Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joilla vuosien treenaamisen jälkeen kroppa näyttää yhä lähinnä perunasäkiltä?

Vierailija
31.03.2026 |

Vuosikausia käyty salilla, harrastettu aerobista, syöty puhdasta ja terveellistä ruokaa, vältetty epäterveellisiä ruokia ja alkoholia, panostettu nukkumiseen jne. Tulokset jääneet kuitenkin hyvin vaatimattomiksi?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ola koskaan elämässäni treenannut aiemmin, mutta aloitin tammikuussa. Lähtökohta oli ns laihaläski bmi 18,5. Nyt olen jo huomattavasti timmimpi, pakarat on kivasti lähtenyt pyöristymään ja ryhti on parantunut merkittävästi! Bmi on nyt 19. Kumpa olisin aiemmin tajunnut, miten nopeasti keho muokkaantuu, kun motivaatio vaan riittää.

Liha tottelee kuria.

Eli läski ei tottele kuria?

Vierailija
62/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliokuntoon ja kevyt muotoileva treeni kerran-pari viikossa kuntosalilla. Ruokavalion muutoksilla olen laihduttanut eniten. Kun ylimääräistä painoa on poistunut niin muotoja alkaa tulemaan esiin. Kevyt kuntosali riittää muotoilemaan kroppaa ja ryhtiä. Tosin tässäkin pitää muistaa hyvä tekniikka.

Ei niitä muotoja tule millään painonpudotuksella, jos ruumiinrakenne on muodoton. Mä olen suora kuin tikku ihan jokaisessa painossa, koska mun luusto on yhtä suoraa pötkylää kainaloista lantioon.

Ei tulekaan pelkällä painonpudotuksella, vaan painotreenillä. Tutulla naispulisella kaverilla on suorempi kroppa kuin minulla (ja olen mies). Mutta treenasi erästä lajia varten aika kovaa muutaman vuoden, ja sai kyllä sellaisen kropan joka keräsi katseita. Vaatii kunnolla lihasta peppuun ja reisiin, ei tule kevyellä treenillä.

Minkälaisella treenillä saat lantioon leveyttä? Itse en ainakaan ole vielä keksinyt.

Ei oikein millään. Mutta kyllä se tuo naisellista mallia kun on muotoa reisissä ja lihakset pitävät keskikroppaa kasassa.
Tuo on vähän kuin minä miehenä kysyisin, että millaisella treenillä saa lisää pituutta. No, kaikkea ei voi saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on geenilotosta kiinni, että miten millainen vartalo on. Itse olen pudottanut nyt painoa 15 kg ja mahan ympärys on pienentynyt vain muutamia senttejä, mutta kädet ja jalat on ihan tikut. Ei sitä kroppaa treenaamallakaan saa timmiksi, jos geeniavut ovat "väärät". Tai sitten pitäisi treenata ihan hullun lailla, kuten joku ammattiurheilija ja tiukalla ruokavaliolla.

Vierailija
64/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näkyy vasta, jos tiputtaa rasvat alas (epänormaalille tasolle). Sitten näkyy, että lihasta on.

Vierailija
65/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut kamalan näköinen, vaikkakin ollut runsaasti liikuntaharrastuksia lapsesta lähtien... Kropan malli on pitkät hoikat jalat, kapea lantio, pieni takapuoli, lyhyt selkä, suurehkot rinnat ja KAIKKI läski kertyy vatsaan. Lisäksi toispuoleista lihasheikkoutta nuoruuden aivotapahtumasta johtuen. Eli olen pallo tikun nokassa.

Vierailija
66/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaaminen on aina hyvästä, mutta  itse laihduin ja lihasta alkoi tulla  vasta kun otin pt:n mukaan hommaan. Sitä ennen söin liian vähän ja väärin. 

Vierailija
67/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on muuten aihe johon löytyy aina tietäjiä aiheista eniten 

Vierailija
68/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut kamalan näköinen, vaikkakin ollut runsaasti liikuntaharrastuksia lapsesta lähtien... Kropan malli on pitkät hoikat jalat, kapea lantio, pieni takapuoli, lyhyt selkä, suurehkot rinnat ja KAIKKI läski kertyy vatsaan. Lisäksi toispuoleista lihasheikkoutta nuoruuden aivotapahtumasta johtuen. Eli olen pallo tikun nokassa.

Mulla taas on tosi leveä lantio (107 cm), mutta tissit taas A-kupit eli oman nyrkin kokoiset.

Keikun yläpainon ja normaalipainon rajalla.

Vierailija
69/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypilliset syyt miksi ei onnistu:
- itsepetos syömisen suhteen. Ei lasketa mukaan napostelua ja lisukkeita. Ne pikku välipalat ja herkkukastikkeet sisältävät valtavasti kaloreita
- ei treenata raskailla painoilla lähelle failurea, koska se on liian "miehekästä". Lihaksen kasvattaminen on haastavaa miehellekin, ja vielä haastavampaa naiselle. Muotoja saa geeneillä tai lihaksilla
- syödään höttöä. Mieluummin lisää proteiinia ja kasviksia
- vaihdetaan treenejä ja dieettejä koko ajan, ja tämän lopputuloksena katoaa säännöllisyys. Bikinikuntoon-projektini sijasta koko vuosi treeniä ja terveellistä ruokavaliota
- kulutetaan aikaa itsediagnosoimalla milloin säästöliekkiä, kilpparia, ferritiiniä, tai jonkinlaista uniikki lumihiutale-genetiikkaa. 99% ihmisistä perusteoriat toimivat

Vierailija
70/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kujalla pitää olla jos vielä keski-iässäkin treenaa pelkän ulkonäön takia. Se on yksi kaatuminen tms. ja arjesta tulee ihan helvettiä jos pohjalla vuosien olematon lihaskunto ja liikkumattomuus, siitä ei sitten usein kuntouduta meinaan kovin helpolla. Näitä on paljon että joku jännevaurio tai nivel kiusaa sitten loppuelämän. Vedetään buranaa ja voivotellaan kun ei nukuttuakaan saa sen kipeän olkapään, polven tai pakaran kanssa.

Vierailija
71/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- itsepetos syömisen suhteen. Ei lasketa mukaan napostelua ja lisukkeita. Ne pikku välipalat ja herkkukastikkeet sisältävät valtavasti kaloreita
- ei treenata raskailla painoilla lähelle failurea, koska se on liian "miehekästä". Lihaksen kasvattaminen on haastavaa miehellekin, ja vielä haastavampaa naiselle. Muotoja saa geeneillä tai lihaksilla
- vaihdetaan treenejä ja dieettejä koko ajan, ja tämän lopputuloksena katoaa säännöllisyys. Bikinikuntoon-projektini sijasta koko vuosi treeniä ja terveellistä ruokavaliota
- kulutetaan aikaa itsediagnosoimalla milloin säästöliekkiä, kilpparia, ferritiiniä, tai jonkinlaista uniikki lumihiutale-genetiikkaa. 99% ihmisistä perusteoriat toimivat

Tätähän ei kukaan ketjussa kysynyt, vaan puhutaan omista kokemuksista kun nämä tyypilliset ohjeet ei toimi. Nimenomaan on treenattu raskailla painoilla, syöty kasviksia jne. ja silti ollaan perunasäkkejä. Mitä tästä et ymmärtänyt kun piti tulla kuitenkin jankkaamaan asioita, jotka kaikki tietää?

Vierailija
72/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskuntoreeni 3xviikossa. Pelkkiä perusliikkeitä raskailla painoilla niin, ettet viimeisen aikana karjut kuin mies etkä saisi enää yhtään tehtyä.
Riittävästi proteiinia. Vain terveellistä perusruokaa. Sokeri pois täysin.
Riittävä lepo ja yöuni.
Takaan, että tuo tulosta. Sitä en lupaa, että omenavartaloisesta keski-ikäisestä tulisi parikymppinen fitnessmalli.

Vierailija
73/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on geenilotosta kiinni, että miten millainen vartalo on. Itse olen pudottanut nyt painoa 15 kg ja mahan ympärys on pienentynyt vain muutamia senttejä, mutta kädet ja jalat on ihan tikut. Ei sitä kroppaa treenaamallakaan saa timmiksi, jos geeniavut ovat "väärät". Tai sitten pitäisi treenata ihan hullun lailla, kuten joku ammattiurheilija ja tiukalla ruokavaliolla.

No yleisesti, kun puhutaan 'timmistä kropasta' meinaa se automaattisesti alle 15 rasvaprosentista kehonkoostumuksesta miehillä ja alle 25 rasvaprosentin naisilla. Tämä on jo ammattiurheilijan kroppa ja ruokavaliokaan ei vielä pidä olla mitenkään tiukka. Sitten, kun aletaan puhua alle 12 rasvaprosentista puhutaan tiukasta ruokavaliosta ja tuollaisia ihmisiä on vähemmän kuin maailmassa on miljonäärejä, jotka pystyvät pitämään vuodesta toiseen alle 12 rasvaprosentin.

Vierailija
74/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ei kukaan ketjussa kysynyt, vaan puhutaan omista kokemuksista kun nämä tyypilliset ohjeet ei toimi. Nimenomaan on treenattu raskailla painoilla, syöty kasviksia jne. ja silti ollaan perunasäkkejä. Mitä tästä et ymmärtänyt kun piti tulla kuitenkin jankkaamaan asioita, jotka kaikki tietää?

Minä en usko, että niin on oikeasti tehty.

Vierailija
75/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaaminen on aina hyvästä, mutta  itse laihduin ja lihasta alkoi tulla  vasta kun otin pt:n mukaan hommaan. Sitä ennen söin liian vähän ja väärin. 

Itseasiassa kun katsoo monen pt:n asiakkaiden muutoskuvia, niin kyllä ne asiakkaat on kaiken painonpudotuksen ja treenaamisen jälkeenkin yhä niitä perunasäkkejä. Osa pääsee toki timmiksi, mutta jo tuossa näkee, ettei samat opit toimi kaikilla!

Vierailija
76/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaskuntoreeni 3xviikossa. Pelkkiä perusliikkeitä raskailla painoilla niin, ettet viimeisen aikana karjut kuin mies etkä saisi enää yhtään tehtyä.
Riittävä lepo ja yöuni.
Takaan, että tuo tulosta. Sitä en lupaa, että omenavartaloisesta keski-ikäisestä tulisi parikymppinen fitnessmalli.

Ei tullut tulosta. Saanko nyt rahat takaisin?

Vierailija
77/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittävä lepo ja yöuni.

Tämä. Ja jos nivelet eivät kestä raskaita painoja, kannattaa treenata kuin jotkut kehonrakentajat, eli hitaasti puristamalla toistot niin että tuntuu.
Ja ei, sinusta ei tule lihasmonsteria. Hyvällä tuurilla saat kivasti muotoja peppuun ja reisiin. Ne ovat vahvimmat lihaksesi, eivätkä kasva helpolla.

Vierailija
78/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kunnon muutos vaatii ainakin rasvan palamisen, niin ettei ylimäärästä oo ja sillä ei oo mun kohalla juuri tekemistä treenien, hyvien ruoka-aineiden ym kanssa vaan rasvanpolton

Vierailija
79/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittävä lepo ja yöuni.

Saat sitten, kun olet tehnyt noin minun 24/7 valvonnassani ja olen varmistanut, että sinä kuulut siihen 1% joka ei huijannut itseään.

Vierailija
80/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittävä lepo ja yöuni.

Saat sitten, kun olet tehnyt noin minun 24/7 valvonnassani ja olen varmistanut, että sinä kuulut siihen 1% joka ei huijannut itseään.

Kuka hullu vetää itsensä joka treenissä viikottain niin piippuun ettei saa enää yhtä toistoa? Ei mikään treeniohjelma tuollaista suosittele. Näkee kyllä näiden "asiantuntijoiden" tason täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi