Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos suhteessa on vähän seksiä naisen haluttomuuden takia, voiko nainen silti pitää parisuhdetta onnellisena?

Vierailija
22.02.2026 |

Kiinnostava kysymys, kokemukseni mukaan ei voi

Kommentit (421)

Vierailija
321/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hedelmällisintä on keskustella sellaisesta tilanteesta, jossa haluttomuus johtuu suhteen puutteista. Ja silloin kyllä katse kohdistuu mieheen."

Suhteen puutteet voivat kyllä liittyä ihan yhtä hyvin kumpaan vain sukupuoleen. Eivät naiset ole luonnostaan aina mitään parisuhteen mestareita.

"Mutta kerro sinä mikä on mielestäsi naisessa oleva syy naisen haluttomuuteen?"

Kuten jo sanoin, nainen voi esim. haluta että hetki on ihan täydellinen jotta seksiin kannattaa ryhtyä. Ja normaalissa arjessa sellaista voi olla hankala löytää. Tai osalla naisista vaikka kehon muutokset synnytyksen jälkeen voivat saada seksuaalisen itsetunon alas vaikka mies ei koskaan sanoisi mitään.

Enkä tietenkään sano että jokainen nainen olisi tällainen. Mutta sellaisestakin olen kyllä kuullut.

Eli kyllä syitä voi olla naisessakin.

Vierailija
322/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sama pätee siihen halukkaampaan osapuoleen. Ei saa vain itsekkäästi vonkua toista seksiin ja jättää huomiotta sen toisen halu ja oikeus kehorauhaan. "

Toista ei saa vonkua seksiä mutta pitää olla oikeus kertoa miltä itsestä tuntuu. Jos seksittömyys saa tuntemaan että ei ole enää haluttu ja toinen ei rakasta niin se on oikeus kertoa ilman että se leimataan vonkumiseksi.

Tässä taidettiin vonkumisella viitata vonkaamiseen eli seksin vaatimiseen, usein äärimmäisen epäviehättävillä tavoilla. 

Se, että mies -tai nainen (itse olen se halukkaampi suhteessa ja nainen..)- kertoo tunteistaan ja mitä seksittömyys tekee vaikka yhteydelle tai itsetunnolle, ei ole vonkaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuinkahan moni mies harrastaa parisuhteessa seksiä haluamattaan? Moni nainen harrastaa kyllä. Miehen on helppo sanoa, että ei nouse nyt. Seksi on nyt mahdotonta."

Miten niin mahdotonta? Ei seksi ole vain yhdyntä. Ei miehellä eikä naisella.

Kyllä meillä on ollut suhteessa tapa että jos itsellä ei silloin yhtään nappaa ja toisella on kauhea tarve niin sille toiselle tarjotaan pikainen helpotus sitä parempaa aikaa odotellessa.

Eikö sillä kumppanilla ole käsiä?

Vierailija
324/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen, vaikka haluan seksiä vain ovulaation aikaan. Olisin onneton, jos joutuisin harrastamaan seksiä joka viikko tai jopa monta kertaa viikossa. 

Vierailija
325/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai osalla naisista vaikka kehon muutokset synnytyksen jälkeen voivat saada seksuaalisen itsetunon alas vaikka mies ei koskaan sanoisi mitään.

Ai naisen vika että miehensiemen ja pharma r aiskaavat ja silpovat pillun tuhannen säpäleiksi? :D Huh huh mikä narsisti r aiskaaja, toivottavasti kukaan nainen ei koskaan joudu olemaan missään tekemisissä kanssasi

Vierailija
326/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parisuhde muutakin kuin seksiä. Jos jatkuvasti haluaa seksiä niin sehän on jo seksiriippuvuutta. Sehän on sitten pelkkä seksisuhde jos se seksi on se tärkein eikä voi olla ilman sitä.

Vierailija
327/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuinkahan moni mies harrastaa parisuhteessa seksiä haluamattaan? Moni nainen harrastaa kyllä. Miehen on helppo sanoa, että ei nouse nyt. Seksi on nyt mahdotonta."

Kyllä meillä on ollut suhteessa tapa että jos itsellä ei silloin yhtään nappaa ja toisella on kauhea tarve niin sille toiselle tarjotaan pikainen helpotus sitä parempaa aikaa odotellessa.

Sadisteilla tarve tulee tyydytettyä vain jos saa alistettua toisen ihmisen s eksiorjaksi. Ei suinkaan se että saa pallit tyhjäksi, vaikka tosiasiassa se helpottaa ihan yhtä lailla kuin paskasuolenkin tyhjentäminen, eikä ole edes tapahtumana mitenkään erilainen.

Vierailija
328/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hedelmällisintä on keskustella sellaisesta tilanteesta, jossa haluttomuus johtuu suhteen puutteista. Ja silloin kyllä katse kohdistuu mieheen."

Suhteen puutteet voivat kyllä liittyä ihan yhtä hyvin kumpaan vain sukupuoleen. Eivät naiset ole luonnostaan aina mitään parisuhteen mestareita.

"Mutta kerro sinä mikä on mielestäsi naisessa oleva syy naisen haluttomuuteen?"

Kuten jo sanoin, nainen voi esim. haluta että hetki on ihan täydellinen jotta seksiin kannattaa ryhtyä. Ja normaalissa arjessa sellaista voi olla hankala löytää. Tai osalla naisista vaikka kehon muutokset synnytyksen jälkeen voivat saada seksuaalisen itsetunon alas vaikka mies ei koskaan sanoisi mitään.

Enkä tietenkään sano että jokainen nainen olisi tällainen. Mutta sellaisestakin olen kyllä kuullut.

Eli kyllä syitä voi olla naisessakin.

Syy on naisessa? Siksi että hän haluaa nauttia seksistä kanssasi (eli haluaa että hetki on hänelle sopiva) ja siksi että nainen on synnyttänyt SINUN lapsesi?

Vierailija
329/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Kyllä meillä on ollut suhteessa tapa että jos itsellä ei silloin yhtään nappaa ja toisella on kauhea tarve niin sille toiselle tarjotaan pikainen helpotus sitä parempaa aikaa odotellessa.

___

Tämä ihmetyttää aina minua. Jos en haluaisi, siis en tuntisi mitään halua seksiin sillä hetkellä sen henkilön kanssa että en kykenisi yhdyntään niin se, että minun pitäisi siinä tilanteessa alkaa suulla tai käsin tyydyttämään jotain kiihkossaan nylkyttävää miestä veisi viimeiset haluni! Siis se kertoisi että toinen on ok haluttomaan sekaantumisen kanssa ja kokemus olisi itselleni vastenmielinen. "ai et voi nyt virittäytyä tunnelmaan tai kokea nautintoa, ehkä olet kipeä tai ahdistunut?? Entä sitten, tyydytä pls kuitenkin mut jooookoooo "

Yhden menneisyyden poikkiksen kanssa koinkin pari tällaista tilannetta ja se tappoi kaikki tunteet. Onneksi emme asuneet yhdessä tai mitään niin oli helppo erota. Muuten en ole haluttomuudesta kärsinyt pitkässäkään avosuhteessa. 

Itse otsikon kysymykseen sanoisin että varmaan haluttomampi voi olla onnellinen jos se hänen oma haluttomuus johtuu jostain ettei hormonaalisesti tai muuten , aseksuaali?, vain haluakaan eikä asia vaivaa henkilöä itseään siis. Jos taas tunteet loppunut ja asia kaihertaa eli kun itse olin tuon yhden exän kanssa haluton *häntä kohtaan*, mutta seksi ja yhteys toiseen kehollisestikin kiinnosti muuten niin ei silloin varmastikaan voi olla tyytyväinen. 

Vierailija
330/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinko näet miehesi?

