Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (10951)

Vierailija
10921/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn muutaman vuoden välein Terveystalon laajan labrapaketin otattamassa tarjoushinnalla.

Kolesterolit on yli viitearvojen mutta en ole siihen reagoinut. Mies kävi terveysasemalla, hänellä samat arvot ja lääke määrättiin.

Joskus mietin pitäskö minunkin kysellä onko tarpeellista.

Vierailija
10922/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin ihmettelemään, kun oloasuni housut, joita aina kotona pidän, alkoivat löysyyttään valahtelemaan jaloistani nyt loppukesästä, punnitsin itseni, ja valtava iloinen hämmästys. Olin kesän aikana laihtunut kymmenisen kiloa, yleensä käy toisinpäin, hyvien grilliruokien ystävä kun olen. Oikein jouduin miettimään syytä, ja ainoa minkä keksin, oli että olen tietoisesti muuttanut ruokarytmiäni ja vähentänyt iltaa kohti syömisiäni, iltanapostelu ollut aina huono tapani. Toiset kymmenen ja onpas taas kevyempi kulkea...Sain kyllä valtavasti motivaatiota, tosiaankin vanhakin oppii uusia kujeita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10923/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin terveydenhoitajalla vastaukset kyselemässä testeistä, olikin iso tutkimus päästä varpaisiin , olen jo varmaan viisi kertaa käynyt kuukauden sisällä, sisältää labratkin. Antoi taas uudet ajat hänen luo ja jalkahoitajalle.  Kyllä nyt tutkitaan, diabetes diagnisoitu.

Sain diabetesdiagnoosin 2019, alussa kävin useamman kerran diabhoitajalla. Sain neuvoja, tein joitakin muutoksia ruokavalioon. Sain muutaman kilon painoa pois. Sitten kävin 2 x vuodessa, mittasi verensokerit. V. 2022 lopetettiin käynnit, koska sokerit oli ok. Pari kertaa vuodessa tutkitaan sokerit muiden kokeiden yhteydessä, ovat olleet Ok. Vain kerran oli ns. pitkä sokeri yli viitearvojen, diagnoosi tuli. Silmänpohjakuvaus parin vuoden välein ollut. En ole tähän mennessä tarvinnut lääkitystä. 

Minua kannusti muutokseen se, että olen ns. piikkikammoinen, en voi ottaa itseltäni verinäytettä, en tosin toiseltakaan. 

Tällainen tarina minulla diab liittyen. 

Tsemppiä sinulle! 

Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin, lähtiskö parin tunnin päästä ulos ihmettelemään osittaista auringonpimennystä. Ja mikä olisi tässä lähialueella paras paikka sen ihmettelyyn. Meinaako joku muu mennä sitä ihmettelemään?

Vierailija
10925/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoita syömämarjaksi - oli tuolla edellä, kiva sanonta, käytän sitä itsekin tai oikeastaan sanon että syömämustikoita.

Tuli ikävä pikkulintuja, jotka piipahtivat pihassa leikkien ja touhuten, niin lähdin lähimetsään lintujen luokse ja hakemaan niitä syömämustikoita. Poimin mustikat yksi kerrallaan ja nyt valikoin niitä isompia ja annan pienempien vielä kasvaa. Metsän antimia riittää aina vaan. Vettä on täällä tullut taivaalta enemmän kuin tarpeeksi, niin nyt saa aurinko taas paistaa.

Vierailija
10926/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mä mietin, lähtiskö parin tunnin päästä ulos ihmettelemään osittaista auringonpimennystä. Ja mikä olisi tässä lähialueella paras paikka sen ihmettelyyn. Meinaako joku muu mennä sitä ihmettelemään?

Meillä täällä lännessä on selkeä ilma ja hyvät olosuhteet nähdä osittainen auringonpimennys, luoteen suunnalla. Mulla ei ole mitään laseja, niin voi olla, että katson sinne taivaanrannan suuntaan niin kuin aina ennenkin. Aamuyöllä näkyisi Perseidien tähdenlentoparvia ja saatan mennä pihalle niitä katsomaan.

Vierailija
10927/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt luinkin tuosta auringonpimennyksestä sellaisen siiviläkikan, että voi heijastaa pimentyvän auringon valon seinälle siivilän läpi, niin ehkä kokeilen sitä. Kun tuo ilta-aurinko paistaa just meidän keittiön seinälle.

Vierailija
10928/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn muutaman vuoden välein Terveystalon laajan labrapaketin otattamassa tarjoushinnalla.

Kolesterolit on yli viitearvojen mutta en ole siihen reagoinut. Mies kävi terveysasemalla, hänellä samat arvot ja lääke määrättiin.

Joskus mietin pitäskö minunkin kysellä onko tarpeellista.

Mulla oli verensokeri 6,9, verenpaineen yläpaine liian korkea, alapaine ok. Laittoi lähetteen silmänpohjakuvauksiin. Kyseli tarkkaan viinin ja maidon määrän, siis juon 2kk välein viiniä kaverin kanssa, maitoa juon n 4dl päivässä ja pitäisi lisäksi ostaa D vitamiinia. Olikin tehokas hoitaja, meni yliajallekin.

Vierailija
10929/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä maitohorsmat ja sormustinkukat.

Vai haluat sinä myrkyttää meidät? Sormustinkukka on erittäin myrkyllinen ihmiselle,  lamauttaa sydämen. 

Hyvin erikoinen tulkinta mukavan harmittomasta toivotuksesta, en huomannut kehoitusta nauttimaan sormustinkukkaa. Hyvä esimerkki, miten olemme todellakin kaikki niin erilaisia, onneksi...Mullakin kasvaa pihalla tuo kauniskukkainen kasvi ja ihailen aina komeaa kukintoaan. Lemmikki on luonnonkukista lempikukkani ja löysin lähirinteestä myös valkoisia ja siirsin muutaman kukkapenkin reunaan, muutama alkoi kasvaa sinisten joukossa.

Mua ärsyttää tuo lapsellinen toivotustyyli. Niin kuin oltaisiin leikki-ikäisiä ja iltasadun päätteeksi toivotetaan naiiveja älyttömyyksiä. Jatkanut tuota kuukausikaupalla. 

Joo hypin yli, mutta silti ärsyttää. Mitä liikkuu tuon päässä. Satutäti?

Vierailija
10930/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toivotukset on ihan sama. Olen ollut jonkin aikaa veke, ja selaan vaan pikana, onko joku kiinnostava aihe. 

Vierailija
10931/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aivan pilvessä taivas, ei tarvi auringonpimennystä tai perseidejä katella.

Vierailija
10932/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

En katso kun ei ole niitä laseja. Ja taitaa olla taivan pilvessä nyt hki. Mutta sen sijaan katson yleisurheilun em kisoja. Suomen ainut mitali mahdollisuus kohta kun alkaa naisten moukarin finaali ja areenalle astelee Silja Kosonen. Toivon parasta suoritusta hänelle.

Vierailija
10933/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa olla täällä oma itsensä, vaikka satutäti, jos niikseen, toivotusten kera tai ilman. Minäkin innostun nyt toivottamaan pitkästä aikaa:

Hyvää yötä elohiiret ja syysmaitiaiset 🌻

terveisin Nököhammas, joka katsoo nyt urheilua ja ehkä yöllä sitten tähdenlentoja

Vierailija
10934/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unta palloon

Vierailija
10935/10951 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain tänään reunakiviä ruusuille. Niistä vielä yrittää muutamat kukkia näin syksystä. Hyvin ne ainakin näyttävän juurtuneen. Muuten tänäänkin tavalliset lenkit ja ihan hyvä päivä. Syksyistä jo iltaisin. Nyt vielä ruokapuolta näin illalla laitan. 

Minua ei haittaa toivotukset yhtään. Senverran vähän mitään saan niin otan vastaan ne. Joillakin ihmisillä on sellainen tyyli ja minusta se on ok jos täällä joku sellaistakin "harrastaa". 

Vierailija
10936/10951 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa olla täällä oma itsensä, vaikka satutäti, jos niikseen, toivotusten kera tai ilman. Minäkin innostun nyt toivottamaan pitkästä aikaa:

Hyvää yötä elohiiret ja syysmaitiaiset 🌻

terveisin Nököhammas, joka katsoo nyt urheilua ja ehkä yöllä sitten tähdenlentoja

Syysmaitiainen on väripilkku luonnossa, tuo mieleen auringon. 

Tiesitkö, että sen juuria on käytetty kahvin korvikkeena voikukan tavoin? 

Onneksi  ei tällä hetkellä tarvitse lähteä korvikelinjalle :) 

Aurinkoinen päivä tulossa, mukavaa päivää! 

Vierailija
10937/10951 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito...Ehdottaisin päivän yhdeksi aiheeksi tuota kasvit, kukat, puutarha, sadot..., miten on esim. kesäkukat pärjänneet, parhaat palat ja pieleen menneet, joko syyshommat alkaneet, lempikukkasi yms. Ei ole tätä aihetta nyt vähään aikaan käsitelty ja ikuinen kukkien ystävä kun olen, kiinnostaisi kuulla miten kotipuutarhureilla/parvekekasvattajilla kesä sujunut...vieno ehdotus vain.

Vierailija
10938/10951 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin alkukesästä ns. rescue jaloruusun muutamalla eurolla poistomyynnistä, paljas lyhyt ranka ja pari lehteä vain oli siinä. Laitoin sen kaikkine ruukkuineen pikkupihani aurinkoisimpaan paikkaan ja annoin melkein joka kastelukerralla ravinnetta.  Kiittänyt pelastamisestaan kasvamalla melkein metrin pituiseksi ja vaaleanpunaisia ruusuja täynnä, monta tukikeppiä jo laittanut että pysyy pystyssä. Moninkertainen ilo siis...

Vierailija
10939/10951 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito...Ehdottaisin päivän yhdeksi aiheeksi tuota kasvit, kukat, puutarha, sadot..., miten on esim. kesäkukat pärjänneet, parhaat palat ja pieleen menneet, joko syyshommat alkaneet, lempikukkasi yms. Ei ole tätä aihetta nyt vähään aikaan käsitelty ja ikuinen kukkien ystävä kun olen, kiinnostaisi kuulla miten kotipuutarhureilla/parvekekasvattajilla kesä sujunut...vieno ehdotus vain.

Tästä on jo monta ketjua. Mene niihin fiilistelemään. Ei täällä. 

Vierailija
10940/10951 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva idea. Mielelläni luen kaikkea luontoon liittyvää. Kirjoitan päivän mittaan lisää, kunhan jaksan. T. Kukkien, lintujen ja kissojen ystävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme