Kasvikset ei vie nälkää, help!
Söin ison kulhollisen kanaa, kasviksia ja nuudelia. Tuntuu että ei täyty. Tai jos vähänki täyttyy niin hetken päästä jo kauhea nälkä. Vettäki join paljon.
Ajattelin alkaa syömään kasvispainotteisesti mutta kyllä tyyliin muusi ja lihapullat, lasagne, makaronilaatikko, keitetyt potut ja nakkikastike tai mikä tahansa muu ruoka vie nälän miljoona kertaa paremmin... 🤦
Johtuuko tää vaan siitä ettei mun elimistö oo vielä tottunu tähän kun eilen vasta alotin?
Kommentit (27)
En tiennytkään että kana on kasvis. Kasvaako pellossa vai puussa?
Tuossa nyt ei ole oikein mitään logiikkaa. Kana ei vie nälkää, mutta jauheliha tai makkara vie.
Nuudelit ei vie nälkää, mutta makaroni vie.
kasvikset on lähes 90% vettä. ei mikään ihme jos ne ei vie nälkää
Sinulla on psykologinen nälkä. Söit ison annoksen kanaa ja pastaa, en ymmärrä miksi kasvikset ovat kysymyksessä edes mukana.
Ethän sä mitään kasviksia oo syönyt, vaan kanaa ja nuudelia? Mutta kannattaa lisätä öljyä ja pähkinöitä esim.
Pistä rasvaa enemmän mukaan. esim hyviä öljyjä. moni kasvisruokailija tekee aluksi liian kavyitä ruokia. samoin proteiinia kunnolla. Toki elimistölläkin menee hetki tottua uuteen ruokavalioon.
Pitää syödä rasvaa tarpeeksi niin nälkä pysyy poissa.
Vierailija kirjoitti:
kasvikset on lähes 90% vettä. ei mikään ihme jos ne ei vie nälkää
Kannattaa valita järkevästi ne kasvikset. Parsakaali pitää nälkää paljon paremmin kuin kiinankaali tai salaatinlehti.
Mitä v*tun näsäviisailijoita ja ääliöitä tällä palstalla aina on? Ettekö osaa lukea? KasvisPAINOTTEISESTI lukee aloituksessa. Joo kana ei oo kasvis, nuudeli ei oo kasvis. Ei alotuksessa puhuttukaa etteikö syötäisi myös muuta.
Elimistö ei ole vielä ehtinyt vaihtaa mättöruuankäsittelijöitä kasviskäsittelijöihin. Tietysti ne mättöruusnkäsittelijät riehuu kun ovat kuolemassa nälkään eli aiheuttavat nälän tunnetta.
Muutama viikko niin helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä v*tun näsäviisailijoita ja ääliöitä tällä palstalla aina on? Ettekö osaa lukea? KasvisPAINOTTEISESTI lukee aloituksessa. Joo kana ei oo kasvis, nuudeli ei oo kasvis. Ei alotuksessa puhuttukaa etteikö syötäisi myös muuta.
Ei se ole kasvipainoitteisesti syömistä, että laittaa liharuuan kanssa vihanneksia. Se on sitä ihan normaalia sekasyömistä. Jos sekasyönnillä ei pysy nälkä poissa, vika ei voi olla kasvissyönnissä, jota ei ole.
Enemmän kanaa ja nuudeleita annokseen.
Aika omituista. Itse söin esim eilen soijaan tehtyä risottoa ja salaattia, marjoja ja hedelmiä. Olen työtä tekevä nelikymppinen mies. Kävin 5km lenkillä, hakkasin tunnin halkoja ja olin 10 tuntia töissä. Hyvin jaksoin. Olon kuuluu ollakkin kevyt.
Aloittaja, lisää annokseesi tölkillinen papuja tai purkillinen raejuustoa.
Olen itse huomannut saman, siis sen, että jos peruna, pasta tai riisi puuttuu, niin helposti tulee nopeasti nälkä ja pitää syödä uudestaan jotain välipalaa, vaikka kasvisten kanssa olisi jotain lihaa ollutkin. Hiilarit pitää ihmisen kylläisenä. Olen siis itse tottunut siihen, että syön vain yhden lämpimän ruuan normaalisti päivässä ja jos lämmin ruoka ei sisällä hiilareita, niin ei mene kuin tunti-pari, niin täytyy mennä tekemään voileipiä.
Voi olla ettei mun elimistö oo vaan tottunu tähän vielä. Joskus vuosia sitten söin samalla lailla ja ihan kylläisenä pysyin. Nyt tässä vuosien mittaan tullu ylensyöntiä niin varmaan mahalaukkuki venyny 🤦
Nyt kun ihan ajatuksella pysähdyn miettimään että onko mulla oikeasti juuri nyt nälkä, niin vastaus on ei. Siltiki tuntuu että tekis mieli jotaki napostella. Ihan vaan vaikka siks kun on tylsää niin tekis mieli syödä. Tämä on mulle ollu se ongelma. Napostelu ja tunnesyöminen.
Ja sitten sekin etten oo tottunu tähän että mahassa tuntuu vähän "kevyeltä" kun on syöny. Koska oon aina ennen syöny niin että maha on kunnolla TÄYSI. Siis ihan täysi.
Nyt on siis opettelua.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoo harkitsevansa kasvispainotteista syömistä. Hän kuitenkin kertoo ensin esimerkkinä syömänsä kana, kasvis ja nuudeli aterian, mikä ei pitänyt nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoo harkitsevansa kasvispainotteista syömistä. Hän kuitenkin kertoo ensin esimerkkinä syömänsä kana, kasvis ja nuudeli aterian, mikä ei pitänyt nälkää.
No olihan siinä kasviksia! Voihan se olla että siinä oli suurin osa kasviksia ja pienempi määrä kanaa ja nuudelia. Sillon se on kasvispainotteista syömistä!
Kana ei ole kasvis.