Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on varmaa, että Donut Lab on huijaus

Vierailija
23.02.2026 |

Olisi ollut mahdollista todistaa väitteet, mutta näin ei tehty. https://www.hs.fi/visio/art-2000011838000.html

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mun mielestä tässä keississä alkaa olla jo lihaa luiden ymprillä. On tuossa jotain näyttöjä jo. Ja eihän kukaan läväytä koko pakka kerralla pöydälle. En ainakaan itse revittelisi koko keksintöä kansan tietoon, kun joku kiinalainen kuitenkin olisi heti kopioimassa.

Sen takia on patentit.

Patentti ei estä tuotteen varastamista.

Patentin haltija voi toki haastaa patentin varastajan oikeuteen.

Lykkyä tykö case Pelle Peloton V.S. Kiinan valtio...

Länsimarkkinoille ei ole asiaa jos rikkoo toisen patenttia.

Vierailija
22/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä hommahan tuo on. 

Jos olisi lupausten mukainen tuote ja lupausten mukainen massatuotantokyky, niin patentit olisi haettu ja tuote esitelty. 

Olen aina ihmetellyt, että miksi joku lähtisi kauppaamaan ylivertaista rahantekoaparaattia sijoittajille? Miksei käynnistä projektia omilla (laina)rahoillaan ja firman keräämin voitoin laajenna bisnestä? Mikä järki olisi kaupata yrityksen osakkeita eli osuutta yhtiöstä alkumetreillä eli sijlloin, kun firmasta saa olemattoman hinnan?

Jos ei ole omaa rahaa. Pankki tuskin luotottaa hanketta, joka menee nurin 50% todennäköisyydellä, koska mahdollisesta huikeasta menestyksestä se saa vain normaalin koron. Jos siinä on ison flopin lisäksi mahdollisuus valtaviin tuottoihin, pääomasijoittaja voi hyvinkin kiinnostua. Hän saa myös niistä huimista tuotoista lihavan siivun, jos kiitä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä höyrytään, kun kaikki tietää että on pelkkää paskaa?

Vierailija
24/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://pub-fee113bb711e441db5c353d2d31abbb3.r2.dev/VTT_CR_00092_26.pdf

Conclusions and summary

This project included independent charging performance tests on the energy storage devices
supplied by the customer, which the customer identified as solid-state battery cells. Based on the
initial capacity test, the nominal capacity was determined to be 26 Ah. The cell was charged at 5C
(130 A) and 11C (286 A) in acc rdance wit t e c st ers test plan, and capacity, ener y, cell
temperature, and charging times were recorded.
Under the specified test conditions, the cell was successfully charged at 5C for more than 9
minutes, and 100 % of the charged capacity was available during the subsequent discharge. The
cell was also successfully charged at 11C for more than 3 minutes, with 98.499.6 % of the
charged capacity availa

Mutta kestääkö market akku 11C jumppaamista kärähtämättä?

Vierailija
25/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se todennäköistä että pari tyyppiä mullistaa koko akkuteollisuuden heh

Vierailija
26/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patentti ei vinosilmää pidättele.

Jos noin olisi, niin mitä ihmettä viivyttely auttaisi?  

Koska patentti ei vinosilmää pidättele.

Vierailija
27/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat toimittaneet jonkun hyvän LiFepo-akun ja sanoneet sen olevan heidän akkunsa ja 26Ah. 

Todellisuudessa akku on suuremman kapasiteetin omaava.

Sitten VTT testailee ja Donitsilabra julkistaa tulokset.

Seuraavaan testiin toimitetaan sitten jotain muuta...

VTT ei siis tutkinut, mitä testoakku on syönyt, vaan teki toimitetulle akkukennolle pyydetyt testit pyydetyossä olosuhteissa.

Näin luulen, jallitus tässä haisee.

Based on the initial capacity test, the nominal capacity was determined to be 26 Ah.

Vierailija
28/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mun mielestä tässä keississä alkaa olla jo lihaa luiden ymprillä. On tuossa jotain näyttöjä jo. Ja eihän kukaan läväytä koko pakka kerralla pöydälle. En ainakaan itse revittelisi koko keksintöä kansan tietoon, kun joku kiinalainen kuitenkin olisi heti kopioimassa.

Höpötät kuin hitaimmat WinCapitan uhrit. Persu?

Vierailija
29/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia on patentit.

Niin paitsi että jatkuvasti Apple Nokia ja Google on oikeudessa keskenään satojen tai tuhansien patenttien rikkomisesta.

Vierailija
30/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole heh. Mutta pari tyyppiä yrittää vedättää firman markkina-arvoa. Persuja. Tolvanoita.

Vierailija
31/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole heh. Mutta pari tyyppiä yrittää vedättää firman markkina-arvoa. Persuja. Tolvanoita.

Ai, Risto Siilasmaakin on nykyisin persu ja tolvana.

Vierailija
32/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa että PS sijoitti puolueen rahat tuohon 😂

Vierailija
33/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta astihan se on ollut päivänselvää. Samat uunot varmaan tuonnekin rahojaan työntäneet kuin Wincapitaan aikanaan.

Odottaisin rikostutkinnan alkavan tämän vuoden aikana.

Vierailija
34/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritiikki ja epäilykset ovat kohdistuneet siihen että yksi ja sama akku täyttää kaikki lupaukset. On jo ollut tiedossa että joku akku täyttää yhden lupauksen ja toinen akku toisen. Nyt odoteltiin testituloksia että yksi akku tosiaan tekee kaiken sen mitä luvattiin. Sen sijaan saatiin testitulokset että akku täytti pienen osan lupauksista ja mitään muuta ei saatu testata edes. Eli ei saatu mitään todellista tietoa. Tuollaisia akkuja on jo ollut mitä nyt testeissä julkistettiin.

Jos olisi oikeasti luvatun kaltainen akku, kaikki tulokset olisi julkistettu samalla. Läski lippimies koijaa loppuun asti. Jännästi "ihan kohta" asiakkaille toimitettavat akut viivästyivät loppuvuoteen. Sitä loppuvuotta ei koskaan tule, aina sama juttu näissä.

Vierailija
35/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko Sakari Lehtimäki[1] on suomalainen yrittäjä. Hän on perustanut muun muassa AppGyver -sovelluksen yhdessä Pikku G:nä tunnetun Henri Vähäkainun kanssa.[2] Hän on Donut Lab -yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja.[2][3]

Vierailija
36/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat toimittaneet jonkun hyvän LiFepo-akun ja sanoneet sen olevan heidän akkunsa ja 26Ah. 

Todellisuudessa akku on suuremman kapasiteetin omaava.

Sitten VTT testailee ja Donitsilabra julkistaa tulokset.

Seuraavaan testiin toimitetaan sitten jotain muuta...

VTT ei siis tutkinut, mitä testoakku on syönyt, vaan teki toimitetulle akkukennolle pyydetyt testit pyydetyossä olosuhteissa.

Näin luulen, jallitus tässä haisee.

Asiantuntijan mukaan latauskäytä muuten oli litiumille ominainen...

Ai senkin voi ladata 5 minuutissa eikä se laajene ilman jäähdytystä? Oletko asiantuntija sinä itse?

Vierailija
37/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patentti ei vinosilmää pidättele.

Jos noin olisi, niin mitä ihmettä viivyttely auttaisi?  

Koska patentti ei vinosilmää pidättele.

Huomaatte ehkä, että nimenomaan persut puolustelee huijarifirmaa 😂😂😂😂😂

Vierailija
38/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaisi jo lähettää poliisille tutkintapyyntö. Niissä kuitenkin kestää jonkin aikaa niin pääsevät sitten aloittamaan heti kun Sunny Donut Center on nostanut kädet pystyyn ja naurahtanut että ei tietenkään heillä ollut ihmeakkua, tykkäävät vain rahasta ja sitä sai väitteillä.

Vierailija
39/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko Lehtimäki ja Donut Lab ovat kirjoilla Virossa. Viron kaupparekisterin mukaan yrityksen omistaa puoliksi kaksi suomalaisyritystä, Donut Group Oy ja Donut Holding Oy.

Pitkään Lehtimäki ei ole Virossa asunut, sillä hän maksoi vielä vuonna 2024 veronsa Suomeen. Ansiotuloa kertyi 23000 euroa ja pääomatuloa 660000 euroa.

Lehtimäki on lähtöisin Seinäjoelta. Hän kertoi 2023 Helsingin Sanomien haastattelussa, että hänen isällään oli traktoreiden ja muiden raskaiden koneiden varaosia maahan tuova yritys.

Lehtimäki on kertonut Cofounderi-podcastissa, että hän innostui tietokoneista seitsenvuotiaana, kun perheeseen hankittiin Amiga.

Mä käytännössä co-hostasin kolmannen, neljännen ja viidennen luokan atk-tunnit opettajan kanssa, hän tarinoi.

Teini-iässä Lehtimäki perusti kristillistä räppiä esittävänä yhtyeen UDF. Hän itse esiintyi taiteilijanimellä Kasi ja juonsi Radio Deillä hengellistä ohjelmaa. Hän oli myös nuorille suunnatun kristillisen aikakauslehden Dynamiten päätoimittaja.

Usko on edelleen Lehtimäelle tärkeää. Helmikuussa hän kertoi menestyneensä Jumalan armon ja kovan työn ansiosta.

Ensimmäisen menestysyrityksensä Lehtimäki loi toisen kristillisiin arvoihin luottavan räppärin eli Henri Vähäkainun kanssa. Tämä nousi vuosituhannen alussa julkisuuteen artistinimellä Pikku G.

Kaksikko kehitti applikaatiota, jolla artistit voivat pitää yhteyttä faneihinsa. Kun se ei ottanut tulta, he vaihtoivat suuntaa. Syntyi Appgyver, applikaatio joka helpotti koodaamista.

Ohjelmistojätti SAP halusi ostaa firman. Lehtimäki kertoi neuvotteluista podcastissa.

Sanoin, että me tiedetään kyllä paljon me tarvitaan, että meillä on vaan yksi summa ja ikävä kyllä se ei oo neuvoteltavissa. Sit mä heitin hinnan joka oli kaksinkertainen plus miljoona päälle verrattuna edelliseen.

Kaupat toteutuivat 2021. Lehtimäellä oli sinä vuonna verottavia tuloja 8,5 miljoonaa euroa ja Vähäkainulla 1,8 miljoonaa.

Vierailija
40/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia on patentit.

Sanoo persu, joka tilaa piraattivaraosia Temusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi