IS: Piiaa luullaan vähintään 10 vuotta ikäistään vanhemmaksi - arvaisitko itse Piian iän? (35 vuotta)
Se oli karuin arvio, jonka Piia Mäkelä on ikinä iästään kuullut.
Kun Piia työskenteli sairaanhoitajana, hän kävi katsomassa erästä potilasta.
Potilas kysäisi, oliko Piia ollut potilaan veljen luokalla. Milloin veljesi on syntynyt, Piia kysyi.
60-luvulla, potilas vastasi. Piiaa huvitti.
Oli pakko vain todeta, että isäni on syntynyt 60-luvulla kenties veli oli sitten käynyt hänen kanssaan samaan aikaan koulua.
Yleensä ihmiset ovat Piian mukaan häpeissään siitä, että ikäveikkaukset menevät niin pieleen. Silloin he pyytelevät vuolaasti anteeksi ja selittelevät ikäarviotaan.
Hoitotyötä tehdään pelkillä kasvoilla, sillä työasu on kaikilla sama. Kasvojen lisäksi korostuu olemus. Itselläni se on rauhallinen, suorastaan äidillisen huolehtivainen, Piia miettii.
Hänen ikänsä arvioidaan yläkanttiin silloinkin, kun hän on itse valitsemissaan vaatteissa.
Johtuuko se sitten siitä, että tyylini on aina ollut melko samanlainen enkä seuraa trendejä. Ainakaan tyylini ei minua varsinaisesti nuorenna, Piia sanoo ja naurahtaa.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011725334.html?ut…
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
No toiset näyttää pitkään nuoremmalta kuin ovat ja toiset sitten taas vanhemmalta. Ei se kivaakaan ole kun pidetään yli 10 vuotta nuorempana. Se kun vaikuttaa kokemukseni mukaan siihen minkälaista asiakaspalvelua olen saanut ja siihen kuinka mielipiteisiini ja sanomisiini suhtaudutaan. Vielä 47 vuotiaana kyseltiin papereita alkossa käydessä.
Aina tämä sama.
Me kysytään ihan huvikseen diivan näköisiltä daameilta ikää, vaikka sokeakin Reetta erottaa nelikymppisen alle 30-vuotiaasta.
Naureskellaan sitten takahuoneessa näille reaktioille.
Että jos sinulta on kysytty yli-ikäisenä alkossa henkilötodistusta, niin selitys on vuorenvarmasti tämä.
Emme ota näkövammaisia töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna Abreu on saman ikäinen.
Ja ikäisensä näköinen.
Niinpä. Anna näyttää ikäiseltään, Piia näyttää ikäistään vanhemmalta. Ei kyllä ikinä uskoisi heitä saman ikäisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://images.sanoma-sndp.fi/0c4aca4113712d63790ff3c4be47b9ea/normal/4…
No, onhan Piia nyt tässä kuvassa vanhan näköinen.
Mun vaimo on 34v ja näyttää Piiaa reippaasti nuoremmalta. M45
Miten tuo leukalinja voi olla noin valahtanut 35- vuotiaalla!
Onko tuo nyt se, mitä tarkoitetaan kun puhutaan, että vanhemmille naisille tulee hamsteriposket? En ole oikein ymmärtänyt sitä.
Vierailija kirjoitti:
Naisen ulkonäköä enemmän silmääni pisti se, että hän oli 16-vuotias ja miehensä 24-vuotias, kun he tapasivat.
Mun sisko oli 18 ja sen poikaystävä 14 kun tapasivat, muistan kuinka vanhemmat saarnas ja oli mun mielestä tosi ällöttävää, no eipä sekään "rakkaus" Kestänyt pitkään nykyään ällöttää nuoremman siskoni ( 21) miesystävä (30), jotenkin ajattelen että mies on jäänyt henkisesti jälkeen, yleensä ne miehet on jotka haluaa ruveta seurustelemaan itseään paljon paljon paljon nuorempia, monilla miehillä on harhakuva että mitä vanhemmaksi tulevat sitä nuoremmalta näyttävät, naisilla yleensä harvoin koska tietävät ikänsä mut kyl tää maailma on tosi pinnallinen kun pitäisi olla muka tietyn ikäinen/kokoinen) näköinen, onneks fiksut heittää kintaalle tuollaisille vaatimuksille, sääliksi käy kyl nuoria tyttöjä ja naisia jotka kilpailee jatkuvasti ja ovat epävarmoja omasta ulkonäöstään, vaikka olisivat kuinka nättejä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://images.sanoma-sndp.fi/0c4aca4113712d63790ff3c4be47b9ea/normal/4…
No, onhan Piia nyt tässä kuvassa vanhan näköinen.
Mun vaimo on 34v ja näyttää Piiaa reippaasti nuoremmalta. M45
Miten tuo leukalinja voi olla noin valahtanut 35- vuotiaalla!
JasmiinaYidisksellä eioåole leukaa vaan niin läskinen kaula että jatkuu siihen valtavaan mahaan. 😝😝😝😝
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään ikäjuttu on niin tärkeä? Jotenkin ärsyttää kun jotkut takertuvat siihen minkä ikäiseltä itse tai joku muu näyttää. Kyllä meille sopii kaikennäköiset ja ikäiset. Sivuseikka. Itse ihminen ja persoonansa on tärkeämpi.
Vain hyvin tyhmät moukat arvostelee ja puuttuu muiden ulkonäköin. Täälläkin näitä tyhmiä riittää🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Näyttää ikäistään kymmenen vuotta vanhemmalta
Nii se Jasmiina Yidis näyttää. Heltin läski kun katsoo niitä meikittömiä kuvia selviytyhissä alasti...😱🤮
Minusta hän näyttää aikalailla ikäiseltään koska suht samannäköisiä n. 35-vuotiaita on todella paljon. Tosin "samasta muotista" on paljon naisia ikähaarukassa 30-50 eli äkkiseltään kaikki näyttää samanikäisiltä, mutta sitten etenkin iho paljastaa onko lähempänä kolmea vaiko viittäkymppiä. Tai ainakin henkilötunnus ;-)
Ylipaino on esim nykyisin aiempaa yleisempää ja se ikäännyttää olemusta, samoin pukeutumistyyli ja muoti vaikuttaa paljon. Hiuksilla on oma vaikutuksensa, samoin meikillä / meikkaamattomuudella, mahdollisilla silmälaseilla voi ulkonäköön vaikuttaa paljon ja ihan jo sillä kuinka itsensä kantaa. Oma vaikutuksensa on vaatteiden värillä/sävyllä eli siinä missä toiset saa ihon, silmät ja koko olemuksen hehkumaan niin toiset syö kaiken elinvoiman kasvoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toiset näyttää pitkään nuoremmalta kuin ovat ja toiset sitten taas vanhemmalta. Ei se kivaakaan ole kun pidetään yli 10 vuotta nuorempana. Se kun vaikuttaa kokemukseni mukaan siihen minkälaista asiakaspalvelua olen saanut ja siihen kuinka mielipiteisiini ja sanomisiini suhtaudutaan. Vielä 47 vuotiaana kyseltiin papereita alkossa käydessä.
Aina tämä sama.
Me kysytään ihan huvikseen diivan näköisiltä daameilta ikää, vaikka sokeakin Reetta erottaa nelikymppisen alle 30-vuotiaasta.
Että jos sinulta on kysytty yli-ikäisenä alkossa henkilötodistusta, niin selitys on vuorenvarmasti tämä.
No ei nyt kyllä osunut. Myyjä hämmästyneenä sanoi että nyt tuli kyllä ennätys. Kai sitten niissä muissa myymälöissä on niitä sokeita myyjiä ollut kun papereita niissäkin kyseltiin. Itseä se vain ärsytti eikä todellakaan ollut mikään itsetunnon nostattaja.nTöissä sama juttu että ne jotka eivät ikääni ensin tiedä, pitävät kolmikymppisenä ja olen yli 50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikäisensä näköinen.
No aika harva 35-vuotias näyttää samanikäiseltä mitä Anna Abreu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tämä sama.
No ei nyt kyllä osunut. Myyjä hämmästyneenä sanoi että nyt tuli kyllä ennätys. Kai sitten niissä muissa myymälöissä on niitä sokeita myyjiä ollut kun papereita niissäkin kyseltiin. Itseä se vain ärsytti eikä todellakaan ollut mikään itsetunnon nostattaja.nTöissä sama juttu että ne jotka eivät ikääni ensin tiedä, pitävät kolmikymppisenä ja olen yli 50.
Toi meillä on ihan vakio: nyt tuli ennätys😂
Tylsää työtä, niin jostain vähän hauskuutta revitään.
Ohjeistushan on, että kaikilta alle 30 - vuotiaan näköisiltä kysytään paperit.
Kukaan, korostan ei kukaan täyspäinen luule liki viisikymppistä alle kolmekymppiseksi.
Mutta tiedämme kuinka hyvän mielen se tekee sekä teille että meille, joten jatkamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tämä sama.
Kaikissa harhoissa sitä eletäänkin. Viisikymppistä ei kukaan täyspäinen luule kolmekymppiseksi.
Mutta jos kuvitelmistasi saat iloa elämääsi, niin hyvä.
Asia on sinulle ilmeisen tärkeä.
"Nykyinen silmälasimuoti on on ihan kamalaa."
''Itse silmälaseja käyttävänä totean, että ihan kaikki silmälasimallit vanhentaa, ellei ole todella voittanut geenilotossa kasvojenmuodoltaan.
Mutta itselläni vahvuutta kun on -5, niin ei voi oikein valita olla käyttämättä silmälaseja. Piilolinssien käyttäminen jatkuvalla käytöllä pilaa silmät, ja niitä kun ei sitten saa uusittua, niin eipä ole ratkaisu sekään.''
No jaa riippuu. Itse olen huomannut, että miinuslinssit häivyttävät silmien uurteita. Pyöreillä linsseillä voi saada baby face -lookin. Muutenkin hyvännäköiset, sopusuhtaiset ja kantajan tyyliin sopivat rillit voivat olla myös positiivinen katseenvangitsin, nehän ovat kehykset kasvoille. Ei rillien tarvitse olla aina rumentava tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut kertoa iän.
Mihi elämässäsi teet hänen iällä kun minä en minäkään???😄😄😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikäisensä näköinen.
Juu, monet näyttävät paljon paremmilta.
Mutta jos pitää paksuista reisistä, 20 cm "pitkistä" sääristä ja melonipäästä, niin mikä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Olisin veikannut 50v.
Sama. Olen 58 ja näytän nuoremmalta kuin hän (enkä vain omasta mielestäni). Iho on hehkeä, ei hamsteripusseja eikä ylipainoa. Myös hiukset ovat vahvat ja kiiltävät. Geenit ja elämäntavat....
Vierailija kirjoitti:
"Nykyinen silmälasimuoti on on ihan kamalaa."
''Itse silmälaseja käyttävänä totean, että ihan kaikki silmälasimallit vanhentaa, ellei ole todella voittanut geenilotossa kasvojenmuodoltaan.
Mutta itselläni vahvuutta kun on -5, niin ei voi oikein valita olla käyttämättä silmälaseja. Piilolinssien käyttäminen jatkuvalla käytöllä pilaa silmät, ja niitä kun ei sitten saa uusittua, niin eipä ole ratkaisu sekään.''
No jaa riippuu. Itse olen huomannut, että miinuslinssit häivyttävät silmien uurteita. Pyöreillä linsseillä voi saada baby face -lookin. Muutenkin hyvännäköiset, sopusuhtaiset ja kantajan tyyliin sopivat rillit voivat olla myös positiivinen katseenvangitsin, nehän ovat kehykset kasvoille. Ei rillien tarvitse olla aina rumentava tekijä.
Sitäpaitsi, miä teette sivullisten sämälasi valinnilla. Ne on vain sen ihmisen oma valinta itselleen?.. 😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin veikannut 50v.
Sama. Olen 58 ja näytän nuoremmalta kuin hän (enkä vain omasta mielestäni). Iho on hehkeä, ei hamsteripusseja eikä ylipainoa. Myös hiukset ovat vahvat ja kiiltävät. Geenit ja elämäntavat....
🐖🎀 sinun lämä ym. Tiedetään. 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikäisensä näköinen.
No normaali 35-vuotias näyttää hänen ikäiseltään. Ainakin, ne joita minä tunnen. Ei 35-vuotiaan vielä kuuluisi miltään vanhalta tädiltä näyttää. Eikä suurin osa näytäkään.
Joo, ihmiset ikääntyy eri tahtiin. Nelikymppiseksi asti minua aina luultiin paljon nuoremmaksi. Ihmeteltiin lasteni ikiä jne.
Nyt 60-vuotiaana olen aivan ikäiseni näköinen, ehkä jopa vanhemman. Elintavat ovat hyvät, en ole sairastanut syöpää tai mitään vastaavaa selitystä ei ole.