinen löytyy miehelle. Ota itse iisisti ja keskittyvää hauskanpitoon liikkuessa.
Liikunnan aloittaminen rapakuntoisena voi olla tosi vaikeaa, varsinkin jos toinen on tikissä. Ota miehen kanssa kävelyt pk-treeninä ja käy itse heittämässä raskaammat sporttailut.
Ota selvää mitä kokemuksia liikkumattomuuden taustalla on.
Kannusta ja empatian kautta
Ihmistä on mielestäni ihan on kannustaa/tyrkätä parempaan ihmissuhteessa. Sitähän elämä on; kasvua ja kehittymistä toisten tuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos kirjoittaisit siihen profiiliisi ettet ole liikunnallinen. Onko se niin vaikeaa? Ei tarvitsis miesten tykätä ottaakseen selvää.
Tiiäkkö kun se on ihan se ja sama mitä naisen profiilissa seisoo, miehet swaippaa oikealle joka tapauksessa. Ei ne lue. Tai sitten eivät ymmärrä lukemaansa tai usko, että nainen tarkoittaa sitä. Mikä näistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja olen samanlaisessa tilanteessa, mutta niin päin että olen itse liikuntaa harrastava. olen normaalipainoinen BMI 23 mies, minulle tärkeää on itsestäni huolehtiminen, liikuntaa monipuolisesti, lenkkeilyä lähes joka päivä, laskettelu, pyöräily, uinti, vaellus, hiihto, lihaskunto treeniä. Syön tosi terveellisesti kasviksia ja kiinnostusta terveellistä ruokaa kohtaan on. Näkyy itsessäni päällepäin. Vaimo taas on BMI yli 40 nainen ja ei liiku vähääkään, ei ole ollenkaan kiinnostunut samoista asioista. Itse olen sitä mieltä että todellakin tällä on merkitystä, on esimerkiksi todella vaikeaa löytää yhteisiä kiinnostuksenkohteita, lisäksi liikkumattomuus valitettavasti näkyy myös saamattomuutena, aina on väsynyt ja kipeä, kaikki tuntuu olevan liikaa. Olen tosissani miettinyt eroa ja uuden kumppanin kanssa yksi tärkeimmistä asioista olisi juuri se yhteisen tekemisen ja kiinnostuksen kohteiden löytyminen. Ei todellakaan riitä että luonteet metsää ja on ihan kivaa yhdessä. Varsinkin kun arki tulee eteen niin se yhteinen juttu pitää olla
Ei pysty arvostamaan tämmöisiä henkisiä tossukoita, olet näköjään suhteessa siksi ettet uskalla yksinkään olla ja pelkäät ettei löydy ketään parempaa tilalle. 1. Eroa, 2. kasva aikuiseksi, ja sitten ehkä jossain vaiheessa parisuhde jos vaihe 2 onnistui
Taas sellaisia oletuksia asioista joista ei tiedä vähääkään. Ensinnäkin minne lähdet yhtäkkiä suhteesta jossa on pieniä lapsia ja vastuu heistä, lisäksi vaikka olet ollut 20 vuotta vakityössä niin tilillä on rahaa alle sata euroa, johtuen siitä että elämässä on ollut aika rankkoja solmuja, mm koti on kerran mennyt. Olen jutellut asioista aika monien naisten kanssa ja olisin hetkessä varattu toiselle naiselle jos niin haluaisin. Olisikin elämä sellaista että joka hetkessä voisi tehdä niin kuin itsestä parhaaksi tuntuu. Olen huomannut että naiset ovat usein olleet huonoissa suhteissa, on ollut alkoholisti mies, väkivaltaa monenlaista pahaa, mutta kun kysytään mitä mieheltä haluaa niin minkäänlaisia kriteereitä ei löydy, kelpaisi samanlainen ansakin, kunhan vain alkuun olisi kiva. Sensijaan minä miehenä tiedän, liikunnallisuus on niin tärkeää että en hyväksy naista joka ei liiku ollenkaan umppanikseni, elämästä hänen kanssaan jää elämättä ja kokematta liikaa.
Haluaisitko kertoa mitä jää kokematta ihmisen kanssa joka ei ole niin liikunnallinen?
Esimerkiksi itse haluaisin käydä lomareissuilla vaikkapa Lapin luonto kohteissa ja muuallakin niitä nähtävyyksiä on, niihin ei huonokuntoinen pääse. Ei satakiloinen ihminen jaksa kiivetä tunturin huipulle nähdäkseen kauniita maisemia. Jos ei niille reissuille lähde yksin niin ne jää käymättä. Käyn talvella laskettelemassakin, vaimo ei saa edes laskettelumonoja jalkaan, jää se yhteinen päivä rinteessä viettämättä, huvipuisto, et mahdu laitteisiin, minä mahdin. Kyllä on todella tärkeää että liikunnallisella ihmisellä on liikunnallinen kumppani. Sitä kannattaa myös arvostaa.
Eli tunturin huipulta katselu jää kokematta. Kiitos vastauksesta. Suurimmalle osallehan tuo ei ole mikään kynnyskysymys. Huonokuntoinen ei tarkoita obeesia, joten mahtuvat kyllä laitteisiin eivätkä paina sataa kiloa. Mutta sullahan taisi olla läskivihasta kysymys.
Ei mahtunut huvipuistolaitteeseen. Ei mahtunut laskettelumonot jalkoihin, lomareissuilla kaupunkiin emme voi kävellä pitkiä matkoja, hän ei jaksa. Vihaanihan se on. Yritän vain vastata AP:n kysymyksiin minkälaisissa asioissa tulee vastaan ongelmia. Minusta ainakin jos kumppani on hänen kanssaan olisi parasta mahdollista yhdessä tekeminen ja kokeminen, mennä, tulla ja seikkailla, pitää hauskaa. On se tärkeää että nainen on vähän samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja olen samanlaisessa tilanteessa, mutta niin päin että olen itse liikuntaa harrastava. olen normaalipainoinen BMI 23 mies, minulle tärkeää on itsestäni huolehtiminen, liikuntaa monipuolisesti, lenkkeilyä lähes joka päivä, laskettelu, pyöräily, uinti, vaellus, hiihto, lihaskunto treeniä. Syön tosi terveellisesti kasviksia ja kiinnostusta terveellistä ruokaa kohtaan on. Näkyy itsessäni päällepäin. Vaimo taas on BMI yli 40 nainen ja ei liiku vähääkään, ei ole ollenkaan kiinnostunut samoista asioista. Itse olen sitä mieltä että todellakin tällä on merkitystä, on esimerkiksi todella vaikeaa löytää yhteisiä kiinnostuksenkohteita, lisäksi liikkumattomuus valitettavasti näkyy myös saamattomuutena, aina on väsynyt ja kipeä, kaikki tuntuu olevan liikaa. Olen tosissani miettinyt eroa ja uuden kumppanin kanssa yksi tärkeimmistä asioista olisi juuri se yhteisen tekemisen ja kiinnostuksen kohteiden löytyminen. Ei todellakaan riitä että luonteet metsää ja on ihan kivaa yhdessä. Varsinkin kun arki tulee eteen niin se yhteinen juttu pitää olla
Tuossa on sekin, että silloin kun liikunta on oikeasti elämäntapa, se määrittää aika pitkälti koko elämää. Parisuhde ei toimi kovinkaan hyvin, jos elämäntavat, arvot ja sen sellainen on kovin kaukana toisistaan.
Tässä yleensä joku tulee vinkumaan, että voihan vaikka loukkaantua ja joutua pyörätuoliin. Niin voin. Meilläkin on käynyt niin, että minä sairastuin enkä pysty enää liikkumaan niin hyvin, enkä enää ole ihan normaalipainoinenkaan. Mutta sisimpäni on edelleen sama. Liikun sen minkä rajoitusteni puitteissa voin, ja ennen kaikkea pystyn ymmärtämään miestäni ja myötäelämään sen urheilu- ja vaellusharrastuksia, vaikka en itse enää vaeltamaan pääsekään.
Vaikka melkein poru pääsi kun mies eilen muisteli, että "muistatko miten meillä oli nuorena tapana mennä vappuna laavulle yöksi ja usein oli maa jäässä kun herättiin". Niin, minä en enää pääse, mutta meillä on ne muistot, ja minä ymmärrän miksi se on tärkeää miehelle ja kannustan sitä menemään ja kuuntelen kun se tulee takaisin. Jos en olisi koskaan tuollaisesta välittänyt, en voisi näitä miehen tärkeitä asioita jakaa.
