Miksi sänky pitää pedata joka aamu
Työpaikan kahviringissä kaikki kertoivat petaavansa sängyn joka aamu. Minä olin hiljaa sillä en petaa kuin viikonloppuisin tai kun vieraita on tulossa. Olenko jotenkin poikkeava?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petaan aamulla sängyn, koska minusta on kiva mennä illalla nukkumaa nsiististi pedattuun sänkyyn. Ehkä tää on vähän sama juttu kuin että kun illalla siivoaa keittiön niin sinne on aamulla kiva mennä.
Ei ole sama juttu. Vuodevaatteet rupee haisemaan tunkkaantuneelta kun heti peittää sängyn. Ootko kuullut, että ihminen hikoilee yölläkin?
Sängyn annetaan tuulettua ensin, pöllö.
Minä en kestäisi nähdä omassa kämpässä petaamatonta sänkyä... on siistimpää kun on pedattu.
En petaa kuin silloin kun imuroin.
Meillä on makuuhuoneen ovi ja pimennysverhot aina kiinni.
Itseäni alkaa masentaa, jos kaikki näyttää räjähtäneeltä koko ajan. Petaamaton sänky on sitä.
Sängyn petaaminen ja muut kotityöt ovat vanhemman saapumiserän naisten oman egon jatke, joiden avulla päteä.
Ei tarvitse. Itse nostan tyynyt pystyyn ja vetäisen peitot sängyn jalkopäähän. Makarin ovi kiinni.
En petaa, viimeksi jouduin aivopesemänä suorittamaan petaamisen intissä sen jälkeen en ole pedannut. Sisustusjuttuja siinä missä pedattukin tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petaan aamulla sängyn, koska minusta on kiva mennä illalla nukkumaa nsiististi pedattuun sänkyyn. Ehkä tää on vähän sama juttu kuin että kun illalla siivoaa keittiön niin sinne on aamulla kiva mennä.
Ei ole sama juttu. Vuodevaatteet rupee haisemaan tunkkaantuneelta kun heti peittää sängyn. Ootko kuullut, että ihminen hikoilee yölläkin?
Sängyn annetaan tuulettua ensin, pöllö.
Tämä. Petivaatteet levälleen ja ikkuna auki, sitten vasta petaus jos jaksaa tai viitsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata, sängyn on parempi antaa tuulettua yön jäljiltä.
Itse petaan vain kun on vieraita tulossa, eli pari kertaa kuussa ehkä.
Vieraat menevät makuuhuoneeseen?
En usko, mutta miehelle kaikki tuollainen siisteysjäpitys on melkein pakkomielle. Hän sen myös useimmiten petaa.
Vierailija kirjoitti:
En petaa koska jätän lakanat tuulettumaan päivän ajaksi. Hikisiin lakanoihin jää haju jos heitän peiton siihen päälle.
Kun nousen aamulla ylös, käyn kopistelemassa pussilakanan parvekkeella ja laitan sen takaisin sänkyyn avaten makuuhuoneen ikkunan tuulettamista varten. Sen jälkeen ajan parran ja käyn aamusuihkussa, minkä jälkeen petaan vuoteen laittamalla sen päälle päällyspeiton. Kuuntelen musiikkia ensisijaisesti makuuhuoneeseen sijoitetuissa stereoissa, niin että sänky on pitkittäissuuntaisesti kiinni seinässä ja lattiakaiuittimet ovat sitä vastapäätä. Niinpä voi kuunnella musiikkia tai lukea kirjaa istualtani nojaten seinään tai selällä maaten. Makuuhuoneen akustiikkaa on myös parannettu mm. pehmeän maton, ison seinävaatteen, isojen tyynyjen ja ikkunaverhojen avulla.
Jos haluan ottaa pienet päivätorkut, se onnistuu hyvin påiväpeitteen päällä.
Tuntuisi kummalta jättää sänky petaamatta aamulla aivan kuten likaisten astioiden jättäminen tiskipöydällä. Minulle siisteys on jo kotona opittu ominaisuus, joka llsää asumisviihtyisyyttä ja sitä että tavarat löytyvät niille tarkoitetuista paikoista.
Pedataan äärimmäisen harvoin. Vierashuoneen sänky on pedattu. Mutta aapeen "en petaa kuin viikonloppuisin tai kun vieraita on tulossa. " Meneekö vieraat yleensä makuuhuoneeseen? Mä ainakin laitan vaan ovet kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Sängyn petaaminen ja muut kotityöt ovat vanhemman saapumiserän naisten oman egon jatke, joiden avulla päteä.
"Sängyn petaaminen ja muut kotityöt ovat vanhemman saapumiserän naisten oman egon jatke, joiden avulla päteä. "
Määrittele "vanhempi saapumiserä". Mä olen yli 60v enkä tee ensimmäistäkään mielestäni turhaa ja ylimääräistä kotityötä. Sängyn jatkuva petailu esim. kuuluu näihin turhiin, samoin vaikkapa joidenkin joulu-pääsiäis-juhannustekstiilien vaihtelu.
Petaan sängyn joka aamu ennen töihin lähtöä. Asun yksin ja asunnossani on erillinen makuuhuone. En vain pysty jättämään petaamatta. Tykkään kun asunto on siisti. Sama kuin antaisi tiskien lojua keittiötasoilla ja tiskaisi vasta kun vieraita saapuu, en siis ymmärrä ihmisiä jota eivät saa edes noin yksinkertaista asiaa tehtyä.
M38
En petaa kuin silloin kun tulee vieraita. Tuulettuu paremmin sänky