Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (10965)
Ruiskukkia, kehäkukkia... katselen usein olohuoneeni ikkunasta näkyviä oransseja kehäkukkia ja niiden väriloistoa vihreää nurmea vasten, niin kauniita. Nytkin sadepäivänä tuovat valoa.
Kuulostaa onnelliselta sinun päiväsi ja viestistäsi tuli jotenkin hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Ruiskukkia, kehäkukkia... katselen usein olohuoneeni ikkunasta näkyviä oransseja kehäkukkia ja niiden väriloistoa vihreää nurmea vasten, niin kauniita. Nytkin sadepäivänä tuovat valoa.
Kuulostaa onnelliselta sinun päiväsi ja viestistäsi tuli jotenkin hyvä mieli.
Kiva kuulla, että sinulle tuli hyvä mieli viestistäni.
Kasvimaalla olevia ruis- ja kehäkukkia en näe keittiön ikkunasta, kun ovat matalia ja sen verran kaukana. Auringonkukat sitten aikanaan kyllä näen.
Keittiön ikkunasta näen oransseja samettikukkia autotallin seinustalla. Myyrät olivat talven aikana syöneet liljapenkistäni sipulit, vain muutama hassu pieni taimi nousi. En hankkinut uusia sipuleita, vaan mieheni teki penkin päälle laudoista tason, mikä suojattiin, että kestää kosteutta. Kylvin samettikukan siemeniä samanlaisiin valkoisiin vanhoihin amppelikukkaruukkuihin, laitoin ne ruukut (10 kpl) sen tason päälle. Päätin, että jatkossa teen samoin, koska kauniita ovat nuokin. Eipä tarvitse selkäkipuisena kukkapenkkiä kunnostella. Ja sen tason voi nostaa talven ajaksi suojaan.
Kyläyhistyksen mies just soitti, odotellaan...
Hei kaiklle kirjoittajlle :-)
Vierailija kirjoitti:
Hei kaiklle kirjoittajlle :-)
Parraimmat terveiset kaikille
Vierailija kirjoitti:
Mieheni käväisi puolen päivän aikoihin keskustassa. Lyhyellä varoitusajalla lähti, hyvä että ehdin mukaan :) Kävin viemässä vanhempieni haudalle kukkakimpun kasvimaalta; ruiskaunokkia, keltaista ja oranssia kehäkukkaa.
Kylläpä ilahduin, kun sain serkun vaimolta ja kirjeystävältä kirjeen. Jo niitä odottelinkin. Ilahduin siitäkin, kun välitin ed. kirjeessäni serkulleni veljeni toivomuksen, että kävisivät veljeäni morjestamassa, kun käyvät veljeni kesäpaikan lähistöllä metsäpalstallaan. Olivat käyneet, ilahtuivat kaikki vierailusta. Edellisestä tapaamisestaan on tosi kauan aikaa.
Tänään tekaisin ruoaksi silakkafilepannua ja rapeaa kaurarieskaa. Tekaisin-sana siksi, että molemmat oli helppoja ja nopeita tehdä.
Mukavasti alkoi tämä viikko, toivottavasti teilläkin.
Voi miten mukavia kuulumisia. Muistelin just edesmennyttä rakasta serkkuani, syöpä vei 60+ ikäisenä. Monta on viereltä lähtenyt, koskaan ei voi tietää... nautitaan elinpäivistä vielä, kun ehditään :)
Mies lähti loppuviikoksi kaverinsa mökille.
Mukava olla yksin kotona!
Monta hommaa on mielessä- kunnollinen siivous, pihalla puuhastelu.
Me annamme päivänkakkarapehkojen, pietaryrttien ym isojen kasvustojen rehottaa vapaasti ja nyt ne ovat aika ränsistyneen näköisiä. Itseni tuntien voi kyllä käydä niin että aikomus ei jalostu teoiksi.
Mukava ilma, viileä aurinkoinen aamu eilisen sateen jälkeen.
Hyvää viikonjatkoa kaikille!
"Tällainen oli heinäkuu 2026" - katsoin taas Ylen sivuilta ihmisten lähettämiä sääkuvia ja luontokuvia. Ihan itketti. Kuikat poikasineen siinä avasi kyynelkanavat.
Keräilen voimia: pyykki pyörimään, kellarin siivous. On uudet korit ja hyllyt.
Vierailija kirjoitti:
Vinkkejä kellarin hajuun vaatteissa? Tuuletus ei auta, viedään puhtaina kellariin, tiiviisti muoviin pakattuna. Nykyään täytyy pestä uudestaan, kun otetaan käyttöön, että hajun saa pois. Haju tarttuu myös kukkakoreihin, monoihin yms tavaroihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkejä kellarin hajuun vaatteissa? Tuuletus ei auta, viedään puhtaina kellariin, tiiviisti muoviin pakattuna. Nykyään täytyy pestä uudestaan, kun otetaan käyttöön, että hajun saa pois. Haju tarttuu myös kukkakoreihin, monoihin yms tavaroihin.
Vaatteisiin Sanytol desinfioiva pyykinpesuneste ja huuhteluaineeksi pyykkietikka.
Kiitos vinkistä käydä katsomassa Ylen sääkuvia!
Olen joskus niitä käynyt katsomassa, mutta nyt en muutamaan kuukauteen. Kauniita kuvia ovat, pari tuttua kuvien lähettäjääkin huomasin.
Hyvin on päivä jo kohta mennyt iltaan, vaikka en mitään ihmeempiä ole tehnytkään.
No, kokeilin millaista tulee "Monen päivän salaatista", Maa- ja kotitalousnaisten ohje.
Punasipulia, kaalia ja porkkanaa, kastikkeeseen viinietikkaa, rypsiöljyä, sokeria ja mustapippuria. Säilytetään jääkaapissa kannellisessa astiassa. Säilyy ainakin 3-4 päivää. Niin, ellen syö sitä ennen. Miehelleni tuo salaatti ei maistu.
Muistelen, että joku täällä joskus kirjoitti tekevänsä jotakin samantapaista salaattia.
Kaatosateessa huomiselle pullataikinatarpeet haettu, puhdistuipa auto kun kotipihassa vain pientä pisarointia. Samalla tarjoustuotteita: ruokaa loppuviikolle ja suklaa herkutteluun. Kunpa unohtaisin noi suklaalevyt kaappiin muutamaksi viikoksi kuten viimeksi suklaaostoksille kävi. Olivat sitten iloinen yllätys kun löysin ne ;) Hajamielisyydestä on joskus hyötyäkin!
Ennen muinoin exän kanssa tapasimme ostaa molemmille suklaalevyt. Omani jemmasin keittiön kaappiin ja monesti kätköni olikin tyhjä! No seuraavalla kauppareissulla taas molemmille yhdet levyt kun en onneton tajunnut, että minunhan olisi kuulunut saadan kaksi!
No oma jemmaan... ja joku sen taas söi :( Seuraavalla kerralla minun olisi pitänyt saadakin kolme jne!
Hyvänä puolena se, ettei kaloreita minulle ja huonona se, että exällä vatsa kasvoi kun ei voinut vastustaa houkutuksia ;)
Meillä on aina kaapissa namia. Jaamme ne kippoihin niin että molemmat saa saman verran.
Jos ei mee tasan niin arvomme kipot.
Ei kyllä joka päivä sentään mutta useamman kerran viikossa tulee herkuteltua- ja se alkaa näkyä kropassa kun pitkät kävelyt on jääneet.
Jumppaamassa, siis salilla emme kumpikaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Kaatosateessa huomiselle pullataikinatarpeet haettu, puhdistuipa auto kun kotipihassa vain pientä pisarointia. Samalla tarjoustuotteita: ruokaa loppuviikolle ja suklaa herkutteluun. Kunpa unohtaisin noi suklaalevyt kaappiin muutamaksi viikoksi kuten viimeksi suklaaostoksille kävi. Olivat sitten iloinen yllätys kun löysin ne ;) Hajamielisyydestä on joskus hyötyäkin!
Ennen muinoin exän kanssa tapasimme ostaa molemmille suklaalevyt. Omani jemmasin keittiön kaappiin ja monesti kätköni olikin tyhjä! No seuraavalla kauppareissulla taas molemmille yhdet levyt kun en onneton tajunnut, että minunhan olisi kuulunut saadan kaksi!
No oma jemmaan... ja joku sen taas söi :( Seuraavalla kerralla minun olisi pitänyt saadakin kolme jne!
Hyvänä puolena se, ettei kaloreita minulle ja huonona se, että exällä vatsa kasvoi kun ei voinut vastustaa houkutuksia ;)
Suklaata on kyllä vaikea vastustaa, varsinkin kun oli hyvässä tarjouksessa, neljä Fazerin levyä kympillä. Yritin kauppareissulla jopa puolustella itselleni, että nyt kannattaa ostaa jemmaan, vierasvaraksi, kun edullisesti saa. Kuitenkin sorrun ne itse taas napostelemaan, vain yksi pala, ei se pahaa tee, pitäähän sitä jotain pahetta jokaisella olla, kyllähän se suklaa vielä vanhankin suussa sulaa, käyn sitten pitemmän lenkin huomenna...Olen kehittänyt tekosyiden keksimisestä melkeinpä taiteenlajin...
Onpa ollut unettava päivä tänään, Lemmen viemää jälkeen nukahin tunniksi. En ole saanut mitää järkevää tehtyä. Ruokana tein pienen kesäkurpitsa munakkaan, muuten kahvi voileivän kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaata on kyllä vaikea vastustaa, varsinkin kun oli hyvässä tarjouksessa, neljä Fazerin levyä kympillä. Yritin kauppareissulla jopa puolustella itselleni, että nyt kannattaa ostaa jemmaan, vierasvaraksi, kun edullisesti saa. Kuitenkin sorrun ne itse taas napostelemaan, vain yksi pala, ei se pahaa tee, pitäähän sitä jotain pahetta jokaisella olla, kyllähän se suklaa vielä vanhankin suussa sulaa, käyn sitten pitemmän lenkin huomenna...Olen kehittänyt tekosyiden keksimisestä melkeinpä taiteenlajin...
Mä olin lapsena suklaalle allerginen. 1960-luvulla kansakoulussa oli joskus ruokana suklaamannapuuroa ja koska siihen aikaan allergisia oli aika vähän, niin mitään korvaavaa ruokaa ei saanut. Söin sitten niinä päivinä koulussa vain näkkileipää ja maitoa. Muutaman kerran tuli vanhemmilta salaa syötyä suklaata. Kaverini tarjosi. Kun kolmatta kertaa sairastuin "vihurirokkoon" , äiti tajusi, että on tainnutkin Lammas saada jostain suklaata. Selkäsaunahan siitä tuli :D Teini-iässä allergia väheni ja loppui kokonaan. Olin vissiin oppikoulun viidennellä, kun kaksin käsin vedin Jacky suklaavanukkaita ja kaikkea muutakn suklaata, mihin vaan kesätyörahani riittivät. Sitten tuli "suklaaähky". Kuinkahan monta joululahjaksi saamaani suklaarasiaa olenkaan heittänyt avaamattomina roskiin, kun menivät kaapin perukoilla vanhaksi ? En tiedä, mutta monta. Kyllä mä edelleenkin pidän suklaan mausta, mutta hyvin riittää yksi Fazerin suklaalevy puolikin vuotta. Sacher-kakku kyllä voisi olla mun heikkous, mutta onneksi missään ei myydä yhden annoksen kakkuja :D Kun mulla makeanhimo iskee, niin ne on sitten hedelmät ja marjat. Tänään lähikaupasta löytyi karviaismarjoja!!!!Niin ja joo, muutaman kerran kuukaudessa juon ennen nukkumaanmenoa kuumaa kaakaota.
Hyvää yötä maitohorsmat ja sormustinkukat.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin lapsena suklaalle allerginen. 1960-luvulla kansakoulussa oli joskus ruokana suklaamannapuuroa ja koska siihen aikaan allergisia oli aika vähän, niin mitään korvaavaa ruokaa ei saanut. Söin sitten niinä päivinä koulussa vain näkkileipää ja maitoa. Muutaman kerran tuli vanhemmilta salaa syötyä suklaata. Kaverini tarjosi. Kun kolmatta kertaa sairastuin "vihurirokkoon" , äiti tajusi, että on tainnutkin Lammas saada jostain suklaata. Selkäsaunahan siitä tuli :D Teini-iässä allergia väheni ja loppui kokonaan. Olin vissiin oppikoulun viidennellä, kun kaksin käsin vedin Jacky suklaavanukkaita ja kaikkea muutakn suklaata, mihin vaan kesätyörahani riittivät. Sitten tuli "suklaaähky". Kuinkahan monta joululahjaksi saamaani suklaarasiaa olenkaan heittänyt avaamattomina roskiin, kun menivät kaapin perukoilla vanhaksi ? En tiedä, mutta monta. Kyllä mä edelleenkin pidän suklaan mausta, mutta hyvin riittää yksi Fazerin suklaalevy puolikin vuotta. Sacher-kakku kyllä voisi olla mun heikkous, mutta onneksi missään ei myydä yhden annoksen kakkuja :D Kun mulla makeanhimo iskee, niin ne on sitten hedelmät ja marjat. Tänään lähikaupasta löytyi karviaismarjoja!!!!Niin ja joo, muutaman kerran kuukaudessa juon ennen nukkumaanmenoa kuumaa kaakaota.
Lämmintä pullaa ja kuumaa kaakaota! Huomenna herkuttelen kun maitoa tulee ostettua vain tuota pullataikinaa varten ja puolet jää kaakaoon ja vaikka perunamuusiin.
Haluaisin ostaa täysmaitoa puolen litran purkissa! Se kun on ainoa oikea maito joihinkin ruokiin kaakaon lisäksi! Pitäisi meijereille antaa palautetta.
Mieheni käväisi puolen päivän aikoihin keskustassa. Lyhyellä varoitusajalla lähti, hyvä että ehdin mukaan :) Kävin viemässä vanhempieni haudalle kukkakimpun kasvimaalta; ruiskaunokkia, keltaista ja oranssia kehäkukkaa.
Kylläpä ilahduin, kun sain serkun vaimolta ja kirjeystävältä kirjeen. Jo niitä odottelinkin. Ilahduin siitäkin, kun välitin ed. kirjeessäni serkulleni veljeni toivomuksen, että kävisivät veljeäni morjestamassa, kun käyvät veljeni kesäpaikan lähistöllä metsäpalstallaan. Olivat käyneet, ilahtuivat kaikki vierailusta. Edellisestä tapaamisestaan on tosi kauan aikaa.
Tänään tekaisin ruoaksi silakkafilepannua ja rapeaa kaurarieskaa. Tekaisin-sana siksi, että molemmat oli helppoja ja nopeita tehdä.
Mukavasti alkoi tämä viikko, toivottavasti teilläkin.