Miksi sänky pitää pedata joka aamu
Työpaikan kahviringissä kaikki kertoivat petaavansa sängyn joka aamu. Minä olin hiljaa sillä en petaa kuin viikonloppuisin tai kun vieraita on tulossa. Olenko jotenkin poikkeava?
Kommentit (80)
Työpaikan kahviringissä väittävät varmaan myöskin että lakanoita ei tarvitse vaihtaa joka viikko.
Menee kumminkin pian kotiin tultua makoilemaan, joten ei ole paljon päiväpeitossa katselemista.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene roskia ja pölyä sänkyyn ja on siistimmän näköinen.
Herää kysymys, että kuinka likaista teillä oikein on? Normaalilla kodin siisteydellä ei tarvitse pelätä sänkyyn joutuvan roskia ja pölyä.
Vai onko teillä liuta koiria jotka saa remuta sängyllä? Yök.
Sängyn petaamatta jättäminen viestii elämänhallinnan ongelmista. Samoin se, jos tiskipöytä ei ole illalla siisti.
Pölyä leijailee jatkuvasti.
Siivouspäivän jälkeenkin, illalla tasoilla onkin jo pölyä.
Laittaa vain huoneen pimeäksi, puhelimen taskulampun päälle, ja kohdistaa johonkin pinnalle. Pölyä!!! Ja sitten kun kohdistaa vielä oikeaan kohtaan taskulampun, ai että :D
En ole kymmeniin vuosiin pedannut sänkyä. Taitan aamulla peitteen jalkopäähän ja jätän vuoteen tuulettumaan päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja saan levittää siihen ihanan unikko-sängynpeitteeni.
"Olisi ällöttävää mennä illalla nukkumaan ryppyisiin lakanoihin joissa on istuttu samoilla vaatteilla joilla on liikkunut ulkona"
Hittoako sä niillä samoilla vaatteilla sänkyyn menet! Onhan ne kaikki paskat siinä peitossakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En petaa koska jätän lakanat tuulettumaan päivän ajaksi. Hikisiin lakanoihin jää haju jos heitän peiton siihen päälle.
Kun nousen aamulla ylös, käyn kopistelemassa pussilakanan parvekkeella ja laitan sen takaisin sänkyyn avaten makuuhuoneen ikkunan tuulettamista varten. Sen jälkeen ajan parran ja käyn aamusuihkussa, minkä jälkeen petaan vuoteen laittamalla sen päälle päällyspeiton. Kuuntelen musiikkia ensisijaisesti makuuhuoneeseen sijoitetuissa stereoissa, niin että sänky on pitkittäissuuntaisesti kiinni seinässä ja lattiakaiuittimet ovat sitä vastapäätä. Niinpä voi kuunnella musiikkia tai lukea kirjaa istualtani nojaten seinään tai selällä maaten. Makuuhuoneen akustiikkaa on myös parannettu mm. pehmeän maton, ison seinävaatteen, isojen tyynyjen ja ikkunaverhojen avulla.
Jos haluan ottaa pienet päivätorkut, se onnistuu hyvin påiväpeitteen päällä.
Tuntuisi kummalta jättää sänky petaamatta aamulla aivan kuten likaisten astioiden jättäminen tiskipöydällä. Minulle siisteys on jo kotona opittu ominaisuus, joka llsää asumisviihtyisyyttä ja sitä että tavarat löytyvät niille tarkoitetuista paikoista.
"Tuntuisi kummalta jättää sänky petaamatta aamulla aivan kuten likaisten astioiden jättäminen tiskipöydällä. Minulle siisteys on jo kotona opittu ominaisuus, joka llsää asumisviihtyisyyttä ja sitä että tavarat löytyvät niille tarkoitetuista paikoista. "
Minä löydän kyllä sängyn helposti vaikka ei olisi petattukaan. Melkeinpä luulisin että petaaminen saa sen näyttämään vähemmän sängyltä niin ettei ihan niin helposti löydykään.
Pedattu sänky toimii samalla eräänlaisena sohvana makuuhuoneessa, jos voi istua tai maata. Jos ottaa pienet 15-30 minuutin päivätorkut pedatussa sängyssä, niin tarkoitus ei ole todellakaan ruveta nukkumaan lakanoiden välissä vaan päiväpeitteen päällä. Jos on tehnyt vähän kaikenlaista päivän mittaan, niin lepotauko tekee hyvää ja voi ajatella selällä maatessa mitä vielä tekisi loppupäivänä tai huomenna.
En kyllä ymmärrä miksi harvoin käyviä vieraita varten asuntoa pitäisi erikseen siivota etenkin jos siellä on aina tasaisen siistiä.
Miten ihmiset jaksaa kaikkea mahdollista, kai se tulee luonnostaan. Itse käyn vain suihkussa ja kampaan tukan kiinni, Niveaa naamaan. Ei tule tarkisteltua itseä sieltä ja täältä, ihan luomuna kuin ennesvanhaan mualla vaan.
Nuorempana tuli petattua. Nykyään en petaa. Vuode on auki koko päivän. Ovi on kiinni huoneeseen. Illalla mukava mennä nukkumaan raikkaaseen vuoteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Sängyn petaamatta jättäminen viestii elämänhallinnan ongelmista. Samoin se, jos tiskipöytä ei ole illalla siisti.
Sängyn petaaminen kertoo kontrollinhallinta fiksaatiosta. Eli sairasta hommaa että pitää pedata ja pitää olla tiskipöytä tip top.
Päässä vikaa siinä kohti jo. Pakkomielle.
Kuka on pitänyt kirjaa mikä tilanne on puolesta vai vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset jaksaa kaikkea mahdollista, kai se tulee luonnostaan. Itse käyn vain suihkussa ja kampaan tukan kiinni, Niveaa naamaan. Ei tule tarkisteltua itseä sieltä ja täältä, ihan luomuna kuin ennesvanhaan mualla vaan.
Kyse on rautaisista aamurutiineista, jotka erottavat yön ja päivän toisistaan. Ne toiminnot käynnistyvät selkäytimesta eikä niitä tarvitse erikseen pohtia joka aamu. Ei niihin mene montaa minuuttia, ihmetyttää vain joidenkin ihmisten äärimmäinen laiskuus.
Itse petaan pedin, koska omistan kissoja sekä pedin petaaminen on osana aamurutiinia. Se saa kuin ajatuksen, että nyt on toimittava, kun se sänky on "kiinni"
En petaa koskaan. Asun tietenkin yksin.
Sänky tuulettuu päivän aikana jos ei petaa. Pedattuna sänkyyn jää muhimaan kosteutta pahimmillaan.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys, että kuinka likaista teillä oikein on? Normaalilla kodin siisteydellä ei tarvitse pelätä sänkyyn joutuvan roskia ja pölyä.
Vai onko teillä liuta koiria jotka saa remuta sängyllä? Yök.
Ei ole koiraa, mutta kissa käy nukkumassa päiväuniaan sängyllä.
Vierailija kirjoitti:
En petaa koskaan. Asun tietenkin yksin.
Sänky tuulettuu päivän aikana jos ei petaa. Pedattuna sänkyyn jää muhimaan kosteutta pahimmillaan.
M40
Sen kosteuden pitäisi haihtua noin 10 minuutin jälkeen kun on antanut sen pedin olla avoin.
Miten ne roskat sinne itsekseen menee?