Eipä yksikään mies mitenkään kovin viehättävä tai esteettinen ole. Kauneimmat ja nuorimmat pollerotkin kantavat niitä ryppyisiä palleroita ihan vauvasta asti, jotka tekevät kaikista miehistä samanlaisia karvaisia, ällöttäviä apinoita viimeistään vanhemmalla iällä ja sen typerän eristeleikin seurauskin on vaan lisää näitä ällöttäviä yksilöitä

Moi Saara Särmä 

Vierailija
331/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Emme puhu. Sen hyvänkin parisuhteen saa tuhottua sillä, että lähtee mukaan seksiin jota ei halua. Se saa toisen ihmisen tuntumaan seksuaalisesti vastenmielisenä ja sitä kautta sitten muutenkin. 

Pahin virhe, jonka olen koskaan parisuhteessa tehnyt, on juuri tuo, että olen toista miellyttääkseni lähtenyt seksiin mukaan. "

Et nyt selvästikään lue ajatuksella mitä minä kirjoitan ja mietit vain omaa suhdettasi jossa olet nimenomaan halunnut mielyttää sitä toista. Et siis etsiä tapoja joilla sinä itse haluaisit aidosti. Ja siitä minä puhun nyt. Oman seksuaalisuuden ja sen toiminnan löytämisestä. En mistään mielyttämisestä.

Ja olen monta kertaa sanonut että jos ei tunnu että tämä sopii itselle niin sitten ei tietenkään väkisin yhtään enempää.

Minä olen seksuaalisuuteni kanssa täysin sinut, ja nimenomaan löytänyt ne tavat joilla haluni pysyvät aktiivisina. Mieheni tietää nämä, ja kunnioittaa niitä. Meillä on paljon erinomaista seksiä mieheni kanssa ja nautin siitä suuresti. Ja tiedän myös, että jos lähtisin seksiin mukaan ilman sitä halua niin tämä kaunis ja ihana suhde menisi pilalle, enkä enää kykenisi miestäni pitämään haluttavana, todennäköisesti koskaan. Enkä kyllä usko, että hänkään haluaisi minun kanssaan seksiä harrastavan ilman sitä halua. Mutta meillä onkin hyvä suhde ja terve seksielämä. 

Vierailija
332/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli on tilanteita joissa vaikkapa hormonaaliset muutokset, mielenterveyteen liittyvät asiat, stressi jne. voivat aiheuttaa sen että ihminen on haluton vaikka toinen tekisi mitä tahansa ja kaiken ihan oikein.

"Periaatteessa jos halua on joskus suhteessa ollut, sen voi myös palauttaa. "

Periaatteessa ei riitä jos käytännössä aina ei.

Kyllä puoliso voi auttaa puolison mielenterveyttä ja vähentää stressiä omalla tavallaan todella paljon. Vinkkinä, että huutaminen ja vonkaaminen ei auta kumpaakaan.

Toi että tekee "mitä tahansa" ja "kaiken ihan oikein" on lapsellista puhetta. Ei kannata tehdä "mitä tahansa", vaan niitä ei-tyhmiä asioita. Jos ei itse ymmärrä mistä on kyse, niin kannattaa käydä terapeutilla saamassa lisäapua.

Vierailija
333/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinko näet miehesi?

Eipä yksikään mies mitenkään kovin viehättävä tai esteettinen ole. Kauneimmat ja nuorimmat pollerotkin kantavat niitä ryppyisiä palleroita ihan vauvasta asti, jotka tekevät kaikista miehistä samanlaisia karvaisia, ällöttäviä apinoita viimeistään vanhemmalla iällä ja sen typerän eristeleikin seurauskin on vaan lisää näitä ällöttäviä yksilöitä

Moi Saara Särmä 

Meitä on kuule paljon muitakin jotka eivät pidä alhaisempaa elämänmuotoa millään tavalla viehättävänä.

Vierailija
334/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siksi miehet aina syyttävät haluttomuudesta naista itseään, vaikka syy on pitkälti miehessä."

Annoit juuri hyvän esimerkin siitä miten molemmat ovat omissa poteroissaan. Vaikka miten vikaa olisikin miehessä niin tuskin sinäkään ihan täysin osaton olet tilanteeseen. Et tietenkään välttämättä tietoisesti mutta olet voinut tehdä tai sanoa jotain joka on siitä miehestä tuntunut siltä että et välitä.

Aivan varmasti, mutta miten tämä liittyy minuun?

Vierailija
335/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mutta toiselle voi silti haluta tarjota jotain enemmän.

Vierailija
336/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli on tilanteita joissa vaikkapa hormonaaliset muutokset, mielenterveyteen liittyvät asiat, stressi jne. voivat aiheuttaa sen että ihminen on haluton vaikka toinen tekisi mitä tahansa ja kaiken ihan oikein.

"Periaatteessa jos halua on joskus suhteessa ollut, sen voi myös palauttaa. "

Periaatteessa ei riitä jos käytännössä aina ei.

Kyllä puoliso voi auttaa puolison mielenterveyttä ja vähentää stressiä omalla tavallaan todella paljon. Vinkkinä, että huutaminen ja vonkaaminen ei auta kumpaakaan.

Toi että tekee "mitä tahansa" ja "kaiken ihan oikein" on lapsellista puhetta. Ei kannata tehdä "mitä tahansa", vaan niitä ei-tyhmiä asioita. Jos ei itse ymmärrä mistä on kyse, niin kannattaa käydä terapeutilla saamassa lisäapua.

Joo tai gaslightaus että naisella on jotain ongelmia, hormonihäiriöitä tai hänessä on jotakin vikaa ettei halua jatkuvalla syötöllä jonkun öklön 50/50 miehen myrkkyspermoja pilluunsa :'D 

Vierailija
337/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sama pätee siihen halukkaampaan osapuoleen. Ei saa vain itsekkäästi vonkua toista seksiin ja jättää huomiotta sen toisen halu ja oikeus kehorauhaan. "

Toista ei saa vonkua seksiä mutta pitää olla oikeus kertoa miltä itsestä tuntuu. Jos seksittömyys saa tuntemaan että ei ole enää haluttu ja toinen ei rakasta niin se on oikeus kertoa ilman että se leimataan vonkumiseksi.

Tässä taidettiin vonkumisella viitata vonkaamiseen eli seksin vaatimiseen, usein äärimmäisen epäviehättävillä tavoilla. 

Se, että mies -tai nainen (itse olen se halukkaampi suhteessa ja nainen..)- kertoo tunteistaan ja mitä seksittömyys tekee vaikka yhteydelle tai itsetunnolle, ei ole vonkaamista.

Niinpä. Parisuhteen seksistä pitää keskustella muulloin, ei sillon kun on ns. tilanne päällä. Sohvalla rauhallisesti kuunellaan toista ja keskustellaan ihan kuten muustakin puhutaan.

Vonkaaminen on miesten paha tapa, joka perustuu vain ja ainoastaan miesten itsekeskeisyyteen ja uskoon, että heillä on oikeus käyttää naista hyväkseen. Vastenmielinen tapa joka lienee aika usein naisten haluttomuuden taustallakin. Mies ei vaan sitä tajua, sen sijaan syyttelee vaan naista. 

Vierailija
338/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kamalalta. Jos ei halua, niin ei halua. Ei myöskään sitä muuta seksuaalista toimintaa kuin yhdyntää. Jos kauhea tarve on, ja toista ei haluta, niin sen verran pitäisi olla kunnioitusta toista kohtaan, että hoitaisi asiansa itse. Se käsihoito on aivan yhtä vastenmielistä haluttomana kuin yhdyntäkin, ja suuhoito vielä paljon pahempaa. 

Ei noita kuulu tehdä jollei ole sitä halua. Sinä ilmeisesti haluat, joten et sitten haluton ole eikä liity keskusteluun. 

Vierailija
339/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on naisessa? Siksi että hän haluaa nauttia seksistä kanssasi (eli haluaa että hetki on hänelle sopiva)

Jos sellainen hetki löytyy äärimmäisen harvoin niin se voi edelleen olla ongelma.

Vierailija
340/421 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen isä voi miettiä asiaa oman tyttärensä kautta. Haluatteko, että hän harrastaa poikaystävänsä kanssa seksiä silloinkin kun ei halua, vain siksi että jonne saa pallinsa tyhjiksi? Ei se teidän vonkaaminen ja painostaminen yhtään ylevämpää ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme