Jos suhteessa on vähän seksiä naisen haluttomuuden takia, voiko nainen silti pitää parisuhdetta onnellisena?
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
"Siksi miehet aina syyttävät haluttomuudesta naista itseään, vaikka syy on pitkälti miehessä."
Annoit juuri hyvän esimerkin siitä miten molemmat ovat omissa poteroissaan. Vaikka miten vikaa olisikin miehessä niin tuskin sinäkään ihan täysin osaton olet tilanteeseen. Et tietenkään välttämättä tietoisesti mutta olet voinut tehdä tai sanoa jotain joka on siitä miehestä tuntunut siltä että et välitä.
Näin saattaa olla, mutta mies ei ole haluton, vaan nainen. Miten se nainen saa itsensä olemaan haluamatta puolisoaan sanomalla tai tekemällä jotain, joka on miehestä tuntunut välittämisen puutteelta? Outo logiikka.
Et tietenkään välttämättä tietoisesti mutta olet voinut tehdä tai sanoa jotain joka on siitä miehestä tuntunut siltä että et välitä.
En välitä miehen tarpeesta siittää elämänsä aikana 10 000 kertaa? En niin. Ei mieskään välitä minun tarpeestani ostaa elämässä 10 000 käsilaukkua. Tasoissa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sillä kumppanilla ole käsiä?
On mutta toiselle voi silti haluta tarjota jotain enemmän.
Siis haluat. Entä jos et haluaisi? Antaisitko silti?
Jokainen isä voi miettiä asiaa oman tyttärensä kautta. Haluatteko, että hän harrastaa poikaystävänsä kanssa seksiä silloinkin kun ei halua, vain siksi että jonne saa pallinsa tyhjiksi? Ei se teidän vonkaaminen ja painostaminen yhtään ylevämpää ole
En nyt haluaisi ainakaan nähdä poikaystävä vain jonain jonnena vaan ihan ihmisenä ja toivoisin että heidän yhteiselonsa olisi molemmin puolin hyvää ja tyydyttävää.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi se olisi vika, että nainen ei halua paritella (joko kenenkään tai kyseisen miehen kanssa) "
On se vika jos silloin ryhtyy parisuhteeseen miehen kanssa ilman että sanoo suoraan heti alussa että seksiä ei sitten tipu.
Sanooko mies heti alussa, että minä ryhdyn sitten kiukuttelevaksi lapseksi? Ei tällaista kukaan etukäteen kerro, eikä varmasti aiokaan. Näin vain tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen isä voi miettiä asiaa oman tyttärensä kautta. Haluatteko, että hän harrastaa poikaystävänsä kanssa seksiä silloinkin kun ei halua, vain siksi että jonne saa pallinsa tyhjiksi? Ei se teidän vonkaaminen ja painostaminen yhtään ylevämpää ole
En nyt haluaisi ainakaan nähdä poikaystävä vain jonain jonnena vaan ihan ihmisenä ja toivoisin että heidän yhteiselonsa olisi molemmin puolin hyvää ja tyydyttävää.
Ei vaan voi miettiä ihan oman persereikänsä kautta. Ottaisiko omaan persereikään ällön miehen spermaa tämän ehdoilla ja aikatauluilla, aina kun vetoaisi "tarpeeseensa" riippumatta siitä, haluaako itse tuota kuvottavaa eritettä oman kehonsa sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sama pätee siihen halukkaampaan osapuoleen. Ei saa vain itsekkäästi vonkua toista seksiin ja jättää huomiotta sen toisen halu ja oikeus kehorauhaan. "
Toista ei saa vonkua seksiä mutta pitää olla oikeus kertoa miltä itsestä tuntuu. Jos seksittömyys saa tuntemaan että ei ole enää haluttu ja toinen ei rakasta niin se on oikeus kertoa ilman että se leimataan vonkumiseksi.
Tässä taidettiin vonkumisella viitata vonkaamiseen eli seksin vaatimiseen, usein äärimmäisen epäviehättävillä tavoilla.
Se, että mies -tai nainen (itse olen se halukkaampi suhteessa ja nainen..)- kertoo tunteistaan ja mitä seksittömyys tekee vaikka yhteydelle tai itsetunnolle, ei ole vonkaamista.
Niinpä. Parisuhteen seksistä pitää keskustella muulloin, ei sillon kun on ns. tilanne päällä. Sohvalla rauhallisesti kuunellaan toista ja keskustellaan ihan kuten muustakin puhutaan.
Minun mielestäni kotisohva on huono paikka tälle keskustelulle. Siellä on se makuuhuone liian lähellä, ja tilanteessa kuitenkin saattaa tulla tunne, että keskustelun pointti on päätyä sinne makuuhuoneeseen.
Me pidämme muutamia kertoja vuodessa parisuhdekeskusteluja, jossa molemmat kertovat haluistaan ja toiveistaan, ja käymme nämä keskustelut aina muualla kuin kotona, ja vielä niin että emme ihan heti ole sinne kotiin edes menossa vaan olemme suunnitelleet jotain menoa sen jälkeen.
Ravintola esim on hyvä paikka, ja sen jälkeen vaikkapa teatteriin.
Tämä ihmetyttää aina minua. Jos en haluaisi, siis en tuntisi mitään halua seksiin sillä hetkellä sen henkilön kanssa että en kykenisi yhdyntään niin se, että minun pitäisi siinä tilanteessa alkaa suulla tai käsin tyydyttämään jotain kiihkossaan nylkyttävää miestä veisi viimeiset haluni!
Ihmiset ovat ja saavat olla erilaisia. Ei se että itsellä ei juuri silloin tee mieli muuta miestäni minun silmissäni mitenkään vastenmieliseksi. Ihan sama rakas mies se edelleen on ja voin oikein hyvin hänelle helpotuksen suoda. Mutta jos se sinulla ei toimi niin sekin on ihan ok.
On mutta toiselle voi silti haluta tarjota jotain enemmän.
Mitäs sinä tarjoat naiselle? Spermoittaminen ei ole hänelle etu vaan haitta, mikä vaikuttaa negatiivisesti hänen terveyteensä, maineeseensa ja hyvinvointiinsa. Mitä sinä annat naiselle vastineeksi tästä häpäisemisestä, tahraamisesta ja hänen kehonsa pilaamisesta?
Vierailija kirjoitti:
"Onko tosiaan niin, että mies on niin yksinkertainen, että hän näkee rakkautena ainoastaan seksin? "
Tunteitaan ei voi valita, ei mies eikä nainen. Miehen tunne-elämä nyt vain keskimäärin rakennettu niin että hän tuntee itsensä hyväksytyksi miehenä jos nainen haluaa hänen kanssaan seksiä (ja nimenomaan haluaa, eli sen prostituution voit unohtaa). Sillä ei ole mitään tekemistä älyn kanssa. Ei nainenkaan älyllään mieti että haluampa nyt ensin mieheltä hellyyttä ja sitten alan haluta seksiä. Kyse on tunteista jotka vain tulevat ja niitä ei voi kontrolloida.
Et sinä voi määrätä sitä mitä toinen saa tuntea tai miten toisen pitäisi tuntea. Se pitää vain hyväksyä.
Jos haluat olla miehen kanssa niin sinun pitää hyväksyä se mies ja miehen tunteet sellaisina kuin ne ovat.
Höpö höpö. Eivät kaikki miehet suinkaan ole tuollaisia aliolentoja. Seksuaalisuudestaan epävarmat varmasti ovat.
Minun mielestäni kotisohva on huono paikka tälle keskustelulle. Siellä on se makuuhuone liian lähellä, ja tilanteessa kuitenkin saattaa tulla tunne, että keskustelun pointti on päätyä sinne makuuhuoneeseen.
Me pidämme muutamia kertoja vuodessa parisuhdekeskusteluja, jossa molemmat kertovat haluistaan ja toiveistaan, ja käymme nämä keskustelut aina muualla kuin kotona, ja vielä niin että emme ihan heti ole sinne kotiin edes menossa vaan olemme suunnitelleet jotain menoa sen jälkeen.
Parasta kun mies alkaa vonkaamaan ja syyllistämään ravintolassa. Ymmärrättekö edes itse miten naurettavalta tuo kuulostaa. Itse käyn ravintolassa ihan vaan nauttimassa ihmisten seurasta, en kuuntelemassa mitään pallikipuisen koiraan vikinää.
Miten se nainen saa itsensä olemaan haluamatta puolisoaan sanomalla tai tekemällä jotain, joka on miehestä tuntunut välittämisen puutteelta?
Niin että ensin mies loukkaantuu ja sitten ei enää halua olla niin rakastava naista kohtaan ja siitä taas nainen loukkaantuu ja menettää halunsa.
Ihan normaali kehä miten nämä usein menevät. Monesti vielä monta kierrosta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihmetyttää aina minua. Jos en haluaisi, siis en tuntisi mitään halua seksiin sillä hetkellä sen henkilön kanssa että en kykenisi yhdyntään niin se, että minun pitäisi siinä tilanteessa alkaa suulla tai käsin tyydyttämään jotain kiihkossaan nylkyttävää miestä veisi viimeiset haluni!
Ihmiset ovat ja saavat olla erilaisia. Ei se että itsellä ei juuri silloin tee mieli muuta miestäni minun silmissäni mitenkään vastenmieliseksi. Ihan sama rakas mies se edelleen on ja voin oikein hyvin hänelle helpotuksen suoda. Mutta jos se sinulla ei toimi niin sekin on ihan ok.
Ehkäpä miehet itse haluavat, että karvaiset homot r aiskaavat heidät suuhun jos ei huvita antaa persereikää.
Siis haluat. Entä jos et haluaisi? Antaisitko silti
En tietenkään. Sanoin vain että on myös ihan mahdollista että osa ihmisistä aidosti haluaa ilman että se on millään tavalla pakotettua.
Sanooko mies heti alussa, että minä ryhdyn sitten kiukuttelevaksi lapseksi? Ei tällaista kukaan etukäteen kerro, eikä varmasti aiokaan. Näin vain tapahtuu
Sitten ei vain pidä ihmetellä jos muutoksesta seuraa ongelmia parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Siis haluat. Entä jos et haluaisi? Antaisitko silti
En tietenkään. Sanoin vain että on myös ihan mahdollista että osa ihmisistä aidosti haluaa ilman että se on millään tavalla pakotettua.
Normaali ihminen ei halua olla missään tekemisissä sukuelinten tai eritteiden kanssa sellaiselta taholta, jota ei halua. Tuollainen on maksimissaan jotain ehdollistumaa tai ylisukupolvista alistumista, että pitäisi olla. Oman lapsensa perseen voi pestä vaipanvaihdon yhteydessä mutta aikuinen mies osaa itse vapauttaa palleistaan siemenet. Jos ei osaa niin minä autan vain skalpellilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinko näet miehesi?
Eipä yksikään mies mitenkään kovin viehättävä tai esteettinen ole. Kauneimmat ja nuorimmat pollerotkin kantavat niitä ryppyisiä palleroita ihan vauvasta asti, jotka tekevät kaikista miehistä samanlaisia karvaisia, ällöttäviä apinoita viimeistään vanhemmalla iällä ja sen typerän eristeleikin seurauskin on vaan lisää näitä ällöttäviä yksilöitä
Moi Saara Särmä
Meitä on kuule paljon muitakin jotka eivät pidä alhaisempaa elämänmuotoa millään tavalla viehättävänä.
Tuo alkaa jo olla netin incel-likaviemäritasoa. Se on kyllä jännä, miksi em. tyypit ovat usein miehen kanssa naimisissa. Sääliksi käy niitä ukkoja.
Tuo on vähän kuin joku Tuure Boelius menisi väkisin naisen kanssa kimppaan, ja sitten julkaisisi kirjoja ja artikkeleita, että "vihaan naisia". Jostain syystä homomiehet bilettää ja nussii, feministilesbot sen sijaan ovat todella äkäisiä ja ilkeitä.
Ei miehistä tarvitse viehättyä, nuolkaa pillua ja olkaa onnellisia!
Vierailija kirjoitti:
Parasta kun mies alkaa vonkaamaan ja syyllistämään ravintolassa. Ymmärrättekö edes itse miten naurettavalta tuo kuulostaa. Itse käyn ravintolassa ihan vaan nauttimassa ihmisten seurasta, en kuuntelemassa mitään pallikipuisen koiraan vikinää.
Ei kannata ottaa miestä joka vonkaa. Meillä varmistellaan tuolla, että se ei vahingossakaan tunnu siltä kummastakaan osapuolesta. Ei siis ole vonkausta meillä. Ei olisi kotonakaan, ulos meneminen on varotoimenpide jottei vahingossakaan sellaista tunnetta kummallekaan tulisi. Keskusteluille paras paikka on aina mahdollisimman neutraali, ja koti ei sellainen paikka ole.
Miehiä on hyviäkin, toivottavasti joskus tapaat sellaisen.
Ei vaan voi miettiä ihan oman persereikänsä kautta. Ottaisiko omaan persereikään ällön miehen spermaa tämän ehdoilla ja aikatauluilla, aina kun vetoaisi "tarpeeseensa" riippumatta siitä, haluaako itse tuota kuvottavaa eritettä oman kehonsa sisälle.
Luetko sinä toisten kirjoituksia ollenkaan vaan suollatko vain tuota katkeraa tilitystä sen kummemmin asiayhteyttä ajattelematta?
Se, että mies -tai nainen (itse olen se halukkaampi suhteessa ja nainen..)- kertoo tunteistaan ja mitä seksittömyys tekee vaikka yhteydelle tai itsetunnolle, ei ole vonkaamista.
Näin sen pitäisi olla. Olen kyllä silti kuullut suhteesta jossa toimen osapuoli koki tunteiden kertomisen painostuksena koska kuulemma toinen yritti saada sillä hänelle huonon omantunnon eli manipuloida.
Joten nämä eivät aina ole ihan yksiselitteisiä miten nämä nähdään ja koetaan.