Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (10748)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammasta ja hänen poikaansa on kohdeltu väärin. Ei ole myöhäistä muiden sukulaisten, siis Lampaan sisaren ja näiden muiden lastenlasten, toimia niin, että oikeudenmukaisuus perheessä toteutuu. Heidän pitää nähdä oma etuoikeutensa ja jakaa siitä aineellisesta hyvästä, jota ovat saaneet, ainakin Lampaan pojalle. 

Mua ei itseäni haittaa. Olen rakentanut oman elämäni sellaiseksi kuin olen halunnut. Kun on ollut just täysi-ikäiseksi tultuaan täysin rahaton, työtön ja asunnoton, niin mun toiveet ja unelmat eivät ole koskaan olleet mitään ylellisyyttä. Aikoinaan ajattelin, että olen taloudelliseen tilanteeseeni tyytyväinen sitten, kun mun ei ruokakaupassa tarvitse katsoa hintoja. Ja yli neljännesvuosisadan ajan ei ole enää tarvinnutkaan katsoa. Mä en ole koskaan kaivannut autoa, kesämökkiä, venettä tai muutakaan sellaista rahareikää. Kun aikoinaan sain asuntolainankin maksettua, niin mulla oli kaikki, mitä hyvään elämään tarvitsin. 

Poikani kohdalla taas olisin toivonut, että olisi ollut tasa-arvoinen siskonsa ja serkkujensa kanssa. Mutta hänellä on mun luonne. On vähempään tyytyväinen ja juuri sen vuoksi ei olekaan "ostettavissa". Ei mun tytärkään oikein pidä siitä, että pikkuveli ei ole saanut oikein mitään. Paitsi velvollisuuksia. Ja hyväksyy sen, että mun testamenttini on sellainen, että kompensoin sillä pojalleni sen, mitä taas hän on saanut isovanhemmiltaan. Pitää sitä ihan reiluna. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajeltiin kuitenkin jo eilen tänne kakkoskodille vaikka luvattiin kovia ukkosmyräköitä matkalle. 
Katottiin netin sääkartat, siellä ei itäpuolella niin pahalta näyttänyt- eikä koko matkalla juurikaan satanut. Jouhevasti meni matka.

Hyvissä ajoin oltiin perillä. Hyvä ilma täälläkin.

Lammas, toivottavasti jatkossa hoitajat eivät sinulle soittele! Kai pyykkihuollonkin hoitavat?

Hyvää viikonjatkoa itsekullekin!

En tiedä, hoitaako pyykit joku niistä kotihoidoista vai siskoni. Sanoinkin eilen sille soittajalle,  että mä en sotkeennu tohon hommaan ollenkaan. Kun siellä nyt kolme eri tahoa hoitaa kotihoidon, niin en tiedä, mitä mun siskoni on kenenkin niistä  kanssa sopinut. Enkä edes halua tietää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lammasta ja hänen poikaansa on kohdeltu väärin. Ei ole myöhäistä muiden sukulaisten, siis Lampaan sisaren ja näiden muiden lastenlasten, toimia niin, että oikeudenmukaisuus perheessä toteutuu. Heidän pitää nähdä oma etuoikeutensa ja jakaa siitä aineellisesta hyvästä, jota ovat saaneet, ainakin Lampaan pojalle. 

Perintöriidat on Suomessa meheviä. Muutamasta lusikasta käydään käräjiä ja välit menee puolelta suvulta. Kateus ja ahneus on suomalaisissa niin syvässä. 

Totta. Meillä ei onneksi tule tuota ongelmaa olemaan. Mä en halua yhtään mitään irtaimistoa enkä kiinteää omaisuutta. Mun siskoni taas haluaa, joten se sitten vaan ostaa mut ulos niistä ja tekee tilisiirron. 

Vierailija
10644/10748 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöriidat on Suomessa meheviä. Muutamasta lusikasta käydään käräjiä ja välit menee puolelta suvulta. Kateus ja ahneus on suomalaisissa niin syvässä. 

Totta. Meillä ei onneksi tule tuota ongelmaa olemaan. Mä en halua yhtään mitään irtaimistoa enkä kiinteää omaisuutta. Mun siskoni taas haluaa, joten se sitten vaan ostaa mut ulos niistä ja tekee tilisiirron. 

Järkevää tosiaan sopia kaikki ennakkoon. Aina se ei onnistu. 

Edellyttää, että tietää perinnönjättäjän tahdon, eli onko esim. joku saanut ennakkoperintöä tai lahjan. Lukeeko ehkä lahjakirjassa, ettei sitä tule katsoa ennakkoperinnöksi. Tai onko  testamentannut jotain jollekin ja halunnut vaikuttaa perinnönjakoon. Silloin on hyvä tuntea rintaperillisiä koskeva lakiosakäytäntö. Jotkut tilanteet antaa oikeuden moittia testamenttia. Kiinteistöjen tai muiden asuntojen arvo voi olla hyvä mittauttaa kiinteistönvälittäjällä.

Melkoinen byrokratia pyörii kuolemisen ympärillä muutenkin. Kaikki virallisten asioitten järjestelyt, verotukset ym.

Tämä ei koske teidän tapausta, tuli vaan mieleen, kun asia on puheena.

Vierailija
10645/10748 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että omien lasten kanssa on yhteisymmärrys. 

Tuo hajota ja hallitse on tuttua yhden sukulaisen avioliiton kautta. Hänen siipan suvussa oli patriarkka, joka kiristämällä, lahjomalla ja sairaskohtauksilla uhkailemalla piti perhettä otteessaan. Esti muitten yhteispelin suosimalla aina jotain ja kylvämällä riitaa. Jos joku ei lähtenyt leikkiin mukaan, joutui hänen mustamaalaamisen kohteeksi. Jotkut jutut meni täysin överiksi. Ihan sairasta vallankäyttöä. Kun sitten sairastettuaan pitkään  kuoli 7-kymppisenä, muut kertoi, että oli kuin vankilan ovet olisi auenneet. 

Hänestä tiedettiin, että vaikka koti oli ollut varakas, se oli täynnä ongelmia, julmuutta, väkivaltaa ja kylmyyttä ainoaa lasta kohtaan. Hänellä oli aikuisena vaan sitten se omaisuus, millä pelasi. Ei uskaltanut tai osannut muodostaa tunnesiteitä kehenkään. Kiinnostavaa oli, että hänen vetämänsä herrasmiesrooli upposi kaikkiin ulkopuolisiin. Perhehelvettiä ei epäillyt kukaan olevan. Niin pintaa saatetaan katsoa.

Vierailija
10646/10748 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vietän kotona päivääni, äsken söin Hawaijin pataa, ei kovin maukasta valmiista pata aineksista tein. Huomenna menen  kaupungille, tavataan siskon kanssa. Meillä ei riitoja ole.

Vierailija
10647/10748 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaarittelen vähän säästä, kun olen niin iloinen että kesä tuli takaisin. Mulle juuri passeli sää, puolipilvistä ja lämmintä reilut 20+ Jotain pikku hommaakin ulkona mukava puuhailla ja käyttää hoitokoiraa lenkillä. Rauhallinen elämäntahti sopii näin eläkeläiselle mainiosti...

Vierailija
10648/10748 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonpaistetta ja lämmintä.

Pieni metsälenkki tehtiin  mieheni kanssa.  Löysimme kantarelleja sen verran, että tänään herkuttelen keitolla ja kahden piirakan tarpeiksi pakastan. 

Vierailija
10649/10748 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoita kerätään nyt paljon myyntiin. Viime vuonna saivat 1,5 e/l, nyt 4,5 e. Olen monta vuotta ostanut puolitutulta, mutta nyt hän ei kerääkään, kun aika menee mökkiremonttiin. Heijastusvaikutus sitten mulle.

Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni kipujen kanssa valvoessa. Väsyttää. Mutta olen silti sopinut jo lauantaille, maanantaille ja sitten seuraavalle viikolle ystävieni kanssa tapaamisia. Vaikka välillä noi räpylät onkin suunnilleen tulessa, niin tuleen ei pidä jäädä makaamaan. Viikon päästä perjantaina on vihdoin se akupunktioon erikoistunut lääkäri. 

Aaamupäivä meni ystävien kanssa viestitellessä ja siskoni kanssa puhelimessa. Mun sisko oli jo hädissään aikeissa lähteä ajamaan mökiltä kotiin, kun isän hissi on kuulemma taas rikki. Just eilen siellä kävi korjaaja. Kehotin soittamaan kotihoidolle, jotta hoitaja testaa sen hissin, Jos on oikeasti rikki, niin tilaa sitten korjaajan ja voin ätaas käydä avaamassa oven sille korjaajalle. Noudatti mun ohjettani eikä siinä hississä ollut mitään vikaa. Eikä isä edes tarvitse sitä hissiä kuin perjantaisin, kun kotihoito vie sen yläkertaan suihkuun. Siskoni lähti hetki sitten mökkinaapurinsa kanssa marjametsään ja kehotin sitä laittamaan puhelimensa äänettömälle. 

Mistähän saisi karviaismarjoja? Niitä on ollut joka vuosi yhä harvemmin missään kaupoissa. 

Vierailija
10651/10748 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossapa näkee isäsi vallankäytön. Yrittää hyppyyttää nyt siskoasi, onneksi hän soitti sinulle!

Ei ole helppoja kuvioita nuo.

Meillä oli lounastreffit siskon ja miehensä kanssa ravintolassa. He ovat siellä lapsuudenkodissani puuhommissa.

Sitten tulimme meille kahville.

Meitä on paljon sisaruksia ja olemme sopuisia keskenämme. Tuskin äitin kuoltuakaan perinnöstä tulee riitaa. Joitakin tavaroita jo olemme jakaneet.

Tosi mukava ilma on, puolipilvistä ja tuulee.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossapa näkee isäsi vallankäytön. Yrittää hyppyyttää nyt siskoasi, onneksi hän soitti sinulle!

Ei ole helppoja kuvioita nuo.

Meillä oli lounastreffit siskon ja miehensä kanssa ravintolassa. He ovat siellä lapsuudenkodissani puuhommissa.

Sitten tulimme meille kahville.

Meitä on paljon sisaruksia ja olemme sopuisia keskenämme. Tuskin äitin kuoltuakaan perinnöstä tulee riitaa. Joitakin tavaroita jo olemme jakaneet.

Tosi mukava ilma on, puolipilvistä ja tuulee.

Jep. Mun sisko on vihdoin alkanut ymmärtämään isän vallankäytön. Ja siskoni on ihan aidosti pahoillaan siitä, että aikoinaan äidin musitisairauden aikana uskoi, mitä isä hänelle valehteli, Ja jätti mut yksin hoitamaan kaiken. Mä en ole luonteeltani mikään kostaja eikä vahingonilo ole mulle mitään iloa. Mieluummin tuen siskoani kuin näytän sille keskisormea.

Mulla kans tulossa kahdet lounastreffit. Lauantaina ja maanantaina. Sitten ei ensi vaan seuraavalla viikolla käyn hakemassa take away ruuat ja menen niiden kanssa yhden liikuntavammaisen ystäväni luokse. Syödään hänen luonaan, lörpötellään ja parannetaan maailmaa. 

Mitä tulee perintöasioihin, niin tuskin meillekään tulee siskoni kanssa mitään riitaa. Ei tullut äidin perinnön kanssakaan. Mä olisin toki mieluiten ottanut kaiken rahana, mutta tein ihan vapaaehtoisesti kompromissin, jossa me nyt omistetaan siskoni kanssa kumpikin 1/4 isän asunnosta. Yleensä en tykkää mistään yhteisomistuksista. Varsinkaan sellaisista, mitä ei edes voi myydä pois. Perintöverot pitää kuitenkin maksaa ja näin oli järkevämpi. Isän omaisuudesta ollaan jo siskoni kanssa puhuttu ja siitä meillä on ihan selvät sävelet. Mä en halua yhtään mitään siitä, mitä taas siskoni ehdottomasti haluaa. Äidin kuoleman jälkeen isä kerran sanoi, että sitten kun Lammas tulet käymään haudallani.... keskeytin jo heti ja kysyin, meinaako isä ostaa mulle helikopterin lentäjineen vai miten kuvittelee, että tulisin käymään hänen haudallaan :D 

Nyt kun puhuit kahvista, niin alkoi tekemään mieli Sacher-kakkua. 

Vierailija
10653/10748 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin hiljaista. Toivon silti ketjussa olevan elämääni itsenikin takia. Olen käynyt lukemassa, mutta muuten aika on mennyt liian nopeasti erityisesti iltaisin, kun on ollut tarkoitus kirjoittaa pitkästi. Nytkin liian nopeasti aika meni. Huomenna uusi yritys. 

Vierailija
10654/10748 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta aikaiset tiput, jotka jyvän löytää...

Vierailija
10655/10748 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle pasahti jostain mieleeni hernekeittohimo ja onneksi kaapista löytyi iso purkki, tuunasin sitä juustodipillä ja laitoin eiliset loput lihapullat siihen, ei huono ollenkaan. En olekkaan syönyt hernerokkaa varmaan tänä vuonna, pitääkin ostaa noita "pelastavia säilykkeitä" kaappiin lisää jemmaan...tässäkin purkissa oli 2029 päiväys, hyvin säilyvät.

Mulla on aina kuivattuja herneitä kaapissa, on kätevä ruoka tehdä isompi satsi kerralla ja pakastaa osa.

Vierailija
10656/10748 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta kaikille. Tsekkasin sääennusteen, illalla on (vaihteeksi) salamankuvia. Katsotaan, kuin käy. Työntäyteinen on päivä tulossa.

Onkohan niillä joku asetus väärin, kun ennusteisiin tunkee jatkuvasti salamankuvia, mutta ukkosta ei vaan näy. 

Huomiselle taas on ennuste helteestä monella salamalla... ans kattoo.

Vierailija
10657/10748 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on "eri-ikäisten aikuisten kesäleirin" viimeinen päivä. Haikea tunnelma.

Vierailija
10658/10748 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäistä huomenta. Täälläkin joskus mainittu, miten tuo huumori ja sen käyttö on tosiaankin taitolaji...Olimme lapsen perheen kanssa kesäretkellä sellaisessa kotieläinpaikassa ja mummokin pääsi mukaan. Katselimme siinä possujen syömistouhua ipanoitten kanssa ja varsinkin pienempi, joka kova eläinfani, oli innoissaan possuista. Siihen tuli myös vanhempi pariskunta rattaissa istuvan pikkuisen kanssa. Sitten tuo ilmeisesti pappa sanoi naureskellen possuja katsellessaan: "syö syö possu jouluna tapetaan..." Harmittomaksi vitsiksi varmaankin sanomaansa tarkoitti, mutta kyllä sai mummo selittää ja käyttää kaikki taitonsa ja vähän ylikin, kun vajaa viisvuotiaalle possujen ystävälle asiaa yritin pehmentää ja selitellä ettei setä näitä possuja tarkoittanut...

Vierailija
10659/10748 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäistä huomenta. Täälläkin joskus mainittu, miten tuo huumori ja sen käyttö on tosiaankin taitolaji...Olimme lapsen perheen kanssa kesäretkellä sellaisessa kotieläinpaikassa ja mummokin pääsi mukaan. Katselimme siinä possujen syömistouhua ipanoitten kanssa ja varsinkin pienempi, joka kova eläinfani, oli innoissaan possuista. Siihen tuli myös vanhempi pariskunta rattaissa istuvan pikkuisen kanssa. Sitten tuo ilmeisesti pappa sanoi naureskellen possuja katsellessaan: "syö syö possu jouluna tapetaan..." Harmittomaksi vitsiksi varmaankin sanomaansa tarkoitti, mutta kyllä sai mummo selittää ja käyttää kaikki taitonsa ja vähän ylikin, kun vajaa viisvuotiaalle possujen ystävälle asiaa yritin pehmentää ja selitellä ettei setä näitä possuja tarkoittanut...

Olipas siinä juntti ukko, siis tuo joka pilasi mukavan eläinkohtaamisen lapsilta ja kaikilta teiltä muiltakin. Oikein moukka, huh, puistattaa oikein. Jos hän yritti esittää kovista siinä teidän muiden aikuisten nähden, noloa.

Vierailija
10660/10748 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huono yö takana unien kannalta. Näin painajaista kahdesta asiasta. Ensinnäkin näin ihastukseni lukiovuosilta ja hän oli tietojen mukaan tappanut jonkun ihmisen tai niin puhuttiin. Näin hänet siis etäältä ja katsoin, että miten ihmeessä hänestä nyt tappaja tuli ja miten minä nyt tappajaan ihastuin. Tämä unessa siis ensin ja tällä ei mitään tositaustaa. 

Sitten se vaikeampi asia jolla myös tositaustaa. Eli näin unessa koirani eläinlääkärissä ja eläinlääkäri sanoi, että koirani on taas laihtunut ja minä yritän selittää, että annan kyllä ruokaa paljon. Tämä kaikki on totta. Koirallani oli varsinkin viimeisten vuosiensa aikana sitä, että vaikka kuinka söi ja niin paljon kun voin antaa niin silti se laihtui tai ei ainakaan lihonnut. 

Tässä taustalla se, että koirallani oli vatsalaukun laajentuma aiemmin. Ei ehtinyt kiertyä ympäri, kun toimittiin nopeasti ja nuoret eläinlääkärit pelastivat letkutuksella (saatiin vesi ja ruoka mahasta pois) koirani hengen. Kuitenkin ei koskaan toipunut tästä oikeastaan "kropaltaan" parhaaseen kuntoon eli lihasmassa heikkeni ja tuli varmaan jotain häikkää ruoansulatukseen. Koira ei voinut huonosti, mutta ei enää fyysisesti ollut parhaassa profiilissa jos niin voi sanoa eli lihasmassa pieneni yms. 

Jatkuu