Työkaveri ääntelehtii ja ynisee
Varsinkin syödessä ja keskittyessä. Mistä johtuu?
Kommentit (18)
Lainaus ei onnistu täällä, mutta millaista se kirjolla- olevan ääntely on?
Mitä hän sanoi kun keskustelitte asiasta?
tic-oireita... kirjon piirteitä, kuten jo moni todennut
Kirolla olevan ääntely voi olla monenlaista. Monella on sellaista ei-sanoja sisältävää satunnaista muminaa tai ää, aa (mikä nyt kirjainyhdistelmä onkaan) päästelyä aivan tarkoituksettomasti
Ei ilmeisesti ole sosiaalinen joten ääntelee itsekseen
Mulla on työkaveri joka laulaa tai hyräilee kokoajan. Ei ole mitenkään onnellisen näköinen, mutta sanoo sen olevan tahatonta ja auttaa keskittymään.
Meillä on työkaverin kanssa 2 roolia, eli toinen puhelimessa ja toinen livepalvelussa. Näitä vaihdellaan viikottain. Olen alkanut kiinnittää huomiota että kun tämä toinen on livenä ja minä puhelimessa, kuulen jatkuvasti hänen työpisteltään jotain yninää, nieleskelyä, maiskutusliikettä, jotain sellaista outoa suun aukomista.
Mutta outoa on se että silloin kun hän on puhelimessa, en huomaa samaa TIC (?) -oireilua ollenkaan?
Molemmissa työpisteissä siis tulee taukoja ja hiljaisuutta ja yksinoloakin.
Mä oon autisti ja puhun huomaamattani ääneen joskus kun keskityn. Työskentelen lukujen parissa ja ne tavallaan "puhuvat" minulle takaisin, ei tietenkään suomeksi vaan symbolisesti. Tiedän, että nenteillä ei ole samanlaista kokemusta, mutta olenkin heitä parempi lukujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon autisti ja puhun huomaamattani ääneen joskus kun keskityn. Työskentelen lukujen parissa ja ne tavallaan "puhuvat" minulle takaisin, ei tietenkään suomeksi vaan symbolisesti. Tiedän, että nenteillä ei ole samanlaista kokemusta, mutta olenkin heitä parempi lukujen kanssa.
kaikki vanhukset tekee niin.
Joskus kun työskentelee pitkään yksin kehittyy kaikenalaisia ärsyttäviä tapoja. Silloin kun oltiin isossa avokonttorissa nämä tavat mielestäni katosi.
Märehtiikö myös?