Miksi lääkärit eivä saa enää määrätä opioideja tai bentsoja?
Miksi lääkärit eivä saa enää määrätä opioideja tai bentsoja?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Saa ne määrät jos niille on tarvetta. Päihdekäyttöön pitää hommata muualta. Mutta sellainen ei liene kovin järkevää?
Käyttää päihteitä.
Minä en ole niitä saanut kovinkaan helposti. SSRI-lääkkeitä sen sijaan tuputetaan ovista ja ikkunoista. Ainoa, mikä oikeasti auttaa minulle, on rauhoittava lääke. Riippuvaiseksi ei niin pienillä määrillä ole mahdollista tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan nykyään ei edes unilääkkeitä saa asialliseen käyttöön vaan lääkärin ratkaisu on neurolepti kuten Ketipinor, joka nostaa painoa, saa tokkuraan koko seuraavaksi päiväksi ja neurolepteja ei ole edes suunniteltu unilääkäyttöön. Itse olisin tarvinnut asialliseen käyttöön Temestaa joka on bentsodiatsepiini. En käytä kyseistä lääkettä välttämättä edes joka viikko, mutta edes psykiatrian polilta, jonka asiakas olen ollut vuosia, ei enää tätä lääkettä määrää. Olen sitten työkyvytön kun muut lääkkeet ei auta.. en oikein ymmärrä logiikkaa..
Kyllä se pieni määrä Ketipinoria auttaa suurinta osaa nukkumaan. Jos olet tokkurassa aamulla, niin otat lääkkeen joko liian myöhään tai otat liian ison annoksen. Kokeile puolikasta tai neljäsosatablettia ja aikaista lääkkeenottoa vaikka tunnilla, ja katso auttaako annosmuutos. Temestaa et saa koska se on bentsodiatsepiini ja bentsoihin tulee toleranssia ja on iso riski riippuvuuden kehittymiselle. En minä sinun lääkkeenkäyttöä täällä epäile, mutta tuosta syystä eivät määrää. Yleensä muutenkin sulla pitää olla säännöllinen lääkärikontakti siihen lääkäriin, joka uusii unilääkereseptiä, koska lääkkeen käyttöä ja mahdollista ongelmakäytön alkamista pitää pystyä seuraamaan ja kontrolloimaan. Joku lääkäri terveyskeskuksessa tai polilla, joka ei ole ennen sinua tavannut ja joka ei välttämättä enää seuraavalla tapaamisella ole sinua vastassa, ei voi ottaa vastuuta tästä seurannasta.
Ketipinor tuhoaa aivot eikä muualla sitä käytetä nukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeelliseksi tosiaan mennyt touhu. Olen itse syönyt päivittäin pientä määrää opamoxia jo vuosia lamauttaviin paniikkikohtauksiin/agorafobiaan. Aina en pääse ulos asunnosta edes lääkkeen avulla. (Cptsd,dissosiaatiohäiriö) Nyt on sitten yhtäkkiä keksitty, että nämä lääkkeet pitää vetää alas. Ihan mielenkiinnolla odotan, että kuka ne minun kaupassa käynnit ja muut asiat hoitaa. Taustaa vielä sen verran, että vuosien varrella käynyt 6 eri terapiamuotoa ja syönyt kaikki mahdolliset Ssri, mielentasaajat, neuroleptit. Osan lääkkeistä kahteen kertaan. Kyllä tässä vakavasti mietin, pitääkö tässä lähteä katukaupoille.
Aika vaarallista syödä vuosia opamoxia? Pitäis kuulemma käyttää korkeintaan 4 viikkoa eli lyhyeeseen käyttöön vain. Itekin tosin syöny yli 4 viikkoa.
Opamox on tosi lievä bentso. SSRI-lääkkeistä on vaikeampi päästä eroon kuin bentsoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iäkkäällä vanhemmallani on Ketipinoria, Temestaa, Stellaa, kipulääke Tramant tms., Lyricaa. Melkoinen määrä.
Kannattaa käydä vanhusten lääkkeet läpi jo niitä määrättäessä. Voi olla yllättäviä yhteisvaikutuksiakin ja lääkärit ei niitä huomaa.
Tiedän mutta hän on niin monen lääkärin hoidossa että eikö joku tosiaan katso noita läpi? Ei kaikilla ole omaisia katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Tänne ei haluta samanlaista lääkekriisiä kuin Amerikkaan. Lääkärit ja opioidivalmistajat ovat vastuussa mittaamattomasta määrästä inhimillistä kärsimystä, kun aiheuttivat aivan tavan ihmisten addiktoitumisen lääkkeisiin.
Korjataanpa taas.
Ongelmat tulivat vasta kun samaiset lääkärit katkaisivat yhtäkkiä potilaiden vuosikausien reseptit ja pakottivat riippuvaisiksi tulleet käyttäjät kaduille ostaman aineensa ja sen myötä rikoksiin.
Jos heillä olisi omat reseptinsä edelleen niin kävisivät töissä ihan normaalisti eikä tarvitsisi sekaantua mihinkään laittomuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iäkkäällä vanhemmallani on Ketipinoria, Temestaa, Stellaa, kipulääke Tramant tms., Lyricaa. Melkoinen määrä.
Kannattaa käydä vanhusten lääkkeet läpi jo niitä määrättäessä. Voi olla yllättäviä yhteisvaikutuksiakin ja lääkärit ei niitä huomaa.
Tiedän mutta hän on niin monen lääkärin hoidossa että eikö joku tosiaan katso noita läpi? Ei kaikilla ole omaisia katsomassa.
Vielä pahempaa jos on monta lääkäriä. Lääkärit luottavat siihen, että kollegat toimivat oikein. Joku sanoi, että apteekissa tarkistetaan ja se on hyvä, mutta kannattaa tarkistaa myös se, onko lääke edes tarpeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne ei haluta samanlaista lääkekriisiä kuin Amerikkaan. Lääkärit ja opioidivalmistajat ovat vastuussa mittaamattomasta määrästä inhimillistä kärsimystä, kun aiheuttivat aivan tavan ihmisten addiktoitumisen lääkkeisiin.
Ihminen on aina itse vastuussa siitä, mitä lääkkeitä syö. Pakkohoito poislukien. Tavallinen ihminen ei tule vahingossa riippuvaiseksi koska tavallisella yleissivistyksellä varustettu ihminen tietää kyllä että kolmiolääkkeet voi aiheuttaa riippuvuutta ja täten syö niitä vain minimimäärän. Tavallinen ihminen lukee myös lääkkeiden mukana tulevan pakkausselosteen mistä tällaiset asiat käy ilmi.
Ihminen joka vaan mättää menemään opioideja täysin surutta, ei ole tavallinen.
Niistä ja bentsoista tulee niin paljon sivuvaikutuksiakin että täytyy olla todella riippuvuuksiin taipuvainen hermorakenne että viitsii syödä.
Ihannetilanteessa näin olisi, mutta kun tavallinen ihminen nimenomaan ei lue käyttöohjeita niin tarkasti ja tavallinen ihminen luottaa lääkäriin, joka määrää lääkettä hänen käyttöönsä sillä oletuksella, että hän käyttää sitä vastuullisesti ja ohjeiden mukaan. Olen töissä sairaalassa ja meillä on satunnaisesti myrkytyspotilaita, jotka ei vaan ole sisäistäneet, että Panadolia ei voi turvallisesti käyttää viittä grammaa päivässä vaikka kuinka olisi päänsärkyä, tai että sydänlääkkeitä ei kannata syödä miten sattuu oletettuihin tykytystuntemuksiin vaan pitäisi ensin hakeutua lääkäriin. On myös ihmisiä jotka nimenomaan tulee vahingossa riippuvaiseksi ja sitten yrittää perustella meille terveydenhuollossa miksi hänen on saatava uusittua se Opamox-resepti vaikka kuinka monennetta kertaa, eikä halua kertoa että syy sen alkuperäiseen käyttöön oli hammaslääkärikammo kolme vuotta sitten (reseptiä ei uusittu, mutta reseptin syy löytyi potilastiedoista). Tavallinen ihminen ottaa kolmiolääkkeitä vähän miten sattuu, koska eihän ne varoitukset ole juuri häntä varten, varsinkaan kun hän ei ole raskaana ja hän on itseasiassa isokokoinen ihminen joten tottahan se pikku pilleri ei vaikuta niin vahvasti kuin mitä varoitetaan ja hän on niitä ennenkin käyttänyt. Varoituksetkin on osan mielestä vaan sellainen läpihuutojuttu, kunnes sitten tulee ongelmia omalle kohdalle. Nämä kaikki on ihan tavallisia, työssäkäyviä ja Suomalaisen koulun läpäisseitä ihmisiä, joista ei päältäpäin ajattelisi että heillä on mitään lukivaikeutta tai ongelmia ymmärtää käyttöohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on aina itse vastuussa siitä, mitä lääkkeitä syö. Pakkohoito poislukien. Tavallinen ihminen ei tule vahingossa riippuvaiseksi koska tavallisella yleissivistyksellä varustettu ihminen tietää kyllä että kolmiolääkkeet voi aiheuttaa riippuvuutta ja täten syö niitä vain minimimäärän. Tavallinen ihminen lukee myös lääkkeiden mukana tulevan pakkausselosteen mistä tällaiset asiat käy ilmi.
Ihminen joka vaan mättää menemään opioideja täysin surutta, ei ole tavallinen.
Niistä ja bentsoista tulee niin paljon sivuvaikutuksiakin että täytyy olla todella riippuvuuksiin taipuvainen hermorakenne että viitsii syödä.
Ihannetilanteessa näin olisi, mutta kun tavallinen ihminen nimenomaan ei lue käyttöohjeita niin tarkasti ja tavallinen ihminen luottaa lääkäriin, joka määrää lääkettä hänen käyttöönsä sillä oletuksella, että hän käyttää sitä vastuullisesti ja ohjeiden mukaan. Olen töissä sairaalassa ja meillä on satunnaisesti myrkytyspotilaita, jotka ei vaan ole sisäistäneet, että Panadolia ei voi turvallisesti käyttää viittä grammaa päivässä vaikka kuinka olisi päänsärkyä, tai että sydänlääkkeitä ei kannata syödä miten sattuu oletettuihin tykytystuntemuksiin vaan pitäisi ensin hakeutua lääkäriin. On myös ihmisiä jotka nimenomaan tulee vahingossa riippuvaiseksi ja sitten yrittää perustella meille terveydenhuollossa miksi hänen on saatava uusittua se Opamox-resepti vaikka kuinka monennetta kertaa, eikä halua kertoa että syy sen alkuperäiseen käyttöön oli hammaslääkärikammo kolme vuotta sitten (reseptiä ei uusittu, mutta reseptin syy löytyi potilastiedoista). Tavallinen ihminen ottaa kolmiolääkkeitä vähän miten sattuu, koska eihän ne varoitukset ole juuri häntä varten, varsinkaan kun hän ei ole raskaana ja hän on itseasiassa isokokoinen ihminen joten tottahan se pikku pilleri ei vaikuta niin vahvasti kuin mitä varoitetaan ja hän on niitä ennenkin käyttänyt. Varoituksetkin on osan mielestä vaan sellainen läpihuutojuttu, kunnes sitten tulee ongelmia omalle kohdalle. Nämä kaikki on ihan tavallisia, työssäkäyviä ja Suomalaisen koulun läpäisseitä ihmisiä, joista ei päältäpäin ajattelisi että heillä on mitään lukivaikeutta tai ongelmia ymmärtää käyttöohjeita.
Mutta ei sitäkään Opamox-reseptiä voi laittaa poikki kuten nyt on tapana, vaan pitää tehdä suunnitelma ja kuunnella potilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä meillä päin ne kriisit aiheutetaan ihan itse viranomaisten toimesta:
esimerkki1: ahdistuspotilaat on jo ajettu katukauppiaiden asiakkaiksi tai kasvattamaan itse vihreää kultaa, ellei sitten lääkärin suosittelema uusi pysyvään käyttöön tarkoitettu psykoosilääkitys kelpaa.
esimerkki2: Alfa pvp -kriisi aiheutui siitä, kun tulli/poliisi teki suuren amfetakavarikon ja käyttäjät joutuivat siirtymään korvikkeisiin eli peukkuun.
Mitäs mitäs, oletko ihan sitä mieltä ettei huumeveikkoja ja takavarikkoja saa tehdä, kun se vaikeuttaa käyttäjien elämää? Ainahan tulee tilaa uusille markkinoille jos iso takavarikko tehdään ja välittäjät saadaan vankilaan, mutta kyllä se on viranomaisilta hyvää työtä siitä huolimatta, että peukku-kriisi lähti siitä sitten kasvamaan. Ihan turha väittää että kaikki päihteidenkäyttäjät tuolla on vaan väärinymmärrettyjä ahdistuspotilaita ja katukauppa häviäisi kun tavaraa saisi helpommin lääkäriltä.
Aina on niitä, jotka haluaa vaan päänsä sekaisin, mutta ei niiden takia pitäis muita rangaista. Ja siis se on jo viranomaistenkin tiedossa, että tiukentunut bentsopolitiikka on yhteydessä katukaupan räjähtämään.
Sitäpaitsi, osa saa ihan lekurilta ne pillerit millä vetää itsensä kujalle.
Kaverilla oli jossain vaiheessa kaksi eri rauhoittavaa + opioidia x 3 päivässä ja aivan tillintallin se oli eikä ollut vain lääkinnälliseen tarpeeseen. Itse oon tapellut siitä miedosta opamoxista.
Ja mikä hassua niin mulle on tarjottu tän takia sitä sun tätä, enpä ole ottanut kun haluaisin uskoa julkiseen terveydenhuoltoon ja haluaisin vaan pitää sen pienen oman reseptin, en vetää katuloleja tai mitälie siellä nykyään tarjotaankaan.
Ex pössytteli ja hommas sitä milloin mistäkin, silloin huomasin miten helppoa ois saada kovaakin kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärinkäyttöä on paljon ja riippuvuuskin jonkinlainen ongelma. Toisaalta sitten tuntuu, että lääkäreihin on vähän liikaakin iskostettu se, että niitä ei saisi helposti määrätä. Hyvä tietysti, ettei avokätisesti jaella, mutta joku järki pitäisi olla - ja näin on ollut itsenikin kohdalla, olen saanut oikeaan tarpeeseen.
Kyllä sen pitäisi olla ihan jokaisen oma asia mitä vetää. Eikä minkään valtio/lääkäridiktatuurin tyrannisoitavissa. Ei pitäisi yrittää estellä mitenkään.
Siinä tapauksessa sitten ehdotan, että jos tuo on jokaisen oma asia niin olkoot heidän kohtalonsakin sitten oma asiansa. Kannattaako niitä yliannostuksia tai riippuvuuksia edes yrittää hoitaa, jos tuo kerta on jokaisen oma päätös eikä siihen saa puuttua? Ei kannata estellä, kun kaveri vetää pään sekaisin ja ei varsinkaan kannata soittaa apua, kun hän makaa hengityslamassa vessan lattialla. Jokaisen oma asia. Ja kun toinen kaveri tulee aseen kanssa vastaan ja alkaa räyhäämään ainepäissään, niin siihenkään ei puututa eikä sotketa virkavaltaa vaikka lopputulos olisi mikä, koska sekin oli vain seurausta siitä että aineiden käyttö on jokaisen oma asia. Vai pitäisikö kuitenkin olla joku yritys säädellä ihmisten ajautumista riippuvuuteen ja tarjota siihen apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhat lisääntyy. Lääkärin suurta vastuuttomuutta olla auttamatta apua tarvitsevaa.
Lyrica ei ole opiaatti, mutta ilmeisesti joillain ongelmia myös tämän saamisessa. Jos itse en olisi saanut, en olisi tässä enää tässä maailmassa.
Pregabaliini on jotain bentsoja paljon päihdyttävämpi ja pidempikestoinen aine, joka on kunnon annoksella jopa snadisti ekstaasimainen. Tähän aineeseen on respa suunnilleen kaikilla, mutta silti jotain opamoxeja ja pameja ei saa määrätä, vaan vanhatkin pitää vetää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärinkäyttöä on paljon ja riippuvuuskin jonkinlainen ongelma. Toisaalta sitten tuntuu, että lääkäreihin on vähän liikaakin iskostettu se, että niitä ei saisi helposti määrätä. Hyvä tietysti, ettei avokätisesti jaella, mutta joku järki pitäisi olla - ja näin on ollut itsenikin kohdalla, olen saanut oikeaan tarpeeseen.
Kyllä sen pitäisi olla ihan jokaisen oma asia mitä vetää. Eikä minkään valtio/lääkäridiktatuurin tyrannisoitavissa. Ei pitäisi yrittää estellä mitenkään.
Siinä tapauksessa sitten ehdotan, että jos tuo on jokaisen oma asia niin olkoot heidän kohtalonsakin sitten oma asiansa. Kannattaako niitä yliannostuksia tai riippuvuuksia edes yrittää hoitaa, jos tuo kerta on jokaisen oma päätös eikä siihen saa puuttua? Ei kannata estellä, kun kaveri vetää pään sekaisin ja ei varsinkaan kannata soittaa apua, kun hän makaa hengityslamassa vessan lattialla. Jokaisen oma asia. Ja kun toinen kaveri tulee aseen kanssa vastaan ja alkaa räyhäämään ainepäissään, niin siihenkään ei puututa eikä sotketa virkavaltaa vaikka lopputulos olisi mikä, koska sekin oli vain seurausta siitä että aineiden käyttö on jokaisen oma asia. Vai pitäisikö kuitenkin olla joku yritys säädellä ihmisten ajautumista riippuvuuteen ja tarjota siihen apua?
Pakettiin varmaan sitten kuuluu vapautus veroistakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä meillä päin ne kriisit aiheutetaan ihan itse viranomaisten toimesta:
esimerkki1: ahdistuspotilaat on jo ajettu katukauppiaiden asiakkaiksi tai kasvattamaan itse vihreää kultaa, ellei sitten lääkärin suosittelema uusi pysyvään käyttöön tarkoitettu psykoosilääkitys kelpaa.
esimerkki2: Alfa pvp -kriisi aiheutui siitä, kun tulli/poliisi teki suuren amfetakavarikon ja käyttäjät joutuivat siirtymään korvikkeisiin eli peukkuun.
Mitäs mitäs, oletko ihan sitä mieltä ettei huumeveikkoja ja takavarikkoja saa tehdä, kun se vaikeuttaa käyttäjien elämää? Ainahan tulee tilaa uusille markkinoille jos iso takavarikko tehdään ja välittäjät saadaan vankilaan, mutta kyllä se on viranomaisilta hyvää työtä siitä huolimatta, että peukku-kriisi lähti siitä sitten kasvamaan. Ihan turha väittää että kaikki päihteidenkäyttäjät tuolla on vaan väärinymmärrettyjä ahdistuspotilaita ja katukauppa häviäisi kun tavaraa saisi helpommin lääkäriltä.
Aina on niitä, jotka haluaa vaan päänsä sekaisin, mutta ei niiden takia pitäis muita rangaista. Ja siis se on jo viranomaistenkin tiedossa, että tiukentunut bentsopolitiikka on yhteydessä katukaupan räjähtämään.
Sitäpaitsi, osa saa ihan lekurilta ne pillerit millä vetää itsensä kujalle.
Kaverilla oli jossain vaiheessa kaksi eri rauhoittavaa + opioidia x 3 päivässä ja aivan tillintallin se oli eikä ollut vain lääkinnälliseen tarpeeseen. Itse oon tapellut siitä miedosta opamoxista.
Ja mikä hassua niin mulle on tarjottu tän takia sitä sun tätä, enpä ole ottanut kun haluaisin uskoa julkiseen terveydenhuoltoon ja haluaisin vaan pitää sen pienen oman reseptin, en vetää katuloleja tai mitälie siellä nykyään tarjotaankaan.
Ex pössytteli ja hommas sitä milloin mistäkin, silloin huomasin miten helppoa ois saada kovaakin kamaa.
Kovaa kamaa saa kuka vaan laillisesti ihan alkostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuuluisi? Maksathan sinä nytkin veroja joista rahat ohjataan palveluihin, joita et käytä tai tule koskaan käyttämään. Jos haluat yhteiskunnalta palveluita, voisit myös osoittaa halukkuutta toimia yhteiskunnan jäsenenä etkä kitistä siitä miten lääkärit ja muut estävät saamasta päätä sekaisin reseptilääkkeillä. En osoita tätä tekstiä sinulle henkilökohtaisesti, vaan enemmän vastauksena siihen ajatukseen että pitäisi olla oma asia mitä mömmöjä ihminen sisäänsä laittaa eikä sitä pitäisi mitenkään valvoa tai säännöstellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeelliseksi tosiaan mennyt touhu. Olen itse syönyt päivittäin pientä määrää opamoxia jo vuosia lamauttaviin paniikkikohtauksiin/agorafobiaan. Aina en pääse ulos asunnosta edes lääkkeen avulla. (Cptsd,dissosiaatiohäiriö) Nyt on sitten yhtäkkiä keksitty, että nämä lääkkeet pitää vetää alas. Ihan mielenkiinnolla odotan, että kuka ne minun kaupassa käynnit ja muut asiat hoitaa. Taustaa vielä sen verran, että vuosien varrella käynyt 6 eri terapiamuotoa ja syönyt kaikki mahdolliset Ssri, mielentasaajat, neuroleptit. Osan lääkkeistä kahteen kertaan. Kyllä tässä vakavasti mietin, pitääkö tässä lähteä katukaupoille.
Heip. Olen itse kans ollut opamoxin päivittäiskäyttäjä, oireilu ja diagnoositkin kuulostaa samalta, tietenkin paniikki + ahdistuneisuus myös.
Tuo opamox lisää sitä dissosiaatiota ja pitää sitä itse kierrettä päällä,vaikka annos pieni onkin ja mulle ainakin jopa lekurit on sanoneet, että niin pienestä annoksesta ei tule viekkareita. Olin kans vielä vuosi sitten täysin raunio, mutsi hoiti mun kaupassa käynnit ja muut. Oon sitä mieltä että en olis elossa ilman näitä lääkkeitä, mutta toi opa on ollut bentsoista pahin disson kannalta. Inhoan sitä, mutta en mä saa muutakaan niin pakko tyytyä pitämään se.
Nykyään siis pärjäilen taas enimmäkseen ilman. Ja kun annos on pieni niin siitä pääsee suht vähillä oireilla. Mullakin meni se reseptin uusinta ja siitä vääntäminen niin vaikeaksi, että ihan itse totesin että koetetaas olla nyt sit ilman.
Toisaalta ajattelen, että nää lääkkeet on ehdottoman tärkeitä joidenkin ihmisten toimintakyvyn kannalta mutta kehotan sua koittamaan olla ilman ennenkuin on pakko.
Ja tosiaan halusin tuosta dissosiaatiosta sanoa että moxit pahentaa sitä, en ole huomannut samaa esim diapamissa.
Ja se oli ihan hiton kamalaa, kun ei yhtään tajunnut mistä se dissosiaatio johtuu. Olo on parempi ilman, vaikka mullakin oli/on ihan minimaalinen annos. Pahinta, jos sen otti illalla unettomuuteen.
Tsemppiä sulle, koita omilla ehdoillas sitä vähennystä ennenkuin ne katkotaan seinään.
Kiitos tsempeistä! Saa nähdä miten käy. On se silti niin ihmeellistä, että tuo pieni annos opamoxia (lääkäri sanoi sen olevan placebo vaikutus koska annos niin pieni) on paha asia. Sen sijaan on tyrkytetty useampaan kertaan Lyricaa. Sitäkin kokeilin pariinkin otteeseen. Sehän vasta addiktoiva olikin ja sillä sai päänsä aivan sekaisin. Tätä logiikkaa en siis mitenkään ymmärrä, että vaihdetaan toiseen vielä koukuttavampaan lääkkeeseen.
Sikkaa menee paketti kerralla ja peukku nousee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farmaseutti osaa katsoa parhaiten lääkkeet ja niiden yhteisvaikutukset läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuuluisi? Maksathan sinä nytkin veroja joista rahat ohjataan palveluihin, joita et käytä tai tule koskaan käyttämään. Jos haluat yhteiskunnalta palveluita, voisit myös osoittaa halukkuutta toimia yhteiskunnan jäsenenä etkä kitistä siitä miten lääkärit ja muut estävät saamasta päätä sekaisin reseptilääkkeillä. En osoita tätä tekstiä sinulle henkilökohtaisesti, vaan enemmän vastauksena siihen ajatukseen että pitäisi olla oma asia mitä mömmöjä ihminen sisäänsä laittaa eikä sitä pitäisi mitenkään valvoa tai säännöstellä.
Kyllä siitä nyt kuuluu saada verovapaus, jos evätään pääsy peruspalveluihin, joita niillä kustannetaan. Ei tässä ole kyse siitä käyttäisikö sitä veroilla kustannettua peruspalvelua, vaan siitä, ettei olisi edes oikeutta käyttää. Totta kai siihen sen käyttöön kuuluu oikeus, jos verojakin joutuu sen takia maksamaan.
Määrää ne.
Siskon mies on lekuri, niin se on laittanu ihan hyviä annoksia.
Meitä kun ei voi edes yhdistää samaan perheeseen mitenkään, niin ei oo mitään epäilyttävää. Sovittiin vaan aiemmin se peruste, millä laitetaan. Sävellettiin sellanen luonteva selitys, joka voi olla tilapäinenkin
Siksi kannattaa AINA pyytää vahvoja kipulääkkeitä, kun jokin tekosyy on. Tällöin niitä on olemassa pahan kivun varalle. En ole koskaan jäänyt kipulääkkeisiin koukkuun, vaikka niitä on tälläkin hetkellä vähän yli 30 kpl kotona (Tramal). En syö niitä huvikseni.
Mutta koska tiedän että jotkut lääkärit eivät suostu määräämään niitä ollenkaan paitsi jos on about pää kainalossa, niin tämä on normaalia varautumista.
Bentsoista minulla ei ole kokemusta mutta tuttavistani tiedän, että jos niitä käyttää vaikkapa nukahtamiseen, niin toleranssi kasvaa hurjan nopeasti. Asiantuntijatehtävissä toimiva ex-kollegani ajautui sellaiseen bentso-unilääkekoukkuun, että hän söi lopulta 10 (!!!) kappaletta 5 mg diapameja illassa, että nukkui koko yön. En tiedä, mitä hänelle nykyään kuuluu, tämä oli 2000-l alussa jolloin noita määrättiin vapaasti. Töissä näyttää yhä käyvän.