Jos suhteessa on vähän seksiä naisen haluttomuuden takia, voiko nainen silti pitää parisuhdetta onnellisena?
Kommentit (184)
Tietenkin voi. Yleensä se haluton on nimenomaan se joka on tyytyväinen. Hänhän saa kaiken mitä haluaa, seksiäkin jos sattuisi haluamaan.
Silloinhan sitä vasta onkin onnellinen. Toinen osapuoli sitten ehkä ei.
Minä voisin, tosin minulla nyt on matala/vaihteleva libido muutenkin. Mutta mikäli en ole ottanut eroa kumppanista, niin voi olettaa, että suhde on mielestäni hyvä. Itse ylipäätään kaipaan enemmän sellaista arjen kumppanuutta ja sielujen sympatiaa, kuin seksiä.
Olin parikymppisenä parisuhteeseeni hyvin tyytyväinen, vaikka e-pillerit veivät kaikki halut. Myöhemmin kävi ilmi, että mies ei ollut todellakaan tyytyväinen.
Mun ystäväni pitää avioliittoaan hyvin onnellisena vaikkei ole tainnut olla miehensä kanssa ainakaan 20 vuoteen. Puhui jo nelikymppisenä tyyliin "hyvä kun on lapset tehty ei tarvitse enää antaa". Ja miehensä on aivan upea tyyppi??
Tietysti jos muut asiat on kunnossa.
Voi varmaankin - aivan kuten mieskin voi pitää parisuhdetta onnellisena, vaikka suhteessa olisi vähän seksiä miehen haluttomuuden takia. Terkuin, mies
Ainoat miehet, joilta en halua seksiä, ovat pehmeitä kilttejä ja pienipippelisiä, eli nk. testosteronivajeisia. Ei sellainen nainen ole onnellinen. Sellainen nainen kokee olevansa loukussa. Mutta nainen ajattelee aina koko sosiaalista piiriä, sen miehen kavereita ja sukulaisia, omia kavereitaan ja sukulaisiaan, vaikka inhoaisikin seksiä kanssasi, voi pysyä kanssasi sosiaalisten syiden takia. Joskus taloudellistenkin, jos kyseessä on lapsiperhe.
Naisen elämä on onnellista ilman alhaista siitossimulaatiota. Mutta voipi olla että miehen läsnäolokin pilaisi sen onnen, vaikkei joutuisikaan sperma ämpäriksi
Suurin osa luonnon eläimistä parittelee vain lisääntyäkseen eikä heillä tunnu olevan minkäänlaisia motivaatio-ongelmia tai masennusta
En ole eläissäni tavannut kuin yhden naisen, joka oli epäseksuaalinen (=meni naimisiin vain lapset saadakseen). Siksi luulen, että tässä ketjussa on pettäjämiesten provoyrityksiä enemmän kuin aidon seksuaalisen naisen puhetta. Itse olen rakastanut seksiä aina. Allekirjoitan sen, että jos mies on älykäs ja olemukseltaan feminiini, juuri tuo alavarustuksen koko esim. vie kaikki halut, ellei sitä ole, mutta hänen kanssaan voi silti tulla hyvin toimeen; näitä minulla oli yliopistokavereissa paljonkin. Seksi sen sijaan on tärkein osa parisuhdetta mulle. En ikimaailmassa menisi sänkyyn miehen kanssa, joka ei saa maata järkkymään jalkojeni alta.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin, tosin minulla nyt on matala/vaihteleva libido muutenkin. Mutta mikäli en ole ottanut eroa kumppanista, niin voi olettaa, että suhde on mielestäni hyvä. Itse ylipäätään kaipaan enemmän sellaista arjen kumppanuutta ja sielujen sympatiaa, kuin seksiä.
Entä mitä mietit siitä, että se miehesi samaan aikaan ei olisi tyytyväinen?
En lue koko ketjua. Lyhyt vastaus: ei. Seksi on (mulle) ehdottomasti tärkein ja vapauttavin, ihanin osa parisuhdetta
N56 (jolla on aina ollut itseään nuorempia miehiä)
Mieskin voi pitää parisuhdetta onnellisena vaikka käy välillä vähän nusasemassa ulkona. Ei oo keneltäkään pois.
Seksivietti on lopulta vain evoluution mekanismi. Rakentaakko elämää sen varaan? Mitä sitten kun seksivietti väistämättömästi hiipuu? Viriilit erikoistapaukset ovat 0;0001% maailmassa. Kaikki vanhukset ei pane toisiaan 24/7 toisin kuin iltapulut kertovat.
Kyllä voi, mutta heidän miehensä ovat deittiapeissa etsimässä salaseuraa.
Haluttomuus johtuu siitä, ettei se kumppani ole haluttava.
Sehän tosiaan on vain yksi vietti muiden joukossa. Miehenä koen että en ole hyväksytty ja tarpeellinen naisellenk kun hän ei enää halua läheisyyttä. Se tuskin edes on ihan noin.
Hänellä on matala libido nykyään, nuorempana se oli aika vaihteleva mutta sitä oli. Nykyään enää noin kerran kuukaudessa häntä haluttaa. Hän ei itse voi sille mitään, minä taas ainakin teoriassa voisin mut se vaatisi aivan järjettömiä mittasuhteita. Ei mennä siihen, mutta point se et naisen vika se ei ole sen enempää kuin minunkaan. Olenko onnellinen suhteessa näissä olosuhteissa? Haluaisin olla, mutta rehellisesti, en ole. Eroa on pohdittu mut se olisi monessa muussa kuin seksiasioissa tuhoisaa. Lapdet, omaisuus, perhe, turva, muu läheisyys, kumppanuus, talousasiat. Enkä minä missään seksissä kylpisi sinkkunakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä mitä mietit siitä, että se miehesi samaan aikaan ei olisi tyytyväinen?
No sitten oletan, että mies aikuisena ihmisenä osaa avata suunsa ja kertoa mistä kiikastaa, niin voimme ihan yhdessä käydä sen keskustelun, onko suhteella ylipäätään tulevaisuutta.
Ei voi, mutta ei välttämättä halua erota