Tabu murtui: Yli sata naista kertoi Ylelle synnytysvaurioistaan uutisoinnin jälkeen
Tabu murtui: Yli sata naista kertoi Ylelle synnytysvaurioistaan uutisoinnin jälkeen:
https://yle.fi/a/74-20211843?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi hallitus leikkasi naisilta kaikki rahat niin ei ole rahaa lähteä kotoa mihinkään. Eipä synnytysjäljet haittaa ketään, kun ei ne niitä näe.
Eikä niitä myöskään tule, jos ei missään ole varaa käydä. Aika harva nainen on niin uhkarohkea, että vaan tilaa netistä ventovieraan miehen kotiinsa siitospuuhiin.
No juu. Ei ole kyllä mitään hajua, kuka baareissa käy. Ainut missä ihmisiä näkee, on ruokakauppa.
No, onhan niitä miehiäkin, jotka kertovat kavereille millainen pillu vaimolla on ja ottaako vaimo suihin.
"Minä taas olen järkyttynyt, että jotkut jakavat jotain pilluvaivojaan kavereilleen. Olen 33 ja mulla on kolme erittäin läheistä ystävää lapsuudesta asti, joiden kanssa puhutaan paljon hyvin kaikenlaisesta, mutta mistään intiimivaivoista tai seksielämän yksityiskohdista en todellakaan heidän kanssaan ole ikinä puhunut. Ne ovat intiimiasioita, jotka kuuluvat vain minun ja puolisoni välille. Enkä välittäisi kuulla heidänkään vastaavia tarinoitaan kyllä, rajattomia ihmisiä minusta sellaiset jotka kertoo ihan kaiken kaikille ilman mitään seulaa."
Mikä avoimuudessa järkyttää? Voisi vähän reflektoida.
Se että kertoo vaikka synnytyksestä johtuvista virtsaamisvaivoista ystävilleen on minusta normaalia, ei rajattomuutta.
Mistä häveliäisyys on opittu, jos ei edes tuollaista asiaa "uskalla" (niinkuin joku kirjoitti) tai kehtaa sanoa?
Ihmisiä ollaan kaikki, eikä ole kielletty puhua omista asioistaan rakkaille ystävilleen luottamuksella.
Saa olla eri mieltä, mutta itse koen henkisen hyvinvointini korreloivan vahvasti ystäviltä saamaani tukeen. Asioiden jakaminen on valtava voimavara.
Anteeksi, perun sanan estoisuus. Se oli ikävä ja nimittely ei ole kivaa. Pahoittelut!
Synnytysvaurioiden korjaamatta jättämisessä ja vähättelemisessä huomaa sen todellisen karmeuden, jos samaa verrataan onnettomuuteen.
Otetaan nainen nimeltä Anni. Anni on synnyttänyt ja saanut pahoja synnytysvaurioita. Repeämä peräaukosta klit0rikseen asti, pidätysvaikeudet, jatkuvat kivut, kohdunlaskeuma, uloste tulee housuun. Anni lähetetään kotiin sanoilla, että sellaista se on, kun synnyttää. (Mitäs läksit).
Otetaan minut. En ole synnyttänyt. Joudun pahaan auto-onnettomuuteen; repeämä peräaukosta klit0rikseen asti, pidätysvaikeudet, jatkuvat kivut ja kohtukin laskeutui. Kakka tulee housuun läpi elämän, jos ei korjata. Minut leikataan niin monta kertaa kuin on tarvis ja kuntoutetaan niin kauan, että olen (lähes) samassa lähtöpisteessä kuin ennen onnettomuutta.
Kielletään koko synnyttäminen, toivovat nykynaiset, näin päästään ongelmasta eroon kun ei ole enää ihmiskuntaa olemassa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
En edes muista milloin olen ollut saunassa. En ainakaan tänä vuonna enkä viime vuonna. Ei ole saunaa ja uimahallissa en käy raskausarpien takia.
Miten raskausarvet estää uimahallissa käynnin?
M44
En edelleenkään kadu lapsettomuuttani.
N50
Tässä on juttu palolaitoksesta.
"Seksistä puhutaan yhtä yleisesti kuin urheilusta.
Pelastajien ja ensihoitajien kahvipöydissä ruoditaan muun muassa työkavereiden seksielämää...
Palokunnan juhlissa kosketeltiin ja lähenneltiin paljussa ihan urakalla, naimisissa olevat miehet vielä."
Vierailija kirjoitti:
Synnytysvaurioiden korjaamatta jättämisessä ja vähättelemisessä huomaa sen todellisen karmeuden, jos samaa verrataan onnettomuuteen.
Otetaan nainen nimeltä Anni. Anni on synnyttänyt ja saanut pahoja synnytysvaurioita. Repeämä peräaukosta klit0rikseen asti, pidätysvaikeudet, jatkuvat kivut, kohdunlaskeuma, uloste tulee housuun. Anni lähetetään kotiin sanoilla, että sellaista se on, kun synnyttää. (Mitäs läksit).
Otetaan minut. En ole synnyttänyt. Joudun pahaan auto-onnettomuuteen; repeämä peräaukosta klit0rikseen asti, pidätysvaikeudet, jatkuvat kivut ja kohtukin laskeutui. Kakka tulee housuun läpi elämän, jos ei korjata. Minut leikataan niin monta kertaa kuin on tarvis ja kuntoutetaan niin kauan, että olen (lähes) samassa lähtöpisteessä kuin ennen onnettomuutta.
Eikä leikata, sillä kaveri oli auto-onnettumuudessa ja ainoastaan henkeä uhkaavat vaivat korjattiin. Muu oli sitten hänen omalla vastuulla, kuten esim. sormien soristaminen. Tarina on tosi.
Jos sun mies on tietyllä alalla töissä niin sun seksitaidoista ja värkistä on varmaan työpaikalla puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Jos sun mies on tietyllä alalla töissä niin sun seksitaidoista ja värkistä on varmaan työpaikalla puhuttu.
Synnytyksen jälkeen väljä.
Älkää ihmeessä alentuko synnyttämään, näin olette 100 vuotiaana vaurioitumaton, kaunis ja onnellinen😂
Vierailija kirjoitti:
Pelastajien ja ensihoitajien kahvipöydissä ruoditaan muun muassa työkavereiden seksielämää...
Palokunnan juhlissa kosketeltiin ja lähenneltiin paljussa ihan urakalla, naimisissa olevat miehet vielä."
Oksettavaa käytöstä. Tuollaiset eivät ansaitse parisuhdetta, jotka eivät puolisoaan arvosta tai kunnioita.
Vierailija kirjoitti:
Kielletään koko synnyttäminen, toivovat nykynaiset, näin päästään ongelmasta eroon kun ei ole enää ihmiskuntaa olemassa lainkaan.
Totta. Koska eukot täällä pelottelee toisiaan. Aivan kun se elämä loppuisi, jos jälkojen välissä olevaan lettuun tulee jokin vaurio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa käytöstä. Tuollaiset eivät ansaitse parisuhdetta, jotka eivät puolisoaan arvosta tai kunnioita.
No, tietyiltä aloilta ei miestä valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Seks istä puhutaan yhtä yleisesti kuin urheilusta.
Pelastajien ja ensihoitajien kahvipöydissä ruoditaan muun muassa työkavereiden seks ielämää...
Alfaurokset! 💪🏻
Vierailija kirjoitti:
Ja jos miehet synnyttäisivät niin että siinä prosessissa voi penis revetä kahtia (tai väliliha peräaukkoon asti), niin aivan taatusti saisi kaikki sektion heti halutessaan, ja kaikki vauriot korjattaisiin. Siihen oltaisiin varmaan kehitetty oikein oma kirurgian alansakin, jos olisi miehistä kyse.
Eikä kukaan sanoisi, että "se nyt vaan kuuluu miehen elämään ja on ihan normaalia!"
Se ei ole mitään estoisuutta, jos ei halua intiimiasioitaan levitellä muille. Ihan normaalia, ja kertoo siitä että arvostaa myös puolisoaan, kun esim ne seksijutut liittyvät häneenkin, eikä hän välttämättä arvosta että niitä kerrotaan kavereille. Vaikka itse olisit sellainen rajaton rääväsuu, niin turha nimitellä muita sen perusteella jos ei halua jokaista pillun kutinaa tai pissavaivaa jakaa koko kaveripiirille.