Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (11366)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu oli kivan lämmin ja aurinkoinen, heräsin jo 6 jälkeen. Nyt ikävä sade ja tuuli, ihan myrskysää. Ja jotkut laittaa syysjuttuja instaan, siis sisustavat kotia syksyyn. Yyh, menisivät vankilaan.
KÄÄÄK!!! Mä just mietin, että pitäskö jo ottaa noi portaikossa olevat liiketunnistimilla toimivat lamput käyttöön (jotta en kompuroi rappusissa) ja vaihtaa olohuoneessa kesäverhot syysverhoihin. Muissa huoneissahan mä en verhoja vaihtele, mutta olohuoneessa kyllä. Ja olen jo pessyt lasipurkkeja, että saan tehtyä omenahilloa ja jonkin ajan päästä myös aronioista jotakin. Tänä vuonna ajattelin tehdä joulupöytään valkoisen rosollin, joten pitäisi myös säilöä valkojuuria punajuurten tapaan. Mulla on vissiin oikea jalka vielä kesässä, mutta vasen jalka jo syksyssä :D
KÄÄK tosiaan. Kävin vessassa neljän aikaan yöllä ja törmäilin ovenpieliin pilkkopimeässä. Yövalo rules!
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu oli kivan lämmin ja aurinkoinen, heräsin jo 6 jälkeen. Nyt ikävä sade ja tuuli, ihan myrskysää. Ja jotkut laittaa syysjuttuja instaan, siis sisustavat kotia syksyyn. Yyh, menisivät vankilaan.
KÄÄÄK!!! Mä just mietin, että pitäskö jo ottaa noi portaikossa olevat liiketunnistimilla toimivat lamput käyttöön (jotta en kompuroi rappusissa) ja vaihtaa olohuoneessa kesäverhot syysverhoihin. Muissa huoneissahan mä en verhoja vaihtele, mutta olohuoneessa kyllä. Ja olen jo pessyt lasipurkkeja, että saan tehtyä omenahilloa ja jonkin ajan päästä myös aronioista jotakin. Tänä vuonna ajattelin tehdä joulupöytään valkoisen rosollin, joten pitäisi myös säilöä valkojuuria punajuurten tapaan. Mulla on vissiin oikea jalka vielä kesässä, mutta vasen jalka jo syksyssä :D
KÄÄK tosiaan. Kävin vessassa neljän aikaan yöllä ja törmäilin ovenpieliin pilkkopimeässä. Yövalo rules!
Noi liiketunnistimilla olevat lamput lattianrajassa on aika kätevät. Mulla on niitä sekä yläkerran käytävällä, porraskuilussa että vielä tuolla alhaallakin noin 2 metrin välein. Lammpu reagoi noin metrin etäisyydeltä eli kun yksi lamppu syttyy, niiin se palaa sen aikaa, että seuraava lamppu edessä syttyy ja se edellinen taas sammuu. Ne toimii paristoilla, joten vaikka tulisi sähkökatkoskin, niin ne toimii. Huono puoli sitten on, että paristoja kuluu, kun Kyylä vipeltää öisin asunnossa miten haluaa :D
Viime yönä oli tosiaan melkoinen myrsky. Heräsin useamman kerran ja mietin jo, pitäiskö laittaa makkarin ikkuna kiinni. Vettäkin tuli aika reippaasti. Mun yks tuttu oli ollut juhlimassa ja tullut sitten kävellen kaatosateessa yöllä kotiin. Laittoi Facessa päivityksen, että sen älyranneke oli ilmoittanut, kuinka monta metriä se oli uinut :D
Tänään vien siskoni jännittävälle retkelle. Mun siskoni sai auton ja ajokortin samana päivänä, kun täytti 18 v eli vuonna 1973. Sen jälkeen se ei ole käyttänyt muita julkisia kuin lentokonetta. Niin ja joskus taksia. Perjantaina, kun käytiin siellä hautastoimistossa, hän kysyi, onko mulla kiire. Kun hän joutuu lainaamaan autoaan viikoksi pojalleen ja hänen pitäisi nyt sitten saada ostettua viikon ruuat. Meillä on kyllä ihan monipuolinen ruokakauppa tossa noin 100 metrin päässä, mutta jos on jo 53 vuotta liikkunut joka paikkaan omalla autolla, niin... En saanut perjantaina Kyylän synttärikakkuun kynttilöitä numero 1 ja 9. Ajattein,, että no askartelen sellaiset itse. Eihän ne kynttilät tarvitsekaan olla, kun en mä kissan nenän eteen tulta tietenkään laita. Mutta mulla ei ollutkaan kotona mitään sopivaa askartelukartonkia. Pitää siis lähteä kauppakeskukseen. Eilen illalla ehdotin siskolleni jännittävää retkeä eli että mennään BUSSILLA Myyrmanniin. Ja joo, "pikkasen" eri maksutapa niissä nykyisin kuin joskus 1960- ja 1970-luvun taitteessa. Ehdotin, että käydään samalla reissulla jossain ravintolassa syömässä. Siskoni innostui ideasta ja tunnin päästä hän lähtee mun kanssa ensimmäistä kertaa 53:een vuoteen bussiin.
Ennen noita jatkuvia myrskyvaroituksia, kerran kesällä jätin ison lakanapyykkini narulle yönyli kuivumaan, ja tietysti yöllä olikin ollut kova tuuli ja myräkkä. Jouduin "ympäri kyliä" etsiskelemään ja kyselemään naapureiltani onko lentäviä lakanoita näkynyt, jotkut katselivat mua vähän oudoksuen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies halusi katsoa kun pissaan. Sitten hän kommentoi tyyliin "tuleepas pikku pimpistäsi paljon pissaa." Lisäksi hän halusi, että joisin niin paljoa nestettä, että vaikka kesken kävelylenkin menisin puskapissalle. Sitten hän kännykällään äänitti tätä ääntä, mikä minun pissaamisesta tulee. Sen kuuntelu kuulemma auttoi häntä nukahtamaan paremmin!
Tämä sairas sepustus voin kuvitella miehen rähmäisine silmineen tuijottavan. Pois sexi-ostolle täältä.
Aaltojen ääniä tai sateeen ropinaa kuuntelee moni. Tämä on vastaavaa. Ei seksiä, hyvä ihminen. Miesvihaa kirjoituksesi kyllä oli.
Miten nyt otetaan niin herkästi hernetä nenään
Avarakatseisuutta ja erilaisuuden hyväksyntää voi myös harjoitella, tietoisesti muuttaa ajatteluaan avarammaksi.
Kaikkea ei tarvitse eikä pidä suvaita. Oikea ja väärä on olemassa. Ei mulla muuta.
Olen eri, mutta oikean ja väärän pohdinta on kiinnostavaa, koska maailma on niin monimutkainen.
Kun vaikka pyrimme kehitysmaissa poistamaan lapsityövoiman käytön, teemme mielestämme oikein. Lopputuloksena työttömäksi päätyneet lapset kuitenkin usein päätyvät ihmiskaupan uhreiksi ja prostituutioon. Eli lopputulos toiminnastamme on väärä.
Samoin voimme kieltää turkistarhauksen maassamme, mikä on mielestämme oikein. Lopputuloksena tarhaus lisääntyy niissä maissa, joissa eläinten olosuhteita ei valvo kukaan. Eli lopputulos on, että turkistarhauksen tuottama kärsimys eläimille vaan lisääntyy toimintamme seurauksena, mikä on väärin.
Esimerkkejä riittäisi loputtomiin. Olisi helppoa, jos maailma olisi selkeä ja mustavalkoinen, mutta se ei taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Vesisadepäivä tänään täällä, minulla kirjoitusvaihde päällä.
Ainakin entinen työkaveri ja aikuisiän opiskelutoveri
lähipäivinä korttikirjeet minulta saa.
Tänään lähti myös kirje pian 12-vuotiaalle sambialaiselle kummilapselleni sähköisesti ja huomenna korttikirje postin kautta edesmenneen äitini yli 90-vuotiaalle ystävälle.
Nämä riittää tämän päivän kirjoitteluiksi.
Nyt päiväkahville!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies halusi katsoa kun pissaan. Sitten hän kommentoi tyyliin "tuleepas pikku pimpistäsi paljon pissaa." Lisäksi hän halusi, että joisin niin paljoa nestettä, että vaikka kesken kävelylenkin menisin puskapissalle. Sitten hän kännykällään äänitti tätä ääntä, mikä minun pissaamisesta tulee. Sen kuuntelu kuulemma auttoi häntä nukahtamaan paremmin!
Tämä sairas sepustus voin kuvitella miehen rähmäisine silmineen tuijottavan. Pois sexi-ostolle täältä.
Aaltojen ääniä tai sateeen ropinaa kuuntelee moni. Tämä on vastaavaa. Ei seksiä, hyvä ihminen. Miesvihaa kirjoituksesi kyllä oli.
Miten nyt otetaan niin herkästi hernetä nenään
Avarakatseisuutta ja erilaisuuden hyväksyntää voi myös harjoitella, tietoisesti muuttaa ajatteluaan avarammaksi.
Kaikkea ei tarvitse eikä pidä suvaita. Oikea ja väärä on olemassa. Ei mulla muuta.
Olen eri, mutta oikean ja väärän pohdinta on kiinnostavaa, koska maailma on niin monimutkainen.
Kun vaikka pyrimme kehitysmaissa poistamaan lapsityövoiman käytön, teemme mielestämme oikein. Lopputuloksena työttömäksi päätyneet lapset kuitenkin usein päätyvät ihmiskaupan uhreiksi ja prostituutioon. Eli lopputulos toiminnastamme on väärä.
Samoin voimme kieltää turkistarhauksen maassamme, mikä on mielestämme oikein. Lopputuloksena tarhaus lisääntyy niissä maissa, joissa eläinten olosuhteita ei valvo kukaan. Eli lopputulos on, että turkistarhauksen tuottama kärsimys eläimille vaan lisääntyy toimintamme seurauksena, mikä on väärin.
Esimerkkejä riittäisi loputtomiin. Olisi helppoa, jos maailma olisi selkeä ja mustavalkoinen, mutta se ei taida olla.
Kierrätyksestä ihmettelen: esim hotelleissa käytetään kangaskäsipyyhkeitä, niitä pestään vahvoilla pesuaineilla. Onko luonnon kannalta parempi kuin paperiset pyyhkeet?
Vierailija kirjoitti:
Mikä aapinen teillä oli kun aloititte koulun? Meillä oli Iloinen aapinen, 90-luvun lopulla. Pari vuotta nuorempi veljeni meni kouluun 2000-luvun alussa ja heillä oli aapinen, millä ei ollut muuta nimeä kuin aapinen, mutta siinä seikkaili Nupukaisten perhe.
Aikamme aapinen, seiskytluku. Aloitin ekaluokan peruskoulussa, yli 50 vuotta sitten. Aapisen yhtenä tekijänä oli Kirsi Kunnas. Tokaluokalla oli sitten Aikamme lukukirja. Kirjat ovat tallessa ja lorut muistissa. Eilen syntyi vasikka, pitkäkoipi kirjava...
Kärpäsjahti jatkuu toista päivää, en aio Kalle Kärpästä lemmikiksi ottaa ja jouluun asti elättää. Elämä Raidin kanssa alkaa jo turhauttaa.
Raid ei ole myöskään katselulistallani, eilen katsoin "Kesäkirjan", tänään dokkarin "Vaaralliset vuoret" ja nyt on menossa "Knutby". Aiheita laidasta laitaan ja huomenna jotain muuta.
Keltaisia lehtiä maassa. Syksy.
Youtube Yves Montand Les Feuilles mortes
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä aapinen teillä oli kun aloititte koulun? Meillä oli Iloinen aapinen, 90-luvun lopulla. Pari vuotta nuorempi veljeni meni kouluun 2000-luvun alussa ja heillä oli aapinen, millä ei ollut muuta nimeä kuin aapinen, mutta siinä seikkaili Nupukaisten perhe.
Meillä oli myös Iloinen aapinen, jossa Enni ja Onni karhut. Tämä vielä 2000-luvulla. Tykkäsin tuosta ja niistä kirjainlauluista mitä siinä oli. Jääneet mieleen, kun opettaja soitti meille niitä. Hyviä aikoja nuo.
Minä en muista varmaksi, mutta olisko ollut Lasten Oma Aapinen, aapiskukko kannessa, punainen. Menin kouluun 1967. Samaa Aapista olen ostanut lapsenlapsille syntymälahjaksi. Loistava kuvitus.
Menin kouluun 1962 kun Kennedy ammuttiin. Aapisessa oli N-kirjaimen kohdalla jota ei nykyään saa edes sanoa mutta jäi se hyvin mustiin.
Nukuin lauantain vastaisena yönä niin, että vasen käsi oli jäänyt puristuksiin jotenkin tyynyn alle ja heräsin siihen, että oli ihan kämmenestä tunnoton. Tunto palasi hitaasti, mutta ei se vieläkään ihan ennallaan ole. Ehkä hitaasti palautuu kuitenkin. Melko pelottavaa toisaalta. Joskus aiemmin käynyt noin, mutta ei näin pahasti.
Myrsky vältti nämä alueet. Marjassa oli jo sain vielä vähän vadelmaa ja enemmän mustikkaa. Sitten kävely vielä. Ihan ok päivä ja melko paljon hommia. Eilen köytin puita paremmin kiinni ja keräsin viimeiset herukat.
Toivotaan äidilleni, että pääsee nopeasti leikkaukseen. Kunto huonona nyt ja liikkuminen vaikeaa. Ehkä pääsee vielä tänä vuonna. Toivotaan niin. Olisi tärkeää. Enempää en kirjoita tästä nyt.
Mitähän sunnuntai-iltaan. Olen varmaan outo kun olen aina jollain tavalla tykännyt sunnuntai-illoista, tai sunnuntaista yleensäkin. Ala-asteikäisenä kun oltiin kavereiden kanssa ja jossain vaiheessa päivää kaverit lähti kotiin sanoen että pitää mennä kotiin kun on plääh, huomenna koulua. Itse ajattelin että jee, huomenna on koulua.
Kun olin teini käytiin lauantaisin tai sunnuntaisin isän kanssa hiihtämässä tai retkiluistelemassa.
Aamulla vielä satoi joten katsoin pari leffaa, sitten siivosin, yyhh. Onneksi huomenna pitäisi olla vielä aurikonkoista, en jaksa vielä syksyä.
Selailin päivän uutisjuttuja, onko maailma aina ollut yhtä hullua? Ikävä tuo juttu missä poliisi käytti etälamautinta ja joku kuoli, siis siltä kannalta, että nyt siitä syytellään poliisia ja hoitolaitoksen henkilökuntaa. Olen itsekin työskennellyt sairaanhoitajana ja tiedän mitä todellisuus voi olla. Entä miten imettäminen jossain kaupan hiljaisella käytävällä voi vielä nykyaikana noin kuumentaa ihmisten tunteita? Eikö ihmiset olisi jo tottuneet siihen. Mietin myös sitä pari kk sitten tapahtunutta Venezuelan maanjäristystä, nyt uhreja jo yli 6000 mutta ei ketään enää kiinnosta.
Kuolemasta tuli mieleen, että yksi opiskelukaveri teki itsemurhan kun olin parikymppinen. Surullista, mutta todiste siitä että ikinä ei voi tietää että mitä toinen oikeasti ajattelee.
Yhtenä päivänä luin täällä keskustelua missä oli aiheena että mitä läheisensä menettäneelle saa tai ei saa sanoa, ihan kuin siihen olisi vain joku tietty tapa. Ymmärrän toki että läheisen menettäneelle saattaa olla arka paikka kaikki kuolemaan liittyvä, mutta ei minusta silti kysymyksessä että mitä sinulle kuuluu, ole mitään väärää. Eikä ehkä kannata stressata siitäkään että mistä läheisensä menettäneen kanssa saa tai ei saa puhua.
Hautajaispukeutuminenkin mietityttää joitain, vaikka ei siihenkään taida olla mitään yhtä vastausta. Jos nyt on juhlavaa ja tilaisuuteen sopivaa niin varmaan aika ok.
Tosi syksyinen päivä! Vettä satoi, tuuli heitteli keltaisia koivun lehtiä.
Sisällä oltiin, onneksi lukemista riittää.
Nyt on täällä ollut puhetta kuolemasta.
Itse haluan tuhkauksen ja uurnan tänne syntymäkuntani kauniille hautausmaalle.
Olen vannottanut miestäni että jos minä kuolen ensin niin haluan kuolinilmoituksen paikallislehteen. Vaikka eipä siinä vaiheessa itse tiedä toteutuuko tuo.
Nyt unta palloon- hyvää yötä.
Kirje postilaatikossa on iso ilo. Parikymppinen kummityttö kirjoittelee kirjeitä, minä hälle. Siskon kanssa myös kirjoitellaan muutaman kirjeen verran vuodessa.