Miksi sänky pitää pedata joka aamu
Työpaikan kahviringissä kaikki kertoivat petaavansa sängyn joka aamu. Minä olin hiljaa sillä en petaa kuin viikonloppuisin tai kun vieraita on tulossa. Olenko jotenkin poikkeava?
Kommentit (37)
Yksiössä on "pakko". Sama kun keittiön siisteys.
M60
Et ole. Joillakin sitä riittää pätemisen tarvetta loputtomiin...
Koska se suojaa lakanoita pölyltä ja näyttää mukavammalta. Lisäksi on kivempi mennä nukkumaan suoriin, siisteihin lakanoihin kuin ryppyiseen pölykasaan.
Ihan jokaisen oma asia. Ei ole mitään "pitää" tai "ei pidä".
Petaan iltapäivällä. Minulla ei ole mitään roskia makuuhuoneessa. Vieraitakin saa tulla, ei minulla ole semmoisia vieraita jotka hyökkäävät makuuhuoneeseeni ja ovikin on kiinni kun ikkuna siellä on auki. Vuode ja vuodevaatteet pitää antaa tuulettua hyvin.
En petaa koska jätän lakanat tuulettumaan päivän ajaksi. Hikisiin lakanoihin jää haju jos heitän peiton siihen päälle.
En petaa koskaan. Turhaa touhua. Ei meillä ole edes päiväpeittoa, lakanat on niin nätit että ne saa näkyä jos jostain syystä tulisi tarve pedata.
Petaan aamulla sängyn, koska minusta on kiva mennä illalla nukkumaa nsiististi pedattuun sänkyyn. Ehkä tää on vähän sama juttu kuin että kun illalla siivoaa keittiön niin sinne on aamulla kiva mennä.
Ei kannata, sängyn on parempi antaa tuulettua yön jäljiltä.
Itse petaan vain kun on vieraita tulossa, eli pari kertaa kuussa ehkä.
Se kestää 15 sekuntia tehdä, joten miksi ei tehdä sitä? Se poistaa visuaalista saastetta.
Varmaan on eri asia, jos käy vieraita ja on sänky näkyvillä vaikka yksiössä. Itse lukitsen makuuhuoneen jos tulee lapsia kylään. Kerran menivät meidän sänkyyn mylläämään ja sitten iskä kertoi, että niillä on kihomatoja.
Vierailija kirjoitti:
Se kestää 15 sekuntia tehdä, joten miksi ei tehdä sitä? Se poistaa visuaalista saastetta.
Visuaalista saastetta koko tämä kämppä, ei paljon sängyn petaaminen auta.
Vähän kuin ostaisi kukkia ja laittaisi maljakkoon pöydälle kaiken roinan keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Petaan aamulla sängyn, koska minusta on kiva mennä illalla nukkumaa nsiististi pedattuun sänkyyn. Ehkä tää on vähän sama juttu kuin että kun illalla siivoaa keittiön niin sinne on aamulla kiva mennä.
Ei ole sama juttu. Vuodevaatteet rupee haisemaan tunkkaantuneelta kun heti peittää sängyn. Ootko kuullut, että ihminen hikoilee yölläkin?
Vierailija kirjoitti:
Ei mene roskia ja pölyä sänkyyn ja on siistimmän näköinen.
Kuinka sotkuista sinulla on jos petiin menee "roskia ja pölyjä".
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata, sängyn on parempi antaa tuulettua yön jäljiltä.
Itse petaan vain kun on vieraita tulossa, eli pari kertaa kuussa ehkä.
Vieraat menevät makuuhuoneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin, en petaa !
Minäkin asun yksin mutta petaan. Itseäni varten.
Ei mene roskia ja pölyä sänkyyn ja on siistimmän näköinen.