Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on varmaa, että Donut Lab on huijaus

Vierailija
23.02.2026 |

Olisi ollut mahdollista todistaa väitteet, mutta näin ei tehty. https://www.hs.fi/visio/art-2000011838000.html

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne meni rahat..

Vierailija
2/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusettajat vievät aina tyhmien rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mun mielestä tässä keississä alkaa olla jo lihaa luiden ymprillä. On tuossa jotain näyttöjä jo. Ja eihän kukaan läväytä koko pakka kerralla pöydälle. En ainakaan itse revittelisi koko keksintöä kansan tietoon, kun joku kiinalainen kuitenkin olisi heti kopioimassa.

Vierailija
4/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mun mielestä tässä keississä alkaa olla jo lihaa luiden ymprillä. On tuossa jotain näyttöjä jo. Ja eihän kukaan läväytä koko pakka kerralla pöydälle. En ainakaan itse revittelisi koko keksintöä kansan tietoon, kun joku kiinalainen kuitenkin olisi heti kopioimassa.

Mitä se liha sinusta on? Jos tuote on, niin tottakai se patentoidaan ja tuodaan tuote esiin.

Vierailija
5/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

H y y s ä r i n juttu vaatii tilauksen

Vierailija
6/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia on patentit.

Vierailija
7/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä hommahan tuo on. 

Jos olisi lupausten mukainen tuote ja lupausten mukainen massatuotantokyky, niin patentit olisi haettu ja tuote esitelty. 

Vierailija
8/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patentti ei vinosilmää pidättele.

Vierailija
9/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patentti ei vinosilmää pidättele.

Jos noin olisi, niin mitä ihmettä viivyttely auttaisi?  

Vierailija
10/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat toimittaneet jonkun hyvän LiFepo-akun ja sanoneet sen olevan heidän akkunsa ja 26Ah. 

Todellisuudessa akku on suuremman kapasiteetin omaava.

Sitten VTT testailee ja Donitsilabra julkistaa tulokset.

Seuraavaan testiin toimitetaan sitten jotain muuta...

VTT ei siis tutkinut, mitä testoakku on syönyt, vaan teki toimitetulle akkukennolle pyydetyt testit pyydetyossä olosuhteissa.

Näin luulen, jallitus tässä haisee.

Vierailija
11/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tässä siinä mielessä oikeanlaista ajatusta, että hypellä ja poskettomalla liioittelullahan nykyään isot rahat tehdään, mutta olivat nyt vähän vaan liian innokkaita. 

Vierailija
12/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä hommahan tuo on. 

Jos olisi lupausten mukainen tuote ja lupausten mukainen massatuotantokyky, niin patentit olisi haettu ja tuote esitelty. 

Olen aina ihmetellyt, että miksi joku lähtisi kauppaamaan ylivertaista rahantekoaparaattia sijoittajille? Miksei käynnistä projektia omilla (laina)rahoillaan ja firman keräämin voitoin laajenna bisnestä? Mikä järki olisi kaupata yrityksen osakkeita eli osuutta yhtiöstä alkumetreillä eli sijlloin, kun firmasta saa olemattoman hinnan?

Vierailija
13/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia on patentit.

Patentti ei estä tuotteen varastamista.

Patentin haltija voi toki haastaa patentin varastajan oikeuteen.

Lykkyä tykö case Pelle Peloton V.S. Kiinan valtio...

Vierailija
14/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minusta tässä taas on perinteinen keissi että näytetään vähän nilkkaa ja maksamalla lisää saa vähän enemmän esille, paljastamatta kuitenkaan loppuun saakka.

Vierailija
15/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä hommahan tuo on. 

Olen aina ihmetellyt, että miksi joku lähtisi kauppaamaan ylivertaista rahantekoaparaattia sijoittajille? Miksei käynnistä projektia omilla (laina)rahoillaan ja firman keräämin voitoin laajenna bisnestä? Mikä järki olisi kaupata yrityksen osakkeita eli osuutta yhtiöstä alkumetreillä eli sijlloin, kun firmasta saa olemattoman hinnan?

Se on yks rahoituskanava ja rahulia nyt tarvii varsinkin alussa kun pitää saada tuote tuotantoon ja toisaalta bisnekset ei vielä pyöräytä kassavirtaa. Ihan normaalia käyttää useampaa kanavaa rahoitukseen, perus juttuja. Ja saa enemmän lainarahaa jos on omaa pääomaa pohjalla.

Vierailija
16/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat toimittaneet jonkun hyvän LiFepo-akun ja sanoneet sen olevan heidän akkunsa ja 26Ah. 

Todellisuudessa akku on suuremman kapasiteetin omaava.

Sitten VTT testailee ja Donitsilabra julkistaa tulokset.

Seuraavaan testiin toimitetaan sitten jotain muuta...

VTT ei siis tutkinut, mitä testoakku on syönyt, vaan teki toimitetulle akkukennolle pyydetyt testit pyydetyossä olosuhteissa.

Näin luulen, jallitus tässä haisee.

Asiantuntijan mukaan latauskäytä muuten oli litiumille ominainen...

Vierailija
17/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauska testi kun ei annettu mitään oikeita lukuja, ihan vaikka se perus kwh

Vierailija
18/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä hommahan tuo on. 

Mistä tiedät, ettei ole patenttihakemus vetämässä? Ne hakemukset tulevat julkisiksi yli vuoden viiveellä.

Vierailija
19/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljastui, että kyseessä litium-akku vaikka piti olla ettei litiumia akussa käytetä. Pohja pois donitsin akusta heti kättelyssä.

Vierailija
20/70 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://pub-fee113bb711e441db5c353d2d31abbb3.r2.dev/VTT_CR_00092_26.pdf

Conclusions and summary

This project included independent charging performance tests on the energy storage devices
supplied by the customer, which the customer identified as solid-state battery cells. Based on the
initial capacity test, the nominal capacity was determined to be 26 Ah. The cell was charged at 5C
(130 A) and 11C (286 A) in acc rdance wit t e c st ers test plan, and capacity, ener y, cell
temperature, and charging times were recorded.
Under the specified test conditions, the cell was successfully charged at 5C for more than 9
minutes, and 100 % of the charged capacity was available during the subsequent discharge. The
cell was also successfully charged at 11C for more than 3 minutes, with 98.499.6 % of the
charged capacity available after a full charge.

Eivät siis antaneet tutkia akkua lainkaan, vaan ladata pari kertaa täyteen. 🤣 Mitä tuollaisella "testillä" edes tekee, kun sehän voi olla mikä tahansa markkinoilta hankittu akku? Noita 30Ah:n litiumakkuja on kaupoissa vaikka kuinka paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi