Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maajussille morsian 2026

Vierailija
04.03.2026 |

MIltäs tämän vuoden osallistujat vaikuttaa?

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/bf844a50-2a3b-4975-9cb6-349065b…

Maajussille morsian -ohjelman 19. tuotantokausi pyörähtää käyntiin. Ohjelma alkaa 12. maaliskuuta uusien maajussien esittelyllä.

MTV:n tiedotteen mukaan tänä vuonna ohjelmaan osallistuu kahdeksan maajussia ympäri Suomea. Tänä vuonna maajussit ja jussittaret ovat iältään 2047-vuotiaita, ja heillä on perinteisiä maito- ja viljatiloja sekä hevos- ja luomuvihannestiloja.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Maajussille Morsian - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (4823)

Vierailija
4821/4822 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

. 

Vierailija
4822/4822 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Jetan rillipää horoskooppimies vaikuttaa opportunistilta, ihasteli Jetan maita ja aikaansaannoksia, kuvitteli jo käyskentelemässä siellä, tietenkään hän ei tekisi käytännön töitä. Kummastutti miten helposti oli päässyt eteenpäin puolisonsa kuolemasta. On erikoinen pyrkyri, oli ottanut Jetasta jo monia asioita selville, selvästi suunnitelmallinen, harmi vain ettei Jetta tule häntä valitsemaan, tämä on vain ystävällinen, ei kiinnostunut.

Jetalla tosiaan aivan upeat tilukset. Se rauntasauna ja mökki aivan ihanat. Ja miten hyvässä kunnossa pidetty kaikki. Eipä ihme, että miehet innostuu. Mutta se horoskooppi -hörhö Jari on aivan ulapalla. Luulee liikoja itsetään, ja kehuu kuinka hyvä on tulkitsemaan tilanteita. Keskeyttää kuitenkin aina Jetan ja alkaa selostaan mistä kaikki johtuu. Taivaan tähtien asennosta tietenkin. Antaa vähän vajakin kuvan itsestään. Se rauhallaisin Aki on mun ykkössuosikki. Tasapainoinen ja järkevän oloinen. Ja ihan kivan näköinenkin. 

Eiköhän lähes kaikki ole Jetan vanhempien rakentamaa ja varmasti myös ainakin osittain omistamaa, vaikka Jetta tätä nykyä firmaa johtaakin, mutta siis pääasiassa perittyä kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4823/4822 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aki on tyypiltään niitä miehiä, jotka ovat ihan ok, mutta heihin on vaikeaa yhdistää romanttisia tunteita ja kemiaa.

Tuttavapiirissäni on näitä useampikin.  Ihan mukavia, juttelevat sujuvasti, ei mitään vikaa. Mutta ei sitten sitä jotain muutakaan. Tämä ei ole mitenkään näiden miesten korjattavissa oleva piirre, näin vain on. Samantyyppisiä naisiakin tietenkin on. 

Ymmärrän hyvin Jettaa, itseään ei voi pakottaa jos tunteita ei ole. 

Jos itse olisin vanhempi, niin voisin kuvitella kiinnostuvani Akin kaltaisesta. Liian paljon kokemusta jännämiehistä tai muuten vain pinnallisista törpöistä. Itse ainakin arvostan juuri sitä tavallisuutta!

Voiko siis jotkut ihmiset ikäänkuin järjellä pakottaa itselleen kemiaa ja tunteita toista kohtaan? Tätä olen aina ihmetellyt kun itselläni on vaikeata ihastua "kemiattomiin" tyyppeihin ja tunnen vetovoimaa harvoihin miehiin. Turvallisuus, tavallisuus jne. ei pelkästään riitä takaamaan, että pystyisin olemaan lähemmässä suhteessa. Silti en hae mitää "jännämiestä" eivätkä suhteeni ole suinkaan olleet "jännämiesten" kanssa. Ihan tavallisia miehiä ovat olleet. Mutta heissä on vain jotain mitä joltain puuttuu. Jotenkin ärsyttää tuollainen usein taisteltu oletus, että ei ole muuta välimuotoa, kuin turvallinen tavallinen mies tai sitten jännämies. 

Kyllä mies voi olla turvallinen ja tavallinen ja häneen voi silti olla vetovoimaa. Ja sitten toinen mies on myös turvallinen ja tavallinen ja häneen vetovoimaa ei ole. Näitä ei voi mitenkään niputtaa. Ehkä näille joillekkin ihmisille on vaikeaa selittää, että jos on vaikka kaksi ihan samantyyppistä miestä niin toiseen tuntee vetovoimaa ja toiseen ei. Ja siihen toiseen ei vain voi pakottaa ihastumaan itseään. Järkisuhteen voisi solmia, jos joku sellaisen haluaisi, itse en halua. 

Varmaan näiden turvallisten järkiavioliittojen vuoksi moni elää seksittömässä suhteessa. Jos ei ole mitään kemiaa, niin itse en todellakaan alkaisi parisuhteeseen. Sellaisessa vain elettäisiin ja asuttaisiin yhdessä. 

Aina se kemiakaan ei riitä  siihen, että sitä seksiä riittää. Meillä oli kemiaa liiankin kanssa, mutta mies toimi sängyssä itsekkäästi ja jätti minut täysin huomiotta. Korvat pitkällään kuuntelin kavereiden juttuja siitä, että mies piti oikein hyvänäkin ja jaksoi silitellä ennen ja jälkeen seksin. Oma vain pani ja se oli siinä. Minulla ei ollut kokemusta seksistä ennen häntä, enkä osannut kuvitella, että toisinkin voisi olla. Ihmettelin kyllä, miksi minulla oli aina seksin jälkeen pakottavaa tai jomottavaa kipua. Nyöhemmin olen lukenut, että se on normaalia, jos nainen on kovin kiihottunut, mutta ei laukea, eli ei saa orgasmia. Tuota kutsutaan "blue vulva" nimellä. Johtuu veren pakkautumisesta lantionalueelle joka ei sitten purkaudu orgasmin jälkeen, kun ei sitä orkkua tule.  Myöhemmin, kun aloin osoittaa haluttomuuden merkkejä, miestä olisi edes jollain tasolla kiinnostanut muukin, kuin vain se pelkkä jyskyttäminen, mutta minulta oli siinä  mennessä ja halut hävinneet.  Kuka haluaa suhteessa olla pelkkä Pi'llu jo muuta mielenkiinnon kohdetta ei koko kehossa toiselle ole. Eikä mies tajunnut vaikka joskus yritin sanoa, että kaipaan vaikka vain halausta, eikä pelkää jyystöä. 

Kyllä sitä pitäisi muutakin hellyyttä ja kosketusta olla.

Ei hyvänen aika. Miksi tulet kirjoittamaan jotain tällaista Maajussille morsian -ketjuun? Joillakin on kyllä tilannetaju aivan hukassa.