Miksi lääkärit eivä saa enää määrätä opioideja tai bentsoja?
Miksi lääkärit eivä saa enää määrätä opioideja tai bentsoja?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeelliseksi tosiaan mennyt touhu. Olen itse syönyt päivittäin pientä määrää opamoxia jo vuosia lamauttaviin paniikkikohtauksiin/agorafobiaan. Aina en pääse ulos asunnosta edes lääkkeen avulla. (Cptsd,dissosiaatiohäiriö) Nyt on sitten yhtäkkiä keksitty, että nämä lääkkeet pitää vetää alas. Ihan mielenkiinnolla odotan, että kuka ne minun kaupassa käynnit ja muut asiat hoitaa. Taustaa vielä sen verran, että vuosien varrella käynyt 6 eri terapiamuotoa ja syönyt kaikki mahdolliset Ssri, mielentasaajat, neuroleptit. Osan lääkkeistä kahteen kertaan. Kyllä tässä vakavasti mietin, pitääkö tässä lähteä katukaupoille.
Aika vaarallista syödä vuosia opamoxia? Pitäis kuulemma käyttää korkeintaan 4 viikkoa eli lyhyeeseen käyttöön vain. Itekin tosin syöny yli 4 viikkoa.
Mikä vaara?
Kuulemma tulee riippuvuus ja sitten voi tulla kaikenlaista oiretta kuten "seizures" mikä onkaan suomeksi ja tämmöstä. Ainakin must kuulosti pahalta kun luin niitä
Täällä meillä päin ne kriisit aiheutetaan ihan itse viranomaisten toimesta:
esimerkki1: ahdistuspotilaat on jo ajettu katukauppiaiden asiakkaiksi tai kasvattamaan itse vihreää kultaa, ellei sitten lääkärin suosittelema uusi pysyvään käyttöön tarkoitettu psykoosilääkitys kelpaa.
esimerkki2: Alfa pvp -kriisi aiheutui siitä, kun tulli/poliisi teki suuren amfetakavarikon ja käyttäjät joutuivat siirtymään korvikkeisiin eli peukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut työterveydestä viimeksi Lyricaa ja Panacodia, kaveri sai juuri työterveyden kautta Tramalia ja yhdelle kaverille uusittiin Sirdalud-resepti chatin kautta.
Kyllä niitä tavalliset ihmiset saa, kun ei ole historiaa huumeiden väärinkäytöstä.
Fazer on jo aloittanu pregabaliinin demonisoinnin hävittyään ensin kaikissa mahdollisissa oikeusistuimissa ja -asteissa yritykset patentiin pidentämiseen. Kyllä se on jokusen vuoden päästä saatu lobattua mustalle listalle.
Vierailija kirjoitti:
Tänne ei haluta samanlaista lääkekriisiä kuin Amerikkaan. Lääkärit ja opioidivalmistajat ovat vastuussa mittaamattomasta määrästä inhimillistä kärsimystä, kun aiheuttivat aivan tavan ihmisten addiktoitumisen lääkkeisiin.
Ihminen on aina itse vastuussa siitä, mitä lääkkeitä syö. Pakkohoito poislukien. Tavallinen ihminen ei tule vahingossa riippuvaiseksi koska tavallisella yleissivistyksellä varustettu ihminen tietää kyllä että kolmiolääkkeet voi aiheuttaa riippuvuutta ja täten syö niitä vain minimimäärän. Tavallinen ihminen lukee myös lääkkeiden mukana tulevan pakkausselosteen mistä tällaiset asiat käy ilmi.
Ihminen joka vaan mättää menemään opioideja täysin surutta, ei ole tavallinen.
Niistä ja bentsoista tulee niin paljon sivuvaikutuksiakin että täytyy olla todella riippuvuuksiin taipuvainen hermorakenne että viitsii syödä.
Väärinkäyttöä on paljon ja riippuvuuskin jonkinlainen ongelma. Toisaalta sitten tuntuu, että lääkäreihin on vähän liikaakin iskostettu se, että niitä ei saisi helposti määrätä. Hyvä tietysti, ettei avokätisesti jaella, mutta joku järki pitäisi olla - ja näin on ollut itsenikin kohdalla, olen saanut oikeaan tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä meillä päin ne kriisit aiheutetaan ihan itse viranomaisten toimesta:
esimerkki1: ahdistuspotilaat on jo ajettu katukauppiaiden asiakkaiksi tai kasvattamaan itse vihreää kultaa, ellei sitten lääkärin suosittelema uusi pysyvään käyttöön tarkoitettu psykoosilääkitys kelpaa.
esimerkki2: Alfa pvp -kriisi aiheutui siitä, kun tulli/poliisi teki suuren amfetakavarikon ja käyttäjät joutuivat siirtymään korvikkeisiin eli peukkuun.
Piri ei ole ollut loppumassa missään vaiheessa. Kyse on laaduttomuudesta, josta pirikauppiaat voivat syyttää vain itseään. Mitäs jatkavat ahneuksissaan niin paskaksi sokeriksi, ettei siitä viitsi mitään maksaa.
Porttiteorian mukaan noista siirrytään vaarallisenpiin huumeisiin kuten kannabis tai alkoholi. Ja noiden jälkeen siirrytään peukun käyttöön jne jne.
Siksi ei määrätä.
Minäkin jouduin sitten tähän.
Vuosikymmeniä pärjännyt pienellä määrällä rauhoittavaa lääkitystä ja nyt lääkäri yrittää tehdä minusta toimintakyvytöntä sairasta Ssri lääkkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeelliseksi tosiaan mennyt touhu. Olen itse syönyt päivittäin pientä määrää opamoxia jo vuosia lamauttaviin paniikkikohtauksiin/agorafobiaan. Aina en pääse ulos asunnosta edes lääkkeen avulla. (Cptsd,dissosiaatiohäiriö) Nyt on sitten yhtäkkiä keksitty, että nämä lääkkeet pitää vetää alas. Ihan mielenkiinnolla odotan, että kuka ne minun kaupassa käynnit ja muut asiat hoitaa. Taustaa vielä sen verran, että vuosien varrella käynyt 6 eri terapiamuotoa ja syönyt kaikki mahdolliset Ssri, mielentasaajat, neuroleptit. Osan lääkkeistä kahteen kertaan. Kyllä tässä vakavasti mietin, pitääkö tässä lähteä katukaupoille.
Jos syöt Opamoxia päivittäin, olet vain ajanut itsesi tilanteeseen jossa et saa "normaalia" oloa ilman lääkettä. Olet siis ihan itse pilannut aivokemiasi, bentsoja kun ei missään nimessä pitäisi ottaa kuin satunnaisesti. Lääkkeen metaboloitumisajasta riippuen ne kun kumuloituu elimistöön, joten voi mennä lääkkeestä riippuen päiviä tai jopa viikkoja että kaikki on poistunuy elimistöstäsi.
Käytännössä et edes tiedä, kuka olet ilman lääkettä. Ne kun muuttavat salavihkaa persoonallisuuttakin.
Itse käytin vuosia noin 2 kertaa viikossa murusen Alproxia, psykiatrin siunauksella. Luulin ettei niin pieni määrä mitään meinaa. Oli sitten elämäni väärin luulo. Kun lopulta aloin inhota lääkkeen orjana olemista ja heivasin ne, kävi ilmi mm se, että minulle ei olekaan luontaista saada raivokohtauksia tai nähdä painajaisia...
Helpompi tuosta oli kyllä eroon päästä kuin SNRI- lääkkeistä.
Todettakoon että olen ollut itsetuhoinen ja kaikin puolin sekaisin päästä ja autistikin olen. Jos minä olen selvinnyt kaikenlaisista lääkkeistä eroon ihan itsekseni, ilman mitään tukea hoitotahoilta, selviää kuka hyvänsä muukin jos vain tahtoo.
Ja on oikeasti ihanaa olla vapaa ja tietää että pärjään kyllä ilman mömmöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne ei haluta samanlaista lääkekriisiä kuin Amerikkaan. Lääkärit ja opioidivalmistajat ovat vastuussa mittaamattomasta määrästä inhimillistä kärsimystä, kun aiheuttivat aivan tavan ihmisten addiktoitumisen lääkkeisiin.
Ihminen on aina itse vastuussa siitä, mitä lääkkeitä syö. Pakkohoito poislukien. Tavallinen ihminen ei tule vahingossa riippuvaiseksi koska tavallisella yleissivistyksellä varustettu ihminen tietää kyllä että kolmiolääkkeet voi aiheuttaa riippuvuutta ja täten syö niitä vain minimimäärän. Tavallinen ihminen lukee myös lääkkeiden mukana tulevan pakkausselosteen mistä tällaiset asiat käy ilmi.
Niistä ja bentsoista tulee niin paljon sivuvaikutuksiakin että täytyy olla todella riippuvuuksiin taipuvainen hermorakenne että viitsii syödä.
Toki näin, jos kroonisista kivuista tai mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä ei lasketa tavallisisiksi ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Väärinkäyttöä on paljon ja riippuvuuskin jonkinlainen ongelma. Toisaalta sitten tuntuu, että lääkäreihin on vähän liikaakin iskostettu se, että niitä ei saisi helposti määrätä. Hyvä tietysti, ettei avokätisesti jaella, mutta joku järki pitäisi olla - ja näin on ollut itsenikin kohdalla, olen saanut oikeaan tarpeeseen.
Kyllä sen pitäisi olla ihan jokaisen oma asia mitä vetää. Eikä minkään valtio/lääkäridiktatuurin tyrannisoitavissa. Ei pitäisi yrittää estellä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki näin, jos kroonisista kivuista tai mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä ei lasketa tavallisisiksi ihmisiksi.
Minä tiedän kroonisista kivuista ja mt-ongelmista aivan varmasti enemmän kuin sinä, ihan kokemuksesta.
Minä katsos tiedän miten niistä päästään eroon ihan itse. Kyllä, vuosien jälkeenkin.
Mutta on niin paljon helpompaa syödä nappeja kuin ottaa itse vastuu hyvinvoinnistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nälkä sutkin kauppaan vie.
Vähän sama, kuin sanoisit raajattomalle ihmiselle, että kyllä säkin nälästä kauppaan ryömit.
Mä en ymmärrä mitä mielihyvää jotkut saa kipulääkkeistä! Itselläni vaikeat neuropatiakivut jaloissa ja lääkkeinä Lyrica jo kymmenen vuotta,nyt jouduttiin lisäämään opioidilaastarit. Kivut hallinnassa mutta molemmista ikävät sivuvaikutukset; jatkuva huimaus ja kestoummetus. Minkäänlaista euforiaa en oo tuntenut paitsi tietenkin siitä,ettei jäätäväpolte enää pilaa elämääni.
Kyllä ne saa ja määrää kun tarvii ihan aiheesta eikä vedä kuin narkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän kroonisista kivuista ja mt-ongelmista aivan varmasti enemmän kuin sinä, ihan kokemuksesta.
Minä katsos tiedän miten niistä päästään eroon ihan itse. Kyllä, vuosien jälkeenkin.
Mutta on niin paljon helpompaa syödä nappeja kuin ottaa itse vastuu hyvinvoinnistaan.
Sä voit puhua vain omista ongelmistasi, muiden vastaavista et tiedä mitään.
Toistakymmentä vuotta mennyt lyrica, panacodit ja pamit.
Vierailija kirjoitti:
Heip. Olen itse kans ollut opamoxin päivittäiskäyttäjä, oireilu ja diagnoositkin kuulostaa samalta, tietenkin paniikki + ahdistuneisuus myös.
Tuo opamox lisää sitä dissosiaatiota ja pitää sitä itse kierrettä päällä,vaikka annos pieni onkin ja mulle ainakin jopa lekurit on sanoneet, että niin pienestä annoksesta ei tule viekkareita. Olin kans vielä vuosi sitten täysin raunio, mutsi hoiti mun kaupassa käynnit ja muut. Oon sitä mieltä että en olis elossa ilman näitä lääkkeitä, mutta toi opa on ollut bentsoista pahin disson kannalta. Inhoan sitä, mutta en mä saa muutakaan niin pakko tyytyä pitämään se.
Nykyään siis pärjäilen taas enimmäkseen ilman. Ja kun annos on pieni niin siitä pääsee suht vähillä oireilla. Mullakin meni se reseptin uusinta ja siitä vääntäminen niin vaikeaksi, että ihan itse totesin että koetetaas olla nyt sit ilman.
Toisaalta ajattelen, että nää lääkkeet on ehdottoman tärkeitä joidenkin ihmisten toimintakyvyn kannalta mutta kehotan sua koittamaan olla ilman ennenkuin on pakko.
Ja tosiaan halusin tuosta dissosiaatiosta sanoa että moxit pahentaa sitä, en ole huomannut samaa esim diapamissa.
Ja se oli ihan hiton kamalaa, kun ei yhtään tajunnut mistä se dissosiaatio johtuu. Olo on parempi ilman, vaikka mullakin oli/on ihan minimaalinen annos. Pahinta, jos sen otti illalla unettomuuteen.
Tsemppiä sulle, koita omilla ehdoillas sitä vähennystä ennenkuin ne katkotaan seinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaarallista syödä vuosia opamoxia? Pitäis kuulemma käyttää korkeintaan 4 viikkoa eli lyhyeeseen käyttöön vain. Itekin tosin syöny yli 4 viikkoa.
Mikä vaara?
Kuulemma tulee riippuvuus ja sitten voi tulla kaikenlaista oiretta kuten "seizures" mikä onkaan suomeksi ja tämmöstä. Ainakin must kuulosti pahalta kun luin niitä
Sanat : "kuulema"
"Voi tulla"
Osa myy niitä eteenpäin esim. päihteidenkäyttäjille.