Transmies Frans synnytti esikoisensa vuosien haaveilun jälkeen
Kommentit (368)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän henkilön ajatusmaailman seuraaminen on vähän sellaista "Liisa Ihmemaassa" -touhua. Yhtäkkiä kaikki logiikka menettää merkityksensä ja maailma rakentuu yksilön psykoottisesti hajonneen minuuden ympärille.
Eiköhän terveydenhoitajille tärkeintä ole työssään tarkkailla vauvan ja äidin kuntoa eikä tarkkailla käyttääkö joku itsestään sukupuolittunutta termiä vai ei.
Vauvan ja synnyttäneen tarkoitit varmaan? Sille terveydenhoitajalla, kätilölle tai lääkärille sillä ei ole mitään väliä mitä henkilö on titteleltään kun hänen työnsä on pitää huoli tasan synnytyksestä ja sen jälkeisestä hoidosta, josta osa liittyy sukuelimiin.
No, äidithän jokaisen vauvan synnyttää, joten ei siinä termissä ole mitään vikaa että hoitajat valvovat VAUVAN JA ÄIDIN hyvinvointia. Hyvänen aika sentään. Missö vaiheessa äiti- sanasta on teille intersektionaaliuteen hurahtaneille tullut kirosana?!! Eikö oo yhtään tullut mieleen, että se on naisvihaa, kun yritetään poistaa äiti ja nainen termit sieltä mihin ne olennaisena osana kuuluvat. Mitä te luulette tällä saavutettavan, kun leikitte että miehetkin synnyttää ja ostaa terveyssiteitä yms. Ketä tämä pelleily palvelee?
Entäs nyt kun isä synnytti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sen. lapsen ottaa huostaan noin mielisairaalta äidiltä heti kun syntyy. Adoptio Suomen sisällä jollekin normaalille naiselle joka voi antaa pienelle äidinrakkautta, eikä häpeä sitä että lapsi kutsuu aikanaan häntä äidiksi, eikä isäksi. Kiitos.
Tämä. Säälittää kaikkien näin sekojen ihmisten lapset, niillä ei ole mitään mahdollisuutta kasvaa terveessä ympäristössä täyspäisiksi. Äitiäkin pitää kutsua isäksi ja varmaan kissaa kooraksi, mikään ei ole todellista mitä opetetaan ja puhutaan. Sitten kun lapsi joutuu tavallisten ihmisten kanssa tekemisiin, tuntee olevansa eri planeetalta ja joutuu naurunalaiseksi.
Sinäkö hänelle siis ajattelit nauraa? Itse en ymmärrä ajatusta, että transperheen lapsessa olisi jotain naurettavaa, riippumatta siitä mitä kukakin hänen vanhemmistaan ajattelee.
En minä naura vaan enemmänkin itken. Kun tuo lapsi kohtaa ensikerran tosiasioita ja tavallisia ihmisiä, joutuu hän auttamatta noloihin tilanteisiin ennenpitkää. Ja kyllä joku vielä tulee ilkeästi nauramaan, tämän "pappan" takia, vai missä kuplassa sinä mahdat elää. Minä elän pellemaailmassa, jossa jotkut ihmiset kuvittelevat että jokainen voi itse päättää mikä on, ja muiden pitää nähdä heidän harhansa päällepäin ja osallistua niihin.
Vierailija kirjoitti:
No just, tuohon tämä maailma menee, halutaan kummastakin sukupuolesta itselle sopivat hyvät puolet, tämäkin unohti kivasta ettei mies synnytä. Sairaaksi menee tämä maailma
Juurihan mies synnytti, joten mitä sekoilet?
Kommentti tuohon, että neuvolassa sanotaan asiakkaita äidiksi.
Olen syntymästäni asti ollut nainen, mutta mua ahdisti ja ärsytti se äidittely neuvolassa ja terveydenhuollossa. Syy siihen on, että en ole kenenkään heidän äitinsä vaan sen lapsen äiti. Mun mielestä ainoastaan mun lapsi saa kutsua mua äidiksi ja muut aikuiset vain silloin kun puhuvat mun lapselle minusta äitinä.
Se oli raskaana ollessa henkisesti aika raju muutos, että yhtäkkiä aikuiset, ja vielä vieraat sellaiset, nimittää mua äidiksi. Tuntui, että oma itse katoaa eikä mua nähdä enää ihmisenä vaan jonkun äitinä.
Kyllä asiallisinta on kutsua aikuista ihmistä hänen nimellään varsinkin kun ei tunneta ollenkaan.
Siinä on vielä sekin, että raskaana ollessa ei kukaan voi tietää syntyykö vauva elävänä, joten aika julmaa kutsua äidiksi jotakuta joka on vasta raskaana. Mitä jos sitä äitiyttä ei koskaan tulekaan? Joku raskaana oleva saattaa myös aikoa antaa vauvan adoptoitavaksi, tai harkitsee sitä, ja sitten äiditellään koko raskauden ajan. Se voi olla henkisesti rankkaa.
Sellainen ohjeistus neuvoloihin ja muutenkin terveydenhoitoon, että potilaita ja asiakkaita kutsutaan nimellä, teititellään tai sinutellaan, niin pysytään asiallisuuden puolella!
On tämä nyt varmasti tuhat kertaa parempi vanhempi kuin se lutikka, joka synnytti lapsensa vessanpönttöön, katseli kun se itki ja otti vielä kuvia. Antoi kuolla. Mielummin hyvä transvanhempi kuin joku sivistymätön ääliöbimbo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just, tuohon tämä maailma menee, halutaan kummastakin sukupuolesta itselle sopivat hyvät puolet, tämäkin unohti kivasta ettei mies synnytä. Sairaaksi menee tämä maailma
Mieheksi identifioituva nainen synnytti. Transmies on edelleen transmies eli biologinen nainen, jos hän olisi mies, koko trans sanaa ei tarvittaisi.
Eri jolle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Kommentti tuohon, että neuvolassa sanotaan asiakkaita äidiksi.
Olen syntymästäni asti ollut nainen, mutta mua ahdisti ja ärsytti se äidittely neuvolassa ja terveydenhuollossa. Syy siihen on, että en ole kenenkään heidän äitinsä vaan sen lapsen äiti. Mun mielestä ainoastaan mun lapsi saa kutsua mua äidiksi ja muut aikuiset vain silloin kun puhuvat mun lapselle minusta äitinä.
Se oli raskaana ollessa henkisesti aika raju muutos, että yhtäkkiä aikuiset, ja vielä vieraat sellaiset, nimittää mua äidiksi. Tuntui, että oma itse katoaa eikä mua nähdä enää ihmisenä vaan jonkun äitinä.
Kyllä asiallisinta on kutsua aikuista ihmistä hänen nimellään varsinkin kun ei tunneta ollenkaan.
Siinä on vielä sekin, että raskaana ollessa ei kukaan voi tietää syntyykö vauva elävänä, joten aika julmaa kutsua äidiksi jotakuta joka on vasta raskaana. Mitä jos sitä äitiyttä ei koskaan tulekaan? Joku raskaana oleva saattaa myös aikoa antaa vauvan adoptoitavaksi, tai harkitsee sitä, ja sitten äiditellään koko raskauden ajan. Se voi olla henkisesti rankkaa.
Sellainen ohjeistus neuvoloihin ja muutenkin terveydenhoitoon, että potilaita ja asiakkaita kutsutaan nimellä, teititellään tai sinutellaan, niin pysytään asiallisuuden puolella!
Kannattaa heti ilmaista, jos ei pidä äidittelystä. Minä kun pidin valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosiaan noin sekaisin? Nainen hän on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheksi identifioituva nainen synnytti. Transmies on edelleen transmies eli biologinen nainen, jos hän olisi mies, koko trans sanaa ei tarvittaisi.
Eri jolle vastasit.
Ok, boomer
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei synnytä
Hän onkin transmies.
Olkoon vaikka joulupukki tai joku muu satuolento. Mitään transmiehiä ei ole koskaan ollutkaan olemassa.
Sinun mielipiteesi ei ole totuus. Transmiehiä on ihan jatkuvasti olemassa.
Miksi siis kuvittelet että SINUN mielipiteesi on yhtään arvokkaampi? Millä oikeudella? Kuka sinulle on antanut vallan määritellä mikä on totuus?
Kuka ja mikä oikein kuvittelet olevasi?
Tuossa se ongelma vähän onkin. Kenenkään ei pitäisi KUVITELLA olevansa joku mitä ei oikeasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen käyttää niitä lisääntymiselimiä jotka on syntymässään saaneet niin kuin haluaa. Vai oletko sellainen ihminen joka vaatii että valtion tulee puuttua ihmisten kehoihin ja estää yksilön toimintaa josta ei ole kenellekään haittaa? Jos haluaa lapsen ja synnyttäminen on ainoa tapa niin se on sitten niin. Monet naisetkin synnyttää, ei siksi että se olisi kivaa, vaan koska vaihtoehtoa ei ole biologisen lapsen saamiseksi.
Ei se lapsi jää sinne asumaankaan sillä että asiaan täysin liittymättömät kiljuu netissä ettei juridisesti mies voi ja saa synnyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei synnytä
Hän onkin transmies.
Olkoon vaikka joulupukki tai joku muu satuolento. Mitään transmiehiä ei ole koskaan ollutkaan olemassa.
Sinun mielipiteesi ei ole totuus. Transmiehiä on ihan jatkuvasti olemassa.
Miksi siis kuvittelet että SINUN mielipiteesi on yhtään arvokkaampi? Millä oikeudella? Kuka sinulle on antanut vallan määritellä mikä on totuus?
Kuka ja mikä oikein kuvittelet olevasi?
Suosittelen hoitoon hakeutumista jos et usko että sukupuolia on kaksi ja vain nainen voi synnyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä omisi sopivampaa sanoa transhenkilö, koska ei mies voi synnyttää.
miksi pitää ihmisiä luokitella transmies tai transnainen yleensäkään?
Transhenkilö olisi parempi, niin ei tulisi tuollaista kummallisia kupruja.Nainen synnyttää.
Transhenkilö olisi transitioitunut henkilöksi, oltuaan ennen jotain muuta kuin henkilö?
Muunsukupuolinen olisi varmaan se termi kuvaamaan sitä, mitä luultavasti ajat takaa. Tämä kyseinen henkilö kai kuitenkin identifioituu mieheksi, ei muunsukupuoliseksi.
Tämä henkilö on nainen, ihan sama miksi "identifioituu". NAINEN. Hän on nainen.
No ei minun mielestä.
Ei se ole mikään mielipideasia, vaan tosiasia.
Olen eri mieltä.
Kuten jo sanottu, ei se ole mielipideasia. On mies ja nainen, ja vain nainen pystyy synnyttämään uuden ihmisen, huolimatta sinun mielipiteistäsi. Tosiasiat eivät ole mielipideasioita, eikä politiikkaa.
No justhan tossa mies synnytti. Raskauteen ja synnytykseen tarvitsee tasan kohdun ja emättimen. Luuletko että tuo synnytys pyyhkiytyy pois sillä, että sanot että sitä ei tapahtunut? Missä todellisuudessa sä elät?
Se mies siitä pyyhkiytyy pois. Harhainen aktivisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosiaan noin sekaisin? Nainen hän on.
Mikä siinä on niin vaikeaa hyväksyä että nykyään miehetkin synnyttää? Muutos pelottaa juu, mutta sellainen tämä maailma nyt vaan on että kehitys menee eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sen. lapsen ottaa huostaan noin mielisairaalta äidiltä heti kun syntyy. Adoptio Suomen sisällä jollekin normaalille naiselle joka voi antaa pienelle äidinrakkautta, eikä häpeä sitä että lapsi kutsuu aikanaan häntä äidiksi, eikä isäksi. Kiitos.
Tämä. Säälittää kaikkien näin sekojen ihmisten lapset, niillä ei ole mitään mahdollisuutta kasvaa terveessä ympäristössä täyspäisiksi. Äitiäkin pitää kutsua isäksi ja varmaan kissaa kooraksi, mikään ei ole todellista mitä opetetaan ja puhutaan. Sitten kun lapsi joutuu tavallisten ihmisten kanssa tekemisiin, tuntee olevansa eri planeetalta ja joutuu naurunalaiseksi.
Sinäkö hänelle siis ajattelit nauraa? Itse en ymmärrä ajatusta, että transperheen lapsessa olisi jotain naurettavaa, riippumatta siitä mitä kukakin hänen vanhemmistaan ajattelee.
En minä naura vaan enemmänkin itken. Kun tuo lapsi kohtaa ensikerran tosiasioita ja tavallisia ihmisiä, joutuu hän auttamatta noloihin tilanteisiin ennenpitkää. Ja kyllä joku vielä tulee ilkeästi nauramaan, tämän "pappan" takia, vai missä kuplassa sinä mahdat elää. Minä elän pellemaailmassa, jossa jotkut ihmiset kuvittelevat että jokainen voi itse päättää mikä on, ja muiden pitää nähdä heidän harhansa päällepäin ja osallistua niihin.
Jokainen elää omassa kuplassaan. Sinun kuplassasi on aika paljon kiusaamista ja ilkeyttä. Tunnistan tuon kuplan omasta lapsuudestani, mutta esimerkiksi lapseni eivät jaa samoja kokemuksia maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullehan tässä nyt on vaikeaa kohdata tosiasioita. Tuo lapsi joutuu noloihin tilanteisiin vain, jos jaat lapsillesi ajatusta siitä että vaikka ympärillämme on erilaisia ihmisiä kuin me, se ei ole totta vaan satua. Nolompaa se nyt sun lapsille on kuin sille lapselle, joka elää todellisuudessa eikä sun keksimässä maailmassa. Tajuatkohan sä yhtään mitä sä selität? Se olet sinä, joka yrittää selittää että on vain mun kokemua ja mun totuus ja mun normaali vaikka kaikki näkee että se on ihan paskapuhetta. Sanot läpsellesi, että sun luokkakaverin isää ei ole olemassa kun se on äiti, nainen ja äiti vaikka lapsi puhuu isästään. Ei lainkaan epänormaalia ja tosiasioiden kieltämistä, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Gender sekoilu sekoittaa ihan tahallaan termejä keskenään saadakseen porukat sekaisin.
Tuossa siis biologialtaan naiseksi syntynyt synnytti normaalin lapsen normaalin biologian mukaisesti.
Jos tuo haluaa kutsua itseään mieheksi tai jossain myöhemmässä vaiheessa leikellä toimivat osansa pois, niin se on kokonaan toinen asia kuin se että tuossa olisi mies synnyttänyt. Ihan samalla logiikalla joku voisi kutsua itseään jääkaapiksi ja sitten synnyttää ja mediassa isot otsikot että jääkaappi synnytti.
Eli arvon media, biologia ei katoa sillä että päättää ruveta kutsumaan itseään joksikin. Eikä naisen synnyttäminen nyt erityisen suuri uutinen ole kun noita tapahtuu satoja kertoja suomessakin päivässä. Lisäksi tuo heppu itsekin tajusi biologian merkityksen kun ei leikellyt osiaan pois ennen kuin rupesi tekemään lapsia.
Mutta täähän oli taas niitä aiheita joissa ei saa sanoa ääneen joitain itsestäänselvyyksiä koska raivopäinen aktivisti hakee syitä raivostua ja sillä tuntea vallantunnetta.
Minä identifioidun taisteluhelikopteriksi ja jälkeläiseni ovat droneja. No, missäs media nyt viipyy? Olis hyviä klikkiotsikoita tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri jolle vastasit.
Ei sitä sanaa trans tarvita nytkään. Nainen synnytti harhoistaan huolimatta. Roska-aktivistit eivät tule vallankumoustaan saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri jolle vastasit.
Ok, boomer
Vau, oon 36-vuotias boomer! Enpäs tiennytkään!