Tästä syystä tykkään 1/200 miehestä tinderissä
Olen 45v velanainen. Kokeen omaisesti kävin läpi ekat 200 miestä tinderissä samalla kun tein tukkinaisen kirjanpitoa. 200 miehestä laitoin oikealle yhden. Muut menivät hylkäykseen seuraavista syistä (Huom siinä järjestyksessä missä profiilit hylkään, eli monilla varmaan oli useampia syitä, mutta en ala lukea profiilia loppuun jos joku muu deal breaker tulee vastaan ensin):
77 Ei vahvistettua kuvaa tai ei ollenkaan kuvia itsestään tai selkeästi ikivanhat kuvat (tyyliin ikä 47v ja kuvat selkeästi luokkaa 30 vuotiaasta, ja näyttävätkin 15+ vuotta sitten otetun laatuisilta) - - > nämä ovat huijareita tai pettäjiä tai vaan yrittävät piilottaa oikean henkilöllisyytensä. (itsenäni on 6 kuvaa, kaikki vuoden sisältä ja ilman mitään filttereitä)
107 Ei ollenkaan profiilitekstiä tai jokin yksittäin turha tieto kuten pituus tai "kysy lisää" tai "37v nuorimies". - - > en kiinnostu kenestäkään pelkän ulkonäön perusteella, ja jos ei jaksa kertoa itsestään mitään, tuskin kovin tosissaan etsii seuraa. (itselläni on profiili viimeistä merkkiä miten täytetty)
7 kertoo että on lapsia tai haluaa lapsia - - > velana luonnollisesti eivät sovi
7 kuvissa polttaa tupakkaa - - > en voisi pussata tuhkakuppia
1 etsii aivan erityylistä naista mitä itse olen (tatuoitua rokkimimmiä, olen hillitty business casual tyylinen uranainen)
Yhdestä tykkäsin, hänellä oli sentään muutama lause itsestään, vaikkei nekään sen kummempaa mielenkiintoa herättäneet. Mutta jos odottaisin että jollakin on oikeasti mielenkiintoinen profiili, laittaisin oikealle ehkä 1/ 10 000...
Väitän että useimmilla naisilla hyvin alhainen tykkäysprosentti johtuu samanlaisista syistä, ei siitä että mies ei ole "pitkä, komea ja rikas". Mitään tinderin karkkikauppaa naisille en ole vielä löytänyt, kun se on täynnä näitä tyhjiä profiileja tai botteja/huijareita...
Kommentit (858)
Kyse ei sinänsä ole Tinderissä vaan deittisivuissa ja -sovelluksissa ylipäänsä. Jokainen käyttäjä panostaa profiiliinsä valitsemansa verran ja on juuri niin totuudenmukainen kuin haluaa. Kun profiilit mahdollistavat erilaisten tietojen syöttämisen, niin deittailusta tulee helpolla unelmakumppanin hakemista ja shoppailua ominaisuuksien mukaan. Mikäli vertaamme nettideittailua baarissa käymiseen, niin baarissa näet miltä toinen näyttää ja mahdollisesti miten hän toimii/liikkuu/kuulostaa/tuoksuu. Saatat kuitenkin kiinnostua toisesta pelkän ulkonäön pohjalta. Tilanteesta kuitenkin puuttuu ne deittideittailun ostoslistat. Mikäli oikein hyvin käy, niin huomaat ihastuvasi johonkin ihmiseen kenen kanssa vietät aikaa arjessasi jonkin muun syyn kuin parisuhteen hakemisen takia. Oli tämä syy sitten työ, harrastus, lapsien harrastukset tai jokin muu, niin saatat huomata ihastuvasi ihmiseen, joka ei nettideittailussa sytyttäisi, koska hänen profiilissa on jokin rasti "väärässä" kohdassa tai jokin tieto mahdollisesti puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Tavis nainen saa tavis miehen. Vaikka kuinka yrität saada sitä prinssiä, niin et saa, vaan saat oman tasoisesi. Komeammat miehet tyhjentää pussinsa suhun, mutta ei mitään toivetta, että alkaisivat seurustelemaan.
Naiset on yllättävän tyhmiä ja eivät tajua tätä. Haetaan vuosikausia sitä komeaa prinssiä, mikä ei onnistu, koska se on naisen omaa tasoa korkeampi. Mies voi panna rumaa naista, mutta seurustelu on ihan eri juttu.
Mulle tämä ei olisi mikään ongelma. Jos nyt jäisin sinkuksi, niin paneskelisin vaan niiden komeiden miesten kanssa, enkä miettisikään parisuhdetta jonkun örkin kanssa.
t. Nainen
Kiasmassa on seuraava treffiperjantai jo tällä viikolla, pe klo 17-20: https://kiasma.fi/muut-tapahtumat/treffiperjantai/
10.4. sitä seuraava mahdollisuus.
Suosittelen kaikille sovelluksiin kyllästyneille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika erikoiselta toiminnalta, että käy läpi 200 profiilia, ja tykkää vain yhdestä. Miten tuollaisella toiminnalla voi saada mitään järkeviä tuloksia aikaan? Saako noin toimimalla yhtään matchia, tai yhtäkään järkevää keskustelua?
Mietitäänpä hetki tätä "1 tykkäys per 200 miestä" -taktiikkaa:
- Jos svaippaat läpi 5000 miesprofiilia, annat silloin yhteensä 25 tykkäystä.
- Oletetaan että joka kolmas noista antaa tykkäyksen takaisin, jolloin syntyy 8 matchia
- Lähetät avausviestin kaikille 8:lle, joista 4 vastaa sinulle
- Noista 4:stä kahden kanssa viestittely etenee muutamaa viestiä pidemmälle
- Toisen kanssa noista kahdesta saat treffit sovittua
Ei helvetti :D
Eli tällä päästä keksitylllä matematiikallani 5000 profiilin läpikäyminen tuottaisi siis yhdet treffit :D
Niin, sehän on yksiselitteisesti hyvä asia, ainakin minulle. Treffeillä käyminen vie aikaa ja energiaa. Yhdet ensitreffit viikossa olivat minulle maksimi Tinder-aikoinani.
Huolellinen seulonta etukäteen tarkoitti, että lähes kaikkien tapaamieni tinderdeittien kanssa oli vähintäänkin mukavaa. Yksi hieman puuduttava tapaus oli, muttei hänkään esim. ilkeä tai vaarallinen.
Tykkäilin ainakin alkuun hieman liberaalimmin kuin esim. ap. Viimeistään viestinvaihdossa se karsinta kuitenkin tapahtui, tai siinä, ettei viestejä koskaan vaihdettu. Useimmat (minulle) epäsopivat sain helposti selville viestivaiheessa.
N
Mielestäsi on hyvä asia käydä ensin läpi 5000 profiilia, ja sen urakan jälkeen käydä yhden(!) miehen kanssa treffeillä??
OK, kuulostaa aivan mielisairaalta toiminnalta minun korviini, mutta mikä minä olen mitään sanomaan. You do you, girl!
Mielestäsi on hyvä asia käydä ensin läpi 5000 profiilia, ja sen urakan jälkeen käydä yhden(!) miehen kanssa treffeillä??
OK, kuulostaa aivan mielisairaalta toiminnalta minun korviini, mutta mikä minä olen mitään sanomaan. You do you, girl!
Mikä tässä sinusta on mielisairaan kuuloista? Itse en ole ap, ja kriteerini ovat hiukan erilaiset - tai no pääosa kriteereistä oli kyllä samojakin, mutta itse painotan sitä, onko miehen profiilin perusteella meillä riittävästi yhteistä, eli vaikuttaako mies mahdollisesti samanhenkiseltä kuin minä. Katson myös miehen yleisilmettä kuvissa, ja swaippaan oikealle sellaiset ystävällisen, hyväntahtoisen, lempeän ja mukavan näköiset, mutta swaippaan vasemmalle kaikki, joilla on esim. kylmä ilme silmissä, tai jotka ovat jotenkin liian "rankan" näköisiä, tms.
En ole laskenut kuinka monta profiilia olen swaipannut, mutta niitä kiinnostavia löytyi niin vähän, että jouduin välillä swaippaamaan oikealle myös sellaisia, jotka eivät olleet niin kiinnostavia - koska jos kaikki swaippaa vasemmalle, voi algoritmi tulkita botiksi tms. Minulle ei ollut MITÄÄN hyötyä noista turhista oikealle swaippauksista. Yhden sellaisen kanssa kävin jopa treffeillä, kun kirjoitti sympaattisesti ja vaikutti mukavalta, mutta eihän meillä oikeasti ollut mitään yhteistä. Turhat matchit ja niitä seuraava mahdollinen viestittely on vain ajanhukkaa.
Itse löysin lopulta pari kiinnostavaa - molempien kanssa kävin treffeillä. Ensimmäisen kanssa juttu ei jatkunut, koska elämäntyylit olivat sitten kuitenkin liian erilaiset, ja kävi myös ilmi, että mies poltti aika paljon tupakkaa. Jälkimmäisen kanssa olen nyt nähnyt pari kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiasmassa on seuraava treffiperjantai jo tällä viikolla, pe klo 17-20: https://kiasma.fi/muut-tapahtumat/treffiperjantai/
Minkä ikäisiä tuolla käy? Saattaisi kiinnostaa, mutta onko siellä yleensä ketään 40+ ikäisiä? Ei oikein taitaisi olla hyödyllistä speed dating itseä 10-15 vuotta nuorempien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kaikille sovelluksiin kyllästyneille!Kiasmassa on seuraava treffiperjantai jo tällä viikolla, pe klo 17-20: https://kiasma.fi/muut-tapahtumat/treffiperjantai/
Minkä ikäisiä tuolla käy? Saattaisi kiinnostaa, mutta onko siellä yleensä ketään 40+ ikäisiä? Ei oikein taitaisi olla hyödyllistä speed dating itseä 10-15 vuotta nuorempien kanssa.
Tapahtumasivulta:
"Ilmoittaudu mukaan! Halutessasi voit kertoa oman ikäluokkasi ilmoittautumisen yhteydessä, jolloin voimme arpoa ryhmääsi samanikäistä seuraa. Ryhmäsi tapaamisajan ja -paikan saat sähköpostitse tapahtumaa edeltävänä päivänä."
Uskoisin, että iässä on jonkin verran hajontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos etsii syitä hylätä, niitä löytyy aina ja jokaisesta. Vaikka kriteerejä pitää olla, olisi parempi miettiä mitä haluaa kuin mitä ei halua. Ihan siitä syystäkin että ihmismieli alkaa aina näkemään sitä mihin keskittyy.
Eli kun keskityt etsimään syitä miksi et halua jotakin, niitä alkaa näkymään paljon enemmän. Jos keskityt etsimään mitä haluat, sitäkin alkaa huomaamaan paljon enemmän.
Mitä ihmettä?
Jos haluan miehen, joka on lapseton, komea ja työssäkäyvä ja löydän miehen, joka näiden hyvien ominaisuuksien lisäksi inhoaa matkailua, tupakoi ja äänestää persuja, niin eivät ne hyvät ominaisuudet kumoa huonoja ominaisuuksia.
Tämä kommentti saa matkailun inhoamisen ja persujen äänestämisen kuullostamaan melkein niiltä negatiivisilta ominaisuuksilta, vaikka ovat melko itsestäänselvästi niitä hyviä ominaisuuksia tavalliselle kunnon miehelle. Tuossa listauksessa ainoastaan tupakointi oli niitä negatiiviseksi luettavia ominaisuuksia.
Ihmiselle, joka ei ole persu ja joka pitää matkailusta, kumppaniehdokas, joka on persu ja ei pidä matkailusta, menee tietysti ei-haluttujen listaan, koska hänellä on täysin eri arvomaailma ja kiinnostuksen kohteet kuin itsellään. Yleisemmin ottaen suurin osa naisista, etenkin nuoremmista, ei äänestä persuja ja haluaa matkustaa, joten päinvastaiset piirteet ovat heidän näkökulmastaan todellakin niitä negatiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika erikoiselta toiminnalta, että käy läpi 200 profiilia, ja tykkää vain yhdestä. Miten tuollaisella toiminnalla voi saada mitään järkeviä tuloksia aikaan? Saako noin toimimalla yhtään matchia, tai yhtäkään järkevää keskustelua?
Mietitäänpä hetki tätä "1 tykkäys per 200 miestä" -taktiikkaa:
- Jos svaippaat läpi 5000 miesprofiilia, annat silloin yhteensä 25 tykkäystä.
- Oletetaan että joka kolmas noista antaa tykkäyksen takaisin, jolloin syntyy 8 matchia
- Lähetät avausviestin kaikille 8:lle, joista 4 vastaa sinulle
- Noista 4:stä kahden kanssa viestittely etenee muutamaa viestiä pidemmälle
- Toisen kanssa noista kahdesta saat treffit sovittua
Ei helvetti :D
Eli tällä päästä keksitylllä matematiikallani 5000 profiilin läpikäyminen tuottaisi siis yhdet treffit :D
Niin, sehän on yksiselitteisesti hyvä asia, ainakin minulle. Treffeillä käyminen vie aikaa ja energiaa. Yhdet ensitreffit viikossa olivat minulle maksimi Tinder-aikoinani.
Huolellinen seulonta etukäteen tarkoitti, että lähes kaikkien tapaamieni tinderdeittien kanssa oli vähintäänkin mukavaa. Yksi hieman puuduttava tapaus oli, muttei hänkään esim. ilkeä tai vaarallinen.
Tykkäilin ainakin alkuun hieman liberaalimmin kuin esim. ap. Viimeistään viestinvaihdossa se karsinta kuitenkin tapahtui, tai siinä, ettei viestejä koskaan vaihdettu. Useimmat (minulle) epäsopivat sain helposti selville viestivaiheessa.
N
"Yhdet ensitreffit viikossa olivat minulle maksimi Tinder-aikoinani"
Olen täysin samaa mieltä, niin ne olivat minullekin ihan ehdoton maksimi. Mutta jos annat tykkäyksen tinderissä vain 1/200 miehelle, niin et tule mitenkään pääsemään treffeille kerran viikossa. Matematiikka ei vaan täsmää.
"Yhdet ensitreffit viikossa olivat minulle maksimi Tinder-aikoinani"
Olen täysin samaa mieltä, niin ne olivat minullekin ihan ehdoton maksimi. Mutta jos annat tykkäyksen tinderissä vain 1/200 miehelle, niin et tule mitenkään pääsemään treffeille kerran viikossa. Matematiikka ei vaan täsmää.
Olen eri, mutta eihän tavoite olekaan "päästä" treffeille joka viikko, vaan se treffit kerran viikossa ovat maksimi, mitä jaksaa. Itse en sinkkuna ollessa edes erityisemmin kaipaa nimenomaan treffeille, ja minulle oikeastaan maksimi on parit treffit kuukaudessa, mutta mieluiten ei edes näin usein. Toki mieluiten toivoisi, että ensimmäisillä treffeillä löytyisi oikea ihminen suhdetta ajatellen, mutta aina näin ei toki ole. Kun itse aikoinaan olin Tinderissä, swaippasin oikealle todella vähän ihmisiä, mutta näistä n. 2/3 oli tykännyt takaisin, eli match-prosentti oli hyvä. Treffeillä kävin kahden kanssa, jälkimmäisen kanssa alkoi suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavis nainen saa tavis miehen. Vaikka kuinka yrität saada sitä prinssiä, niin et saa, vaan saat oman tasoisesi. Komeammat miehet tyhjentää pussinsa suhun, mutta ei mitään toivetta, että alkaisivat seurustelemaan.
Naiset on yllättävän tyhmiä ja eivät tajua tätä. Haetaan vuosikausia sitä komeaa prinssiä, mikä ei onnistu, koska se on naisen omaa tasoa korkeampi. Mies voi panna rumaa naista, mutta seurustelu on ihan eri juttu.
Mulle tämä ei olisi mikään ongelma. Jos nyt jäisin sinkuksi, niin paneskelisin vaan niiden komeiden miesten kanssa, enkä miettisikään parisuhdetta jonkun örkin kanssa.
t. Nainen
Himot ja halut hiipuu, älyllinen rakkaus säilyy arjenkin tiimellyksessä. Mielikuvituksessa seksi on parasta, käytännössä seksi on suoritus ja stressin laannutus keino arjessa pimeässä jossa oma orgasmi on pääasia.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne omat kriteerit painottavat henkistä yhteensopivuutta, niin tuolla lailla nimenomaan saa todennäköisimmin järkeviä tuloksia ja järkeviä keskusteluita. Se, saako sillä lailla matcheja, riippuu tietenkin monesta asiasta. Itselläni oli hyvä match-prosentti, jota ulkonäköni varmasti avittaa, mutta minulla oli tärkein kriteeri samanhenkisyys. Tällä lailla kun etsi, löysi tietenkin potentiaalisia ihmisiä vähemmän ja matchejakin kertyi vähemmän, mutta toisaalta kaikki keskustelut olivat mukavia ja mikäli treffeille päädyttiin, oli ihan kivoja kohtaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yhtään yllättynyt että jäit vanhaksi piiaksi.
Fiksut naiset ymmärtävät, että sinkkuna oleminen on paljon parempi vaihtoehto kuin huonon kumppanin kanssa eläminen. He tietävät oman arvonsa ja eivät tyydy vähempään kuin ansaitsevat. Useat sosiologiset ja demografiset tutkimukset tukevat väitettä, että mitä älykkäämpi ja korkeammin koulutettu nainen on sitä pidempään hän viihtyy sinkkuna.
Kannattaa myös huomioida se, että akateemisen tutkinnon omaavat naiset hankkivat lapsia todennäköisemmin, kuin ei-akateemiset naiset.
Akateemiset naiset ovat myös todennäköisemmin naimisissa, kuin ei-akateemiset naiset.
Tilastojen mukaan akateemiset myös eroavat vähemmän kuin ei-akateemiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kaikille sovelluksiin kyllästyneille!Kiasmassa on seuraava treffiperjantai jo tällä viikolla, pe klo 17-20: https://kiasma.fi/muut-tapahtumat/treffiperjantai/
Tapahtumasivulta:
"Ilmoittaudu mukaan! Halutessasi voit kertoa oman ikäluokkasi ilmoittautumisen yhteydessä, jolloin voimme arpoa ryhmääsi samanikäistä seuraa. Ryhmäsi tapaamisajan ja -paikan saat sähköpostitse tapahtumaa edeltävänä päivänä."
Uskoisin, että iässä on jonkin verran hajontaa.
En ole itse käynyt, mutta olen seurannut uutisointia jonkin verran. Keski-ikä tuolla vaikuttaisi olevan 35, joten todennäköisesti siellä on yli nelikymppisiäkin mukana. Ja luulisi uutisia seuraavien sinkkumiestenkin havahtuneen siihen, että tuolla jos jossain mukana on kerrankin myös naisia.
Itse en ole ikinä ihastunut livenäkään mieheen, joka ei osaa ilmaista itseään kirjoittamalla. Jopa teini-iän poikakaverien kanssa kirjoiteltiin pitkiä kirjeitä. Se kirjoitustaito kun korreloi tosi vahvasti älykkyyden ja itsensä ilmaisun kanssa, jotka on itselle tosi tärkeitä kumppanissa. En siis näe mitään järkeä lähteä katsomaan olisiko tämä 1 triljoonasta poikkeus, kun mies kirjoittaa tyyliin
"moimitö kuluu oot nuutwn kaunis nainen [nimeni väärin kirjoitettuna] asutko enään sielä [kaupunkini väärin kirjoitettuna] "
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on ruma ja rujo, se kertoo vain siitä että mies on elänyt ja kokenut.
Ihmeen usein siihen elämiseen ja kokemiseen on tarvinnut tonneittain alkoholia. Ei oikein nappaa.
Onko minunkin mahdollinen rumuuteni ja rujouteni tulkittavissa elämiseksi ja kokemiseksi, ja tämä plussaksi parisuhdemarkkinoilla? 😇
N47
Vierailija kirjoitti:
Ja tällaisten tapausten takia kierrän Tinderin kaukaa...
Miksi?
Ei ap:n (tai vastaavien) profiilia näytettäisi edes sulle ja ap itse taas skippaisi sut.
Perustele toki. Ihan sanoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä elämän kokemukset tekevät rumaksi ja rujoksi? Metamfetamiini tulee itselle ensimmäisenä mieleen.
Piti vielä mainita, että yli puolet miehistä jotka käyttävät aloitusviestissään nimeäni, kirjoittavat sen väärin. Eikö olisi aika minimivaatimus edes katsoa että kutsuu ihmistä oikealle nimellä?! Näistä osa vielä lisäksi kirjoittaa sen (ja toki kaiken muunkin...) pienellä alkukirjaimella 🙃.
Nimeni ei ole edes mitenkään mahdottoman vaikea, vaan tyyliin Paulina mutta minua kutsutaan Pauliinaksi.
Ap