Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joilla vuosien treenaamisen jälkeen kroppa näyttää yhä lähinnä perunasäkiltä?

Vierailija
31.03.2026 |

Vuosikausia käyty salilla, harrastettu aerobista, syöty puhdasta ja terveellistä ruokaa, vältetty epäterveellisiä ruokia ja alkoholia, panostettu nukkumiseen jne. Tulokset jääneet kuitenkin hyvin vaatimattomiksi?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenaaminen on aina hyvästä, mutta  itse laihduin ja lihasta alkoi tulla  vasta kun otin pt:n mukaan hommaan. Sitä ennen söin liian vähän ja väärin. 

Itseasiassa kun katsoo monen pt:n asiakkaiden muutoskuvia, niin kyllä ne asiakkaat on kaiken painonpudotuksen ja treenaamisen jälkeenkin yhä niitä perunasäkkejä. Osa pääsee toki timmiksi, mutta jo tuossa näkee, ettei samat opit toimi kaikilla!

Ei tuo todista, etteivätkö samat opit toimisi. Ei se pt:kään voi pakottaa ihmisiä treenaamaan samalla tavalla jos ei vain huvita.

Vierailija
82/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaskuntoreeni 3xviikossa. Pelkkiä perusliikkeitä raskailla painoilla niin, ettet viimeisen aikana karjut kuin mies etkä saisi enää yhtään tehtyä.
Riittävästi proteiinia. Vain terveellistä perusruokaa. Sokeri pois täysin.
Riittävä lepo ja yöuni.
Takaan, että tuo tulosta. Sitä en lupaa, että omenavartaloisesta keski-ikäisestä tulisi parikymppinen fitnessmalli.

Ei tullut tulosta. Saanko nyt rahat takaisin?

Saat sitten, kun olet tehnyt noin minun 24/7 valvonnassani ja olen varmistanut, että sinä kuulut siihen 1% joka ei huijannut itseään.

Kuka hullu vetää itsensä joka treenissä viikottain niin piippuun ettei saa enää yhtä toistoa? Ei mikään treeniohjelma tuollaista suosittele. Näkee kyllä näiden "asiantuntijoiden" tason täällä.

Ööö... kaikki jotka haluavat treenata progressiivisesti? Se ettet saa enää yhtään toistoa meinaa, ettet viimeisessä työsarjassa saisi enää yhtä toistoa tehtyä. Ei se meinaa, että vedät itsesi jotenkin ''piippuun''. Siitä sitten ruokaa ja lepoa ja päivän levon jälkeen jaksaa hyvin taas uudestaan.

Enemmän tässä huomaa kuinka pihalla taas ihmiset on kuntosalilla treenaamisesta täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaskuntoreeni 3xviikossa. Pelkkiä perusliikkeitä raskailla painoilla niin, ettet viimeisen aikana karjut kuin mies etkä saisi enää yhtään tehtyä.
Riittävä lepo ja yöuni.
Takaan, että tuo tulosta. Sitä en lupaa, että omenavartaloisesta keski-ikäisestä tulisi parikymppinen fitnessmalli.

Saat sitten, kun olet tehnyt noin minun 24/7 valvonnassani ja olen varmistanut, että sinä kuulut siihen 1% joka ei huijannut itseään.

Kuka hullu vetää itsensä joka treenissä viikottain niin piippuun ettei saa enää yhtä toistoa? Ei mikään treeniohjelma tuollaista suosittele. Näkee kyllä näiden "asiantuntijoiden" tason täällä.

Se huomaa viestistäsi, ettet osannut lukea mitä tuossa tarkoitettiin. "Piippuun vetämisellä" viittaat juuri siihen cardiotreeniin jossa et jaksa enempää. Minä viittaan lihastreeniin. Kun teet sarjan siten, ettet viimeisen toiston jälkeen saisi enää painoja ylös, et sinä ole "piipussa" vaan lihas on saanut maksimaalisen ärsykkeen. Lasket painot alas, pidät minuutin tauon ja pystyt hyvin tekemään uuden sarjan, tai siirtymään uuteen liikkeeseen.
Siksi se lihas ei kasva ja kroppa ei muutu kun tehdään kevyillä painoilla, ja jaksamisen lopettaa kun hengästyttää ja väsyttää.

Vierailija
84/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittävä lepo ja yöuni.

Ööö... kaikki jotka haluavat treenata progressiivisesti? Se ettet saa enää yhtään toistoa meinaa, ettet viimeisessä työsarjassa saisi enää yhtä toistoa tehtyä. Ei se meinaa, että vedät itsesi jotenkin ''piippuun''. Siitä sitten ruokaa ja lepoa ja päivän levon jälkeen jaksaa hyvin taas uudestaan.

Enemmän tässä huomaa kuinka pihalla taas ihmiset on kuntosalilla treenaamisesta täällä.

Ei progressiivinen tarkoita, ettei saisi enää yhtään toistoa tehtyä. Progressiivisessa ohjelmassa treenipaino vaihtuu viikoittain ja välillä on lepoviikkoja. Kaukana tuosta alkuperäisestä treeniohjeesta.

Vierailija
85/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aerobinen ja lihastreeni voivat haitata toisiaan,tosin huonoilla geeneillä ei toimi mikään treeni vaikka dieetti olisi oikea.

Vierailija
86/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen koko aikuisikäni treenannut lihadkuntoa salilla sekä käynyt juoksemassa useia kertoja viikossa. Lähes joka päuvä harradtan jotain liikuntaa. Syön melkein yliterveellisesti enkä käytä alkoholia. Silti en näytä mitenkään sporttiselta. En ole ylipainoinen, mutta en myöskään mitenkään timmi.

Ärsytti, kun esim.  Sanna Marinin sanottiin laihtuneen langanlaihaksi "vinttikoiraksi" pelkällä juoksuharrastuksen aloittamisella. Ihanko tosiaan vain sillä? Olen juossut kymmeniä kilometrejä viikossa yli parikymmentä vuotta ja näytän enemmänkin labradorinnoutajalta.

Vierailija
87/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aerobinen ja lihastreeni voivat haitata toisiaan,tosin huonoilla geeneillä ei toimi mikään treeni vaikka dieetti olisi oikea.

Tämähän olikin lohdullista kuulla. Voisi sanoa suoraan ettei oikeastaan mikään toimi.

Vierailija
88/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuota neuvoa on hankalaa hahmottaa, niin valitse lihaskuntoliike jossa pystyt tekemään max 10 toistoa. Teet 10 toistoa. Et sinä ole sen jälkeen niin "piipussa" kuin olisit juossut maratonin.

Vierailija
89/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuota neuvoa on hankalaa hahmottaa, niin valitse lihaskuntoliike jossa pystyt tekemään max 10 toistoa. Teet 10 toistoa. Et sinä ole sen jälkeen niin "piipussa" kuin olisit juossut maratonin.

Juuri tämä. Jos pystyt tekemään enemmän, niin raskaammat painot tai lisähaastetta liikkeeseen.

Vierailija
90/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös olen koko aikuisikäni treenannut lihadkuntoa salilla sekä käynyt juoksemassa useia kertoja viikossa. Lähes joka päuvä harradtan jotain liikuntaa. Syön melkein yliterveellisesti enkä käytä alkoholia. Silti en näytä mitenkään sporttiselta. En ole ylipainoinen, mutta en myöskään mitenkään timmi.

Ärsytti, kun esim.  Sanna Marinin sanottiin laihtuneen langanlaihaksi "vinttikoiraksi" pelkällä juoksuharrastuksen aloittamisella. Ihanko tosiaan vain sillä? Olen juossut kymmeniä kilometrejä viikossa yli parikymmentä vuotta ja näytän enemmänkin labradorinnoutajalta.

Niinpä. Labbis ei muutu vinttikoiraksi minkäänlaisella rääkillä. Kehot on erilaisia.

Vierailija
91/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nostelin nuorempana niin kovia painoja perusliikkeissä, että oli saumaa mennä voimanostokisoihin asti. Ja kyllä, olin silloin perunasäkki ja olen yhä perunasäkki. Ei niillä raskailla painoillakaan oikeasti saa kaikkien kohdalla ihmeitä aikaan, jos nyt ylipäätään treenaa naturaalisti. 

