Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (10869)
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuima ruoka on suolatonta.
Joku mainitsi palipali- kengät. Puukengät?
Muistelen että omassa lapsuudessa noin kutsuttiin. Ja jumppatossut oli rokkitossut.
Marjojen puhdistus oli rikkomista- otetaan niistä rikat eli roskat pois.
Minulle palit tarkoittavat sellaisia jalkaan laitettavia sandaaleita jotka siis saa jalkaan ilman mitään remmien kiinnittämistä. Sellaisia ns rantasandaaleita ja vastaavia tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelen että omassa lapsuudessa noin kutsuttiin. Ja jumppatossut oli rokkitossut.
Minulle palit tarkoittavat sellaisia jalkaan laitettavia sandaaleita jotka siis saa jalkaan ilman mitään remmien kiinnittämistä. Sellaisia ns rantasandaaleita ja vastaavia tarkoitan.
Meillä palipalit oli puupohjaiset, nahkaremmikengät. Siis remmi meni vain jalan päältä, ei kantapään takaa.
Tuima on meillä sanana kovasta tuulesta tai äkäisestä ilmeestä. Äiti ennen tuimisti, kun kurtisti moittien kulmiaan. Siitä siesi tehneensä jotain epäsopivaa.
Tuima-sanalla on monta merkitystä rikkaassa kielessämme.
Juurikin tuo tuima ilme, tuima tuuli - ja tuima eli suolaton ruoka itämurteessa.
Hyvää yötä - kauniita unia.
Vierailija kirjoitti:
Pali palit oli 60- ja 70-luvuilla puupohjaiset sandaalityyppiset puukengät joissa oli vaan yksi kiristettävä remmi jalkapäällisen päällä, ei muita remmejä ja auki varpaista ja takaa.
Koleeta säätä luvattiin huomiselle mutta sunnuntaina lämmintä. Jatkuispa lämpöisenä lokakuun lopulle asti mutta Markus lupaili jo aikaista talveakin.
Vierailija kirjoitti:
Koleeta säätä luvattiin huomiselle mutta sunnuntaina lämmintä. Jatkuispa lämpöisenä lokakuun lopulle asti mutta Markus lupaili jo aikaista talveakin.
Meille ennustettu 19 C ja puolipilvistä - sopivaa.
Huomenta nasut ja epänasut! Ei tehty eilen akupunktiota. Halusinkin ajan nimenomaan akupunktioon erikoistuneelle lääkärille, jotta hän osaisi paremmin arvioida, mihin kaikkeen mulla se akupunktio auttaisi ja mihin ei. Sanoi, että sillä en korvaisi reumalääkitystä, mutta en myöskään kipulääkitystä. Vähän pattitilanne siis. Tutki mun jalkaterät ja sanoi, että näihin ei kyllä auta mikään muu kuin kirurginveitsi. En ole kovin innoissani, että molemmat jalkaterät pitäisi operoida. Eri aikaan vielä, koska leikatulle jalalle ei sitten saa varata ja jotenkin pitää päästä liikkumaankin. Jos ei muuten niin keittiöön ja vessaan. Ja tarkoittaisi taas, että asuisin olohuoneessa ja nukkuisin sohvalla. Polven tekonivelleikkausten jälkeen leikatullle jalalle sai sentään varata, vaikka kyynärsauvojen kanssa könkkäsikin. Nyt tilanne olisi sitten toinen. Leikkausjonot on toki pitkät, mutta nyt ei nappaa yhtään ajatus leikkauksista. Joten kirjoitti mulle lisää kipulääkkeitä ja näillä nyt sitten mennään toistaiseksi.
Aurinkoinen lauantai eikä onneksi tarvitse tehdä mitään erityistä. Pyykkejä voisi pistää pesukoneeseen.
Kaikessa soi blues, ilmassa soi blues, kun syksyn lehti maahan ehti, siinäkin soi blues...
Katsoin, kun keltainen koivunlehti lensi tuulessa maahan.
OHurja tuuli taas!
Heti aamusta poljimme torille kun siellä oli rokotebussi. Mies otti toisen vyöruusurokotteen ja jäykkäkouristus/hinkuyskärokotteen. Paljon oli ihmisiä jonottamassa, suurin osa taisi ottaa punkkirokotteen.
Sitten kotiin ja muutaman tunnin päästä taas pyörän selkään, nyt pitemmälle cittariin.
Nyt ei tarvi kaupassa vähään aikaan käydä. Kiireellä pitää syödä rypäleitä, kirsikoita, herneitä ja omien pensaitten karviaisia.
Onpa Lammas tilanteesi hankala! Voisitko päästä toipumisajaksi johonkin palvelutaloon tms jossa pääsis pyörätuolilla liikkumaan?
Hyvää viikonloppua lajitoverit!
Vierailija kirjoitti:
OHurja tuuli taas!
Heti aamusta poljimme torille kun siellä oli rokotebussi. Mies otti toisen vyöruusurokotteen ja jäykkäkouristus/hinkuyskärokotteen. Paljon oli ihmisiä jonottamassa, suurin osa taisi ottaa punkkirokotteen.
Sitten kotiin ja muutaman tunnin päästä taas pyörän selkään, nyt pitemmälle cittariin.
Nyt ei tarvi kaupassa vähään aikaan käydä. Kiireellä pitää syödä rypäleitä, kirsikoita, herneitä ja omien pensaitten karviaisia.
Onpa Lammas tilanteesi hankala! Voisitko päästä toipumisajaksi johonkin palvelutaloon tms jossa pääsis pyörätuolilla liikkumaan?
Hyvää viikonloppua lajitoverit!
Mun eläke ei sentään ole verojen jälkeen niin suuri, että pystyisin maksamaan vähintään 900 €/kk jossain palvelutalossa sen lisäksi, että maksaisin kotini yhtiövastikkeet ja muut kulut. Koska nehän mulla olisi maksettavana edelleenkin. Ja palvelutalossa sitten maksaisin kaikesta muustakin hiton paljon enemmän kuin kotona. Jokainen vessapaperirullakin maksaisi enemmän kuin kotona.
Nyt iltapäivällä kokeilin, miten pärjäisin tässä asunnossa, jos olisinkin vaan persiilläni lattialla. Sain hilattua itseni ihan vaan käsivoimin noi lyhyet rappuset. Pari apuvälinettä ja pääsisin vessaankin. 8 viikkoa pärjäisin ravinnon suhteen ihan vaan vedellä ja pähkinöillä.
Jos sairaalan sosiaalityöntekijälle kertoo, että asuu yksin eikä lähellä ole omaisia, jotka voisi auttaa, luulisi, että jotain apua järjestyisi. Kustannuksista en tiedä. Jos vessa on eri kerroksessa, voihan hankkia portapotin, jonka vaikka kodinhoitaja voi käydessään tyhjentää vessanpönttöön.
Leikkauksissa on aina riskinsä, jos kaikki ei menekään nappiin. En halua pelotella, parhaiten jokainen itse punnitsee riskit ja hyödyt.
Ainakin ennen kaupungin kotihoidosta sai apua juuri tuollaisissa tapauksissa, Lammas.
Kannattaa kysellä.
Kiitos vastauksista tohon mun mahdolliseen jalkaterien leikkaukseen. Joo, hyvinvointialueelta ehkä saattaisi saada kotihoidon hetkeksi aikaa eli toisivat ruuan ja tyhjentäisivät sohvan viereen hankitun portatiivinkin, mutta mun kissani käymälää ne ei siivoaisi eivätkä ruokkisi kissaani. Joten ainakin ensin mun pitää odottaa siihen asti, että tuosta kissavanhuksesta aika jättää. Tosin en ole vielä selvitellyt, millaista kotihoitoa olisi tarjolla lemmikkieläimille. Voihan olla, että nykypäivänä jo sellaistakin olisi. Ei kunnalliselta, mutta yksityiseltä.
Kun eläinlääkäri POLilla oli jalka kipsissä, hän "kulki" vastaanotolla kirsijalan polvi työtuolilla, jota rullaili eteenpäin.
Yksityinen kotihoito tekee sovitut hommat, tyhjentää kissanvessankin.
Ehkä samasta paikasta mistä isälläsi käydään?
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Kiitos vastauksista tohon mun mahdolliseen jalkaterien leikkaukseen. Joo, hyvinvointialueelta ehkä saattaisi saada kotihoidon hetkeksi aikaa eli toisivat ruuan ja tyhjentäisivät sohvan viereen hankitun portatiivinkin, mutta mun kissani käymälää ne ei siivoaisi eivätkä ruokkisi kissaani. Joten ainakin ensin mun pitää odottaa siihen asti, että tuosta kissavanhuksesta aika jättää. Tosin en ole vielä selvitellyt, millaista kotihoitoa olisi tarjolla lemmikkieläimille. Voihan olla, että nykypäivänä jo sellaistakin olisi. Ei kunnalliselta, mutta yksityiseltä.
Löytyisiköhän apua joltain eläinsuojelujärjestön aktivistilta? Jos hän ottaisi vähäksi aikaa kissan kotiinsa. Maksaisit ruuat ja hiekat ja sopisit jonkun korvauksen. Hehän pitävät välillä löytökissojakin luonaan. Noin vanhaa kissaa on vaikea viedä kissahoitolaan. Stressaantuu liikaa. Jollei sitten poikasi pysty ottamaan luokseen.
Tavallinen päivä tänäänkin. Vadelmassa olin kauempana eri maisemissa. Noin 4 litraa sain. Vieläkin jäi poimittavaa. Samalla kävelylenkki myös. Tuolla hienot maisemat.
Sunnuntaihuomenia toivottelen tässä aamun kahussa. Lueskelin noita erilaisia sanojen tarkoituksia ja tuli mieleeni eräs hiukan boheemi ystäväni, joka käyttää tuota aamun, illan, yön, kahussa sanontaa paljon...erittäin mukava ihminen, mutta aikataulujen sopiminen joskus ärsyttää, sanoo vaikka, tulen siinä kahden kahussa ja voi siis tulla puolen kahden ja viiden välillä...Kerran olimme reissuun lähdössä ja sanoin, muista sitten että bussi lähtee tasan kello yksi, eikä yhen kahussa...Katseli ihmeissään. Onko tuttu sana tuo kahussa, joskus ajattelin että ystävä itse keksinyt koko sanan...