Tuntemattomaan numeroon ei vastata...
...kysynkin, miksi terveyskeskukset ja lääkärit yms. salaavat numeronsa??
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ette vastaa tuntemattomiin tai salauwsiin numeroihin, MITÄ HITTOA TE PE LKÄÄTTE???
Mulla ei ole suoramarkkinointikieltä voimassa, joten en halua mitään myyntipuheluita.
Minulla on nimikaima ja nimeni ei ole yleinen eli en halua puheluja jankkaajilta, jotka eivät usko että en ole se henkilö keneksi luulevat.
Minulla on muuten sama numero kuin jollakin pohjoispohjammaalla asuvalla miehellä paitsi että minun numeroni alkaa 040 ja tällä miehellä 044. Tämän miehen pöljät sukulaiset kyselevät aina kyseistä miestä. He eivät usko, että heillä on väärä numero.
Tässähän on syitä jo kerrakseen. Minulla on myös aina puhelimessa uniaika päällä öisin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina näkynyt numero kun virallisilta tahoilta soitetaan, pl poliisi.
Jos lääkäri soittaa, numero ei näy.
Lääkärien pitää tehdä töitä välillä, eivät jouda kymmeniä kertoja soittelemaan perään jos ei kerran voi vastata puheluun. Siinä näkyisi sitten sairaalan vaihteen numero jos näkyisi, niin olisi siinä etsimistä, että kuka hänelle oli soittanut ja mistä asiasta.
Tuosta selviää yksinkertaisesti niin, että vastaa puheluihin. Tai odottaa kirjettä, joka sitten lähetään siitä asiasta.
Aika vaikea on ymmärtää, miksi pitää yleensä olla puhelin, jos siihen ei vastaa. Jos on asiaton soittaja niin voi katkaista puhelun.
Ja puhelinmyyjät ei soittele, kun estää ne vaikka robinsonpalvelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ette vastaa tuntemattomiin tai salauwsiin numeroihin, MITÄ HITTOA TE PE LKÄÄTTE???
Olen joutunut puhelin huijauksen kohteeksi joka maksoi minulle reilun 5000€ ja mitään en saanut takaisin mistään kun itse siihen puheluun vastasin. Tein asiasta rikosilmoituksen ja sitä ei edes tutkittu millään tavalla ja todettiin vain että poliisilla ei ole keinoja saada rikollista vastuuseen kun se puhelu tuli ulkomailta. Pankki ei millään tavalla auttanut kun itse siihen huijaukseen lankesin. Tästä syystä en enää koskaan vastaa tu temattomiin nymeroihin
Miten pelkästään puhelimeen vastaamalla lähtee 5000 tililtä?
Ääntä voi muokata rikollisen tarkoituksiin sopivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset pärjäsivät silloin kun oli lankapuhelin?
Neuroottisille pelkääjille piti varmaan lähettää postikortti, että soitan silloin ja silloin.
Silloin ei häiriköity näin paljoa mitä nykyään..
Vierailija kirjoitti:
Jos soittajalla on kunnollista asiaa,hän voi kirjoittaa kuka on ja mitä asia koskee ja että soittaa uudestaan.
Luuletko sinä että esim. Syöpäkeskuksen lääkärillä on aikaa lähetellä viestejä?
ei mulla ole mitään velvollisuutta vastata kenellekään soitti kuka tahansa.
Kotirauha ja vastaan jos huvittaa, en vastaa jos olen syömässä tai vessassa.
tekisi mieli luopua koko puhelimesta kun mikään laki ei sitä vaadi, mutta ahdistaa tuo jatkuva pakko olla tavoitettavissa.
eikö sinne kantaan saisi jotain viesti palvelua jossa voi laittaa viestiä, jos on asiaa.
jos on syöpä niin sama se minulle on luenko kannasta vai soittaako . mielummin luen sen kannasta, koska puheluun ei voi palata takaisin tekstiin voi, jos shokin takia joku asia unohtuu.
Olen asettanut puhelimeni estämään automaattisesti kaikki puhelut piilotetuista numeroista.
Vierailija kirjoitti:
En mä PELKÄÄ yhtään mitään , mutta ärsyttää kaikki puhelinmyyjät, kerjuutyypit ja muut. Jos haluan tilata Avotakan, osaan kyllä tilata sen ilman, että joku puhelinmyyjä soittaa mulle parin kuukauden välein. Mulla kyllä kännykkä suurimmalta osalta näyttää puhelimen soidessa, jos on epäily jostain huijarista tai puhelinmyyjästä. Mutta välillä pääsee läpi sellaisiakin puheluita, että kännykkä ei varoita ja tyhmänä vastaan. Ja sitten siellä onkin taas joku puhelinmyyjä. Tuntemattomiin numeroihin vastaana vain siksi, että jos mun 96v isälle sattuu jotain ja joutuu sairaalaan, niin se puhelu sieltä päivystyksestä tulee tuntemattomasta numerosta. Kun isä jonain päivänä kuolee, en aio vastata yhteenkään puheluun, jossa ei näy soittajan nimi.
Ei tietenkään vastata. Mulla on Elisa liittymässäni sellainen palvelu, että se näyttää soittajan tiedot. Jos esimerkiksi lääkäri soittaa, siinä lukee terveystalo.
Jos joku on tarkoituksella salannut numeronsa, en todellakaan vastaa siihen. Viimeviikollakin joku soitti, eikä siinä näkynyt numeroa, mutta se näytti että paikkakunta oli Kuopio. Ei minulla ole mitään kontakteja Kuopioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut puhelin huijauksen kohteeksi joka maksoi minulle reilun 5000€ ja mitään en saanut takaisin mistään kun itse siihen puheluun vastasin. Tein asiasta rikosilmoituksen ja sitä ei edes tutkittu millään tavalla ja todettiin vain että poliisilla ei ole keinoja saada rikollista vastuuseen kun se puhelu tuli ulkomailta. Pankki ei millään tavalla auttanut kun itse siihen huijaukseen lankesin. Tästä syystä en enää koskaan vastaa tu temattomiin nymeroihin
Saisko tästä jonkun konkreettisen esimerkin? Jos vastaa puhelimeen "haloo" tai vaikka ihan etunimellä niin mitä rikollinen siitä hyötyy? Ymmärrän jos olisi jotain äänitunnisteella toimivia pankkitilejä niinkuin elokuvissa, mutta kun miettii ihan oikeaa elämää jossa tarvitaan pankkitunnukset että pääsisi toisen rahoihin käsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärien pitää tehdä töitä välillä, eivät jouda kymmeniä kertoja soittelemaan perään jos ei kerran voi vastata puheluun. Siinä näkyisi sitten sairaalan vaihteen numero jos näkyisi, niin olisi siinä etsimistä, että kuka hänelle oli soittanut ja mistä asiasta.
Tuosta selviää yksinkertaisesti niin, että vastaa puheluihin. Tai odottaa kirjettä, joka sitten lähetään siitä asiasta.
Aika vaikea on ymmärtää, miksi pitää yleensä olla puhelin, jos siihen ei vastaa. Jos on asiaton soittaja niin voi katkaista puhelun.
Onneksi lääkärin soitosta saa etukäteistiedon päivän tarkkuudella. Joskus annetaan myös kellonaikahaarukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisko tästä jonkun konkreettisen esimerkin? Jos vastaa puhelimeen "haloo" tai vaikka ihan etunimellä niin mitä rikollinen siitä hyötyy? Ymmärrän jos olisi jotain äänitunnisteella toimivia pankkitilejä niinkuin elokuvissa, mutta kun miettii ihan oikeaa elämää jossa tarvitaan pankkitunnukset että pääsisi toisen rahoihin käsiksi.
Kerroit juuri kuten asia on. Älä ole naivi.
Mä vastaan aina, koska mulla on monta teiniä ja nuorta aikuista, jos vaikka heille jotain sattuu niin pitäähän mut saada kiinni, ja kokemuksesta tiedän, että esim poliisi soittaa tuntemattomasta numerosta, viranomaiset ja sairaalat tuskin ehtii viestejä perään lähetellä.
Kerran myös sain puhelimitse tiedon arpajaisvoitosta. Ei ollut huijaus ja olikin ihan kiva palkinto, Tukholman risteily. Joten joo, vastaan, jos suinkin pystyn, puhelinmyyjille sanon ekan lauseen jälkeen kiitos, mut ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset pärjäsivät silloin kun oli lankapuhelin?
Neuroottisille pelkääjille piti varmaan lähettää postikortti, että soitan silloin ja silloin.
Lankapuhelinaikaan puhelinmyyntiä oli hirveän harvoin. Nykyään myyntipuheluita voi tulla monta päivässä, ei niitä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroit juuri kuten asia on. Älä ole naivi.
Niin eli ei ole mahdollista menettää rahoja sillä että vastaat puhelimeen vaan pitää kertoa pankkitunnus jota kukaan täysjärkinen ei tee.
99% kaikista puheluista on jonkun p*skatuotteen tyrkyttämistä. En vastaa tuntemattomiin ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Osa puhelinmyyjistä ei noudata estoja. Voi ihan jopa heidän esimiehensä patistaa soittamaan estoista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään vastata. Mulla on Elisa liittymässäni sellainen palvelu, että se näyttää soittajan tiedot. Jos esimerkiksi lääkäri soittaa, siinä lukee terveystalo.
Jos joku on tarkoituksella salannut numeronsa, en todellakaan vastaa siihen. Viimeviikollakin joku soitti, eikä siinä näkynyt numeroa, mutta se näytti että paikkakunta oli Kuopio. Ei minulla ole mitään kontakteja Kuopioon.
Se, miltä paikkakunnalta puhelu näyttää tulevan, ei kerro paljon mitään. Voihan vaikka jonkun tuntemasi ja sinun kanssasi tekemisissä olevan tahon puhelu tulla sieltä Kuopiosta siksi, koska heidän puhelinpalvelunsa on keskitetty sinne.
Mulla on aina näkynyt numero kun virallisilta tahoilta soitetaan, pl poliisi.