Onko muita, joilla vuosien treenaamisen jälkeen kroppa näyttää yhä lähinnä perunasäkiltä?
Vuosikausia käyty salilla, harrastettu aerobista, syöty puhdasta ja terveellistä ruokaa, vältetty epäterveellisiä ruokia ja alkoholia, panostettu nukkumiseen jne. Tulokset jääneet kuitenkin hyvin vaatimattomiksi?
Kommentit (173)
Olen huomannut, että positiivista on se kun intensiivisen treenaamisen ja äärimmäisen tarkan ruokavalion jätti ja vaihtoi rennompaan syömiseen ja satunnaisempaan treenailuun, niin oikeastaan mitään negatiivista ei edes ulkonäössä tapahtunut, kun mitään ei ollut edes menettävänä! Energiaa ja elämäniloakin on huomattavasti enemmän kun koko elämä ei pyöri salin ja jokaisen protskugramman ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla kunto kasvaa kun käy salilla treenaamassa. Ulkonäkö voi valehdella. Minulla 15-v poika on vahvempi kuin moni 40-50-v mies vaikka on 20-30 kg kevyempi ja näyttää paljon heiveröisemmältä. Salilla sen huomaa, kun katsoo millä panoilla jokainen treenaa. Ja huomaa, että pojalla vastusta voidaan kasvattaa vähän väliä ja toisilla paino on sama kuukaudesta toiseen. Ehkä joku treenaa aivan liian pienellä vastuksella ja jumiutuu siihen?
Ruokavaliolla on merkitystä, mutta ihan paskallakin ruokavaliolla kehittyy tiettyyn pisteeseen saakka. Ulkonäkö voi olla erilainen sen mukaan onko lihasten päällä oleva rasva kerron millin paksuinen vaiko 10cm. Levostakaan asiat ei ole täysin kiinni.
Itse olen 56-v ja treenannut nyt pari vuotta tosissaan. Muutos kropassa on ollut valtaisa. Ei ole ollut mitään poppakonsteja, ei lisäravinteita, ei suuria muutoksia ruokavalioon tai nukkumiseen. Mielestäni salilla osa vetää puolivillaisesti ja ovat samassa ajassa tuskin kehittyneet juuri ollenkaan (ja ovat suunnilleen minun ikäisiäni). Osa ei treenaa saadakseen tiukemman ja lihaksikkaamman kropan vaan pitääkseen paikat toimintakuntoisina. Mutta jos pyrkivätkin timmiin lihaksikkaaseen kroppaan niin treenin pitäisi mennä tiukemmaksi? Minun kanssa saa alkaa treenaamaan samalla ohjelmalla ja samalla salilla, ihme jos joku ei kehittyisi. Oma poikani on toiminut näin jo yli vuoden ajan. Pari kaveria halusi myös, mutta luovuttivat parin viikon jälkeen.
Minkälainen luusto ja lähtötilanne sulla oli?
Mulla kunnon muutos vaatii ainakin rasvan palamisen, niin ettei ylimäärästä oo ja sillä ei oo mun kohalla juuri tekemistä treenien, hyvien ruoka-aineiden ym kanssa vaan rasvanpolto
Kirjotin hassusti mutta siis itse olen ollut eri näköinen (ja kuntoinen). Olen ollut fitness harrastajan näköinen, sekä nykyään kyllä liikun, mutten niin paljon, kunto on hyvä ym, mutta sitä ei varmaan kaikki usko koska ylipainoa on. En siis ole vetänyt ruuan suhteen kuria vaan syön enempi suht normaalisti.
Itse lihon helposti, ja tulee rasvaa helposti ja en ole yhtään "y" mallinen joten luonnostani en näytä miltään yli atleettiselta tyypiltä. Silsi varmaaan joku luulisi ettei minun kropalle voi tehdä mitään mutta oikeasti voi, jos laihduttaisin....
En vaan jaksa syödä 1200 kaloria päivässä, se on niin vähän. Olen lyhyt ja melko hentoluinen joten ilmeisesti en saisi juuri syödä jos haluaisin olla hoikka.
Paremmin voin nyt kun sillon kun olin liian laiha, vaikka en vastaakkaan jotakin rasvatonta fitness ihannetta.
Harrastan kuitenkin liikuntaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla kunnon muutos vaatii ainakin rasvan palamisen, niin ettei ylimäärästä oo ja sillä ei oo mun kohalla juuri tekemistä treenien, hyvien ruoka-aineiden ym kanssa vaan rasvanpolto
Kirjotin hassusti mutta siis itse olen ollut eri näköinen (ja kuntoinen). Olen ollut fitness harrastajan näköinen, sekä nykyään kyllä liikun, mutten niin paljon, kunto on hyvä ym, mutta sitä ei varmaan kaikki usko koska ylipainoa on. En siis ole vetänyt ruuan suhteen kuria vaan syön enempi suht normaalisti.
Itse lihon helposti, ja tulee rasvaa helposti ja en ole yhtään "y" mallinen joten luonnostani en näytä miltään yli atleettiselta tyypiltä. Silsi varmaaan joku luulisi ettei minun kropalle voi tehdä mitään mutta oikeasti voi, jos laihduttaisin....
En vaan jaksa syödä 1200 kaloria päivässä, se on niin vähän. Olen lyhyt ja melko hentoluinen joten ilmeisesti en saisi juuri syödä jos haluaisin olla hoikka.
Paremmin voin nyt kun sillon kun olin liian laiha, vaikka en vastaakkaan jotakin rasvatonta fitness ihannetta.
Tämähän nämä neuvojat ei oikeasti suostu myöntämään että se rasvanpoltto vaatii varsinkin naisilta niin äärimmäisen alhaisia kaloreita, ettei sillä kasva lihas eikä kukaan jaksa vuosikausia elää 1200 kalorilla. Jos kaloreita nostaa, niin se rasvattomampi kunto on muisto vain.
Vierailija kirjoitti:
Olen treenannut 10 vuotta melko intensiivisesti, ja ruokavalio on tarkkaan suunniteltu ja laskettu. Tulokset ei ole kovin kummoisia, mutta uskon että se johtuu siitä, että olen aivan järkyttävän huono nukkuja. Kärsin pahasta unettomuudesta, ja palautuminen on surkeaa.
Oletko huomannut, että kuntosali vaikuttaisi uneen huonontavasti? Minä nukun järkyttävän huonosti joka kerta, kun olen käynyt salilla. Vaikka kävisin aamusta.
Kommenteista huomaa mistä klikkaa.
Naiset katsovat ulkonäössä 99% genetiikkaa, eli lähinnä luustoa.
Ei ihme ettei tapahdu kehitystä, jos kehityksen mittarina on muuttuminen persjalkaisesta pitkäsääriseksi tai omenavartaloisesta tiimalasiksi.
No ei kyllä, edellinen.
Vaan naiset ihmettelee kun ei näytä treenatulta, vaan on iso maha tai rasvaa. Mutta kun se rasvanpoltto on se mikä sen ulkonäön muuttaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän nämä neuvojat ei oikeasti suostu myöntämään että se rasvanpoltto vaatii varsinkin naisilta niin äärimmäisen alhaisia kaloreita, ettei sillä kasva lihas eikä kukaan jaksa vuosikausia elää 1200 kalorilla. Jos kaloreita nostaa, niin se rasvattomampi kunto on muisto vain.
av-palstan rinnakkaistodellisuudessa on varmastikin näin.
- hoikkana pysyminen vaatii äärimmäistä kitudieettiä ja sitten ei ole energiaa liikkua
- ylipainoiset ovat parempikuntoisia kuin normaalipainoiset
- lihasten kasvattaminen on mahdotonta
Jostain kumman syystä täällä tosimaailmassa urheilulliset naiset ovat pääsääntöisesti hoikkia, ja syövät ihan takuulla enemmän kuin 1200kcal päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken a ja o on laihdutus. Jokaisella varaa ottaa se 5-10kg pois ja heti huomaa eron.
Onko todella? Mun painoindeksi on alle 20.
T. Tuo ensimmäinen kommentoija
Mun yli 30
Eipä tartu ei. Syytän unettomuutta, en ole nukkunut 25 vuoteen kertaakaan yli 5 tuntia putkeen. Kyllä voima on hiukan noussut ja lihakset kasvaneet, mutta 6 vuodessa pitäisi olla jo melkein ammattilaisen näköinen. Sarjat aina niin että 1-2 toistoa jää varastoon.
Tykkään kuitenkin käydä salilla. Ehkäpä se 100 kg penkistä nousee, kun olen käynyt toiset 6 vuotta.
M45
Itse treenaan että voin hyvin niin psyykkisesti kuin fyysisestikin
Liikunnasta saan energiaa ja nukunkin paremmin
itse en vuoden pari liikuntaa harrastaen (kävelyä paljon, youtuben nettivideoita esim. grow with jo, myös painoilla) en huomannut muuta kuin että jaksoin paremmin ja pidempää "pomppia", oli enemmän voimaa ja pidempää pitää lankkua, housut vähän löystyivät mutta muuten en voi sanoa että vaatteet olisi pienentyneet ja paino pudonnut. En voi sanoa että olisin hirveitä määriä syönyt ruokaa tai epäterveellistä sellaista, vettä tuli juotua 2-3 L päivässä. Mutta en koskaan ymmärtänyt sitä "coren" merkitystä ja miten siihen pitäisi keskittyä että kaikki liikunta auttaisi. Sitten sain elämäni ensimmäisen koronan (2024) ja en oikeastaan ole youtuben nettivideoita enään tehnyt, vain kävelyä.
Minullakin painomäärät nousee n. kuukauden välein. Tosin minä vasta aloitin salitreenit viime vuonna. Eihän se voi mennä niin, että loputtomiin vaan parantaa tulostaan. Esim. jalkaprässin aloituspainona minulla oli 50kg. Nyt menee jo 90kg. Painot kuitenkin loppuu 200kg:aan, joten tällä kehityksellä tulisi tenkka på jo vuoden päästä. Uskon että maksimipainot tulee minulle aika pian vastaan. Olenhan pieni rääpäle itse.