Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joilla vuosien treenaamisen jälkeen kroppa näyttää yhä lähinnä perunasäkiltä?

Vierailija
31.03.2026 |

Vuosikausia käyty salilla, harrastettu aerobista, syöty puhdasta ja terveellistä ruokaa, vältetty epäterveellisiä ruokia ja alkoholia, panostettu nukkumiseen jne. Tulokset jääneet kuitenkin hyvin vaatimattomiksi?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä nyt ainakin paremmalta näyttää ja olo tuntuu paremmalta syöden terveellisesti ja liikkuen jonkin verran kuin syöden huonosti ja maaten sohvalla.

No kyllä se lopputulos voi silti näyttää samalta kuin olisi sohvalla maannut ja syönyt epäterveellisesti. Motivaatiotakin syö kun rehkiminen ei näy ulkonäössä yhtään.

Vierailija
22/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on erilaisia. Itse en niin ulkonäköperusteella ole treenannut, mutta tiedän kuuluvani ihmistyyppiin jolle riittää että se kattoo päin punttia tai tekee parit punnerrukset niin kondis on ihan ok rantakondis. 

Jos se on tavoite, niin mä olen siinä suhteessa onnekas. 

Tsemppiä kuitenkin. Ei treeni hukkaan mee vaikka sitä ei peilistä näkisikään. 

En olisi siitä ollenkaan varma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni käy salilla lähinnä jumppaamassa pienien painovastusten kanssa. Hyödyllistä sekin, mutta ei sillä kyllä lihakset kasva jos sitä tavoittelee. Eikä ymmärretä riittävän proteiinin saannin tärkeyttä. 

Paino alkaa laskemaan kun vähentää päivittäistä kaloriensaantiaan. Sokerin vähentämisestä kannattaa aloitella.

Vierailija
24/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kohtalo. Geeneistä se kai johtuu että ruumiinrakenne on sellanen lihapullamainen. Treenillä saa kyllä paikat rikottua jos oikein lujaa vetää.

Vierailija
25/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä miltä näyttäisit, jos et olis treenannut, niin oikeesti et voi verrata. 

Vierailija
26/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näytä treenaavalta, vaikka syön siististi ja treenaan salilla ja teen aerobista. Mutta jos lopetan treenin, selkä tulee kipeäksi, joten on pakko treenata jos tahdon olla jokseenkin kivuton.

Vierailija
27/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luin fitness-naisista että pitää olla tietty vartalonmalli jotka kilpailee ja pärjää. Eli joku juttu siinä on ettei kaikkien vartalonmallit kelpaa siihen.

Vierailija
28/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta punttia takana ja samanverran fyysistä työtä . Ei näy kropassa mitenkään vaikka pitkään kävin 6 krt viikossa salilla. Nykyään enää 3-4 koska ei siitä näköjään hyötyä ole. Ilmeisesti pitäisi laittaa aineita koneeseen jos tuloksia haluaa. Ruokavaliossa paljon kanaa, kalaa, perunaa, riisiä , kasviksia ja hedelmiä . Taitaa enemmän olla geeneistä kiinni kroppa kuin treenistä . Toki paino pysynyt ok mitoissa välillä 80-85 ja pituutta 178

M52

Taidat joko treenata siten että lihakset eivät saa jatkuvasti lisää ärsykettä, tai sitten palautuminen ja syöminen ovat viturallaan. Alkoholi myös vaikuttaa paljon siihen miltä pitkällä aikavälillä näyttää 

Vierailija
29/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni käy salilla lähinnä jumppaamassa pienien painovastusten kanssa. Hyödyllistä sekin, mutta ei sillä kyllä lihakset kasva jos sitä tavoittelee. Eikä ymmärretä riittävän proteiinin saannin tärkeyttä. 

Paino alkaa laskemaan kun vähentää päivittäistä kaloriensaantiaan. Sokerin vähentämisestä kannattaa aloitella.

Tämä vähättely nimenomaan kyllästyttää, ihmisiä pidetään jotenkin tyhminä vaikka tieto on nykyään kaikkien saatavilla. Ihan oikeasti nyt kyse on siitä, että on tehty kaikki oppikirjan mukaan, mutta tulokset jää silti kovin heikoiksi. Enemmän ruoskimalla tilanne ei parane enää yhtään, kun sitäkin on jo kokeiltu riittävästi.

Vierailija
30/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliokuntoon ja kevyt muotoileva treeni kerran-pari viikossa kuntosalilla. Ruokavalion muutoksilla olen laihduttanut eniten. Kun ylimääräistä painoa on poistunut niin muotoja alkaa tulemaan esiin. Kevyt kuntosali riittää muotoilemaan kroppaa ja ryhtiä. Tosin tässäkin pitää muistaa hyvä tekniikka.

Vierailija
31/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vähättely nimenomaan kyllästyttää, ihmisiä pidetään jotenkin tyhminä vaikka tieto on nykyään kaikkien saatavilla. Ihan oikeasti nyt kyse on siitä, että on tehty kaikki oppikirjan mukaan, mutta tulokset jää silti kovin heikoiksi. Enemmän ruoskimalla tilanne ei parane enää yhtään, kun sitäkin on jo kokeiltu riittävästi.

Teoria ja käyntäntöhän on eri asioita. On helppoa tietää miten asiat pitäisi tehdä, ja vaikeaa laittaa ne käytäntöön ja pitää rutiinia yllä vuodesta toiseen.

Vierailija
32/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teoria ja käyntäntöhän on eri asioita. On helppoa tietää miten asiat pitäisi tehdä, ja vaikeaa laittaa ne käytäntöön ja pitää rutiinia yllä vuodesta toiseen.

Jokainen tietää parhaiten omalla kohdallaan miten mikäkin asia on toteutunut, mutta silti tullaan antamaan kliseisiä neuvoja kysymättä. Miksei oikeasti ymmärretä, että vaikka kaksi vierekkäin olevaa ihmistä tekisi samat asiat, niin lopputulos ei koskaan ole identtinen?

Vierailija
33/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei ymmärrä treenin vaikutusta pelkkään ryhtiin ja tasapainoon. Joo ehkä treenaamisella ja suomalaisella sohvaruokailulla ei fitness tason kroppaa saa, mutta treenaamisen vaikutus ryhtiin ja yleiseen kehonhallintaa olla todella eri, kuin täysin treenaamattomalla. 

Nämä henkilöt erottaa varsinkin vanhempina, että kenellä on urheilutaustaa ja kenellä lähinnä istumistaustaa.

Vierailija
34/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä jos kuitenkin on paljon perunoita.

Vierailija
35/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä erilaisia ruumiinrakenteita ja rasvaa kerääntyy eri paikkoihin.

Mutta se nyt on höpöpuhetta, etteikö lihas kasvaisi ja ihrakiloja lähtisi oikeanlaisella ravinnolla ja treenaamisella. Se taas on totta, että kaikki eivät siihen pysty. Jos ei pää kestä ja mielenlujuutta ei ole tarpeeksi niin sille on hankalampi tehdä mitään.

Vierailija
36/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiiniahan markkinoidaan nykyään joka tuutissa, ei kukaan nyt sellaisessa pimennossa enää elä etteikö tietäisi proteiinin merkitystä. Ei me nyt missään 70-luvulla eletä.

Vierailija
37/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliokuntoon ja kevyt muotoileva treeni kerran-pari viikossa kuntosalilla. Ruokavalion muutoksilla olen laihduttanut eniten. Kun ylimääräistä painoa on poistunut niin muotoja alkaa tulemaan esiin. Kevyt kuntosali riittää muotoilemaan kroppaa ja ryhtiä. Tosin tässäkin pitää muistaa hyvä tekniikka.

Ei niitä muotoja tule millään painonpudotuksella, jos ruumiinrakenne on muodoton. Mä olen suora kuin tikku ihan jokaisessa painossa, koska mun luusto on yhtä suoraa pötkylää kainaloista lantioon.

Vierailija
38/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut ennemminkin, että olen hylkeen muotoinen, mutta kai perunasäkkikin käy vertaukseksi. Kehityskaari on kukenut laihasta laihasta lihavaksi laihaksi.

Vierailija
39/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan 5 kertaa viikossa ja olen kehittänyt itselleni hyvän vartalon äin toimiessani. Ilman treeniä, kun lapet olivat pieniä, olin löysä läski. Lattapeppu muhkuramaha selkäläski ja heikko. Nyt on pakaraa, korsettia ja kiinteää olkavartta.

Suosittelen treeniä kaikille. Mutta sen treenin pitää olla oikeasti tarpeeksi rasittavaa ja pitkäkestoista, vähän sinnepäin puntteja nostellessa ei tule tuloksia.

Vierailija
40/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä miltä näyttäisit, jos et olis treenannut, niin oikeesti et voi verrata. 

Se olisi aika masentavaa jos oikeasti näkisi sen ja näyttäisi täysin samalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi