Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sänky pitää pedata joka aamu

Vierailija
04.03.2026 |

Työpaikan kahviringissä kaikki kertoivat petaavansa sängyn joka aamu. Minä olin hiljaa sillä en petaa kuin viikonloppuisin tai kun vieraita on tulossa. Olenko jotenkin poikkeava?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneeni on alakerrassa perimmäinen huone. Ei sinne ole näkyvyyttä, eikä siellä kukaan päivällä käy eikä sinne katsele. Käyn siellä vain nukkumassa. Varsinaiset asuintilat on katutasossa, missä vietän hereillä olon ajan. 

En petaa. Miksi petasin? Ei siellä ole pölyä eikä roskia. Ihan siistiä ja raikasta on. 

Jos joskus tulee jotkin isot juhlat niin siinä tapauksessa petaan sängyn. 

Vierailija
42/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sänkyä pedannut kertaakaan noin kahdeksaan vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kestää 15 sekuntia tehdä, joten miksi ei tehdä sitä? Se poistaa visuaalista saastetta.

https://en.wikipedia.org/wiki/Visual_pollution

Jos aamulla lähtee kotoa yksiöstä ja illalla tulee, kuka sitä petaamatonta sänkyä katselee?

Vierailija
44/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut omillani n. 20 vuotta.  En petaa koskaan.  Entinen miesystävä petasi, hän oli armeijassa tottunut pedanttisuuteen.  Itse pidän turhana touhuna, makoilen kuitenkin kotona ollessani  suuren osan ajasta sohvalla tai sängyssä. 

Vierailija
45/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin päivälläkin istun sängyllä opiskelemassa/lukemassa kirjaa/katsomassa netflixiä yms. Nytkin istun sängyllä. Olisi ällöttävää mennä illalla nukkumaan ryppyisiin lakanoihin joissa on istuttu samoilla vaatteilla joilla on liikkunut ulkona.  Siksi aamulla aina petaan sängyn. Ennen petaamista annan kuitenkin lakanoiden tuulettua aamutoimien ajan.  Petaamatta sänky näyttää mielestäni epäsiistiltä ja kertoo elämänhallinta ongelmista. Vaikka ei muuten jaksaisi siivota niin sängyn pelaaminen on niin vaivatonta että sen pystyy masentuneenakin tekemään. 

Vierailija
46/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petaan aamulla sängyn, koska minusta on kiva mennä illalla nukkumaa nsiististi pedattuun sänkyyn.  Ehkä tää on vähän sama juttu kuin että kun illalla siivoaa keittiön niin sinne on aamulla kiva mennä.

Ei ole sama juttu. Vuodevaatteet rupee haisemaan tunkkaantuneelta kun heti peittää sängyn. Ootko kuullut, että ihminen hikoilee yölläkin?

Petaan sängyn vasta muut aamutoimet tehtyäni, ehtii vähäinen kosteus haihtua.

Vierailija
47/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkyä ei kuulu pedata,vaan jättää auki. Pedattu sänky ei tuuletu ja pölypunkit ja bakteerit jylläävät. Paras olisi jos peiton voisi ripustaa johonkin päiväksi ja jättää patjan avoimeksi. 

Vierailija
48/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin äskettäin eläkkeelle, aiemmin petasin aniharvoin, nyt vielä harvemmin.   Silloin kun tulee vieraita on asiallista petata ja tehdä muutenkin siivousta, mutta muuten ei voisi vähempää kiinnostaa. 

Vierailija
49/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En petaa. Tai no heitän peiton siihen päälle levälleen. Vierailla ei ole asiaa yläkertaan jossa makkarit on.

Vierailija
50/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivonnut viimeksi jouluna. Olen masentunut ja työtön ja asun vuokralla.

Vierailija
51/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän sängyn auki tuulettumaan päiväksi. Ei ole näkösällä päivisin, meillä makuuhuoneessa ei päivisin käydä vaan siellä nukutaan öisin. Ovi on auki jos ei ole tuuletus käynnissä, mutta ei sinne oleskelutiloista näy. 

Petaan sängyn kuitenkin joka ilta juuri ennen nukkumaanmenoa, koska sinne pedattuun sänkyyn on mukavampi mennä. Jos on vieraita tulossa niin sitten saatan pedata myös. 

Vierailija
52/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivous siirtyy ainakin kuukaudella, koska työkkäri keksi aktivointia.

Vierailija
53/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla omistusasuntoon saa asumistukea, koska ihmiset huolehtivat asunnosta paremmin, jos se on oma.

Vierailija
55/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Aina välillä tähä rojahdan kuitenkin. Torkahdankin. Sitäpaitsi leipämurut, makkarankuoret yms. on kuitenkin pudisteltava sillointällöin lattialle josta Arttu ne mielellään etsii ja syö,

Vierailija
56/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se fakta, että vuoteen tulee jäähtyä jonkun aikaa ennen kuin se laitetaan kiinni. Jos ei ehdi odotella niin eikö se olekin sopivaa jättää auki, varsinkin jos sitä ei kukaan ole päivällä katselemassa. Minä kun olen vanha ja kotona aina, annan vuoteen jäähtyä noin tunnin verran ennekuin sen petaan kiinni. 

On  mukava aamutuimaan katsella ylen keskusteluja ja uutisia. Ja syödä aamiainen uutisten keralla.

Vierailija
57/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin puolet kahvikunnasta valehtelee. Ainoastaan joku sekopää saattaa elämänsä tyhjyyttä paikkailla tyhjänpäiväisillä rutiineilla joka päivä, normaali ihminen petaa, jos on vieraita tulossa pienen siivouksen yhteydessä.

Vierailija
58/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä petaus kannatta tehdä ainakin kerran viikossa tai kahdessa. Viime torstainakin löytyivät siinä petauksen yhteydessä kadoksissa olleet kinnas, käkikello sekä tytön lemmikkihamsteri. Isoäiti löytynee jostain muualta.

Vierailija
59/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole poikkeavaa. Tuulettuu paremmin. Pölyn kertyminen hoituu viikottaisella lakanan vaihdolla.

T. En minäkään petaa sänkyjämme, turha homma eikä sänky kuivu kunnolla

Vierailija
60/65 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni unohtaa sen, että sängyn täytyy antaa tuulettua ainakin tunnin verran ennen petaamista. Tuo on hygieenistä. Ihminen kun hikoilee myös öisin.

Mua on aina ällöttänyt se kuinka jotkut päästää lemmikin sänkyyn. Tuo on niin epähygieenistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi