No omakoti asujat, oletteko nauttineet tänään lumitöistä?
Kommentit (30)
En ole tehnyt lumitöitä. Odotan kun auraaja käy aamulla tekemässä lumityöt ja lähden töihin.
Joo, nautiskelin kun naapurin isäntä siirteli lumet traktorilla syrjään.
En kolaa, kun mönkkärissä puskulevy. Hyvin mahtuu pihaan kymmenen autoa parkkiin jos olisi tarvista. Jos en nauttisi niin muuttaisin kyllä paikkaan missä ei lumitöitä tehtävänä.
Kerran kolattu tänään. Huomenna taas lisää.
Tänään olen. Työpäivän jälkeen en nauti, mutta lomapäivänä tosi kivaa puuhaa. Arkena tilaan naapurin teinin tekemään mönkkärillä lumityöt.
Ensimmäinen kerta tänävuonna.
Aamulla ensin tunnin allashiitti ja ip puoli tuntia lumitöitä
Hyvää treeniä!
Tuli pari viikkoa sitten ostettua lumilinko hyvällä alennuksella kun lumisateista ei ollut vielä mitään tietoa.
Onni on traktori varustettuna lumilingolla.
Todellaki, oli ihana tehä lumityöt. 45 minuuttia liikuntaa ja raikasta ilmaa :) Just tätäkin mietin, miksi en ikimaailmassa haluais asua jossain kaupungin kerrostalossa. Se luonnollinen liikunta mitä maalla ok-talossa saa, pitää kaupungissa "harrastaa" itsestään ulos jossain tun pinnallisessa kuntokeskuksessa. Miljoona kertaa mielummin tänään lumitöissä kuin juoksemassa matolla ja tuijottamassa vastapäistä, harmaata krs-talon seinää
Kyllä. Tänä talvena on tällaisia runsassateisia päiviä ainakin Jyvässeudulla ollut tosi vähän. Otin nyt kaiken ilon irti.
Normi homma, etelän vetelät jo virittelee terassipöytia joten mikä tässä on erikoista?
Todella kevyt talvi ollut lumitöiden suhteen tällä hetkellä vain 41cm lumensyvyys. Monesti ollut lähempänä metriä näihin aikoihin niin ei voi valittaa, nytkin tullut vain viitisen senttiä lisää.
Pakkasta kyllä sen sijaan on ollut ihan riittämiin!
Vierailija kirjoitti:
Tuli pari viikkoa sitten ostettua lumilinko hyvällä alennuksella kun lumisateista ei ollut vielä mitään tietoa.
Mä ostin lingon 3 vuotta sitten kesällä. Oli kanssa hyvässä alennuksessa. Tänään olis ollu ekakerta tänä talvena kun siitä olis ollu hyötyä. Mutta tein kuitenkin kolalla, kun laiskuuttani en viittinyt kaivaa sitä esille...
Vierailija kirjoitti:
Onni on traktori varustettuna lumilingolla.
Miksi alapeukku?
Jokaisella on tuohonkin asiaan oma mielipide. Minä kolaan heti kun vähän sataa, kiva kun on tasaisesti kolattu, naapuri antaa kevätauringon hoitaa hommat ja toinen naapuri milloin sattuu huvittamaan, yleensä vaimon hermot mennee ja hän kolaa.
Ei tänään tehty lumitöitä tietenkään lainkaan. Tehdään huomenna, jos lumisade on lakannut.
Meillä ei ole onneksi kolattavana kuin autotallin edusta ja pihapolku. Olisko noin 4 metriä.
Normi juttu jo 1960 ja siitä eteen päin oliko huoli meistä, kiitos kun kysyi ei ole lumi saanut valtaa.Koska tulee järkevä kauppias ja aletaan muudä lunta .Tosin etelä saa tuotosta yhden prossan ja lappi p99 ja pulirossaa.
Vesi sateessa hölmöä kolata pihaa.
Rommi kolaa olen maistellut.
Vasta 2 kertaa, lähden kohta taas. Hyvää kuntoilua.