IS: Piiaa luullaan vähintään 10 vuotta ikäistään vanhemmaksi - arvaisitko itse Piian iän? (35 vuotta)
Se oli karuin arvio, jonka Piia Mäkelä on ikinä iästään kuullut.
Kun Piia työskenteli sairaanhoitajana, hän kävi katsomassa erästä potilasta.
Potilas kysäisi, oliko Piia ollut potilaan veljen luokalla. Milloin veljesi on syntynyt, Piia kysyi.
60-luvulla, potilas vastasi. Piiaa huvitti.
Oli pakko vain todeta, että isäni on syntynyt 60-luvulla kenties veli oli sitten käynyt hänen kanssaan samaan aikaan koulua.
Yleensä ihmiset ovat Piian mukaan häpeissään siitä, että ikäveikkaukset menevät niin pieleen. Silloin he pyytelevät vuolaasti anteeksi ja selittelevät ikäarviotaan.
Hoitotyötä tehdään pelkillä kasvoilla, sillä työasu on kaikilla sama. Kasvojen lisäksi korostuu olemus. Itselläni se on rauhallinen, suorastaan äidillisen huolehtivainen, Piia miettii.
Hänen ikänsä arvioidaan yläkanttiin silloinkin, kun hän on itse valitsemissaan vaatteissa.
Johtuuko se sitten siitä, että tyylini on aina ollut melko samanlainen enkä seuraa trendejä. Ainakaan tyylini ei minua varsinaisesti nuorenna, Piia sanoo ja naurahtaa.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011725334.html?ut…
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku on saattanut jo ottaa tämän asian esille (tai ainakin toivottavasti, etteivät kaikki 8 sivua ole pelkkää ulkonäköjankkausta...), mutta itselläni pisti silmään eniten tämä sivuhuomio:
"Piiaa on muokannut myös nuorena tapahtunut menetys: Piia oli 16, kun hänen äitinsä kuoli syöpään. ...
Äitinsä kuoleman aikoihin Piia tapasi nykyisen puolisonsa. ...
Piian puoliso on Piiaa kahdeksan vuotta vanhempi."
16v ja 24v...
Voi olla ettei nuorempia kundeja kiinnostanut parisuhde äitinsä näköisen naisen kanssa. Siksi Piia otti vanhemman miehen.
Omasta mielestä just sopiva ikäero. Kyllä miehen tulee olla naista vanhempi.
Miksi kenenkään ikäjuttu on niin tärkeä? Jotenkin ärsyttää kun jotkut takertuvat siihen minkä ikäiseltä itse tai joku muu näyttää. Kyllä meille sopii kaikennäköiset ja ikäiset. Sivuseikka. Itse ihminen ja persoonansa on tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen ulkonäköä enemmän silmääni pisti se, että hän oli 16-vuotias ja miehensä 24-vuotias, kun he tapasivat.
Ja mitä väliä sillä muka on? Kyllä 16v saa harrastaa seksiä aikuisten kanssa. Eli mitään lakia ei rikottu.
Toiminut jonkun kiltin miehen kassien tyhjentämiseen.
Näyttää ikäistään kymmenen vuotta vanhemmalta
Vierailija kirjoitti:
Kuusikymppiseltä näyttää
Minä ja ystäväni ollaan kuusikymppisiä ja kyllä näyttää reilusti nuoremmalta. Vaikea sanoa, mitä olisin veikannut, kun ehdin lukea jutun ensin.
Sanotaan 43.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää ikäiseltään 35v rouvalta. Sen ikäinen nainen ei ole nuori.
No, kyllä 35v. on vielä suht nuori.
https://images.sanoma-sndp.fi/0c4aca4113712d63790ff3c4be47b9ea/normal/4…
No, onhan Piia nyt tässä kuvassa vanhan näköinen.
Mun vaimo on 34v ja näyttää Piiaa reippaasti nuoremmalta. M45
No huhhuh mikä rumilus! En panisi tota vaikka maksettais.
M 30
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti ei liity kyseiseen henkilöön, vaan kommentoin yleisesti: 35-vuotias nainen ei ole nuori. Ihan peruskoulun 9. luokan biologian kirjassa on kaaviokuva, josta näkee, että tilastollisesti naisten hedelmällisyys laskee rajusti tuossa iässä.
Tuon jälkeen voi toki elää vielä 65 vuotta, mutta siltikään 35-vuotias ei ole nuori enää.
Itselläni on piirteet, joiden vuoksi minua on aina luultu ikävuosiani vanhemmaksi. Ei haittaa, sillä olen aina kokenut olevani henkisesti vanha. Olen myös viihtynyt vanhojen ihmisten seurassa. Nyt lähellä eläkeikää asiat niin kuin kuuluukin! Saan olla rauhassa sisältä ja ulkoa iäkäs.
No ei nyt tosiaan näytä 35 vuotiaalta, mutta toisaalta veikkaan, että tuo ulkonäkö ei enää muutu tuosta nyt pitkään aikaan. Voi hyvin olla, että 50 vuotiaana hän näyttää juurikin... 50-vuotiaalta.
Susanna Penttilä näyttää kuumemmalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitää ääneen arvioida kenenkään ikää. Minua luullaan aina nuoremmaksi ja sekin alkaa olla aika väsynyttä. Minulla on teini-ikäinen lapsi, jonka olen saanut 25-vuotiaana eli ihan aikuisena. Silti aina, jos puhun edes sivulauseessa lapsesta jollekin uudelle ihmiselle, alkaa se kauhistelu, että miten kamalan nuorena olen lapseni saanut. Eikä näin lähes nelikymppisenä miesvaltaisella alalla ole todellakaan mikään etu, että työkaverit olettaa minun olevan alle kolmekymppinen.
Se kauhistelu johtuu siitä, että nykyään noin nuorena (25v) ei tehdä lapsia.
Niin sen takia luulevat, että olen ollut teini lapseni syntyessä?
Toisekseen tiedän kyllä muitakin samassa iässä lapsensa saaneita. Ihan akateemisia ihmisiä.
Tästä tuli mieleen se suomalainen versio siitä 10 vuotta nuorempi -sarjasta, jossa ihmiset stailattiin uudestaan. Siinä suomalaisessa ohjelmassa kaikki puettiin tädeiksi, eikä kukaan varmasti näyttänyt kymmenen vuotta nuoremmalta, melkein päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut kertoa iän.
Kerrottiin kyllä ja mainittiin ettei hänellä ole mitään ongelmia kertoa ikäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki siitä kuinka naiset rupsahtavat miehiä nopeammin. Meikillä tehty naamio pois ja vanhalta näyttää jo melko nuorena. M55
Kuitenkin hänellä on omat hampaat tallessa toisin kuin ton ikäisten miesten ja vanhempien miesten,aivan järkyttävässä kunnossa jopa alle 30 vuotiaiden miesten hampaat! Osalla on tippunut jo muutama hammas pois,loput onkin tupakan ja alkon aiheuttamaa tuhoa,pahaa hammaskiveä/hammasmätää yms.
Kukaan ei siis kukaan pidä niin huonossa kunnossa suuhygieniastaan kuin suomalainen mies.
Kertoo vain piireistä, joissa liikut.
Laajassa 30 - 40 -vuotiaiden tuttavapiirissäni kaikilla on hyvät hampaat, niin miehillä kuin naisilla.
En ymmärrä tarvetta tulla tänne kertomaan kuuluvansa ostarin juoppo/narķki -sarjaan.
Vierailija kirjoitti:
Anna Abreu on saman ikäinen.
Ja ikäisensä näköinen.
No toiset näyttää pitkään nuoremmalta kuin ovat ja toiset sitten taas vanhemmalta. Ei se kivaakaan ole kun pidetään yli 10 vuotta nuorempana. Se kun vaikuttaa kokemukseni mukaan siihen minkälaista asiakaspalvelua olen saanut ja siihen kuinka mielipiteisiini ja sanomisiini suhtaudutaan. Vielä 47 vuotiaana kyseltiin papereita alkossa käydessä.