Vierailija
92/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nostelin nuorempana niin kovia painoja perusliikkeissä, että oli saumaa mennä voimanostokisoihin asti. Ja kyllä, olin silloin perunasäkki ja olen yhä perunasäkki. Ei niillä raskailla painoillakaan oikeasti saa kaikkien kohdalla ihmeitä aikaan, jos nyt ylipäätään treenaa naturaalisti. 

Voimanosto ei ole paras tapa jos haluaa saada kroppaan muotoja, niin kuin toki tiedätkin. Menee niin paljon hermotuksen puolelle.
Oikeasti ketjun naisten pitäisi treenata kuin bodarit. Mikä on loogista, bodarithan juuri haluavat kasvattaa lihasta. Eli liikkeet kunnolla puristamalla niin, että polttaa. Mutta ei 20 toiston cardio-sarjoja. Treeni on vain sitten sitä ähkimistä, mikä ei monia naisia miellytä.

Vierailija
93/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän olikin lohdullista kuulla. Voisi sanoa suoraan ettei oikeastaan mikään toimi.

No jos vaikka haluat kehittää lihaksia aerobinen harjoittelu samaan aikaan syö siltä resursseja.Aerobinen suorituskyky taas vaatisi pieniä lihaksia jotka kuluttavat vähemmän happea. 

Vierailija
94/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimanosto ei ole paras tapa jos haluaa saada kroppaan muotoja, niin kuin toki tiedätkin. Menee niin paljon hermotuksen puolelle.
Oikeasti ketjun naisten pitäisi treenata kuin bodarit. Mikä on loogista, bodarithan juuri haluavat kasvattaa lihasta. Eli liikkeet kunnolla puristamalla niin, että polttaa. Mutta ei 20 toiston cardio-sarjoja. Treeni on vain sitten sitä ähkimistä, mikä ei monia naisia miellytä.

Noinhan se on.
Alapeukkua tulee, mutta eikö tässä muotoja haluttu?
No millä muulla ne muodot tulevat kuin kasvattamilla lihaksia perseessä ja reisissä? Ei mikään treeni muuta 40+ omenavartaloista 20v tiimalasikroppaiseksi.

Vierailija
95/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaa kännykän räpläämisen ja insta kuvien ottamisen siellä salilla ja alkaa treenaamaan.

Vierailija
96/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta punttia takana ja samanverran fyysistä työtä . Ei näy kropassa mitenkään vaikka pitkään kävin 6 krt viikossa salilla. Nykyään enää 3-4 koska ei siitä näköjään hyötyä ole. Ilmeisesti pitäisi laittaa aineita koneeseen jos tuloksia haluaa. Ruokavaliossa paljon kanaa, kalaa, perunaa, riisiä , kasviksia ja hedelmiä . Taitaa enemmän olla geeneistä kiinni kroppa kuin treenistä . Toki paino pysynyt ok mitoissa välillä 80-85 ja pituutta 178

M52

Sinä vain treenaat liikaa. Eihän tuossa 6 krt viikossa salilla pysy edes proteiinisynteesi mukana puhumatta muusta kehon palautumisesta ellei käytä steroideja.

No mun isä käy, mutta se on muutenkin urheillut päivittäin sen koko elämän ajan niin kai se on tottunut siihen?

Vierailija
97/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat vain sellaisia perunan mallisia. Ei kai siinä sen kummempaa?

Itsekin tiedän joitain ahkerasti treenaavia ihmisiä, joiden olemus ei ole ollenkaan treenatun näköinen, mutta sehän on vain heidän kroppansa sellainen. Ja jotkut näyttävät treenatuilta, vaikka eivät kovin paljoa liikkuisikaan. Joillain on aivan sairas kunto, siis todella hyvä, vaikka näyttävät lähinnä normaalivartaloiselta perustyypiltä. Ja joku toned tyyppi ei pysy millään näiden perässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi