Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki Pride -yhteisö käynnistää poikkeuksellisen pilotin

Vierailija
19.03.2026 |

Helsinki Pride -yhteisö käynnistää 19.3. PrideBot-pilotin, jossa jokainen X-palvelussa havaittu sateenkaarinuoria loukkaava viesti kasvattaa 10 eurolla lahjoituspottia Helsinki Pride -yhteisön ympärivuotiselle nuorisotyölle.

PrideBot tekee näkyväksi yhteiskunnallisen ilmiön, joka ei ole kadonnut minnekään: sateenkaarinuoriin kohdistuva pilkka, vähättely ja vihamielinen puhe ovat yhä osa suomalaista arkea. Kampanjassa vihamielisyys ei jää vain someympäristöön roikkumaan, vaan se käännetään konkreettiseksi tueksi sateenkaarinuorille. 

 

https://pride.fi/pride-media/helsinki-pride-yhteiso-kaynnistaa-poikkeuk…

 

Kommentit (314)

Vierailija
301/314 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai nyt on nuoret erityiskohtelussa, no on helppo nostaa kritiikin edessä ajatelkaa edes lapsia kortti. Nuorten pitää saada aitoa ja tieteeseen perustuvaa tietoa eikä prideporukan propagandaa ongelmiinsa. Tuskin norminuori haluaa leimaantua johonkin sateenkaaripelleen. Valtion pitäisi luoda jo valmiisiin järjestelmiinsä joku matalan kynnyksen lähestymistavan eikä siirtää näitä prideporukan hoidettavaksi. Seuraava hallitus alkaa taas käyttää näitä järjestöjä hyväkseen ja tämä porukka jo valmistuu siihen. Pelottaa jo.

Vierailija
302/314 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että kokemukset kiusaamisesta on yleistyneet. Käytännössä siis mikä tahansa lause voi ahdistaa ja sen voi kokea kiusaamisena, jolloin sen voi ilmoittaa.

"Voi äiti, jos olisin tiennyt" on esimerkiksi vahvasti vihamielinen, koska siinä viitataan kohdulliseen naisoletettuun ja lisäksi annetaan ymmärtää, että jotain pahaa on tapahtunut. Tekisin ilmoituksen!

Kiusaamisen kokemus on lisääntynyt, koska homostelu on lisääntynyt ja siitä tunnetaan huonoa omaatuntoa.

Asian ratkaisu on kääntyä Jeesuksen puoleen...

Jesse ei kyl ollut kovin reilu kun jätti parhaan temppunsa opettamasta. Siis sen että miten muuttaa vesi viiniksi. Eräänlaista kiusaamista sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/314 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valtion pitäisi luoda jo valmiisiin järjestelmiinsä joku matalan kynnyksen lähestymistavan"

 

Järjestöt ja vapaaehtois yhteisöt ovat hyvä tapa toimia kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevien hyväksi. PRIDE on näistä yksi varteenotettavimmista vaihtoehdoista.

Vierailija
304/314 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Kolmas sektori on korvaamattoman tärkeä vaikka sitä ei moni ymmärräkään. Vähemmistöjen asioista huolehtiminen tuottaa loppupeleissä hyvää koko yhteiskunnalle. 

Vierailija
305/314 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ransut on päästään vialla

Vierailija
306/314 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat äkkirikkaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
307/314 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Kolmas sektori on korvaamattoman tärkeä vaikka sitä ei moni ymmärräkään. Vähemmistöjen asioista huolehtiminen tuottaa loppupeleissä hyvää koko yhteiskunnalle. 

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011926101.html

 

Tarvitseeko ihan kaikkea rahoittaa joka vuosi?

 

Suosituin kommentti 6.4.2026, klo.16.45:

 

"Toinen ongelma on päällekkäistä toimintaa harjoittavat yhdistykset, jotka keräävät rahoituksen julkisista lähteistä, valtiolta, EU:lta, kunnilta ja säätiöiltä. Sen uhalla, että minut leimataan rasistiksi, totean, että Suomessa on ainakin 140 somalien yhdistystä ja Suomen somalia-verkostossa oli 28 jäsenjärjestöä. Ovatko nämä kaikki tarpeellisia ja onko näiden kaikkien saamia rahavirtoja valvottu asianmukaisesti."

Vierailija
308/314 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Kolmas sektori on korvaamattoman tärkeä vaikka sitä ei moni ymmärräkään. Vähemmistöjen asioista huolehtiminen tuottaa loppupeleissä hyvää koko yhteiskunnalle. 

Kuuluuko pride ja seta hommat kolmanteen sektoriin. Saavatko ne rahaa verovaroista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
309/314 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20:00

Ajankohtafoorumi - Räsäsen tuomio

Juha Ahvio, toim. Leena Metsämäki

Patmos

Vierailija
310/314 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne rahat muka tulee?

Homojen perseestä ja minä voin tulla suonikkaalla ISOlla joormalla avartamaa homon persereikää......

 

t- kakkiva kukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
311/314 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tule mieleen ahdasmielisempää yhteisöä kuin tuo, ja mä olen sentään homo.

 

 

Ai Pride? No tuskin. Miksi heidän kiusaamisen vastainen kampanja aiheuttaa näin paljon vastustusta? 

Sama hämmästyttää. Vihan lietsojat lienee samaa sakkia kuin muualta tulleiden arvostelijat. Tietämättömyys aiheesta varmaan aiheuttaa osan arvostelusta. Sitten on nämä ehkä omassa elämässään katkeroituneet. Pitää koittaa ruoskia jotain oletetusti heikompaa osapuolta. Pride osalta taitavat tosin lyödä kirveensä kiveen. 🌈😄

Vierailija
312/314 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin millekään muulle vähemmistölle kuin seksuaalivähemmistölle ei ole omia pinssejä ja kampanjoita (lukuunottamatta syöpäsairaat), en pidä tätä prideä mitenkään tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta edistävänä, vaan nimenomaan tietyn vähemmistön kokemaa syrjintää ja kaltoinkohtelua korostavana tapahtumana.

Olit mitä mieltä vain, niin kampanja on hyvä. Kunpa muutkin tekisi vihapuheelle ja kiusaamiselle jotain eikä vain hymistelisi miten sitä saa olla mielipiteitä. 

Tämä Pride-kritiikki on sinänsä erikoinen homma että ihan näin tavantallaajana ei näe eikä kuule mitään, joten vaikuttaa siltä, että porukka ihan seuraamalla seuraa heidän ulostulojaan. Jos sitten pahastuu, kenen vika se on? 

Aika monesta etujärjestöstä saa revittyä itselleen ongelman. 

 

Tässä on asian ydin!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
313/314 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaako se sateenkaariväen vihapuheen? Maailmalla on ollut aika värikästä puhetta missä mekkoihin pukeutuneet henkilöt uhkaavat väkivallalla, jos ei päästetä naisten vessaan.

Kyllä minua pelottaisi jos joku 2-metrinen partaukko sanoisi kusevansa minun päälle, jos yritän estää naisten vessaan menon, mutta se on varmaan ihan eri asia kun se, että kysyy miksi peniksellisten ihmisten pitäisi päästä naisten pukuhuoneisiin. Toinen on ilmiselvää vihapuhetta ja toisessa vain sivistyneesti pidetään oikeuksista kiinni.

Varmaankin löytyy jokin lähde tuolle ensimmäisen lainatun kappaleen väitteelle. Ei Suomessa ainakaan ole mitään näyttöä tuollaisesta uhkailusta.

Vierailija
314/314 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Priden luulisi olevan sellainen että sinne ovat kaikenlaiset ihmiset tervetulleita.

Kokoomus yritti osallistua. Kiellettiin. Persut todennäköisesti kivitettäisiin...

Hieno tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden järjestö.

Peniksestä kieltäytyvät lesbot eivät ole tervetulleita. Itsemäärittelyä kritisoivat eivät ole tervetulleita. Lasten transiuttamista kritisoivat eivät ole tervetulleita. Transsuaktivismia kritisoivat eivät ole tervetulleita. Naisten bileisiin ovat tervetulleita kaikki naiseuteen samaistuvat. Miesten bileitä ei ole. Pride ei ole homoseksuaaleja varten.

Miksi kertoa näin ilmiselviä valheita.

Pride on avoin kaikille ihmisoikeuksia kunnioittaville.

-Ponu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi