Ilmainen HYVÄ tavara ei kelpaa! (Köyhyyden suhteellisuudesta)
Yritän tarjota Facebookin paikallisessa kirppisryhmässä valtavaa määrää sekalaista tavaraa, jotka olen raivannut omista kaapeista muuton tieltä. Kaikki tavarat on tosi siistejä ja hyviä ja joukossa on jonkun verran jopa uusia tuotteita (käyttämättä jääneitä joululahjoja jne). Tää on just sellaista tavaraa, joka kyllä menis kirppiksellä hyvin kaupaksi. Kukaan ei ole kiinnostunut.
Ymmärrän, että kirppismyynti vaatii työtä, mutta kun joka suunnalla nyt toitotetaan kuinka ihmiset on niin köyhiä ettei ole varaa ostaa ruokaa, niin luulisi tällaisen ansaintamahdollisuuden kiinnostavan. Ja jos ei halua kirppiksellä myydä, niin myy lukuisissa netin kirppisryhmissä.
Itse olisin aikoinaan köyhänä opiskelijana hakenut tällaiset ilmaiset tavarat riemusta kiljuen ja myynyt sitten eteenpäin. Vaikuttaa siltä, että nykyään ei olla valmiita näkemään yhtään vaivaa?
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että monet vastaukset täällä vaan vahvistavat sitä, mitä jo aloituksessa pohdin. Joku sen suoraan sanoikin: "Ei maksa vaivaa".
ap
Taisi olla mun kommentti. Mulla on tällä hetkellä menossa useitakin juttuja myyntiin, ensimmäisenä tulee mieleen yksi 80e juttu. Mitään euron palapelejä en todellakaan alkaisi myymään, vaan veisin vaikka turvakotiin, kodittomien päiväkeskukseen tai johonkin.
Kelpaa se, kun ei tarvitse kaukaa hakea.
Meillä on joka vuosi roskalava pihalla jonkun aikaa, ja sieltä häviää kaikki käyttökelpoinen ja ehjä heti. Pyykkituvalle saa ottaa -lapun kera viemistäni on jäänyt roskiin heitettäväksi yksi hame.
Perkokkaretta närkästyttää kun köyhät ei tule viemään sen roskia :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä on joka vuosi roskalava pihalla jonkun aikaa, ja sieltä häviää kaikki käyttökelpoinen ja ehjä heti. Pyykkituvalle saa ottaa -lapun kera viemistäni on jäänyt roskiin heitettäväksi yksi hame.
Näin kävi meilläkin esim. siistille, puiselle leikkikeittiölle. Katosi roskalavalta nopeasti.
Mutta mitään pikkusälää ihmiset harvemmin haluaa nurkkiinsa lisää edes ilmaiseksi.
Ja kirppiksellä menee kaupaksi vain merkkikamat. Vaikka olisi siistiä ja käyttökelpoista tavaraa, niin ei kelpaa jos merkki on väärä. Tämäkin mukamas köyhyys on hevonvıtusta repäisty. Ei oo köyhyyttä nähtykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sun romut eivät kelpaa edes ilmaiseksi annettuna. Kuinka helppoa luulet niiden jälleenmyynnin olevan?
No jos et saa esim. uutta muoveissa olevaa isoa palapeliä myytyä, niin kyllä se ongelma on sinussa eikä mun tavaroissa.
Mitä jostain palapelistä edes pyydetään? 20 - 50 senttiä? Sen rahan saa helpommin ja nopeammin kun käy keräämässä tölkkejä. Samalla saa myös liikuntaa ja luonto kun kiittää.
Siis tarkoitatko ap, että meidän köyhien pitäisi hävittää sun roinat oletetulla kirppis tuotolla? Varmaan harvassa tällaiset hyvä tekijät.
En tiedä asutko jossain peräkylillä, mutta ainakin Espoossa siistit, ehjät tavarat menee samantien.
Vierailija kirjoitti:
Harvalla niin köyhällä on autoa, että pääsisi hakemaan.
Voi vettu. Autonhan se tarvii jos pikkutavaraa haet 😄 Näillä ei varmaan ole edes bussikorttia, tai pyörää, tai lieneekö edes jalkoja. Seliseliseliseliseliseli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kävi meilläkin esim. siistille, puiselle leikkikeittiölle. Katosi roskalavalta nopeasti.
Mutta mitään pikkusälää ihmiset harvemmin haluaa nurkkiinsa lisää edes ilmaiseksi.
