En vaan käsitä miten kukaan pärjää kasvisruoalla
Mulla jää energiansaanti liian alhaiseksi vaikka söisin lisäksi kananmunia ja maitotuotteita. Muutaman päivän pystyn syömään kasvisruokaa, mutta sen jälkeen alan olla jo niin heikko, että on syötävä lihaa tai kalaa. En tiedä mikä mun kehossa on vikana.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiselle kasvikset on vain lisuke ruualle. Ei pelkällä kasviksilla ihminen voi pärjätä. Vaikka vegaanit yrittää muuta väittää.
Kyllä muuten pärjää, ihan tutkittu juttu. Kasvissyöjän pitää tietenkin olla aika hyvin perillä siitä mitä syö, mutta kyllä ilman lihaakin on mahdollista saada kaikki tarvittava ravinto. Vannoutuneimmat lihansyöjät vain eivät hyväksy sitä, koska se kyseenalaistaa heidän omien tottumustensa "oikeutuksen".
Itsekin tykkään syödä lihaa, mutta jos pakko tulisi, voisin ihan hyvin olla ilman. Sitä paitsi kasvisruoka on hyvää, jos sen osaa tehdä. Ei liharuokakaan ole hyvää, jos se on tehty huonosti.
Noi mun kokkailemat ruoat on todella hyviä, siitä ei ole kyse. Ja todella haluaisin syödä kasvisruokaa, mutta se vaan ei syystä tai toisesta riitä mun keholle. Mieluummin syön lisäksi lihaa tai kalaa kuin vaikka sokeria paikkaamaan kalorivajetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kasvissyöjä 20 vuotta ja tietääkseni olen vielä hengissä.
senkus olet, mutta mitä se sulle kuuluu mitä minä syön tai mihin uskon tai miten pukeudun?.
tekopyhyys yleensä loistaa näillä vegaaneilla kun vaatteet on kiinasta ja banaanit tuodaan rahti laivalla joka by the way saastuttaa enemmän kuin 50 000 autoo per matka.. ja käytät varmasti myös luontoa tuhoavia kemikaaleja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijat taas kertomassa, ettei kurkulla ja salaatilla elä.
Esim. Tänään tein ruoan, jossa oli voita, perunaa, kukkakaalia, kikherneitä, tomaattia, sipulia, kermaa ja mausteita. Salaattia ja kurkkua en syö talvella.
Ap
Kuulostaa enemmän joltain sairaudelta, jos edes tuo ei riitä. Ei siinä silloin mikään pihvikään auttaisi.
Ja syö hyvä ihminen kurkkua ja salaattia. Älytöntä jättää ne pois mihin tahansa aikaan vuodesta.
Soijasta ja pavuista tulee meheviä pieruja iltaisin.
Viljassa on enemmän kaloreita kun lihassa,miten se voisi olla riittämättä?
No, se vaan on niin, että turha sitä on puolustella jos ei joku pärjä. Moni pärjää hyvinkin, mutta ihmiset on erilaisia.
Elämänlaatu heikentyy merkittävästi kasvisruokavaliolla. En toivoisi kellekään. Jotkut ovat silti radikalisoituneet kasvissyöjiksi.
Luuletko että "kasvisruoka" tarkoittaa pelkkiä nollakalorisia vihanneksia?
Miksi sitten jotkut vegaanit ovat himoläskejä Homereita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiselle kasvikset on vain lisuke ruualle. Ei pelkällä kasviksilla ihminen voi pärjätä. Vaikka vegaanit yrittää muuta väittää.
Kyllä muuten pärjää, ihan tutkittu juttu. Kasvissyöjän pitää tietenkin olla aika hyvin perillä siitä mitä syö, mutta kyllä ilman lihaakin on mahdollista saada kaikki tarvittava ravinto. Vannoutuneimmat lihansyöjät vain eivät hyväksy sitä, koska se kyseenalaistaa heidän omien tottumustensa "oikeutuksen".
Itsekin tykkään syödä lihaa, mutta jos pakko tulisi, voisin ihan hyvin olla ilman. Sitä paitsi kasvisruoka on hyvää, jos sen osaa tehdä. Ei liharuokakaan ole hyvää, jos se on tehty huonosti.
Noi mun kokkailemat ruoat on todella hyviä, siitä ei ole kyse. Ja todella haluaisin syödä kasvisruokaa, mutta se vaan ei syystä tai toisesta riitä mun keholle. Mieluummin syön lisäksi lihaa tai kalaa kuin vaikka sokeria paikkaamaan kalorivajetta.
Ap
No syö sitten sitä lihaa. Aloituksessa vain ihmettelet miten kukaan voi pärjätä. No kuule, ihan hyvin. Ihminen, siis koko lajia jos ajattelee eikä yksilöitä, pärjää yllättävän hyvin aika niukallakin ravinnolla. Se, ettet sinä pärjää, ei tarkoita muiden kannalta yhtään mitään.
Tosin kuulostaa silti siltä, että joko kehossasi on joku ongelma, jota lääkärin pitäisi vilkaista tai sitten et oikeasti edes yritä olla ilman lihaa. Jos suuri määrä papuja tms. ei riitä sinua ruokkimaan niin ei se liha auta sitten yhtään. Se voi tuntua siltä, jos lihan maku on vain niin hyvää, mutta ei se ravintoarvo oikeasti siinä ole yhtään sen kummempi.
Eilen syötiin minestronea lounaksi ja kasviscurrya päivälliseksi. Ei ollut kummallakaan nälkä.
Tänäån lounas oli sipulikeittoa tosin juustokuorrutuksella mutta sitäkin oli vähän leivän päällä.
Olemme tottuneet herkulliseen kasvisruokaan, kumpikaan ei ole mikään hippiäinen (70/100kg)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta ku MINÄ en pärjää!! koska en edes halua. jestas minun ruokavalioon.ei edes kuulu kasvikset ja hengissä olen ja alipainoinen ja kaikki veri arvot ok.
mutta kukin syö miten haluaa te ruoka uskonnolliset ette sitä päätä mitä jotkut syö!!. vaikka ihminen pärjäisi omalla paskalla niin se ei tarkoita sitä että sitä sitten pitäis ruveta syömään.
on olemassa yksi poika joka elää pelkällä Sipillä.
ihminen on sellainen possu ja loinen, että elää millä tahansa missä on energiaa.
mutta et voi kuitenkaan väittää ettei jokaisen kehonon yksilöllinen esim jotkut tarvitsee enemmän kaloreita jotkut vähemmän jotkut enemmän vettä toiset vähemmän. joten jos sinä pärjäät ilman vaikeita oireita ei tarkoita että kaikki voi..
esimerkiksi suolisto sairas ja allerginen ei paljon voi itse valita mitä voi syödä.
et ole sen parempi ihminen kuin muutkaan vaan sen takia, että sinä et syö lihaa vaikka kuinka niin luulet . et ole. koska käytät kemikaaleja , matkustat ja muuta..arvostan sinua periaatteen ihmisenä vasta sitten kun luovut sähköstä, vaatteista ja muutat luolaan syömään sitä soijaa jonka haet kövellen itse kiinasta
Vierailija kirjoitti:
Jopa oli tosi hyviä ja kannustavia kasvisruoan puolustuspuheenvuoroja. Eipä ihme, ettei kukaan viitsi edes yrittää, koska sitten pitäisi myöntää kuuluvansa teidänlaisiinne.
Kyllä silloin on ihmisellä ihan omassa asenteessa ongelma, jos ei viitsi edes kokeilla. Itsekin olen lihansyöjä ihan kulinaristisista syistä, mutta en ole täällä kyllä havainnut ainuttakaan huonoa pointtia kasvissyöntiin liittyen. Ketju on itse asiassa yllättävän asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kasvissyöjä 20 vuotta ja tietääkseni olen vielä hengissä.
senkus olet, mutta mitä se sulle kuuluu mitä minä syön tai mihin uskon tai miten pukeudun?.
tekopyhyys yleensä loistaa näillä vegaaneilla kun vaatteet on kiinasta ja banaanit tuodaan rahti laivalla joka by the way saastuttaa enemmän kuin 50 000 autoo per matka.. ja käytät varmasti myös luontoa tuhoavia kemikaaleja
No ei tuo sinun vuodatuksesi kyllä tee lihan-/sekasyöjästä kyllä yhtään sen vakuuttavampaa. Ihan yhtä lailla ennakkoluuloinen ja kärjistävä olet itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Elämänlaatu heikentyy merkittävästi kasvisruokavaliolla. En toivoisi kellekään. Jotkut ovat silti radikalisoituneet kasvissyöjiksi.
Millä tavalla muka heikentyy? Terveys parani kun jätin lihan vähemmälle.
Lihansyömistä ei tarvitse lopettaa kokonaan, mutta ei se kyllä millään tavalla ihmisoikeus tai terveyden tae ole.
Minulla enemmänkin niin päin, että kasvisruoalla lihon. Pakko syödä paljon hiilareita, että nälkä kestää poissa, mutta hiilaripainotteisella ruokavaliolla painonhallinta on mahdotonta. Syön paljon kasviksia, mutta normaalilla sekaruokavaliolla en juuri tarvitse viljatuotteita, koska nälkä pysyy poissa muutenkin.
tänään en ole syönyt lihaa ja nälkä ei lähde ja suututtaa..ei voi olla terveellistä tällainen. ihan kamala olo jos ei saa jokapäiväistä pihvia.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että "kasvisruoka" tarkoittaa pelkkiä nollakalorisia vihanneksia?
Selvästikin. Aika moni luulee, että kasvisruokavalio tarkoittaa vain salaattia. Kyseessä on tietämättömyyden yhdistyminen lapselliseen uhoon, kun omista tottumuksista ei haluta joustaa ihan periaatteen vuoksi.
Kyllä kasvisruoasta saa riittävästi energiaa täysin ongelmitta. Valitsee vain vihannesten, juuresten ja palkokasvien lisäksi energiatiheämpiä kasvikunnan tuotteita, esim. manteleita, pähkinöitä, oliiviöljyä, avokadoa, seesaminsiementahnaa.
Jopa oli tosi hyviä ja kannustavia kasvisruoan puolustuspuheenvuoroja. Eipä ihme, ettei kukaan viitsi edes yrittää, koska sitten pitäisi myöntää kuuluvansa teidänlaisiinne.