Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (10951)
Hammaslääkärissä tänään. Nyt uusi paikka tuo ja hyvä käynti oli. Aina vähän jännitän niitä käyntejä kuitenkin. Kohta taas uudestaan. Hampaani eivät ole hyvät jos niin voi sanoa. Paljon kaikenlaista häikkää. Herkut ehkä syynä myös. Tosin melko säästeliäästi söin. Tumma suklaa on parasta, vaikka Suomesta harvoin niin voimakasta saa. Lapsuudessa join aina kaakaota. Marjanpoiminnassa taukoa nyt ja vanhoja marjoja pitäisi saada käytettyä pois. Leivonta taas on vähän jo liikaa. Ei saa syötyä kaikkea millään ja pakastimet täynnä. Syksyistä jo on. Sormet jäätyi pyöräillessä.
Huomenta!
Suklaan syömisestä ollut keskustelua. En muista milloin olen viimeksi suklaata ostanut tai syönyt. Aikaisemmin oli tapana jouluksi ostaa rasia suklaakonvehteja, mutta se tapa on jäänyt pois.
Makean nälkään syön marjoja ja hedelmiä. Tai oikeastaan sitä makean nälkää ei ehdi tullakaan, kun joka päivä syön ainakin marjoja.
Käytän myös ksylitolipastilleja hampaitani suojaamaan, niin ei tee suklaata edes mieli.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Suklaan syömisestä ollut keskustelua. En muista milloin olen viimeksi suklaata ostanut tai syönyt. Aikaisemmin oli tapana jouluksi ostaa rasia suklaakonvehteja, mutta se tapa on jäänyt pois.
Makean nälkään syön marjoja ja hedelmiä. Tai oikeastaan sitä makean nälkää ei ehdi tullakaan, kun joka päivä syön ainakin marjoja.
Käytän myös ksylitolipastilleja hampaitani suojaamaan, niin ei tee suklaata edes mieli.
Kyllähän minäkin eilen kauppareissulla "piilotin" ostamani tarjoussuklaalevyt ostoskärryyn hedelmäpussien alle, miksi, sitä en ymmärrä...Onhan tuota makeannälkää varmaankin tutkittukin, mistä oikein perimmiltään johtuu. Mullakin aina yleensä iskee yksin ollessani illalla ja olen ajatellut monesti että tekeekö mun ihan oikeasti mieli suklaata vai jotain muuta elämän hyvää itselleni. Maistuuhan se toki hyvältä, mutta eipäs tule mieleenkään suklaat, jos vaikka mukavia ystäviä illanvietossa...
Suklaata hmmmm jäätelöä hmmmmm molempia syön aina, kun haluan ja suurella mielihalulla. Eilen ostin pari pakettia jädeä ja toinen oli suklaajäätelöä ja siinä oli ihan kunnon suklaapaloja seassa hmmmmmm
Suklaa ja jäätelö ovat hammasystävällisimmät kaikista makeista herkuista, ne kun liukenevat eivätkä tartu ja jää hampaisiin. Esim. rusinat ovat pahimmat "tarttujat" vaikka ne terveelliseksi mielletään.
Tämä syyllistämättä ketään, elämään kuuluvat myös nautinnot - kohtuudella!
Tämä just. Kohtuus kaikessa, se on minunkin mottoni. Kohta tehdään tulet puugrilliin, paistetaan broileria ja eilisiä keitinperunoita, salaattia silputaan. Sade on ennustettu myöhemmälle, en vienyt pyykkiäkään ulos. Imurointi, lattioiden pesu on vielä ohjelmassa, tänään tai huomenna. Perjantaille on yhteislaulutilaisuus. Se jos mikä saa hyvälle mielelle. Mustikoita hain vielä eilen syömämarjaksi. Talvenvara riittää jo.
Vierailija kirjoitti:
Tämä just. Kohtuus kaikessa, se on minunkin mottoni. Kohta tehdään tulet puugrilliin, paistetaan broileria ja eilisiä keitinperunoita, salaattia silputaan. Sade on ennustettu myöhemmälle, en vienyt pyykkiäkään ulos. Imurointi, lattioiden pesu on vielä ohjelmassa, tänään tai huomenna. Perjantaille on yhteislaulutilaisuus. Se jos mikä saa hyvälle mielelle. Mustikoita hain vielä eilen syömämarjaksi. Talvenvara riittää jo.
Aikoinaan Arvo Ylppö sanoi, että kaikkea kohtuudella. Ja eli 104-vuotiaaksi.
Me aina syömisen jälkeen purraan ksylitolipurkkaa. Reikiä ei ole ollut muutamaan vuoteen hampaissa, vanhoja paikkoja kyllä.
Lapsuudessa meillä ei hampaita harjattu, vasta kansakoulussa opittiin siihen. Maitohampaat olikin surkeassa kunnossa.
Äsken vähän siistin takapihan ränsistyneitä pöheikköjä. Eiköhän se riittänyt tämän päivän ahkeroinniksi. Jospa huomenna saisin sisällä siivottua! Mies yleensä imuroi mutta nyt on kaverinsa mökillä.
Yksin ollessa taannun vain laiskottelemaan eikä tule ulkoiltuakaan kun kauppaankaan ei tarvi mennä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätini eli 93v, joi saunaoluen silloin tällöin, käytti voita ja nuorempana poltti tupakkaakin. Muutama läheltä on kuollut 60v +-, terveellisempien elämäntapojen kanssa. Olen 60+, nautin elämästä, en nipota.
Vierailija kirjoitti:
Me aina syömisen jälkeen purraan ksylitolipurkkaa. Reikiä ei ole ollut muutamaan vuoteen hampaissa, vanhoja paikkoja kyllä.
Lapsuudessa meillä ei hampaita harjattu, vasta kansakoulussa opittiin siihen. Maitohampaat olikin surkeassa kunnossa.
Äsken vähän siistin takapihan ränsistyneitä pöheikköjä. Eiköhän se riittänyt tämän päivän ahkeroinniksi. Jospa huomenna saisin sisällä siivottua! Mies yleensä imuroi mutta nyt on kaverinsa mökillä.
Yksin ollessa taannun vain laiskottelemaan eikä tule ulkoiltuakaan kun kauppaankaan ei tarvi mennä.
Jotenkin tuttu tunne. Kun olen yksin, huusholli tuppaa sotkustumaan. Vähän ennen miehen kotiutumista iskee siivousvimma. Hän on meistä se siistimpi. Nyt olis tarkoitus viedä matot ulos, imuroida, pestä lattiat. Ehkä huomenna, kun on ennustettu poutaa.
Kiva olla kaksin, mutta viihdyn tosi hyvin yksinkin. Niinhän sitä sanotaankin, että kun ittensä kanssa pärjää, pärjää muidenkin kanssa. Tähän uskon.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätini eli 93v, joi saunaoluen silloin tällöin, käytti voita ja nuorempana poltti tupakkaakin. Muutama läheltä on kuollut 60v +-, terveellisempien elämäntapojen kanssa. Olen 60+, nautin elämästä, en nipota.
Mun äiti eli Ylpön ohjeilla kuukautta vaille 97 vuotta ja samoilla ohjeilla isä on nyt 96 vuotta ja 8 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Kyllähän minäkin eilen kauppareissulla "piilotin" ostamani tarjoussuklaalevyt ostoskärryyn hedelmäpussien alle, miksi, sitä en ymmärrä...Onhan tuota makeannälkää varmaankin tutkittukin, mistä oikein perimmiltään johtuu. Mullakin aina yleensä iskee yksin ollessani illalla ja olen ajatellut monesti että tekeekö mun ihan oikeasti mieli suklaata vai jotain muuta elämän hyvää itselleni. Maistuuhan se toki hyvältä, mutta eipäs tule mieleenkään suklaat, jos vaikka mukavia ystäviä illanvietossa...
Tutkittu on: seksin puutetta. Himottaa, mutta suklaassa on samoja hyvää oloa tuovia aineita joita orgasmi ja hellyys tuottaa, oksitosiinia. Illalla varsinkin on seksin halua. Senhän huomaa lomalla, kun on päivittäin seksiä, ei tee mieli suklaata tai karkkia.
Eiköhän geenit vaikuta paljon- joku elää kaikkien terveyssuositusten mukaan mutta silti sairastuu ja kuolee nuorehkona. Toinen taas vähät välittää ja elää nauttien ruuasta ja juomasta eikä kuntoile juurikaan ja elää pitkän elämän terveenä.
Minä kuulun tuohon viimeksi mainittuun joukkoon, saa nähdä miten elonpäiviä riittää. Nyt olen kohta 7kymppinen, ei lääkityksiä eikä isompia kremppoja.
Johannes Virolainen kertoi aikoinaan Kekkoselle käyneensä lääkärintarkastuksessa, ja lääkäri oli sanonut, että alkoholin käyttö olisi hyvä lopettaa. Virolainen totesi tähän, ettei hän voi lopettaa, kun ei ole koskaan kyttänytkään.
Kekkonen totesi: Veli hyvä, pitää elää niin, että voi noudattaa lääkärin ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän geenit vaikuta paljon- joku elää kaikkien terveyssuositusten mukaan mutta silti sairastuu ja kuolee nuorehkona. Toinen taas vähät välittää ja elää nauttien ruuasta ja juomasta eikä kuntoile juurikaan ja elää pitkän elämän terveenä.
Minä kuulun tuohon viimeksi mainittuun joukkoon, saa nähdä miten elonpäiviä riittää. Nyt olen kohta 7kymppinen, ei lääkityksiä eikä isompia kremppoja.
Urheilija ei tervettä päivää nää.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä maitohorsmat ja sormustinkukat.
Vai haluat sinä myrkyttää meidät? Sormustinkukka on erittäin myrkyllinen ihmiselle, lamauttaa sydämen.
Reiluun kolmeen viikkoon en ole käynyt pyörälenkillä, kun olen varonut kättäni. Olen käynyt kävelylenkillä. Tänään kävin pyöräilemässä eikä käsi kipeytynyt. Hyvä juttu.
Naapuritkin olivat lähteneet lenkille, vaihdettiin hetki kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä maitohorsmat ja sormustinkukat.
Vai haluat sinä myrkyttää meidät? Sormustinkukka on erittäin myrkyllinen ihmiselle, lamauttaa sydämen.
Hyvin erikoinen tulkinta mukavan harmittomasta toivotuksesta, en huomannut kehoitusta nauttimaan sormustinkukkaa. Hyvä esimerkki, miten olemme todellakin kaikki niin erilaisia, onneksi...Mullakin kasvaa pihalla tuo kauniskukkainen kasvi ja ihailen aina komeaa kukintoaan. Lemmikki on luonnonkukista lempikukkani ja löysin lähirinteestä myös valkoisia ja siirsin muutaman kukkapenkin reunaan, muutama alkoi kasvaa sinisten joukossa.
Kävin terveydenhoitajalla vastaukset kyselemässä testeistä, olikin iso tutkimus päästä varpaisiin , olen jo varmaan viisi kertaa käynyt kuukauden sisällä, sisältää labratkin. Antoi taas uudet ajat hänen luo ja jalkahoitajalle. Kyllä nyt tutkitaan, diabetes diagnisoitu.
Ei vielä ehdi nukkumaan! Ensin yleisurheilun EM-kisoja ja sitten tähdenlentoja tiirailemaan ;) Tosin vasta torstain aamuyö vilkkainta aikaa. Muutama päivä aikaa miettiä toivomuksia!