Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joilla vuosien treenaamisen jälkeen kroppa näyttää yhä lähinnä perunasäkiltä?

Vierailija
31.03.2026 |

Vuosikausia käyty salilla, harrastettu aerobista, syöty puhdasta ja terveellistä ruokaa, vältetty epäterveellisiä ruokia ja alkoholia, panostettu nukkumiseen jne. Tulokset jääneet kuitenkin hyvin vaatimattomiksi?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä erilaisia ruumiinrakenteita ja rasvaa kerääntyy eri paikkoihin.

Mutta se nyt on höpöpuhetta, etteikö lihas kasvaisi ja ihrakiloja lähtisi oikeanlaisella ravinnolla ja treenaamisella. Se taas on totta, että kaikki eivät siihen pysty. Jos ei pää kestä ja mielenlujuutta ei ole tarpeeksi niin sille on hankalampi tehdä mitään.

Osalla vatsarasva voi olla niin sitkeästi lähtevää, että arjessa pitäisi tehdä aivan järjettömiä uhrauksia, jotta siitä pääsisi eroon. Mikään määrä treeniä ei riitä eikä arjessa pärjää millään kitukaloreilla terveenä ja energisenä vuosikausia. Kilot ja rasvat tulee korkojen kera takaisin jos kaloreita kasvattaa yhtään. Niin moni on kokenut tämän ja silti ihmisiä vähätellään heikosta mielenlujuudesta. 

Vierailija
42/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen viis kertaa viikossa habaa.
T.Paavo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä miltä näyttäisit, jos et olis treenannut, niin oikeesti et voi verrata. 

Se olisi aika masentavaa jos oikeasti näkisi sen ja näyttäisi täysin samalta.

Tämähän se todellisuus olisi! Ulkonäkö täysin sama, mutta toki sairastumisriski yms. todennäköisesti pienempi.

Vierailija
44/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ns suomen ihannekropan saaminen vaatii sen treenaamisen ja ruokavalion lisäksi myös oikeita geenejä. Ja se treenaaminen ja ruokavalio on noilla öörimmöistä. 

Kannattaa treenata ja syödä hyvin oman hyvinvoinnin ja terveysen, ei minkään ihannekropan takia. 

Vierailija
45/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Peilikuvani tuo mieleen kreikkalaisen veistoksen. 

Vierailija
46/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaimassa on yllättävän paljon lääketieteellisiä ihmeitä. Esimerkiksi perusterveitä ihmisiä jotka kertovat syövänsä alle kulutuksensa, mutta silti paino pysyy samana tai jopa nousee!

Vierailija
47/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaimassa on yllättävän paljon lääketieteellisiä ihmeitä. Esimerkiksi perusterveitä ihmisiä jotka kertovat syövänsä alle kulutuksensa, mutta silti paino pysyy samana tai jopa nousee!

Tästähän nyt ei edes ollut puhe, vaan siitä että treeni ja ruokavalio yhdistelmänä ei tuota toivottua tulosta. Normaalipainoinenkin voi kokea näin.

Vierailija
48/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken a ja o on laihdutus. Jokaisella varaa ottaa se 5-10kg pois ja heti huomaa eron. 

Taidat pitää kestävyysurheilijoita parhaina? 

Vierailija
49/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ratkaisee eniten, etenkin naisilla.
Todella harvalla vanhemmalla naisella on sitä nuoren naisen slimmi kroppa/pallopeppu-lookkia. Massa vain alkaa keskittymään siihen keskelle vaikka mitä tekisi.
Liikunta tietysti kannattaa silti.

Vierailija
50/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliokuntoon ja kevyt muotoileva treeni kerran-pari viikossa kuntosalilla. Ruokavalion muutoksilla olen laihduttanut eniten. Kun ylimääräistä painoa on poistunut niin muotoja alkaa tulemaan esiin. Kevyt kuntosali riittää muotoilemaan kroppaa ja ryhtiä. Tosin tässäkin pitää muistaa hyvä tekniikka.

Ei niitä muotoja tule millään painonpudotuksella, jos ruumiinrakenne on muodoton. Mä olen suora kuin tikku ihan jokaisessa painossa, koska mun luusto on yhtä suoraa pötkylää kainaloista lantioon.

Ei tulekaan pelkällä painonpudotuksella, vaan painotreenillä. Tutulla naispulisella kaverilla on suorempi kroppa kuin minulla (ja olen mies). Mutta treenasi erästä lajia varten aika kovaa muutaman vuoden, ja sai kyllä sellaisen kropan joka keräsi katseita. Vaatii kunnolla lihasta peppuun ja reisiin, ei tule kevyellä treenillä.

Vierailija
51/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ola koskaan elämässäni treenannut aiemmin, mutta aloitin tammikuussa. Lähtökohta oli ns laihaläski bmi 18,5. Nyt olen jo huomattavasti timmimpi, pakarat on kivasti lähtenyt pyöristymään ja ryhti on parantunut merkittävästi! Bmi on nyt 19. Kumpa olisin aiemmin tajunnut, miten nopeasti keho muokkaantuu, kun motivaatio vaan riittää.

Vierailija
52/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä ratkaisee eniten, etenkin naisilla.
Todella harvalla vanhemmalla naisella on sitä nuoren naisen slimmi kroppa/pallopeppu-lookkia. Massa vain alkaa keskittymään siihen keskelle vaikka mitä tekisi.
Liikunta tietysti kannattaa silti.

Nuorillakin se pallo on saatu aikaan trikoilla, kaikki valahtaa kun trikoot lähtee jalasta.

Vierailija
53/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä otsikon kysymykseen.

Mutta tosiaan mulla se on rajoittunut pääasiassa tuohon treeniin.

Istumatyö, stressi, huonot yöunet ja suhteellisen epäterveellinen ruoka on pitänyt huolta siitä, että perunasäkkimäisiä piirteitä riittää.

Toisaalta niistä huolimatta toimintakyky on hyvä ja voin harrastaa sitä mitä haluan.

Vierailija
54/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliokuntoon ja kevyt muotoileva treeni kerran-pari viikossa kuntosalilla. Ruokavalion muutoksilla olen laihduttanut eniten. Kun ylimääräistä painoa on poistunut niin muotoja alkaa tulemaan esiin. Kevyt kuntosali riittää muotoilemaan kroppaa ja ryhtiä. Tosin tässäkin pitää muistaa hyvä tekniikka.

Ei niitä muotoja tule millään painonpudotuksella, jos ruumiinrakenne on muodoton. Mä olen suora kuin tikku ihan jokaisessa painossa, koska mun luusto on yhtä suoraa pötkylää kainaloista lantioon.

Ei tulekaan pelkällä painonpudotuksella, vaan painotreenillä. Tutulla naispulisella kaverilla on suorempi kroppa kuin minulla (ja olen mies). Mutta treenasi erästä lajia varten aika kovaa muutaman vuoden, ja sai kyllä sellaisen kropan joka keräsi katseita. Vaatii kunnolla lihasta peppuun ja reisiin, ei tule kevyellä treenillä.

Minkälaisella treenillä saat lantioon leveyttä? Itse en ainakaan ole vielä keksinyt.

Vierailija
55/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni käy salilla lähinnä jumppaamassa pienien painovastusten kanssa. Hyödyllistä sekin, mutta ei sillä kyllä lihakset kasva jos sitä tavoittelee. Eikä ymmärretä riittävän proteiinin saannin tärkeyttä. 

Paino alkaa laskemaan kun vähentää päivittäistä kaloriensaantiaan. Sokerin vähentämisestä kannattaa aloitella.

Tuo kalorien vähentäminen on niin jälkeenjäänyttä tietoa kuin voi olla. Lääketiede on jo paljon edistyneempää ylipainoin syiden tuntemuksessa ja kalori ei ole kalori. 

Vierailija
56/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ola koskaan elämässäni treenannut aiemmin, mutta aloitin tammikuussa. Lähtökohta oli ns laihaläski bmi 18,5. Nyt olen jo huomattavasti timmimpi, pakarat on kivasti lähtenyt pyöristymään ja ryhti on parantunut merkittävästi! Bmi on nyt 19. Kumpa olisin aiemmin tajunnut, miten nopeasti keho muokkaantuu, kun motivaatio vaan riittää.

Liha tottelee kuria.

Vierailija
57/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vain nostaa esille sellaisen asian kuin lipedema, joka on rasvasairaus eikä reagoi urheiluun/laihdutukseen mitenkään. Jos siis joillain teistä on kapea vyötärö mutta raajat ns. läskit niin tästä voi olla kyse. 

Vierailija
58/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lääketieteellinen ihme vaan lääketiede pystyy selittämään. 

Vierailija
59/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä otsikon kysymykseen.

Mutta tosiaan mulla se on rajoittunut pääasiassa tuohon treeniin.

Istumatyö, stressi, huonot yöunet ja suhteellisen epäterveellinen ruoka on pitänyt huolta siitä, että perunasäkkimäisiä piirteitä riittää.

Toisaalta niistä huolimatta toimintakyky on hyvä ja voin harrastaa sitä mitä haluan.

Mulla on suht stressitön seisomatyö, mutta tuskin niillä juuri mitään etuja saa aikaan. En ole huomannut edes mitään muutosta kun istumatyö vaihtui seisomatyöksi, lähinnä jaksoin treenata aiemmin enemmän. Nyt on vaivana työn väsyttämä kroppa, esim. juoksulenkki työpäivän jälkeen on ikävä väsyneille jaloille.

Vierailija
60/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se malli on vähän turhan yksinkertainen missä on vain kulutus ja tankkaus ja näiden erotus on laihtuminen tai lihominen. Ihminen ei ole kone. Kyse on kumminkin biologisista toiminnoista joita ohjataan hormoneilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan