Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
08.02.2026 |

Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.

En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.

Kommentit (869)

Vierailija
761/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pääsyy siihen, että niin moni mies haluaa olla lapseton, on se että he oikeastaan tuntevat itsensäkin lapsiksi. On niin kiva leikiskellä suhdetta, kotista ja omia menoja, mutta oikeasti hoivaaminen ja empatiaa vaativat sitoutumiset tuntuu ällöttäviltä.

Vierailija
762/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään, joka olisi parin vuoden seurustelun jälkeen ollut halukas hankkimaan lapsia oli ikä sitten 25v tai 30v. Ehkä minun tuttavapiiri on tosi outo, mutta kahdessa vuodessa ehkä on vasta muutettu yhteen jos sitäkään. Mutta siis. Rohkeasti asia pöydälle ja vakava keskustelu. Haluaako mies ollenkaan lapsia? Jos vastaus on ehkä, niin sitten mies useimmiten on avoin lapsille. Olen jopa kuullut, että ihan järkevä puoliso on vastannut suoraan kysyttäessä ihan sama, koska oli ollut niin paniikissa tai henkisesti lukossa ettei ole uskaltanut huutaa kyllä, mutta kun haluaisi eka sen omakotitalon jne! No lapsia ei tuohon suhteeseen kuitenkaan tullut. Miehet on usein niin tyhmiä etteivät edes osaa miettiä miten se lapsensaanti vaikuttaa parisuhteeseen, arkeen tai työelämään. 

No kyllä osataan miettiä. Nimenomaan sen takiahan niitä lapsia ei haluta.

Vaikuttaa parisuhteeseen: pilaa sen.

Vaikuttaa arkeen: tekee siitä ylikuormitettua selviytymistaistelua.

Työelämään: tekee siitä pakonomaista sykkimistä, aidon tekemisen sijaan, koska talous ja perheen elämä riippuu tästä.

Ja päälle sitten useimmiten se naispuolinen ei saa edes omaa nettopuolikastaan kuluista kasaan, pahimmillaan on jossain illat syövässä paskaduunissa josta ei voi perheeseen osallistua ja seksielämä sakkaa penkin alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole mies, jos ei kykene ottamaan vastuuta lapsista. Terveisin Mies.

Vierailija
764/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, tulet "vahingossa" raskaaksi, ala heittää pillereitä roskiin tai jotain. Kyllä se on tiennyt mihin on ruvennut kun olet kerran ollut rehellinen.

Ei todellakaan kannata tehdä näin oman turvallisuutesi vuoksi. Itse painostaisin naista aborttiin ja/tai lähtisin suhteesta. Todennäköisesti tekisin myös erittäin hankalaksi elatusmaksujen maksamisen ja kaiken muunkin yhteistyön. Saattaisin mahdollisesti katkeroitua vahinkolapsesta vielä enemmän ja tällaisessa tapauksessa jopa hautoa kostoa. Lapsen hyväksyisin itse vasta sitten, kun niin itse myös haluaisin. 

Vierailija
765/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, tulet "vahingossa" raskaaksi, ala heittää pillereitä roskiin tai jotain. Kyllä se on tiennyt mihin on ruvennut kun olet kerran ollut rehellinen.

Ei todellakaan kannata tehdä näin oman turvallisuutesi vuoksi. Itse painostaisin naista aborttiin ja/tai lähtisin suhteesta. Todennäköisesti tekisin myös erittäin hankalaksi elatusmaksujen maksamisen ja kaiken muunkin yhteistyön. Saattaisin mahdollisesti katkeroitua vahinkolapsesta vielä enemmän ja tällaisessa tapauksessa jopa hautoa kostoa. Lapsen hyväksyisin itse vasta sitten, kun niin itse myös haluaisin. 

Kuules "mies". Ota itse vastuu ehkäisystä jos haluat ehkäistä. 

Vierailija
766/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies haluaa naisen läheisyyden kaipuun ja seksin takia. Haluavat vaan sellaista kivaa seurustelua jonka nainen sitten monesti pilaa kertomalla perhehaaveista. Mies voi joko erota tai vastentahtoisesti suostua tai sitten yrittää ohittaa asiaa ja siirtää sitä tulevaisuuteen toivoen että nainen lopulta luopuu haaveestaan tai ikä tulee täyteen.

Juuri näin! Tämän voin miehenä allekirjoittaa täysin. Näin jälkikäteen ajateltuna kahden alle 10v lapsen isänä koen, että vieläkään ei ole "maksanut" itseään takaisin tämä lapsiperhe-elämä. Entinen mukava elämä ilman lapsia oli monikymmenkertaisesti parempaa, kuin lasten kanssa. Voin todeta näin isänä, että huonoja puolia lapsiperhe-elämässä on niin valtavasti verrattuna hyviin puoliin, että diili on ollut toistaiseksi todella huono.

Vierailija
767/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain sinun käsityksesi miehisyydestä. Itse määritän miehisyyden toisin, sellaiseksi kuten se nykyisin tulkittaisiin "toksiseksi maskuliinisuudeksi".

Vierailija
768/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on näköjään käynyt säkä. Oma mieheni sanoi heti suhteen alussa vaikka oltiin alle 20 v, että tehdään lapsi. Itse en halunnut, mutta kun ikää vähän tuli lisää niin sitten olin valmis ja homma eteni melkoista vauhtia. Lapset ovat hänelle todella tärkeitä ja lapset saivat hyvän isän (ja minä miehen) Tajuan nyt olla todella kiitollinen, kun luen tätä palstaa. nimimerkki: Yhteiseloa yli 40 vuotta.

Olet sitä ikäluokkaa kun mentiin vielä naimisiin ja saatiin lapsia. Nykyajan pojat haluavat elää ikuista nuoruutta sillä seurauksella, että moni jääkin lapsettomaksi. 

Kyllä se on ihan molemmilla sukupuolilla ongelma, että halutaan leikkiä nuoria ikuisesti ja sitten vasta siinä 35-vuotiaana alkaa miettimään, että haluaisiko sitä perhettä. Naisilla se biologinen seinä vaan tulee raa'asti jo vastaan jo tuossa vaiheessa, jos vasta aletaan etsimään kunnolla ja ajatuksella sitä puolisoa ja muutaman vuoden päästä olisi ajatuksena olla raskaana.

Vierailija
769/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole hienompaa kuin omat lapset. Lapsista laistaminen mukavuussyistä vastaa lähinnä itsemurhaa. Käsittämätöntä itsekkyyttä. Äläkä vätky yritä selitellä.

Vierailija
770/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille saa kaikki asiat miehen maksaa. Arvaa ottaako päähän. Ehkei se xxxxx olekaan niin tärkeää lopulta.

Vierailija
771/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö en jaksanut lukea koko ketjua mutta miksi jaat pilluasi vain mälli ämpäri mielessä

Vierailija
772/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules "mies". Ota itse vastuu ehkäisystä jos haluat ehkäistä. 

Miten otetaan vastuu kondomin pettäessä siitä että nainen varmasti hoitaa jälkiehkäisyn/abortin?

Vierailija
773/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pääsyy siihen, että niin moni mies haluaa olla lapseton, on se että he oikeastaan tuntevat itsensäkin lapsiksi. On niin kiva leikiskellä suhdetta, kotista ja omia menoja, mutta oikeasti hoivaaminen ja empatiaa vaativat sitoutumiset tuntuu ällöttäviltä.

Lataat ihan oudon paljon tunneprojektiota asiaan nyt.

Eivät lapset ällötä, ne eivät vain kiinnosta yhtään millään tasolla. Miksi lähteä 20v elämästä syövään projektiin joka kiinnostaa yhtä paljon kuin japanilainen savipalloharrastus?

Vierailija
774/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään että vain kaltaiseni ovat oikeita Miehiä. Oikea Mies osaa sanoa EI lasten hankkimiselle ja elää omaa Miehen elämäänsä.

Vierailija
775/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole hienompaa kuin omat lapset. Lapsista laistaminen mukavuussyistä vastaa lähinnä itsemurhaa. Käsittämätöntä itsekkyyttä. Äläkä vätky yritä selitellä.

Höpöhöpö.

Terv. Kolmen lapsen isä

Vierailija
776/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Terv. Kolmen lapsen isä

Juuri näin, samaa mieltä. On lapsissa ollut myös hieman mukavia ja hienojakin asioita, mutta hyvin vähän. Arvioin, että lapsiperhe-elämässä on n. 5-10% positiivisia asioita ja loput on kaikki negatiivisia.

Vierailija
777/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. No se on sinun näkemyksesi. Itse kokemusasia tuntijana eli isänä arvostan enemmän omaa aikaa, kokemuksia ja elämyksiä.

Vierailija
778/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mies haluaa naisen läheisyyden kaipuun ja seksin takia. Haluavat vaan sellaista kivaa seurustelua jonka nainen sitten monesti pilaa kertomalla perhehaaveista. Mies voi joko erota tai vastentahtoisesti suostua tai sitten yrittää ohittaa asiaa ja siirtää sitä tulevaisuuteen toivoen että nainen lopulta luopuu haaveestaan tai ikä tulee täyteen.

Juuri näin! Tämän voin miehenä allekirjoittaa täysin. Näin jälkikäteen ajateltuna kahden alle 10v lapsen isänä koen, että vieläkään ei ole "maksanut" itseään takaisin tämä lapsiperhe-elämä. Entinen mukava elämä ilman lapsia oli monikymmenkertaisesti parempaa, kuin lasten kanssa. Voin todeta näin isänä, että huonoja puolia lapsiperhe-elämässä on niin valtavasti verrattuna hyviin puoliin, että diili on ollut toistaiseksi todella huono.

No se entinen mukava elämäsi olisi päätynyt eroon, jos vaimosi lapsia näemmä enemmän tahtoi. Jos siis et olisi suostunut tekemään lapsia hänen kanssaan.

Vierailija
779/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulevaisuudesta pitää keskustella jos suhde on vakiintunut? Voitko Ap ihan vaan kertoa haluavasi lapsia ja johdattaa keskustelua siihen?

Parin kuukauden ajan ensin varovasti kommentoit jotain lapsen haluamiseen liittyvää, vaikka vain pari kertaa. Sitten jos mies ei halua, kärjistä tilannetta. Tee selväksi että olisit valmis.

Jos mies pakenee niin pakenee. Jos ei suoraan kieltäydy, jatka vaan hyvien puolien esiin tuomista. Sitten vaan pokailet ja katsot miten käy.

Vierailija
780/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudon kuuloista. Mitä joku toivoisi perhe-elämän tuovan? Lottovoiton tai automaattisen päällikön paikan töissä?

Lapset ovat ihmisiä ja sukulaisia. Moniko miettii onko hyvä diili että itsellä on setiä ja tätejä? Kannattiko syntyä perheeseen jossa vanhemmilla on sisaruksia tai ei ole? Tai perheeseen jossa vanhempi on olemassa kun tämän vanhempi päätti hankkia lapsen?

Vaikka joku toivoisi ettei oma vanhempi olisi sellainen kuin on tai ettei olisi itse syntynyt, eiköhän elossa olemalla jää voiton puolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi