Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sänky pitää pedata joka aamu

Vierailija
04.03.2026 |

Työpaikan kahviringissä kaikki kertoivat petaavansa sängyn joka aamu. Minä olin hiljaa sillä en petaa kuin viikonloppuisin tai kun vieraita on tulossa. Olenko jotenkin poikkeava?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En petaa. Häiritsee nukkuvaa kissaa jos alan peittoa suoristelemaan.

Vierailija
82/90 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan petaa vaikka yksiössä asun. Ei häiritse mun silmää ja muutenkin tykkään makoilla päivisinkin sängyssä joten hukkaan menis sekin petaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat jättää petaamatta.

Vierailija
84/90 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni unohtaa sen, että sängyn täytyy antaa tuulettua ainakin tunnin verran ennen petaamista. Tuo on hygieenistä. Ihminen kun hikoilee myös öisin.

Mua on aina ällöttänyt se kuinka jotkut päästää lemmikin sänkyyn. Tuo on niin epähygieenistä. 

Kissat kuuluu sänkyyn

Vierailija
85/90 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu yksin ja vieraita ei käy koskaan, niin maailman turhin homma taitaa olla vuoteen petaaminen.

Vierailija
86/90 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan kahviringissä väittävät varmaan myöskin että lakanoita ei tarvitse vaihtaa joka viikko.

Eihän niitä tarvitsekaan.

Vierailija
87/90 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sängyn petaamatta jättäminen viestii elämänhallinnan ongelmista. Samoin se, jos tiskipöytä ei ole illalla siisti.

Sängyn petaaminen kertoo kontrollinhallinta fiksaatiosta. Eli sairasta hommaa että pitää pedata ja pitää olla tiskipöytä tip top.

Päässä vikaa siinä kohti jo. Pakkomielle.

Sille on ihan diagnoosinimikin, OCD.

Vierailija
88/90 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ellei ole lemmikkejä tai sikamies. Tai naapurin katkut. Kosteus jää hautomaan sänkyyn jos petaat ja bakteerit lisääntyvät, home sekä muu. Jätä kaikki aseteltuna tuulettumaan ja kuivumaan. Myös lämpö kuivattaa.

Vierailija
89/90 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset jaksaa kaikkea mahdollista, kai se tulee luonnostaan. Itse käyn vain suihkussa ja kampaan tukan kiinni, Niveaa naamaan. Ei tule tarkisteltua itseä sieltä ja täältä, ihan luomuna kuin ennesvanhaan mualla vaan.

Kyse on rautaisista aamurutiineista, jotka erottavat yön ja päivän toisistaan. Ne toiminnot käynnistyvät selkäytimesta eikä niitä tarvitse erikseen pohtia joka aamu. Ei niihin mene montaa minuuttia, ihmetyttää vain joidenkin ihmisten äärimmäinen laiskuus.

Eikö yön ja päivän muutenkin erota? Auringosta esimerkiksi, ja kellosta.

Vierailija
90/90 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskat jättää petaamatta.

Typerät puuhaa joutavia.