Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten monilla menee flunssa parissa päivässä ohi?

Vierailija
09.03.2026 |

Mulla se on aina vajaan viikon setti vähintään. Ensin pari päivää aivastelen tauotta, kirkas räkä valuu kuin hanasta, palelee, on kaikin puolin surkea olo. Sitten aivastelu rauhoittuu, mutta nenä on täysin tukossa ja kurkku kipeytyy niin että ei voi sylkeä niellä. Sitä riemua seuraavat pari päivää. Sitten alkaa yskittää ja keuhkoista nousta limaa, ääni on möreä. Tätä pari päivää. Eli ehkä 7. päivänä alkaa olla työkykyinen olo. Vaikka elän terveellisesti ja flunssan iskiessä lepään ja hoidan itseäni.

Toiset saattaa joku päivä sanoa olevansa "tosi kipeitä" ja sitten seuraavana tai sitä seuraavana päivänä jo aivan normaalisti menossa ilman merkkiäkään taudista. En ymmärrä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä peruskunto auttaa toipumaan nopeasti. 

Vierailija
2/3 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies jää heti petiin nukkumaan jos vähänkään tuntuu kipeältä - flunssat kestää 1-3 vuorokautta. Mä taas hoidan taudista huolimatta kaiken, ei kolmen lapsen äiti lepää jos vähän nenä vuotaa. Mulla flunssat kestää vähintään viikon, yskä voi jatkua pitkäänkin. Mulla parempi yleiskunto ja suurempi pöpöaltistus (päiväkodissa töissä).

Esikoisemme on myös pikaparantuja, kaatuu petiin ensioireista, keskimmäinen ei hänkään osaa levätä ja paraneminen kestää kuten minulla. Kuopus ei ole vielä ehtinyt sairastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Jäin lepäämään, sairastin neljä päivää. Edelliskerralla 2,5 viikkoa.

Ei onnistu yhtä hyvin vanhemmilla. Voisiko mies huolehtia lapsista, kun olet kipeä?