Jos suhteessa on vähän seksiä naisen haluttomuuden takia, voiko nainen silti pitää parisuhdetta onnellisena?
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiersit kysymyksen. En ole yllättynyt
En halua elää elämääni ajattelemalla kaikkea pahimman skenaarion mukaan. Se ei tuota mitään hyvää. Jos joku asia oikeasti alla olla ongelma niin sitten palataan asiaan. Mutta kahden fiksun nuoren miehen vamhempana en halua nähdä miehiä lähtökohtaisesti itsekkäinä sikoina.Kierrät edelleen kysymyksen, jonka luulisi olevan helppo. Itse haluan tyttärieni harrastavan seksiä ainoastaan kun haluavat sitä ja nauttivat siitä. Ei tarvetta kiertelyyn ja kaarteluun.
Miehet eivät yksinkertaisesti voi puhua näistä asioista suoraan koska se ei kestäisi päivänvaloa. He itse tietävät millaista saastaa ovat ja puhuvat siksi näistä asioista ainoastaan kiertoilmauksin ja vältellen. Epsteinit ja pelicotit sitten paljastavat totuutta pala kerrallaan.
Siltä se välillä tuntuu. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihmetyttää aina minua. Jos en haluaisi, siis en tuntisi mitään halua seksiin sillä hetkellä sen henkilön kanssa että en kykenisi yhdyntään niin se, että minun pitäisi siinä tilanteessa alkaa suulla tai käsin tyydyttämään jotain kiihkossaan nylkyttävää miestä veisi viimeiset haluni!
Ihmiset ovat ja saavat olla erilaisia. Ei se että itsellä ei juuri silloin tee mieli muuta miestäni minun silmissäni mitenkään vastenmieliseksi. Ihan sama rakas mies se edelleen on ja voin oikein hyvin hänelle helpotuksen suoda. Mutta jos se sinulla ei toimi niin sekin on ihan ok.
Mutta onhan tuo outoa, että et halua harrastaa seksiä yhdynnässä yhdessä miehen kanssa, mutta ihan okei on että toimit kuin seksityöntekijä ja "tarjoat miehelle helpotuksen" harrastamalla seksiä toisella tavoin.
En tajua. En pystyisi omaksumaan tuollaista vanhakantaista palveluasennetta.
Ja kiinnostaa sekin, että meneekö teillä tasa-arvoisesti toisin päin myös? Siis jos mies ei halua penetraatioseksiä, suostuuko hän käsin tai suulla tyydyttämään sinut?
Kierrät edelleen kysymyksen, jonka luulisi olevan helppo
En jaksa toistaa itsestäänselvyyksiä. Tietenkin ketään ei pidä pakottaa mihinkää. Sen olen sanonut jo kymmeniä kertoja.
Mutta ihmettelen miksi pitää koko ajan toistaa skenaariota jossa on suunilleen selviö että tyttöä painostetaan seksiin? Minusta sitä ei pidä normalisoida.
Vierailija kirjoitti:
Kierrät edelleen kysymyksen, jonka luulisi olevan helppo
En jaksa toistaa itsestäänselvyyksiä. Tietenkin ketään ei pidä pakottaa mihinkää. Sen olen sanonut jo kymmeniä kertoja.Mutta ihmettelen miksi pitää koko ajan toistaa skenaariota jossa on suunilleen selviö että tyttöä painostetaan seksiin? Minusta sitä ei pidä normalisoida.
Miten nämä kommentit tässä ketjussa eroavat siitä? Eivät mitenkään.
Ja kiinnostaa sekin, että meneekö teillä tasa-arvoisesti toisin päin myös? Siis jos mies ei halua penetraatioseksiä, suostuuko hän käsin tai suulla tyydyttämään sinut?
Lue mitä kirjoitan. Sanoi sen jo ihan ensimmäisessä viestissä. Eli tämä on nimenomaan molemminpuolista. Niin seksissä kuin muussa elämässä.
En tajua. En pystyisi omaksumaan tuollaista vanhakantaista palveluasennetta
Elämä muuttuu paljon helpommaksi kun hyväksyy että ihmiset ovat ihan aidosti erilaisia ja pitävät eri asioista.
Vierailija kirjoitti:
"Hedelmällisintä on keskustella sellaisesta tilanteesta, jossa haluttomuus johtuu suhteen puutteista. Ja silloin kyllä katse kohdistuu mieheen."
Suhteen puutteet voivat kyllä liittyä ihan yhtä hyvin kumpaan vain sukupuoleen. Eivät naiset ole luonnostaan aina mitään parisuhteen mestareita.
"Mutta kerro sinä mikä on mielestäsi naisessa oleva syy naisen haluttomuuteen?"
Kuten jo sanoin, nainen voi esim. haluta että hetki on ihan täydellinen jotta seksiin kannattaa ryhtyä. Ja normaalissa arjessa sellaista voi olla hankala löytää. Tai osalla naisista vaikka kehon muutokset synnytyksen jälkeen voivat saada seksuaalisen itsetunon alas vaikka mies ei koskaan sanoisi mitään.
Enkä tietenkään sano että jokainen nainen olisi tällainen. Mutta sellaisestakin olen kyllä kuullut.
Eli kyllä syitä voi olla naisessakin.
Eli nainen haluaa, että hetken pitää olla täydellinen? Mitä ihmettä? Uskotko tuohon itsekään?
Jos on halua, niin mikä tahansa hetki on täydellinen.
Jos naisen seksuaalinen itsetunto on huono synnytyksen kehomuutosten vuoksi, mies voi kyllä hälventää epäilyjä täydellisellä hyväksynnällään. Nämä ovat juuri sellaisia asioita, joita pariskunta voi yhdessä työstää hyvässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Lue mitä kirjoitan. Sanoi sen jo ihan ensimmäisessä viestissä. Eli tämä on nimenomaan molemminpuolista. Niin seksissä kuin muussa elämässä.
Siis miehesi sanoo, että tänään ei seksi kiinnosta, ja sinä sanot, että sormeta tai nuole mulle orkku nyt kuitenkin?
En vaan tajua, en ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue mitä kirjoitan. Sanoi sen jo ihan ensimmäisessä viestissä. Eli tämä on nimenomaan molemminpuolista. Niin seksissä kuin muussa elämässä.Siis miehesi sanoo, että tänään ei seksi kiinnosta, ja sinä sanot, että sormeta tai nuole mulle orkku nyt kuitenkin?
En vaan tajua, en ollenkaan.
Sama, kuulostaa kamalalta. Jos minun mies sanoisi, että seksi ei tänään houkuta niin ei kyllä kävisi mielessäkään alkaa vonkumaan häneltä suuseksiä. Tuntisin itseni kamalaksi hyväksikäyttäjäksi. Kaivaisin omat välineeni esiin ja hoitaisin homman itse.
Aseksuaaleja ei seksi silleen erityisemmin kiinnosta omalle kohdalle, niin luulenpa, että aseksuaali voi olla täysin onnellinen ilman seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se mieskin voi miettiä, että miksi sitä oikeaa hetkeä ei löydy? Onko miehen tapana ollut määrätä milloin, missä ja miten seksiä harrastetaan ja nainen on kyllästynyt siihen, että hänen seksuaalisuudelleen ei anneta tilaa eikä aikaa
Tietenkin näitäkin pitää miettiä. Silti on myös mahdollista että naisella on jotain omia henkisiä lukkoja tai käytösmalleja jotka vaikeuttavat seksielämää. Miksi tämä on niin hankala myöntää edes mahdolliseksi? Ihmiset ovat monimutkaisia otuksia ja meillä on kaikenlaisia ongelmia ihan sukupuolesta riippumatta.
Totta, mutta eikö silloin mies olisi kannustanut naista terapiaan jo kauan sitten.
Seksi on yliarvostettu ihmisen alalaji, sitä ei kukaan tarvitse elääkseen !!!
Vierailija kirjoitti:
Se, että mies -tai nainen (itse olen se halukkaampi suhteessa ja nainen..)- kertoo tunteistaan ja mitä seksittömyys tekee vaikka yhteydelle tai itsetunnolle, ei ole vonkaamista.
Näin sen pitäisi olla. Olen kyllä silti kuullut suhteesta jossa toimen osapuoli koki tunteiden kertomisen painostuksena koska kuulemma toinen yritti saada sillä hänelle huonon omantunnon eli manipuloida.Joten nämä eivät aina ole ihan yksiselitteisiä miten nämä nähdään ja koetaan.
Niinpä. Olen puolestani saanut kuulla, että seksistä kieltäytyminen on henkistä väkivaltaa. Ja tämä tuli aika kovilla desibeleillä. Ja sittemmin vielä toistettuna.
Yritäpä tälläisen ihmisen kanssa keskustella seksistä, saati harrastaa sitä.
Ollaan menossa ylihuomenna miehen kanssa seksuaaliterapiaan. Meillä on molemmilla haluttomuutta ja se johtuu kummallakin eri syistä. Minun kohdallani se johtuu siitä, etten ole saanut mieheni kanssa orgasmia useisiin vuosiin. Hän ei jaksa panostaa minuun, vaan meidän seksi perustuu mieheni tarpeiden tyydyttämiseen. Miehen haluttomuus johtuu siitä, että minä kaipaan muutakin kuin pelkkää yhdyntää ja yhdyntä itse asiassa on minun seksuaalisten tarpeiden kannalta jopa yhdentekevää. Tykkään enemmän kaikesta muusta.
Näitä asioita olisi siis tarkoitus lähteä avaamaan enemmänkin ja saada toivottavasti vähän ulkopuolisen näkökulmaa. Ollaan kuitenkin mieheni kanssa pohjimmiltamme todella seksuaalisia, mutta emme vain näytä siinä mielessä sopivan toisillemme.
Seksi on idioottien tarvitsema lisälaji.
Vierailija kirjoitti:
Miten se nainen saa itsensä olemaan haluamatta puolisoaan sanomalla tai tekemällä jotain, joka on miehestä tuntunut välittämisen puutteelta?
Niin että ensin mies loukkaantuu ja sitten ei enää halua olla niin rakastava naista kohtaan ja siitä taas nainen loukkaantuu ja menettää halunsa.Ihan normaali kehä miten nämä usein menevät. Monesti vielä monta kierrosta.
No varmaan näin, mutta ei se ole naisen vika, että mies kostaa. Mutta mies kuitenkin haluaa edelleen, eli ei ole ilmeisesti kovinkaan pahasta sanomisesta kyse. Naisen haluttomuus ei ole mikään pikkumainen kosto, vaan silloin ollaan oikeasti jo todella huonossa pisteessä.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan menossa ylihuomenna miehen kanssa seksuaaliterapiaan. Meillä on molemmilla haluttomuutta ja se johtuu kummallakin eri syistä. Minun kohdallani se johtuu siitä, etten ole saanut mieheni kanssa orgasmia useisiin vuosiin. Hän ei jaksa panostaa minuun, vaan meidän seksi perustuu mieheni tarpeiden tyydyttämiseen. Miehen haluttomuus johtuu siitä, että minä kaipaan muutakin kuin pelkkää yhdyntää ja yhdyntä itse asiassa on minun seksuaalisten tarpeiden kannalta jopa yhdentekevää. Tykkään enemmän kaikesta muusta.
Näitä asioita olisi siis tarkoitus lähteä avaamaan enemmänkin ja saada toivottavasti vähän ulkopuolisen näkökulmaa. Ollaan kuitenkin mieheni kanssa pohjimmiltamme todella seksuaalisia, mutta emme vain näytä siinä mielessä sopivan toisillemme.
Aika hassua, kumpikin haluaa seksiä, mutta mies ei suostu muuhun kuin isoisänaikaiseen peruspenetraatioon?
Jos on halua, niin mikä tahansa hetki on täydellinen
No näköjään sitten kaikilla ei ole halua.
.
Jos naisen seksuaalinen itsetunto on huono synnytyksen kehomuutosten vuoksi, mies voi kyllä hälventää epäilyjä täydellisellä hyväksynnällään
Valitettavasti se ei ole niin yksinkertaista. Hyvän ystäväpariskunnan nainen kävi vuoden terapiassa tämän asian kanssa ja mies tasan tarkkaan oli niin hyväksyvä kuin voi olla. Ja terapiassa käytiin läpi nimenomaan niitä omia ajatusmalleja ja mistä ne kumpuavat.
Puhuivat meillekin tästä ihan avoimesti joten tiedän hyvin mitä tapahtui. Eikä ole kuulemma terapeutin mukaan mitenkään harvinaista varsinkaan nykyisten somen aiheuttamien paineiden aikana.
Pidän parisuhdettamme hyvin onnellisena. Haluttomuus on tilapäistä niin sen kanssa kyllä pärjätään.
Miehet eivät yksinkertaisesti voi puhua näistä asioista suoraan koska se ei kestäisi päivänvaloa. He itse tietävät millaista saastaa ovat ja puhuvat siksi näistä asioista ainoastaan kiertoilmauksin ja vältellen. Epsteinit ja pelicotit sitten paljastavat totuutta pala kerrallaan.