Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla mielestäsi hyvä selviytymiskyky?

Vierailija
16.03.2026 |

Esimerkiksi vastoinkäymisten suhteen tai silloin kun tuntuu että arjessa on kaikkea. Minkä tekijöiden luulet vaikuttavan asiaan?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan parempi kuin monilla muilla ihmisillä tai ihmisillä keskimäärin. Olen jo alaikäisenä selviytynyt koko perheeni menettämisestä, vaikka oli rankkaa selvisin. Tuollainen vastoinkäyminen saisi varmasti monet luovuttamaan. Nykyään tuntuu uskomattomalta miten pienistä asioista ihmiset valittavat, ihmisuhdeongelmista tai riidoista äidin tai isän kanssa.

Sinulla on aitten ilmeisesti ollut hyvä perhe kun heidän menettäminen on ollut rankkaa, olet ollut erittäin onnekas sen suhteen. Kannattaa kuitenkin opetella ymmärtämään, että kaikkien lapsuudenperheer eivät ole yhtä hyviä kuin sinun. Se mikä saattaa sinulle näyttää vain riidalta vanhempien kanssa niin siinä voi olla vaikka ja mitä taustalla.

Se oma perhe on kuitenkin yleensä paras jokaiselle lapselle tai nuorelle, pois lukien vakava väkivalta ja rikokset. Ihmiset joilla on oma perhe eivät todellakaan ymmärrä sitä kun jollain ei ole omaa perhettä, se on rankkaa ja epäreilua. Syntyy kiusallisia tilanteita koulussa ja kun kysytään mitä aiot äitienpäivänä tai isänpäivänä, suututtaa että ettekö ymmärrä miten helpolla olette päässeet kun teillä on ne vanhemmat. Ihmisten pitäisi olla kiitollisempia että vanhemmat ovat olemassa, riidat voi aina sopia. Vanhemmat menettäneillä tällaista mahdollisuutta ei ole. Se vaatiin hyvää kykyä selviytyä.

Kyynel

Vierailija
42/53 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan parempi kuin monilla muilla ihmisillä tai ihmisillä keskimäärin. Olen jo alaikäisenä selviytynyt koko perheeni menettämisestä, vaikka oli rankkaa selvisin. Tuollainen vastoinkäyminen saisi varmasti monet luovuttamaan. Nykyään tuntuu uskomattomalta miten pienistä asioista ihmiset valittavat, ihmisuhdeongelmista tai riidoista äidin tai isän kanssa.

Olihan sinulla kuitenkin se uusi perhe ja huoltajat.

Vierailija
44/53 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä. Olen synnynnäinen optimisti,  en jää murehtimaan vastoinkäymisiä vaan alan heti miettimään, miten tästä selvitään. En pelkää epäonnistumisia vaan uskallan yrittää. Jos joku ei onnistu yhdellä tavalla niin kokeilen toista tietä. Lisäksi olen älykäs ja sosiaalisesti lahjakas. Tavallaan olen laiska nautiskelija, mutta jos kukaan ei tee mitään, otan homman hoitooni 

Elämäni on sujunut helposti ja menestyksekkäästi turhia ponnistelematta ja stressaamatta, vaikka en syntynytkään kultalusikka suussa. Jos olisin kunnianhimoinen, olisin päässyt vaikka kuinka pitkälle. Tässä mielessä joku voi nimmitellä alisuoriutajaksi. Mutta miksi hamuta enempää kun tämäkin mitä olen saanut, on riittänyt loistavasti. Lapsetkin menestyvät elämässään.

Vierailija
45/53 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sosiaaliviranomaiset ja muut sosiaalipalvelut vastaa orvoksi jääneiden alaikäisten asioista

Vierailija
46/53 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliviranomaisten tehtävä on panna orvoksi jääneet lapset huostaan ja sitten selvitellään voiko sijoittaa perheeseen.

Vierailija
47/53 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asenne on että pelaan niillä korteilla, joita on kädessä, sietää mitä vain. Jos jää masentelemaan huonoa kättä, niin heikosti käy.

Itse kunkin kortit vaihtelevat elämän käänteiden mukaan.

Mielestäni selvitymiskykyni on hyvä.

Vierailija
48/53 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on.

Olen aika sitkeä. Osaan järjestää asiat toimimaan. Aiemmin olin hyvin herkkä, mutta sekin on ajan kanssa tasoittunut.

Yritän aina ymmärtää asioita ja ihmisiä. En ole koskaan käyttänyt päihteitä ongelmien hoitokeinona.

Vierailija
49/53 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kerrat kun olen kuppia ottanut on aina päättyneet selviytymiseen.

Selviytyjänä on hyvä olla.

Vierailija
50/53 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei!

Täytyy koputtaa puuta, mutta elämässäni ei ole juuri ollut vastoinkäymisiä.

Olen todella tyytyväinen persoona suurinpiirtein kaikkeen jos mitään muutosta ei tapahdu, mutta rasitun helposti ja aika pienestä ja itkeskelen helposti. Sen takia elän aika erakkoelämää, koska kuormitun helposti ja liian pienistä. Luovutan helposti, enkä koe siitä huonoa omaatuntoa. Ikävä kyllä. 

Vierailija
51/53 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vanhempien menettäminen kokonaan ole vertailukelpoinen ihmissuhdeongelmiin tai riitoihin. Ihmissuhdeongelmat tai riidat voivat olla massiivisiakin asioita. Esimerkiksi epävakaa persoonallisuus vanhempana tai vaikkapa psykopaatti voi tehdä pahempaa tuhoa kuin se, että menettää vanhempansa.

Vierailija
52/53 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa. Olen selviytynyt aina jotenkin tähän asti, mutta ihan hirveän raskasta ja kuormittavaa elämä on ja on tainnut ollakin ihan aina. Jokainen asia vaatii hirmuista tahkoamista ja tuntuu kuin uisin vastavirtaan vaikka kyse on ihan normaalista tavisarjesta. Silti saa tapella samojen asioiden kanssa päivästä toiseen eikä mikään mene vahingossakaan edes osin itsestään.

Vierailija
53/53 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hengissä. Se riittää. 

Ajattelin ennen samoin, mutta enää ei riitä alkuunkaan että olen vain elossa mutten elä.

Silti olen edelleen vain elossa. Elämä on mennyt ja menee edelleen aivan haaskuun mutta ei vaan ole enää voimia tehdä mitään sen eteen, että jatkossa olisi paremmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi