Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison perheessä puhutaan vain hyvin pinnallisia asioita

Vierailija
19.03.2026 |

Onko kukaan muu vuosien saatossa havahtunut omassa parisuhteessa sellaiseen ristiriitaan, että ei löydä paikkaansa puolison perheen pöytäringissä?

Oma kokemus se, että tajusin ehkä liian myöhään, että he eivät puhu toisilleen, muuta kuin ehkä harrastuksista tai laittamastaan ruuasta. Ei mistään muusta, ei kysytä miten toisen elämässä menee ja miten vaikka joku työpaikanvaihdos tai ihmissuhdetilanne vaikuttaa arkeen. Pelkkiä pintapuolisia jonninjoutavia; ei edes soitella omille sisaruksille koskaan.

Itse olen nykyään ihan lamaantunut siitä teeskentelyn seuraamisesta; ne harvatkin juhlapyhätapaamiset on kuin vieraisiin ihmisiin yrittäisi saada otetta.

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-kumppanin sukulaistapaamisilla juteltiin historiasta ja politiikasta. Jo ruoanlaitosta ja harrasteista puhuminen tuntui hurjan syvälliseltä ja henkilökohtaiselta. Itse olen ihan eri tyyppinen keskustelija ja tuo ahdisti minua aina. Mutta se kertoi heidän suvustaan ja paljon tietysti mun ex-kumppanista.

Vierailija
182/193 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh hah hooooo, hooooo !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tee mieli avautua tietenkään ulkopuolisen henkilön aikaan perheen sisäpiiriasioista kun tiedetään että puheet lähtee heti eteenpäin.

Juu, ette te käy keskusteluja tuon ulkopuolisen ollessa poissakaan. Ja jo se, että puhuttelisit perheeseesi kuuluvan jäsenen puolisoa ulkopuolisena, kertoo hyvin sinun asennemaailmastasi.

Perheemme jäsenen puoliso hakeutuu itse ulkopuoliseksi omalla käytöksellään. Koemme että olisi varmaan tällaisen henkilön kiusallista kuulla sisäpiirimme asioita, kaikella kunnioituksella, paitsi jos on juoruileva tyyppi niin sellainen toivookin kuulevan että voi juoruta eteenpäin. Näinhän se menee.

Vierailija
184/193 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskustellaan sellaisen henkilön kanssa mielellään joka on luotettava, ystävällinen, sosiaalinen, hyvät käytöstavat omaava, meitä ja kotiamme kunnioittava.

Vierailija
185/193 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä keskustellaan sellaisen henkilön kanssa mielellään joka on luotettava, ystävällinen, sosiaalinen, hyvät käytöstavat omaava, meitä ja kotiamme kunnioittava.

Tarvitseeko tyhjentää astianpesukonetta?

Vierailija
186/193 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman aikuisen lapsen käytöksestä näkee miten hänen elämä menee, tuskin ap:n kotonakaan kysellään jos puhuvat mistään muusta kun mikä vanhempia kiinnostaa ja lapset on tuppisuuna. Vaikuttaa siltä.

Vierailija
187/193 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten syvällisiä keskusteluja ap valmis käymään ruokapöydässä?? Syvyyspsykologiaa? Ei sellaisia käydä ruokapöydässä ne käydään terapeutilla.

Vierailija
188/193 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe käy ne keskustelut mitkä haluavat eikä kukaan vieras tule sitä muuttamaan ja ohjeistamaan omia tapojaan. Perheemme pysyy meidän perheenä eikä muutu miniän tai vävyn perheeksi.

Vierailija
189/193 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin ens kerralla ruokapöydässä tiedustella jokaisen seksielämä ja terveystiedot. Palkka-asiat kyselen sitten juhannuksena muutaman snapsin jälkeen.

Vierailija
190/193 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut myös hyvin samanlaisia koemuksia.   Hyvin muodollista kanssakäymistä ja ei oikein voi olla vapaasti esim ilmaista tunteitaan. Huumorin kanssa pitää olla varovainen. 

Vierailija
191/193 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei meilläkään puhuta mitään tärkeitä asioita silloin, kun b-luokan miniä on kuuntelemassa

Ihanan elitististä. Tykkään

Vierailija
192/193 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tee mieli avautua tietenkään ulkopuolisen henkilön aikaan perheen sisäpiiriasioista kun tiedetään että puheet lähtee heti eteenpäin.

Juu, ette te käy keskusteluja tuon ulkopuolisen ollessa poissakaan. Ja jo se, että puhuttelisit perheeseesi kuuluvan jäsenen puolisoa ulkopuolisena, kertoo hyvin sinun asennemaailmastasi.

Perheemme jäsenen puoliso hakeutuu itse ulkopuoliseksi omalla käytöksellään. Koemme että olisi varmaan tällaisen henkilön kiusallista kuulla sisäpiirimme asioita, kaikella kunnioituksella, paitsi jos on juoruileva tyyppi niin sellainen toivookin kuulevan että voi juoruta eteenpäin. Näinhän se menee.

Oletko ajatellut, että tuo "perheesi" jäsen tuskin pitää sinua enää perheenään, jos hänelle paljastuu oikea asenteesi puolisoaan kohtaan? He ovat kuitenkin ensisijaista perhettä toisilleen, ja toisen kumppanin ulkopuolisena kohtelu tulee lopulta haittaamaan vain teidän välejänne.

Vierailija
193/193 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata odottaa että sinä olet myös puolison perheessä huomion keskipiste ja sinun asiat kiinnostaa sielläkin automaattisesti kaikkia. Työpaikoillakaan ei kovin kauan jakseta kiinnostua uusimmasta työntekijästä.