Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (13380)

Vierailija
10861/13380 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein Ylen nettisivulla Eppu Normaalin tuntemistestin. Sain pisteet 12/12. Hetken mietin taakse jäänyttä aikaa, joka kutistui pieneksi.

Vierailija
10862/13380 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntaihuomenia toivottelen tässä aamun kahussa. Lueskelin noita erilaisia sanojen tarkoituksia ja tuli mieleeni eräs hiukan boheemi ystäväni, joka käyttää tuota aamun, illan, yön, kahussa sanontaa paljon...erittäin mukava ihminen, mutta aikataulujen sopiminen joskus ärsyttää,  sanoo vaikka, tulen siinä kahden kahussa ja voi siis tulla  puolen kahden ja viiden välillä...Kerran olimme reissuun lähdössä ja sanoin, muista sitten että bussi lähtee tasan kello yksi, eikä yhen kahussa...Katseli ihmeissään.  Onko tuttu sana tuo kahussa, joskus ajattelin että ystävä itse keksinyt koko sanan...

Enpä ole tuota aiemmin kuullut. Meillä sanotaan illan kuihassa, kun johonkin aikaan iltasella jotain tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10863/13380 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntaihuomenia toivottelen tässä aamun kahussa. Lueskelin noita erilaisia sanojen tarkoituksia ja tuli mieleeni eräs hiukan boheemi ystäväni, joka käyttää tuota aamun, illan, yön, kahussa sanontaa paljon...erittäin mukava ihminen, mutta aikataulujen sopiminen joskus ärsyttää,  sanoo vaikka, tulen siinä kahden kahussa ja voi siis tulla  puolen kahden ja viiden välillä...Kerran olimme reissuun lähdössä ja sanoin, muista sitten että bussi lähtee tasan kello yksi, eikä yhen kahussa...Katseli ihmeissään.  Onko tuttu sana tuo kahussa, joskus ajattelin että ystävä itse keksinyt koko sanan...

Enpä ole tuota aiemmin kuullut. Meillä sanotaan illan kuihassa, kun johonkin aikaan iltasella jotain tapahtuu.

Ja meillä sanotaan, että illan kuhjassa.

Hauska sinällään, että en ole kenenkään kuullut sanovan, että aamun kuhjassa :)

Vierailija
10864/13380 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein Ylen nettisivulla Eppu Normaalin tuntemistestin. Sain pisteet 12/12. Hetken mietin taakse jäänyttä aikaa, joka kutistui pieneksi.

Enpä Eppujen viimeiseen keikkaan parvekkeelle vaimeana kuuluvaa musiikkia osannut yhdistää ennenkuin aamulla uutiset avasin. Ilotulituskin hiukan ennen puolta yötä paukahteli. Voi keskustan koiraparkoja :(

Yö meni valvoessa kun löysin Areenasta "Sekunnit"-sarjan onnettomuuksien tutkinnasta. Harvemmin kotimaisia katselen, joten tuo olikin positiivinen yllätys!

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä Eppujen viimeiseen keikkaan parvekkeelle vaimeana kuuluvaa musiikkia osannut yhdistää ennenkuin aamulla uutiset avasin. Ilotulituskin hiukan ennen puolta yötä paukahteli. Voi keskustan koiraparkoja :(

Yö meni valvoessa kun löysin Areenasta "Sekunnit"-sarjan onnettomuuksien tutkinnasta. Harvemmin kotimaisia katselen, joten tuo olikin positiivinen yllätys!

Mä katsoin tuon Sekunnit -sarjan jo aiemmin. Oli kotimaiseksi aika hyvä.

Vierailija
10866/13380 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskana olen viettänyt sunnuntai päivää, ruuaksi kirjolohikiusaus. Pelailen netissä mahjong peliä.

Vierailija
10867/13380 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskotellut olen minäkin.  Aamulla ajettiin pieni "kotiseutukierros", samalla vietiin jätepisteelle "tavaraa".

Ruokana eilen ja tänään kaalikäärylepannua, kaalikääryleen makuista pataahan tuo oli. Piti kokeilla jotakin uutta ruokaa.

Vähän suunnittelin syksyn käsitöitä, virkkaamalla.  Pinterestistä etsin ideoita, aihe auringonkukka. Lankojakin jo katselin. 

Jätin idean hautumaan.

Vierailija
10868/13380 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä katsoin tuon Sekunnit -sarjan jo aiemmin. Oli kotimaiseksi aika hyvä.

Sama. Tykkäsin.

Vierailija
10869/13380 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin tuon kaalikäärylepadan ohjeen. Vaikuttaapa hyvältä ja helppotekoiselta!

Harvoin toimerrun ruuanlaittoon, enimmäkseen ostetaan puolivalmisteita tai valmisruokia.

Miten vaan helpommalla pääsee.

Tänään oli kalapihvit, keitetyt perunat, Jäämeren salaatti. Keitettyä punajuurta halloumin kanssa lisukkeena. Se on hyvää!

Vierailija
10870/13380 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin hevosia katsomassa. Eräs tuttu jopa hörisi minulle. Osa tulee katsomaan ja osa ei. Muutama uusi tuli nyt. Varsat ovat myös kivoja, kun leikkivät keskenään. Juoksevat kuin hippaa pitkin laidunta ja hirnuvat. Täytyy alkaa useimmin käydä taas. Muuten kävelyt siis tuolla maisemissa. Näin myös ison kotkan. Valkoinen pyrstö eli oliko merikotka sitten. En nyt muista sitä. Lähti kuitenki lentoon hakkuuaukealta melko läheltä. 

Illalla olin mustikassa. Poimin vähän. Noin pari litraa. Ehkä pakastimiin vielä mahtuu. Isompia saisivat olla. Iltakävely poimia en yhteydessä ja vielä pyöräily. Paljon tein tänään jo hyvä niin. Päivänä myös ihan mukava. 

Vierailija
10871/13380 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskotellut olen minäkin.  Aamulla ajettiin pieni "kotiseutukierros", samalla vietiin jätepisteelle "tavaraa".

Ruokana eilen ja tänään kaalikäärylepannua, kaalikääryleen makuista pataahan tuo oli. Piti kokeilla jotakin uutta ruokaa.

Vähän suunnittelin syksyn käsitöitä, virkkaamalla.  Pinterestistä etsin ideoita, aihe auringonkukka. Lankojakin jo katselin. 

Jätin idean hautumaan.

Oletkohan sama auringonkukkaihminen, jolle joskus vastasin auringonkukista ja virkkaamisesta, en tarkkaan muista keskustelua. Nyt laitan tähän sulle auringonkukkia 🌻🌻🌻🌻🌻

Vierailija
10872/13380 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä kaikille teille muillekin 🌻🌻🌻🌻🌻

Vierailija
10873/13380 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin idean hautumaan.

Oletkohan sama auringonkukkaihminen, jolle joskus vastasin auringonkukista ja virkkaamisesta, en tarkkaan muista keskustelua. Nyt laitan tähän sulle auringonkukkia 🌻🌻🌻🌻🌻

Hei, kiitos auringonkukista!

En tiedä olenko sama auringonkukkaihminen, mutta olen kyllä täällä joskus kertonut, että virkkasin auringonkukkia ja tein niistä taulun.  Auringonkukka on yksi lempikukistani.  

Vielä eivät ole  kasvimaallani kasvavat auringonkukat avanneet kukkiaan.

Hyvää uutta viikkoa kaikille! 

Vierailija
10874/13380 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin idean hautumaan.

En tiedä olenko sama auringonkukkaihminen, mutta olen kyllä täällä joskus kertonut, että virkkasin auringonkukkia ja tein niistä taulun.  Auringonkukka on yksi lempikukistani.  

Onpa aurinkoisia viestejä, hyvä me.

Pohdin tässä kauppareissua ja mustikkaretkeä, kumpi ensin?

Ihana maanantai ja koko viikko edessä.

Mukavaa viikkoa kaikille.

Vierailija
10875/13380 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystarkastus projekti jatkuu, vein virtsanäytteen terveyskeskukseen, samalla kävin kaupassa, voitin pelikoneesta 10e. Vielä keskiviikkona sairaanhoitajan käynti, arvaan ettei mitään ongelmaa tai muutoksia. No tulipahan 3 kertaa sinne käveltyä. Nyt juon kahvit.

Vierailija
10876/13380 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä kaikille teille muillekin 🌻🌻🌻🌻🌻

Kiitos. 🌸

Vierailija
10877/13380 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuulinen ilma!

Poimin pikkuämpärillisen mustaherukoita joista mies teki samantien hilloa, tuli neljä pientä purkillista. Mukava talven mittaan ruokien lisukkeena nauttia.

Autolla täsmäisku kukkia ostamaan. Otetaan epäonniset daaliat pois ja laitetaan kauniit värikkäät asterit tilalle.

Kirvat valloitti daaliat, suihkuteltu mäntynesteliuoksella mutta ovat kovin kärsineen näköisiä. 
Hyvää alkanutta viikkoa!

Vierailija
10878/13380 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin idean hautumaan.

Ensin työ, sitten huvi. Kaupassakäynti on pakollista, mustikkaretki on huvia vaikkei mustikan mustikkaa löytäisi. Siis ensin siistinä kauppaan ja sitten rähjääntymään metsään ja lopuksi mustikkana kakun päälle: saunomaan.

Minä olen joko laiska tai liian introvertti lähtemään oikein mihinkään. Mattojen pesu on viidessä vuodessa edennyt siihen, että kassissa on valmiina mäntysuopa ja harja, metsään menemiseen olen valmistautunut ostamalla toissa vuonna ämpärin! Olen siis valmiina kun inspiraatio iskee :)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin idean hautumaan.

Ensin työ, sitten huvi. Kaupassakäynti on pakollista, mustikkaretki on huvia vaikkei mustikan mustikkaa löytäisi. Siis ensin siistinä kauppaan ja sitten rähjääntymään metsään ja lopuksi mustikkana kakun päälle: saunomaan.

Minä olen joko laiska tai liian introvertti lähtemään oikein mihinkään. Mattojen pesu on viidessä vuodessa edennyt siihen, että kassissa on valmiina mäntysuopa ja harja, metsään menemiseen olen valmistautunut ostamalla toissa vuonna ämpärin! Olen siis valmiina kun inspiraatio iskee :)

Täällä toinen "inspiraatioihminen" :D Mulla on aika usein tilanne, että illalla nukkumaan mennessä alkaa inspiraatio nostaa päätään ja suunnittelen, mitä kaikkea teen seuraavana päivänä. Aamu kun tulee, olen sängystä noustessani kuin tönkkösuolattu neulamuikku ja jotenkin saan köpöteltyä vessaan. Aamukahvia keittäessäni pääsee muutama ärräpää, kun en meinaa saada edes maitotölkkiä auki. Edellisillan inspiraatio on tipotiessään. On tämä edelleen aika ärsyttävää, mutta ei samalla tavalla stressaavaa kuin työelämässä ollessa. Silloin tiesi, että on vain ne muutamat vapaapäivät ja jos ei silloin pystynyt, piti odottaa taas viikko ja toivoa parasta. Monesti kävi niin, että työviikon aikana tulikin sitten jotain kiireellisempää tai tärkeämpää, joka piti hoitaa, ja suunnitelmat siirtyivät hamaan tulevaisuuteen. Nyt olen opetellut asenteen, että teen joskus tai jouluna, ensi vuoden maanantaina tai kesällä keskiviikkona.

Vierailija
10880/13380 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kaksi varaamaani kirjaa kirjastoon joten hyppäsimme pyörän selkään ja vauhdilla niitä hakemaan ennen sadetta.

Nyt voi rauhassa pötköttää lukemassa kun mies katsoo urheilua.

Eilen ostin ison pussillisen herneitä, emme taida jaksaa niitä tuoreeltaan syödä. Ajattelin silpiä ne ja ryöpätä. Pakastimesta sitten keittoihin talven mittaan. Karviaisistakin osa joutanee pakkaseen.

Ajatella, elokuu alkaa olla jo puolessa! Aika menee nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän