Ilmainen HYVÄ tavara ei kelpaa! (Köyhyyden suhteellisuudesta)
Yritän tarjota Facebookin paikallisessa kirppisryhmässä valtavaa määrää sekalaista tavaraa, jotka olen raivannut omista kaapeista muuton tieltä. Kaikki tavarat on tosi siistejä ja hyviä ja joukossa on jonkun verran jopa uusia tuotteita (käyttämättä jääneitä joululahjoja jne). Tää on just sellaista tavaraa, joka kyllä menis kirppiksellä hyvin kaupaksi. Kukaan ei ole kiinnostunut.
Ymmärrän, että kirppismyynti vaatii työtä, mutta kun joka suunnalla nyt toitotetaan kuinka ihmiset on niin köyhiä ettei ole varaa ostaa ruokaa, niin luulisi tällaisen ansaintamahdollisuuden kiinnostavan. Ja jos ei halua kirppiksellä myydä, niin myy lukuisissa netin kirppisryhmissä.
Itse olisin aikoinaan köyhänä opiskelijana hakenut tällaiset ilmaiset tavarat riemusta kiljuen ja myynyt sitten eteenpäin. Vaikuttaa siltä, että nykyään ei olla valmiita näkemään yhtään vaivaa?
Kommentit (200)
Kuka idiootti haluasi myydä sun vanhaa romua?
Vierailija kirjoitti:
Harvalla niin köyhällä on autoa, että pääsisi hakemaan.
Kukaan ei ole edes kysynyt näistä. Voisin viedäkin pihaan sellaiselle, jolla ei ole autoa.
ja pian tulee aloitus, jossa on annettu ilmaista tavaraa ja nyt se on kirppisryhmässä myytävänä...
Vierailija kirjoitti:
No kuka vaan, jolla on oikeasti rahan tarve!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka vaan, jolla on oikeasti rahan tarve!
Yritän myydä itsekin tavaroita eikä ne mene kaupaksi. Ihan merkkitavaraa edullisesti joten en todellakaan haluaisi lisää sun surkeita kamojasi nurkkiini. Hirveä ajatuskin. Teit aloituksen vaan päästäksesi haukkumaan köyhiä. Idiootti.
Kirpparipöytä maksaa. Tavaran kaupaksimeno epävarmaa. Vuokra-ajan jälkeen jamat on sitten seuraavan riesana.
Vierailija kirjoitti:
ja pian tulee aloitus, jossa on annettu ilmaista tavaraa ja nyt se on kirppisryhmässä myytävänä...
Miksei niitä saisi myydä. Totta kai saa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole edes kysynyt näistä. Voisin viedäkin pihaan sellaiselle, jolla ei ole autoa.
No kun sun roina ei vaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Kirpparipöytä maksaa. Tavaran kaupaksimeno epävarmaa. Vuokra-ajan jälkeen jamat on sitten seuraavan riesana.
Ihan hyviä pointteja. Nykyään voi onneksi myydä ilmaiseksi netissä.
Kuta aukinaisempi perse, sitä kovempi kunniantunto.
Ilmeisesti ihmiset ei ole niin pulassa että ilmainen kelpaa, huomannut saman jutun. Ilmeisesti haluavat maksaa sitten kierrätyksen kautta.
Näinhän se on. Ilmainen tavara pitäisi vielä kuskata tavaran kelpuuttavan kotiovelle. Joskus olen jopa vienyt jos on sattunut oman matkan varrelle, mutta kun on vielä kerrostalossa pitänyt kotiovelle saakka viedä, ei ole edes pihalta viitsitty tulla hakemaan ja nyt ei siis kyse mistään liikkumisen hankaluudesta vaan ihan vaan siitä ettei vaan viitsitä nähdä mitään vaivaa. Joten olen tullut siihen johtopäätökseen että helpommalla pääsee kun vaan heittää roskiin kaiken turhan kuin alkaa kuvaamaan ilmaista tavaraa edestä ja takaa, sivulta ja viistosta.
Mukava kun taas tullaan oikein joukolla lynkkaamaan ja haukkumaan. Yritän vain herättää asiallista keskustelua tästä tilanteesta, jota itse ihmettelen.
ap
Laita toriin? Jos paikallisessa ryhmässä ei ole tarvitsijoita.
Tosin.... Torin lahjoituksista on kirjaavaa kokemusta. Huonekalut varsinkin joutui kyllä itse kantelemaan autoihin yms. Että pääsi eroon. Yhden pöydän jopa vein tarvitsevalle kun ei kyytiä saanut.
Minkälaista uutta ja uudenveroista tavaraa sinulla siis on? Kodinkoneita, ehjiä ja toimivia? Puhelimia? Herätyskelloja? Astioita?
Suomessa on hyvin vähän yrittäjähenkisiä ihmisiä, joten monille ei varmasti tule edes mieleenkään, että voisi hommata jotain halvalla/ilmaiseksi, mahdollisesti vähän jalostaa/fiksata ja myydä sitten kalliimmalla eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Laita toriin? Jos paikallisessa ryhmässä ei ole tarvitsijoita.
Tosin.... Torin lahjoituksista on kirjaavaa kokemusta. Huonekalut varsinkin joutui kyllä itse kantelemaan autoihin yms. Että pääsi eroon. Yhden pöydän jopa vein tarvitsevalle kun ei kyytiä saanut.
Mulla on huonoja kokemuksia Torista. Sinne kun laittaa jotain ilmaiseksi, niin varailijoita on jonoksi asti, mutta kukaan ei tuu hakemaan.