Täytyy siis tarkkaan miettiä, "harrastaako liikuntaa", jolloin ei ole niin väliä harrastaako se kumppanikin, vai onko kyseessä oikeasti koko elämää määrittävä tekijä.
P.S. Vaikka liikunta olisi elämäntapa, ihminen voi silti käydä oopperassa säännöllisesti ja lukea kirjoja. Olen huomannut, että näissä keskusteluissa tulee usein sellainen vastakkainasettelu, että jos hikoilee, ei voi olla älyllinen. Vaikka rakas valtionpäämiehemmekin todistaa, että on mahdollista olla kirjailija ja sivistynyt kosmopoliitti JA urheilija. Antiikin Kreikassa muuten pidettiin hyvin tärkeänä sitä, että älyn lisäksi kehitettiin ruumis niin kauniiksi kuin mahdollista. Tykkään siitä kokonaisvaltaisesta asenteesta. Platonkin oli kuuluisa paitsi aivoistaan, myös leveistä harteistaan ja painitaidoistaan. Siitä nimikin tulee, Platon ei ollut ristimänimi vaan viittasi olkapäihin.
En tarvitse miestä nyhjäämään tai syömään mun kanssa kotona tai huoltamaan autoa, osaan noi yksinkin. Olen aktiivinen ihminen, monellakin tapaa ja mun kumppanin täytyy olla sitä myös, ja etsin ihmistä, jonka kanssa jakaa ainakin osa aktiviteeteista yhdessä. Onneksi olen löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiäkkö kun se on ihan se ja sama mitä naisen profiilissa seisoo, miehet swaippaa oikealle joka tapauksessa. Ei ne lue. Tai sitten eivät ymmärrä lukemaansa tai usko, että nainen tarkoittaa sitä. Mikä näistä?
Olet väärässä. Tuon perusteella naiset sanovat usein että ei siellä profiilissa tarvitse lukea mitään, miehet swaippailee kaikki naiset oikealle. Seuraavassa lauseessa nainen valittaa kuinka ei löydy hyviä miehiä. Minä olen tinderissä. Minulla lukee profiilissani mm empaattisuudesta, avoimuudesta, tunne älykkyydestä, liikunnallisuudesta ja terveellistä elämäntavoista, toivon löytäväni samanhenkisiä naisia ja kyllä luen joka ikisen naisen profiilin ja tykkäilen ehkä 10/100. Tekstittömistä en tykkää ollenkaan. Välillä tuntuu että ei ole ollenkaan sopivia naisia, mutta sitten nimenomaan ne tekstit, kun niistä näen että nyt ja oikealle niin kyllä heidän kanssaan on vähintäänkin todella paljon hyviä keskusteluja ja treffejä syntynyt, ei valittamista todellakaan. Kyllä sillä tekstillä on merkitystä. Myöskin itse kuulen todella paljon siitä että on hyvä esittelyteksti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, minun ilmoitukseni ei ole suunnattu miehille, jotka etsivät muunlaista naista kuin mitä itse olen. Ilmoitukseni on suunnattu niille miehille, jotka ovat samanhenkisiä kanssani, joten käytän sen deittiprofiilini merkkimäärän kertoakseni mitä olen. Minulla ei myöskään ole velvollisuutta huomioida ilmoituksessani niitä miehiä, jotka eivät ilman rautalankaa ymmärrä, että meillä ei ole mitään yhteistä. Minä painan vain rastia noille miehille, jolloin annan myös algoritmille viestin, että he eivät ole kiinnostavia. Sydäntä painan niiden miesten kohdalla, joiden kiinnostuksenkohteet ovat samansuuntaisia omieni kanssa.
Liikunnallisuus
Tyhmyys
Sivistymättömyys
Yleistiedon puute
Mä pistin yhden miehen suoraan liuskaan, kun kävi ilmi että liikunnalliset elämäntavat oli pelkkää puhetta. Tämä siis ilmeni siitä, että mies valitteli jalkojen olevan poikki jo reilun puolen tunnin rauhallisen kävelyn jälkeen ja halusi lähteä lasilliselle. Seuraavana aamuna vielä ihmetteli viestillä, että nukkui niin hyvin, kun tuli liikuttua niin paljon. Itse olen urheilullinen ja mulle on tärkeää jakaa arkea ihmisen kanssa joka lähtee mun kanssa ulos ja nauttimaan elämästä ja syö terveellisesti. Ex oli sohvaperuna, ja meidän ero johtui juurikin siitä että hän tunsi riittämättömyyttä, kun mä menin ja puuhastelin vaikka mitä. Mä taas koin jääväni kauhean yksin, kun hän halusi viettää aikansa sohvalla puhelimen kanssa. Hänkin alkuun esitti olevansa kiinnostunut vaikka mistä ja kehui urheilullisuuttaan, mutta karu totuus iski vasten kasvoja kun muutettiin yhteen. Mitkään lupaukset yhteisistä harrastuksista ja matkoista ei lopulta toteutuneet, joten menin harrastuksiin yksin, ja hän koki mustasukkaisuutta siitä sitten. Lyhykäisyydessään neuvoni on että jos haluat aktiivisen elämän kumppanin kanssa, niin lopeta tuo suhde heti alkuunsa. Usko tekoja, älä puhetta
Jos aloituksessa olisi naisen sijaan ollut mies, niin se olisi jo haukuttu siaksi monen sivun verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Tuon perusteella naiset sanovat usein että ei siellä profiilissa tarvitse lukea mitään, miehet swaippailee kaikki naiset oikealle. Seuraavassa lauseessa nainen valittaa kuinka ei löydy hyviä miehiä. Minä olen tinderissä. Minulla lukee profiilissani mm empaattisuudesta, avoimuudesta, tunne älykkyydestä, liikunnallisuudesta ja terveellistä elämäntavoista, toivon löytäväni samanhenkisiä naisia ja kyllä luen joka ikisen naisen profiilin ja tykkäilen ehkä 10/100. Tekstittömistä en tykkää ollenkaan. Välillä tuntuu että ei ole ollenkaan sopivia naisia, mutta sitten nimenomaan ne tekstit, kun niistä näen että nyt ja oikealle niin kyllä heidän kanssaan on vähintäänkin todella paljon hyviä keskusteluja ja treffejä syntynyt, ei valittamista todellakaan. Kyllä sillä tekstillä on merkitystä. Myöskin itse kuulen todella paljon siitä että on hyvä esittelyteksti.
Sinä ehkä luet, mutta tässäkin ketjussa moni nainen on tuonut esille, ettei miehet lue. Tätä ilmiötä, jossa miehet swaippaa kaikki oikealle, on muuten avlla käyty paljon läpi algoritmin näkökulmasta ja mitä siitä seuraa, joten ilmiö on todellinen, halusit tai et.
Ja aivan varmasti saatkin kehuja jos profiilisi on hyvä ja huolella tehty, koska voin naisena kertoa, että 90% miesten profiileista on ihan karmeita. 5% pystyy edes lukemaan ja ehkä loput 5 edes jotenkin normaaliksi luettavia tyyppejä. Mutta eihän tää kerro mitään siitä, lukeeko vai ei miehet naisten profiilitekstit. Itse esimerkiksi laitan ne muutamat ehdottomat eit tekstini loppuun. Jää muuten mies 100% ilman huomiotani, jos viestistään käy ilmi, ettei ole jaksettu lukea loppuun. Tai sitten hän ei ymmärrä lukemaansa ykshailee.
Vierailija kirjoitti:
Liikunnallisuus
Tyhmyys
Sivistymättömyys
Yleistiedon puute
Onko tää sun deittiprofiili? Hyvin ja ytimekkäästi koostettu👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä varmaan myös ymmärrät, että algoritmi toimii kuten toimii, joten se voi vaikuttaa eri käyttäjille hyvinkin erillaiselta, koska se sekä "palkitsee" että "rankaisee". Eli sun kokemus ei ole sama, kuin toisen käyttäjän.
Lisää tarinoita: olen ollut aina hoikka ja liikunnallinen, exäkin oli. Eron jälkeen on alkoholisoitunut ja lihonut muodottomaksi. Oliko tällä mitään tekemistä mun kanssa? Ei taatusti,kula hänen puolestaan olisi valinnat tehnyt paitsi hän itse?