Minua ei kutsuttu taaperoikäisen kummilapsen syntymäpäiville, miten sinä toimisit?
Kuulin että synttäreitä vietettiin useammat, enkä saanut kutsua yhteenkään niistä. Lapsen vanhempien kanssa ollaan ihan normaalisti tekemisissä ja melko läheisiä, en ole havainnut suhteessamme mitään muutosta. Mutta kutsua en saanut, ja mielestäni on epäkohteliasta "kutsua itseään kylään", jos en olekaan tervetullut vieras. Joten jätin vain lahjan ovelle tekstiviestionnittelujen kera. Jäi outo olo, en tiennyt yhtään miten toimia. Miten toimisit itse seuraavien juhlien kohdalla?
Kommentit (141)
Jos olette läheisiä ja normaalisti tekemisissä, niin mitä jos vain kysyisit. Ehkä unohtui laittaa se kutsu ja sitten nolotti.
Ollaan perheen kanssa muuten tekemisissä, enkä halua tuommoisen asian takia välejä katkoa. Outo juttu muuten kyllä. Vanhemmat on normaalisti suorapuheisia, niin odotin että jos olen jotain tehnyt minkä takia minua ei kutsuta, niin uskaltavat sanoa suoraan.
Ap
Jos haluat jatkaa ystävänä, ota asia puheeksi, se jää kuitenkin vaivaamaan. Muussa tapauksessa unohda koko sakki. Lapsi selvästi pärjää ilman kummiakin.
Kysyisin suoraan kummilapsen vanhemmilta. Nuo ehdottamasi vaihtoehdot kuulostavat kaikki jotenkin enemmän tai vähemmän passiivis-aggressiivisilta. Sellaista lähestymistapaa en suosittele, koska saat siitä itsellesi vain pahan mielen. Mielestäni ainut tapa on siis kysyä suoraan.
Oli epäkohteliasta jättää sut kutsumatta. Miten he reagoivat kun huomasivat jättämäsi lahjat ja tekstari onnittelut ? Kummiudesta voi myös erota.
Paskantaisin postilaatikkoon ja porealtaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos olette läheisiä ja normaalisti tekemisissä, niin mitä jos vain kysyisit. Ehkä unohtui laittaa se kutsu ja sitten nolotti.
Nyt on kulunut hetken aikaa jo juhlista, joten tuntuu vielä nolommalta alkaa kysymään. Ja tuntui että jos kysyn suoraan, niin se on tavallaan myös "itsensä kylään kutsumista", eli epäkohteliasta. Jos taustalla on joku syy miksi eivät halua kutsua, niin sen kysyminen tuntuu sosiaalisesti väärältä. Haluaisin jättää heille tilaa siihen, että jos eivät halua minua juhliin, niin tietenkin saavat niin tehdä ilman että asiasta tulee mörkö. Aluksi ajattelin, että viettävät juhlat vain perhepiirissä ja se on syy, mutta sitten kuulin että juhlia oli useammat, joten nyt en ymmärrä yhtään.
Voi tietenkin olla että kutsu on unohtunut laittaa. Toivon että seuraavalle vuodelle tulee kutsu.
Ap
Provo. Ei kukaan jätä jotain lahjaa ja onnittelukorttia ovelle, vaikkei ole saanut edes kutsua juhliin. 🙄
En anna lahjaa jollei ole juhliakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat jatkaa ystävänä, ota asia puheeksi, se jää kuitenkin vaivaamaan. Muussa tapauksessa unohda koko sakki. Lapsi selvästi pärjää ilman kummiakin.
No vähän vaivaa kyllä, kun muuten osaavat ilmaista itseään aina suoraan ja kainostelematta. Minä en tuota osaa, joten tuntuu tosi hankalalta alkaa kysymään, että miksei kutsua tullut juhliin. En tiedä yhtään miten asian sanoittaisin, ilman että tilanne muuttuu tunnelmaltaan oudoksi ja sellaiseksi että "painostaisin" heitä kutsumaan minut juhliin.
Ap
Mitkä ihmeen lahjat?? (Eka vaihtoehto) Kerrot viestissäsi jättäneesi lahjan, ei lahjat ovelle. Keksi ensi kerralla parempi provo.
Meille kävi vähän samalla lailla mieheni kanssa. Olimme tuttavapariskunnan lapsen kummeja ja saimme kutsun synttäreille lapsen ollessa ihan pieni. N. kolmevuotiaasta eteenpäin ei kuulunut kutsuja. Lopulta kutsuttiin kyllä rippijuhliin.
Alkaisin pitää etäisyyttä. Miksi haluat osallistua, jos jostain syystä ei tykätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vähän vaivaa kyllä, kun muuten osaavat ilmaista itseään aina suoraan ja kainostelematta. Minä en tuota osaa, joten tuntuu tosi hankalalta alkaa kysymään, että miksei kutsua tullut juhliin. En tiedä yhtään miten asian sanoittaisin, ilman että tilanne muuttuu tunnelmaltaan oudoksi ja sellaiseksi että "painostaisin" heitä kutsumaan minut juhliin.
Ap
Sanoittaisit 😂
Sellainen satutäti siellä
Vierailija kirjoitti:
Oli epäkohteliasta jättää sut kutsumatta. Miten he reagoivat kun huomasivat jättämäsi lahjat ja tekstari onnittelut ? Kummiudesta voi myös erota.
Melko normaalisti. Joku kommentti tuli että asun niin kaukana, en sitten tiedä mihin se liittyi kun ei se minua haittaa kulkea lapsen synttäreille. Mutta sen takia en ole kovin useasti voinut käydä, vaikka viestein ollaan kyllä tekemisissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko normaalisti. Joku kommentti tuli että asun niin kaukana, en sitten tiedä mihin se liittyi kun ei se minua haittaa kulkea lapsen synttäreille. Mutta sen takia en ole kovin useasti voinut käydä, vaikka viestein ollaan kyllä tekemisissä.
Ap
On sinulla nyt pakkomielle päästä sinne synttäreille.
Vierailija kirjoitti:
Provo. Ei kukaan jätä jotain lahjaa ja onnittelukorttia ovelle, vaikkei ole saanut edes kutsua juhliin. 🙄
Minä jätin, koska olin kysynyt jo etukäteen mitä hankkia lapselle lahjaksi ja hankkinut toivotun asian. Tuntui vielä ouodmmalta että jättäisin lahjan viemättä, kun muuten ollaan kuitenkin tekemisissä.
Ap
Sanot asuvasi kaukana perheestä, mutta silti veit lahjan ovelle? Just.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen lahjat?? (Eka vaihtoehto) Kerrot viestissäsi jättäneesi lahjan, ei lahjat ovelle. Keksi ensi kerralla parempi provo.
Huoh. Mulla on parempaakin tekemistä kuin keksiä tänne jotakin provoja. Ihan oikea ongelma. Olen sosiaalisesti ahdistunut, joten tämmöiset jää vaivaamaan että mikä on oikea tapa toimia. Silloin tykkään kysyä yleistä mielipidettä. Oma tapani toimia saattaa olla välillä tyhmä, kun ahdistaa ettei kykene kunnolla ajattelemaan asiaa, ja sitten toimin paniikissa.
Ap
Muu; unohtaisin koko perheen. Kummilapsellesi kasvaa järki kyllä iän myötä ja jos hän tahtoo, hän voi aikuisena ottaa sinuun yhteyttä ja kysyä, miksi välit katkesivat. Onneksi se järki kasvaa näille taaperoillekin. Ole huoleti ja elä vapaana, kohtaatte vielä - mutta eri levelillä