En vaan käsitä miten kukaan pärjää kasvisruoalla
Mulla jää energiansaanti liian alhaiseksi vaikka söisin lisäksi kananmunia ja maitotuotteita. Muutaman päivän pystyn syömään kasvisruokaa, mutta sen jälkeen alan olla jo niin heikko, että on syötävä lihaa tai kalaa. En tiedä mikä mun kehossa on vikana.
Kommentit (102)
Olen miettinyt samaa. Testin vuoksi kokeilin kaksi viikkoa elää pelkällä kasvisruualla niin lopputulos oli se että maha oli koko ajan kipeä ja sekaisin. Koko ajan kauhea nälkä enkä jaksanut tehdä töitäni. Talous heitti härän pyllyä kun kasvisruoka on niin kallista. Testi oli lopetettava kun töissä minua uhkailtiin varotuksella kun en jaksanut tehdä töitäni. Kasvisruoka sopii etätyöskenteleville, toimistorotille, paperinpyörittelijöille ja niille jotka ei koskaan liiku missään. Raskasta fyysistä työtä tekevät ja liikuntaa harrastavat ei pärjää pelkällä kasvisruualla.
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän ne sotilaat puolusti Suomen itsenäisyyttä pääasiassa kasvisruualla, ja sitten joku mammapalstan vässykkä ei pärjää? Todiste siitä, että suomalaiset degeneroituu?
Juuri näin. Ei siinä sotilaiden hernekeitossa juuri lihaa ollut, eikä kyllä kotirintamallakaan. Leipää ja hernekeittoa oli ruokana. Puuroa paljon. Joskus läskiä ja kalaa. Silti pärjäsivät silloin. Kovia olivat. 💪👍
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten jotkut vegaanit ovat himoläskejä Homereita?
Karkit, sipsit ja limut on vegaanisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Testin vuoksi kokeilin kaksi viikkoa elää pelkällä kasvisruualla niin lopputulos oli se että maha oli koko ajan kipeä ja sekaisin. Koko ajan kauhea nälkä enkä jaksanut tehdä töitäni. Talous heitti härän pyllyä kun kasvisruoka on niin kallista. Testi oli lopetettava kun töissä minua uhkailtiin varotuksella kun en jaksanut tehdä töitäni. Kasvisruoka sopii etätyöskenteleville, toimistorotille, paperinpyörittelijöille ja niille jotka ei koskaan liiku missään. Raskasta fyysistä työtä tekevät ja liikuntaa harrastavat ei pärjää pelkällä kasvisruualla.
Kasvisruoka on kyllä superhalpaa ja se on yksi syy siihen miksi haluan sitä syödä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se, ettet halua ottaa selvää millaisia kasviksia pitäisi syödä. Proteiinia ja rasvaa saat myös soijasta ja papukasveista, eli liharuualle on vaihtoehtoja.
Se, ettet ole jo ottanut selvää vaan vingut täällä, osoittaa että vika on vain asenteessasi. Aika monelta onnistuu kasvisruokavalio, eli vika on ihan vain sinussa.
Höpsis. Kaikille ei kasvisruoka sovi eikä tee kylläiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kasvissyöjä 20 vuotta ja tietääkseni olen vielä hengissä.
senkus olet, mutta mitä se sulle kuuluu mitä minä syön tai mihin uskon tai miten pukeudun?.
tekopyhyys yleensä loistaa näillä vegaaneilla kun vaatteet on kiinasta ja banaanit tuodaan rahti laivalla joka by the way saastuttaa enemmän kuin 50 000 autoo per matka.. ja käytät varmasti myös luontoa tuhoavia kemikaaleja
No ei tuo sinun vuodatuksesi kyllä tee lihan-/sekasyöjästä kyllä yhtään sen vakuuttavampaa. Ihan yhtä lailla ennakkoluuloinen ja kärjistävä olet itsekin.
olen seurustellut vegaanin kanssa, että minäkö ennakkoluuloinen. meillä oli pitkä parisuhde ja hän söi kasviksia. hän ei syönyt edes munia tai maitoa ei kalaa ei mitään.
kritisoin vain sitä, että yritetään pakottaa toisia lopettamaan täysin normaali ruokavalio samaan aikaan kun tehtaat saa saastuttaa, kemikaaleja käytetään ja matkailla saa mielinmäärin.
itse säästän vettä, sähköä ja en käytä kemikaaleja ja jos käytän niin mahdollisimman vähän, koska täysin ei ilman voi.
ostan käytettynä asioita, lentää en aio enkä ole lentänyt ja ostan kotimaista ruokaa ja tavaroita.
ja jos koko Suomi muuttuisi vegaaneiksi meillä loppuisi maatous lähes kokonaan ja aivan varmasti lapsilla tulisi puutos tiloja ja se vaikuttaisi kasvuun ja kehitykseen ja jaksamiseen.
ei ole tutkimuksia tarpeeksi siitä, miten täysin kasvispitoinen ruokavalio vaikuttaa lapsiin, joten omien ideologioiden takia, en lapseni terveyttä pilaisi vaan noudattaisin virallisia suosituksia ja niihin kuuluu myös toistaiseksi onneksi liha tuotteet.
ja tottakai kärjistän miten muuten ihmiset saa ajattelemaan. se on hienoa jos joku pystyy syömään pelkästään vegaania ruokaa, mutta se että yritetään alistaa ja syyttää lihan syöjiä sekä uskonnon omaisesti pakottaa muita omaan ideologiaan samaan aikaan, kun isot yritykset ja suomi ei pidä siitä huolta, että päästöt oikeasti laskisi.
vaikka suomi ei ole se isoin ongelma ne isot päästöt ja ilman saaste lukemat on niissä teollisuus kehitys maissa joissa halvalla tuotetaan, intia, Kiina, Bangladesh, nepal
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut yli 40 vuotta kasvissyöjä. Kaikki veriarvot hyviä. Ei mitään sairautta. Painokin on nuoruusajan lukemissa.
Liha ei ole miköön energianlöhde ruokavaliossa, vaan hiilihydraatit eli peruna, riisi, pasta yms. Perkleen älykäöpiö.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pelkkää salaatinlehteä tarkoitakaan kuten sinä teit.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vuodatuksessa ei ollut totuuden häivääkään.
Terveisin fyysistä vuorotyötä ikänsä tehnyt 45v nainen, 30 vuotta kasvissyöjänä. Eniten nauratti tuo "kasvisruoka on niin kallista".
En tiedä, hyvin oon pärjännyt ilman lihaa ja kalaa jo yli 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten jotkut vegaanit ovat himoläskejä Homereita?
Ne on niitä sipsikaljavegaaneita. 😁
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kasvisruoasta saa riittävästi energiaa täysin ongelmitta. Valitsee vain vihannesten, juuresten ja palkokasvien lisäksi energiatiheämpiä kasvikunnan tuotteita, esim. manteleita, pähkinöitä, oliiviöljyä, avokadoa, seesaminsiementahnaa.
Ei kyse ole energiasta fysikaalisena suureena (siis lämpöarvona), vaan ns. energiatasoista. Jos syö vaikka linssicurryä, niin kyllä se on maittavaa, sillä nälkä lähtee ja kalorit tulee täyteen. Mutta ei siitä saa samaa piristysruisketta kuin vaikka kanacurrystä.
Vierailija kirjoitti:
Eli söit pelkkiä vihanneksia,mikset ottanut energiaravintoaineita kuten viljatuotteita?
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että "kasvisruoka" tarkoittaa pelkkiä nollakalorisia vihanneksia?
