Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (10748)

Vierailija
10621/10748 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eilen National Geographicilta ohjelman Pompeijin tuhosta. Oli kivasti toteutettu niin, että kertoja haastatteli asiantuntijoita ja jäljitti heidän avullaan ihmiskohtaloita. Välissä oli näyteltyjä ja lavastettuja kohtauksia tuhosta. Vesuvius purkautui v. 799 ja tuhosi alueen.

Taisi olla 3 osaa peräjälkeen. Ei yhtään ikävystyttävää, kun kertoja eläytyi juttuun niin hyvin. Kouluissa voisi hyödyntää dokkareita.

Vierailija
10622/10748 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen National Geographicilta ohjelman Pompeijin tuhosta. Oli kivasti toteutettu niin, että kertoja haastatteli asiantuntijoita ja jäljitti heidän avullaan ihmiskohtaloita. Välissä oli näyteltyjä ja lavastettuja kohtauksia tuhosta. Vesuvius purkautui v. 799 ja tuhosi alueen.

Taisi olla 3 osaa peräjälkeen. Ei yhtään ikävystyttävää, kun kertoja eläytyi juttuun niin hyvin. Kouluissa voisi hyödyntää dokkareita.

* v. 79 ei 799.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10623/10748 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä kaniinit ja pupujussit.

Vierailija
10624/10748 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille. Tsekkasin sääennusteen, illalla on (vaihteeksi) salamankuvia. Katsotaan, kuin käy. Työntäyteinen on päivä tulossa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta kaikille. Tsekkasin sääennusteen, illalla on (vaihteeksi) salamankuvia. Katsotaan, kuin käy. Työntäyteinen on päivä tulossa.

Huomenta sinnekin :) Mun ei onneksi tarvitse tänään lähteä minnekään. Paitsi käydä avaamassa isän ovi, kun sinne tulee taas porrashissin korjaaja. En tiedä, onko siinä hississä nyt oikeasti jotain vikaa vai onko vain niin, että vanha ihminen ei enää osaa tai pysty sitä käyttämään. Porrashissistä täytyy kyllä sanoa, että sellainen voi olla joskus ihan loistava kotona pärjäämisen kannalta. Isällä on pesukone alakerran vessassa ja yläkerran kylppärissä sitten kuivaustelineet. Kun jalat menee huonoon kuntoon ja ehkä tasapainokin vähän heikentyy, on märkien pyykkien kantaminen rappusia ylös aika riskaabelia. Mutta vuosia isältä pyykkihuolto onnistui oikein hyvin, kun meni istuen pyykkikori sylissään kerrosten väliä. 

Vierailija
10626/10748 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin äsken Arja Saijonmaan haastattelun Ylen ykköseltä (Tastula). 

Saijonmaa loi uransa Ruotsista käsin, koska täällä tuli vieroksutuksi ilmeisesti poliittisten kantojensa takia. 

Jäin miettimään, että osasyynä on voinut olla hänen vahva itsetuntonsa, joka on tehnyt hänestä itsevarman ja päättäväisen. 

Ainakin ennen sellaista ei suvaittu. Itseä oli hyvä vähätellä tyyliin vaatimattomuus kaunistaa, muuten kateus nosti päätään. Artisteilla vielä sääliä herättävä juoppous, joka tuhosi sekä omaisuuden että lopulta artistin, oli pelkkää plussaa. Kuinkahan tämä asenne on kierouttanut meidän kaikkien elämää?

Saijonmaa muisteli lapsuuttaan, miten äiti ei koskaan pistänyt hoitamaan huushollia, vaan korosti aina, että pitää hankkia oma ammatti, ettei tarvi mieheltä pyytää rahaa. Taustalla oli äidin oma elämä. Oli lahjakas ja olisi halunnut opiskella, mutta mahdollisuudet puuttui.

S otti esiin kiinnostavan näkökulman. Pitää kyetä irrottautumaan vanhasta ja menemään eteen päin. Kun kantaa kaunaa tai näkee hankalina jotkut ihmiset, heissä on jotain samaa kuin itsessä, mutta sitä ei ole kyennyt käsittelemään. Tavallaan siis karsastaa omia ominaisuuksiaan heissä.

Hänen äitinsä varoitteli ja yritti estää monia hänen tekemisiään. Hän koki sen vähättelynä, ettei hän kelvannut. Vasta myöhemnin, kun äiti ja hän pystyivät kohtaamaan toisensa aikuisina naisina, hän ymmärsi, että se oli ollut äidin pelkoa siitä, ettei kaikki menisi hyvin. Äiti yritti omilla keinoillaan varmistaa, että menisi.

Vierailija
10627/10748 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta sinnekin :) Mun ei onneksi tarvitse tänään lähteä minnekään. Paitsi käydä avaamassa isän ovi, kun sinne tulee taas porrashissin korjaaja. En tiedä, onko siinä hississä nyt oikeasti jotain vikaa vai onko vain niin, että vanha ihminen ei enää osaa tai pysty sitä käyttämään. Porrashissistä täytyy kyllä sanoa, että sellainen voi olla joskus ihan loistava kotona pärjäämisen kannalta. Isällä on pesukone alakerran vessassa ja yläkerran kylppärissä sitten kuivaustelineet. Kun jalat menee huonoon kuntoon ja ehkä tasapainokin vähän heikentyy, on märkien pyykkien kantaminen rappusia ylös aika riskaabelia. Mutta vuosia isältä pyykkihuolto onnistui oikein hyvin, kun meni istuen pyykkikori sylissään kerrosten väliä. 

Kuivaava pyykkikone alakertaan.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivaava pyykkikone alakertaan.

Enää ei tarvita, koska isä ei saa enää vietyä pyykkejä pesukoneeseen eikä otettua niitä sieltä pois. 

Vierailija
10629/10748 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pasahti jostain mieleeni hernekeittohimo ja onneksi kaapista löytyi iso purkki, tuunasin sitä juustodipillä ja laitoin eiliset loput lihapullat siihen, ei huono ollenkaan. En olekkaan syönyt hernerokkaa varmaan tänä vuonna, pitääkin ostaa noita "pelastavia säilykkeitä" kaappiin lisää jemmaan...tässäkin purkissa oli 2029 päiväys, hyvin säilyvät.

Vierailija
10630/10748 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi hernekeitto purkki kaapissa, pitääkin tarkistaa päiväys. Äsken söin Hawaijinpataa, nyt keitän kahvit.

Vierailija
10631/10748 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesisadepäivä. 

Kävimme autokaupoilla.

Vierailija
10632/10748 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan niillä joku asetus väärin, kun ennusteisiin tunkee jatkuvasti salamankuvia, mutta ukkosta ei vaan näy. 

Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itkiskö vai nauraisko, joten päätin  taas kerran nauraa. Nythän sitten kotihoito soittelee mulle, että mitä pitää isän kanssa tehdä. Mä vastaan, että tehkää mun puolestani  ihan mitä haluatte ja jos on jotain isän asioista kysyttävää, soittakaa mun siskolleni. 

Taas kerran mulla sellainen fiilis, että mitä jos ihan oikeasti ostaisin menolipun  Seinäjoelle enkä tulisi koskaan enää takaisin. Mun sisko ei ole tällaisissa asioissa mitenkään paha ihminen, mutta on se tyhmempi kuin vasemman jalan kumisaapas :D Ensi viikolla maksan satoja - tai ehkä jopa tuhansia -  euroja siitä, että pikkuhiljaa alkaisin  saada omaa terveyttäni takaiisn. 

Viime yönä näin aika ahdistavan unen. Unessa mun lapseni itkivät ja hädissään huusivat katsoessaan, miten mä vajosin suonsilmäkkeeseen. Kun heräsin, tajusin myös, että kaikista tärekeimpiä mulle on tässä maailmankaikkeudessa  omat lapseni. Ei siskoni tai KÄÄKkä. Mulla meni aikoinaan välit poikki tyttäreeni, koska en vaan pystynyt olermaan samaan aikaan äiti ja muistisairaan tytär. 

Äiti kuoli jo 2 vuotta sitten ja vasta nyt alan haparoiden lähestyä uudelleen mun tyttäreni kanssa. Hän on vilpittömästi pahoillaan siitä, miten KÄÄKkä onnistui lahjomaan ja manipuloimaan hänetkin mua vastaan. Ainoa,  jota isä ei pystynyt "ostamaan" omalle puolelleen, on  mun poika. Muut vanhempiewni lapsenlapset saivat kymmeniä tuhansia euroja, mutta mun poika ei edes yhtä tikkaria. Vaikka olikin lapsenlapsista ainoa, joka äidin jmuistisairauden aikaan juoksi etsimässä mummiaan tuolta metsistä. Taisi olla muuten noista lapsenlapsista ainoa, joka äidin viimeisinä aikoina kävi  vaihtamassa mummilleen vaipatkin. Mitään kiitosta ei kuitenkaan koskaan saanut. Ei edes sanaa "kiitos". 

Mä olen mun pojan kanssa varmaan erityisen läheinen just siksi, että me ollaan suvun mustat lampaat. Suku välittää meistä vain silloin, kun voidaan olla hyödyksi suvulle. Mun tytär on nyt alkanut miettiä, että onhan toi nyt aika väärin. Hän on saanut isovanhemmiltaan kymmeniätuhansia euroja tekemättä yhtikäs mitään. Ja pikkuveli juoksi öin ja päivin etsimässä muistisairasta mummiaan , kävi  vaihtamassa sille sitten loppuvaiheessa  vaipatkin 

Vierailija
10634/10748 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupolvien ketju. Yksi ongelmainen ihminen kylvää epäsopua ja pahoinvointia, joka jatkuu sukupolvesta toiseen ja vahingoittaa kaikkia. Mitä hänelle itselleen on ehkä lapsuudessa tapahtunut ja mitä hänen vanhemmilleen, jos ovat kohdelleet häntä väärin, sitä on vaikea tietää. Surullista suomalaista sukutarinaa. Osin voi olla kyse perusluonteesta, joka sitten periytyy osalle sekin. Osa tulee ympäristöstä, siis kohtelusta. Näitä tarinoita on maa väärällään.

Voi kun kaikki nämä ihmiset saisi vapauden.

Vierailija
10635/10748 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesisadepäivä. 

Kävimme autokaupoilla.

Tuliko hankittua?

Vierailija
10636/10748 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammasta ja hänen poikaansa on kohdeltu väärin. Ei ole myöhäistä muiden sukulaisten, siis Lampaan sisaren ja näiden muiden lastenlasten, toimia niin, että oikeudenmukaisuus perheessä toteutuu. Heidän pitää nähdä oma etuoikeutensa ja jakaa siitä aineellisesta hyvästä, jota ovat saaneet, ainakin Lampaan pojalle. 

Vierailija
10637/10748 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesisadepäivä. 

Kävimme autokaupoilla.

Tuliko hankittua?

Kyllä vaan, torstaina vaihtuu auto.

Vierailija
10638/10748 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä nasut ja epänasut

Vierailija
10639/10748 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammasta ja hänen poikaansa on kohdeltu väärin. Ei ole myöhäistä muiden sukulaisten, siis Lampaan sisaren ja näiden muiden lastenlasten, toimia niin, että oikeudenmukaisuus perheessä toteutuu. Heidän pitää nähdä oma etuoikeutensa ja jakaa siitä aineellisesta hyvästä, jota ovat saaneet, ainakin Lampaan pojalle. 

Perintöriidat on Suomessa meheviä. Muutamasta lusikasta käydään käräjiä ja välit menee puolelta suvulta. Kateus ja ahneus on suomalaisissa niin syvässä. 

Vierailija
10640/10748 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajeltiin kuitenkin jo eilen tänne kakkoskodille vaikka luvattiin kovia ukkosmyräköitä matkalle. 
Katottiin netin sääkartat, siellä ei itäpuolella niin pahalta näyttänyt- eikä koko matkalla juurikaan satanut. Jouhevasti meni matka.

Hyvissä ajoin oltiin perillä. Hyvä ilma täälläkin.

Lammas, toivottavasti jatkossa hoitajat eivät sinulle soittele! Kai pyykkihuollonkin hoitavat?

Hyvää viikonjatkoa itsekullekin!