Huvittavinta on se, että osa ihmisistä ei kehtaa käydä päivällä käydä tonkimassa lavaa vaan käyvät sitten yöllä kolistelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kirppiksellä menee kaupaksi vain merkkikamat. Vaikka olisi siistiä ja käyttökelpoista tavaraa, niin ei kelpaa jos merkki on väärä. Tämäkin mukamas köyhyys on hevonvıtusta repäisty. Ei oo köyhyyttä nähtykään.
En minä ainakaan halua huonolaatuista, huonokuntoista tai jopa rikkinäistä tavaraa edes ilmaiseksi. Ihmiset vie kirppiksille aivan järkyttävää sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka idiootti haluasi myydä sun vanhaa romua?
En tiedä mitä romua aapeellä on, mutta olen ymmärtänyt kuolinpesienkin tavaroita myytävän kirppiksellä, joten miksi ei joku hakisi ja laittaisi itselle myyntiin. roskalavaryhmissä ainakin menee heti pikkuvikaiset veneet, ruohonleikkurit jne niitä korjaaville jobbareille. Toki jollain lastenvaatteilla tai kodin irtaimella ei juuri ole arvoa, mutta menisihän ne omassa pöydässä jatkeena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla niin köyhällä on autoa, että pääsisi hakemaan.
Voi vettu. Autonhan se tarvii jos pikkutavaraa haet 😄 Näillä ei varmaan ole edes bussikorttia, tai pyörää, tai lieneekö edes jalkoja. Seliseliseliseliseliseli...
Ei kukaan ole velvollinen ottamaan vastaan toisen tavaroita, joten mitä ihmettä skitsoatte? Sp voisi itse miettiä omia kulutustottumuksia jos kaapit on täynnä roinaa ja rompetta mistä pitää päästä eroon.
Rikas heittää roskiin ihan uutta rojua ja marmattaa köyhälle, kun se ei ota sitä vastaan... 🤔
Oon orjana kierrätyskeskuksessa ja sinne tulee aivan järkyttävästi pelkkää pskaa. Vaikka se on Marimekkoa ja maksanut sulle 100e niin ei sitä voi myyntiin laittaa kun se on likainen ja reikäinen. Ei edes puhdistettuna ja parsittuna.
Jännä muuten kun rikkaat heittää "hyvää hyvyyttään" sinne haisevaa, tahroista ja myyntikelvotonta tavaraa, mutta taskut ne muistaa aina tyhjentää.
Köyhemmät hooämmän ja marketin vaatteet on aina puhtaita ja ehjiä.
Miks te jätätte jätemaksunne muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan halua huonolaatuista, huonokuntoista tai jopa rikkinäistä tavaraa edes ilmaiseksi. Ihmiset vie kirppiksille aivan järkyttävää sontaa.
Kuten todettua, ei siellä mene siisti ja ehytkään tavara, jos merkki on väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sun romut eivät kelpaa edes ilmaiseksi annettuna. Kuinka helppoa luulet niiden jälleenmyynnin olevan?
No jos et saa esim. uutta muoveissa olevaa isoa palapeliä myytyä, niin kyllä se ongelma on sinussa eikä mun tavaroissa.
Mitä jostain palapelistä edes pyydetään? 20 - 50 senttiä? Sen rahan saa helpommin ja nopeammin kun käy keräämässä tölkkejä. Samalla saa myös liikuntaa ja luonto kun kiittää.
Varmasti joku harrastaja maksaa paketissa olevasta isosta ainakin 3-4e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta on se, että osa ihmisistä ei kehtaa käydä päivällä käydä tonkimassa lavaa vaan käyvät sitten yöllä kolistelemassa.
Eilen päivällä katsoin viedessäni kierrätyspaikalle tavaraa, että näyttäisi olevan paistinpannuja ja joku ikean wokkipannun näköinen metallisäiliössä. En kehdannut silloin noukkia, vaan illalla menin sitten uudelleen koukun kanssa katsomaan, niin olivatpa jo hävinneet sillä välin. En siis ole ainoa dyykkaaja.
No ala myydä kirppiksellä ja testaa meneekö kaupaksi. Yleensähän ihmiset näkee omat romunsa arvokkaampina kuin ne on. Ei niitä kukaan halua. Me eletään maailmassa, jossa on liikaa halpaa ja huonolaatuista tavaraa. Siksi oikeasti tavaran arvo on nolla tai miinusmerkkinen eli siitä on vaan haittaa kotona kaappien tukkeena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ei ole varaa ostaa yhtään mitään ylimääräistä.
Jos sä et halua sitä niin miksi joku muu siitä maksaisi?
Eikä kukaan maksa niistä sun romuistakaan.