Lue kommentit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
senkus olet, mutta mitä se sulle kuuluu mitä minä syön tai mihin uskon tai miten pukeudun?.
tekopyhyys yleensä loistaa näillä vegaaneilla kun vaatteet on kiinasta ja banaanit tuodaan rahti laivalla joka by the way saastuttaa enemmän kuin 50 000 autoo per matka.. ja käytät varmasti myös luontoa tuhoavia kemikaaleja
No ei tuo sinun vuodatuksesi kyllä tee lihan-/sekasyöjästä kyllä yhtään sen vakuuttavampaa. Ihan yhtä lailla ennakkoluuloinen ja kärjistävä olet itsekin.
olen seurustellut vegaanin kanssa, että minäkö ennakkoluuloinen. meillä oli pitkä parisuhde ja hän söi kasviksia. hän ei syönyt edes munia tai maitoa ei kalaa ei mitään.
kritisoin vain sitä, että yritetään pakottaa toisia lopettamaan täysin normaali ruokavalio samaan aikaan kun tehtaat saa saastuttaa, kemikaaleja käytetään ja matkailla saa mielinmäärin.
itse säästän vettä, sähköä ja en käytä kemikaaleja ja jos käytän niin mahdollisimman vähän, koska täysin ei ilman voi.
ostan käytettynä asioita, lentää en aio enkä ole lentänyt ja ostan kotimaista ruokaa ja tavaroita.
ja jos koko Suomi muuttuisi vegaaneiksi meillä loppuisi maatous lähes kokonaan ja aivan varmasti lapsilla tulisi puutos tiloja ja se vaikuttaisi kasvuun ja kehitykseen ja jaksamiseen.
ei ole tutkimuksia tarpeeksi siitä, miten täysin kasvispitoinen ruokavalio vaikuttaa lapsiin, joten omien ideologioiden takia, en lapseni terveyttä pilaisi vaan noudattaisin virallisia suosituksia ja niihin kuuluu myös toistaiseksi onneksi liha tuotteet.
ja tottakai kärjistän miten muuten ihmiset saa ajattelemaan. se on hienoa jos joku pystyy syömään pelkästään vegaania ruokaa, mutta se että yritetään alistaa ja syyttää lihan syöjiä sekä uskonnon omaisesti pakottaa muita omaan ideologiaan samaan aikaan, kun isot yritykset ja suomi ei pidä siitä huolta, että päästöt oikeasti laskisi.
vaikka suomi ei ole se isoin ongelma ne isot päästöt ja ilman saaste lukemat on niissä teollisuus kehitys maissa joissa halvalla tuotetaan, intia, Kiina, Bangladesh, nepal
lisäksi väitän, että min hiili jalanjälki on pienempi kuin sun vaikka syön lihaa.
alle 2200 oli lukema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen keski-ikäinen kevyttä työtä tekevä nainen. Ongelmana ei ole ikinä ruuan liian vähäiset kalorit, kun pienestäkin määrästä ruokaa saa tämmöisen ihmisen tarvitsemat kalorit. Käytätkö yhtään rasvaa ruuassa? Siitä saa helposti kaloreita.
Minä en mitä ilmeisimmin ole sellainen kuin sinä. Syön ihan reiluja annoksiakin vielä ja silti paino laskee aina näiden kasvisviikkojen aikana.
Ap
Lisukkeeksi jotain erittäin energiapitoista. Oma mies kuluttaa ihan naurettavan määrän energiaa töissä, joten se saattaa vetää sipsejä, pähkinöitä, kuivahedelmiä tai suklaata ruuan päälle. Itse katson kateellisena, kun se kiroilee kuinka paljon pitää syödä ettei kuihdu ihan laihaksi.
Pari vuotta sitten söin kasvisruokaa muutaman kuukauden. Paino putosi ja energiataso ja muutenkin vointi oli kyllä paljon parempi. Selkärankareuma ei oirehtinut kertaakaan.
Nyt syön satunnaisesti lihaa, lähinnä jauhelihaa ja toisinaan ravintolassa pihviä. Leikkeleitä en ole ostanut enää. Ajattelin aloittaa uudelleen tuon ruokavalion ihan oman hyvinvoinnin vuoksi.
Koska mikä tahansa ruoka alkaa lihottaa jos sitä syö liikaa eikä liiku riittävästi.