IL": Suomalaiset ovat alkaneet myydä tavaroitaan pärjätäkseen arjessa 💶
https://www.iltalehti.fi/talous/a/e24eb842-7449-4b7b-bdd1-b08dc4e16573
Suuri osa suomalaisista käyttää käytetyn tavaran myymisestä saamansa rahat arjen juokseviin kuluihin. Muissa Pohjoismaissa arjen kulut ovat epätavallisempi myyntitienestien käyttökohde.
Kommentit (21)
Kun en ole koskaan oikein mitään tavaraa ostellut, niin nyt ei sit ole mitään mitä myyrä. Kellä on raha ostaa jotain roinaa, jos köyhät koettaa sitä toisilleen kaupitella?
Vierailija kirjoitti:
Kun en ole koskaan oikein mitään tavaraa ostellut, niin nyt ei sit ole mitään mitä myyrä. Kellä on raha ostaa jotain roinaa, jos köyhät koettaa sitä toisilleen kaupitella?
Vintedin toimii useassa maassa, ei ole pelkästään suomalaisia ostajia
No eikö meillä olekaan talouskasvua, ostovoimaa..? Jotain mätää on Suomenmaalla.
Riikka sanoi ennen vaaleja että elintaso on liian korkea (tosin tämä ei koske rikkaita 10 prosenttia, heidän elintaso oli liian matala ja onneksi saivat apua veroalena ja yhteisöveron alennuksena) ja tämä olikin persujen ainoa vaalipuhe joka on toteutunut.
Kiitos kaikille hallituspuolueita äänestäneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vintedin toimii useassa maassa, ei ole pelkästään suomalaisia ostajia
Miksi alapeukut? Itsekin myyn lähinnä ulkomaalaisille.
Kannattaa mennä töihin tai lopettaa ryyppääminen, niin rahat kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentuloasiakkaana voi myydä vain käteistä vastaan ja se on vaikeaa, jos on vähänkään arvokkaampaa tavaraa tai postittaa.
Voi myydä ihan tilisiirrolla, maksu tilille josta ei kerro Kelalle
Turhasta maallisesta mammonasta luopuminen on aina hyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan kun olin hyvinpalkatussa työssä ostin esim Lontoosta 200 euron paidan, joka ei nyt täysin priimana mene kaupaksi edes kympillä. Ja on klassinen.
Kehystä se ja laita seinälle, voit ihailla sitä päivittäin ja muistella vanhoja hyviä aikoja.
Milloinka akat alkaa myydä pillua bensaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos saa Kelan tukia Vintedin ei käy.
Mitä höpiset? Ei ole mitään vaikutusta jos saa työttömyystukia.
Jollakin sitä rahaa edelleen on ylimääräistä kun lähes kaikki käy kaupaksi ja ihan hyvään hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Milloinka akat alkaa myydä pillua bensaa vastaan?
Sinulle ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan kun olin hyvinpalkatussa työssä ostin esim Lontoosta 200 euron paidan, joka ei nyt täysin priimana mene kaupaksi edes kympillä. Ja on klassinen.
Vaatteen arvo yleensä tippuu reippaasti kun kävelet kaupasta ulos. Ei juuri minkään vaatteen arvo nousee ajan myötä. Jos myyt liian halvalla, se on epäilyttävää. Nosta hintaa äläkä laske. Kokeile eri myyntikanavaa.
Kieltämättä se käy mielessä tässä köyhän elämässä aika usein. Tavaran myyminen.
En tiiä...voisi tulla morkkis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakin sitä rahaa edelleen on ylimääräistä kun lähes kaikki käy kaupaksi ja ihan hyvään hintaan.
Mikä muu kuin Marimekko käy kaupaksi hyvään hintaan?
Hyvä hinta on sulle näköjään ihan eri asia kuin minulle. Minä myyn kodin irtaimistoa, pikkusälää, keräilyjuttuja, tekstiilejä ym. Olen lähemmäs 2000€ tienannut tänä vuonna (joka sentti menee remppaan). Marimekkoa en omista eikä minun tarvitse saada satasia yhdestä verhosta tai vaatteesta, mutta voin silti sanoa että hyvään hintaan myyn. 60-70 luvun tekstiilit ja tavarat myy hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentuloasiakkaana voi myydä vain käteistä vastaan ja se on vaikeaa, jos on vähänkään arvokkaampaa tavaraa tai postittaa.
Postitus asia erikseen, mutta pariin tonniin aina seteleillä kaupat tehnyt. Osto ja myynti. Muutenkin käteismaksu pieniin korjaamoihin yms. Säästää äkkiä ainakin 1/3 osan hinnoissa, välillä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi morkkis? Oletko liian kiintynyt tavaroihisi? Jos olet rahapulassa, myy pois kaikki mitä et ehdottomasti tarvitse elämiseen. Jos/kun rahatilanne paranee, varmasti löydät samanlaiset tilalle jostain.
Vierailija kirjoitti:
Mutta muista..Levanteri sanoi kyllä kymppi on liikaa, käytetystä tavarasta vitonenkin piisaa hura huh huah hei...
Suomalaisista vastaajista vain viisi prosenttia kertoi käyttävänsä myyntitienestinsä uuden tavaran ostamiseen.